مطلب فعلی :

آموزش سریع نمایش و آوردن This PC در دسکتاپ ویندوز ۱۱ (مای کامپیوتر قدیم)

رفتن به بالا

آموزش سریع نمایش و آوردن This PC در دسکتاپ ویندوز ۱۱ (مای کامپیوتر قدیم)

نوشته admin

4 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش سریع نمایش و آوردن This PC در دسکتاپ ویندوز 11 (مای کامپیوتر قدیم)

آموزش سریع نمایش و آوردن This PC در دسکتاپ ویندوز ۱۱ (مای کامپیوتر قدیم)

در ویندوز ۱۱ شما آیکن My Computer را به جای آیکن This PC دریافت خواهید کرد. 💻 از زمانی که مایکروسافت شورتکات این آیکن را از دسکتاپ و منوی Start حذف کرده است دسترسی به آن چندان ساده نیست. خوشبختانه شما قادر به آوردن مای کامپیوتر روی دسکتاپ در ویندوز ۱۱ خواهید بود. در مطلب آموزش سریع نمایش و آوردن This PC در دسکتاپ ویندوز ۱۱ یا مای کامپیوتر قدیم کلاسیک وب ما نحوه انجام این کار را به شما یاد خواهیم داد.

آموزش نمایش آیکون This PC در ویندوز ۱۱

 How to Add a “This PC” Icon to the Desktop in Windows 11

This PC یکی از آیکون های دسکتاپ در ویندوز ۱۱ است که گاهی اوقات از Desktop شما حذف خواهد شد. برای نمایش this pc در ویندوز ۱۱ به طور خلاصه باید مراحل زیر را طی کنید:

  • روی دسکتاپ کلیک راست کنید، Personalize را انتخاب کنید. به ترتیب Personalization Settings و Themes را انتخاب کنید. به پایین اسکرول کنید و Desktop icon settings را انتخاب کنید. در پنجره Desktop Icon Settings گزینه Computer را انتخاب کنید.
  • برای اضافه کردن این آیکن به منوی استارت، روی This PC کلیک راست کنید و گزینه Pin to start را انتخاب کنید.
  • روش دیگر دسترسی به تنظیمات مای کامپیوتر در ویندوز ۱۰ یا ۱۱ این است که از کلیدهای میانبر Win + E استفاده کنید و به فایل اکسپلورر وارد شوید. This PC را در پنل سمت چپ خواهید دید، این آکین را بکشید و روی دسکتاپ خود رها کنید.
  • اما روش نهایی این است که فایل اکسپلورر را باز کنید. روی آیکن سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید، Options را انتخاب کنید. در سربرگ General روی منوی Open File Explorer to کلیک کنید. گزینه This PC و سپس OK را انتخاب کنید.

This PC ویندوز ۱۱ چیست؟

پوشه This PC در ویندوز ۱۱ به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی در بین درایوهای سیستم خود کاوش کنند و محتوای روی آنها را مدیریت کنند. به غیر از این؛ This PC روشی برای دسترسی سریع به صفحه System Information ارائه می دهد (با کلیک راست کردن این آیکن و انتخاب Properties). این دو مورد در کنار هم باعث شد که This PC دروازه ورود به کل سیستم شما (از جمله درایوها و اطلاعات سیستم) باشد. به همین دلیل، شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین عناصر برای یک کاربر ویندوز بوده و هست.

نحوه آوردن مای کامپیوتر روی دسکتاپ در ویندوز ۱۱

در ادامه روش های ساده ای برای آوردن This PC در ویندوز ۱۱ توضیح خواهیم داد:

۱- آوردن شورتکات This PC روی دسکتاپ

برای بازگرداندن This PC در ویندوز ۱۱ از مراحل زیر کمک بگیرید:

روی دسکتاپ خود کلیک راست کنید و Personalize را انتخاب کنید.

نمایش This PC در ویندوز 11 با آوردن شورتکات This PC روی دسکتاپ

با این کار صفحه Personalization Settings باز می شود.

آوردن شورتکات This PC روی دسکتاپ

در سمت راست روی Themes کلیک کنید.

Themes

به پایین صفحه اسکرول کنید. روی Desktop icon settings که در زیر Related settings قرار دارد، کلیک کنید.

نمایش This PC در ویندوز 11 با آوردن شورتکات This PC روی دسکتاپ

با این کار پنجره Desktop Icon Settings باز می شود. در اینجا برای بازگرداندن My Computer یا This PC به دسکتاپ Computer را انتخاب کنید، سپس روی OK کلیک کنید.

آوردن شورتکات This PC روی دسکتاپ

مشاهده خواهید کرد که This PC روی دسکتاپ شما ظاهر خواهد شد.

This PC روی دسکتاپ

۲- پین کردن آیکن My Computer ویندوز ۱۱

برای پین کردن آیکن This PC به منوی Start، ابتدا با کمک روش اول، آیکن را روی دسکتاپ قرار دهید.

سپس روی این آیکن کلیک راست کنید و گزینه Pin to start را انتخاب کنید.

پین کردن آیکن My Computer ویندوز 11

حالا Start را کلیک کنید. بررسی کنید This PC کجا پین شده است.  در اکثر مواقع به انتهای لیست پین می شود. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید به پایین اسکرول کنید.

پین کردن آیکن My Computer ویندوز 11

برای انتقال این آیکن به بالای لیست، روی This PC کلیک راست کنید و گزینه Move to top یا Move to front را انتخاب کنید. حالا به راحتی می توانید از منوی Start به مای کامپیوتر در ویندوز ۱۱ دسترسی پیدا کنید.

۳- نمایش This PC در ویندوز ۱۱ با روش دیگر ایجاد شورتکات

روش دیگر نمایش This PC در دسکتاپ این است که شورتکات آن را به دسکتاپ بیاورید. برای انجام این کار، ابتدا کلیدهای Win + E را فشار دهید تا به Windows Explorer وارد شوید. This PC را در پنل سمت چپ خواهید دید.

نمایش This PC در ویندوز 11 با روش دیگر ایجاد شورتکات

خیلی ساده، این آیکن را به سمت دسکتاپ بکشید تا شورتکات روی دسکتاپ ظاهر شود.

نمایش This PC در ویندوز 11 با روش دیگر ایجاد شورتکات

۴- تنظیم نمایش مای کامپیوتر با Options

در بسیاری از مواقع بعد از باز کردن This PC بخش Home را که شامل موارد اضافی است مشاهده می‌کنید اگر فقط می‌خواهید بعد از زدن آیکون This PC یا زدن کلیدهای  Win + E فایل اکسپلورر درایوها را نمایش دهد مراحل زیر را در بخش تنظیمات انجام دهید.

روی آیکن سه نقطه کلیک کنید.

Options را انتخاب کنید.

تنظیم نمایش مای کامپیوتر با Options 

در سربرگ General روی منوی Open File Explorer to کلیک کنید.

This PC را انتخاب کنید.

This PC را انتخاب کنید

روی OK کلیک کنید.

حالا هر زمان که فایل اکسپلورر را باز می کنید، فورا به This PC وارد می شوید.

سوالات متداول

مای کامپیوتر چیست؟

مای کامپیوتر یکی از پوشه هایی است که از طریق آن می توانید به درایوهای مختلف خود دسترسی پیدا کنید و فضای ذخیره سازی خود را مدیریت کنید.

This PC با My Computer چه فرقی دارد؟

This PC با My Computer یکسان است. این تغییر اسم توسط مایکروسافت در ویندوز 8 معرفی شد، اما این تغییر فقط از لحاظ اسم است و از نظر عملکرد تفاوتی نکرده است.

چرا کلیدهای میانبر Win + E مای کامپیوتر را باز نمی کند؟

اگر کلیدهای Win + E مای کامپیوتر را باز نمی کند، ممکن است Options ویندوز اکسپلورر برای باز شدن Quick Access تنظیم شده باشد.

چگونه This PC را برگردانیم ویندوز 11

می توانید از طریق Windows Personalization Settings آیکن This PC را به دسکتاپ اضافه کنید و یا میانبر آن را از طریق Quick Access به دسکتاپ اضافه کنید.

کلید میانبر باز کردن My Computer/This PC چیست؟

اگر Options ویندوز اکسپلورر را طوری تنظیم کرده اید که مستقیما This PC را باز کنید می توانید از کلیدهای میانبر Win + E استفاده کنید.

جمع بندی

This PC در ویندوز یک پوشه مفید است که به شما امکان می دهد به سرعت به همه درایوها دسترسی داشته باشید. از آن می توانید کل سیستم خود را مدیریت کنید. با این حال، اغلب اوقات به راحتی در دسکتاپ در دسترس نیست. به همین دلیل است که دسترسی به آن از طریق File Explorer میتواند خسته کننده باشد، به خصوص اگر لازم باشد ده ها بار در روز به آن دسترسی داشته باشید. با کمک روش های توضیح داده شده در بالا خواهید توانست این آیکن را به دسکتاپ خود بازگردانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

روش های مختلف بیان شده در آموزش سریع نمایش و آوردن This PC در دسکتاپ ویندوز ۱۱ (مای کامپیوتر قدیم) امروز کلاسیک وب می توانند به شما کمک کنند تا آیکن مای کامپیوتر را به دسکتاپ خود اضافه کنید. اگر روش دیگری می شناسید، نکته ای وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره ای نشده است، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 4 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب