مطلب فعلی :

آموزش غیر فعال کردن دستیار گوگل Google Assistant گوشی

رفتن به بالا

آموزش غیر فعال کردن دستیار گوگل Google Assistant گوشی

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش موبایل

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش غیر فعال کردن دستیار گوگل Google Assistant گوشی

آموزش غیر فعال کردن دستیار گوگل Google Assistant گوشی

دستیار گوگل یا Google Assistant ابزاری است که می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. اما اگر به هر دلیلی مانند اجرای ناخواسته و.. قصد استفاده از آن را ندارید، می توانید به راحتی اقدام به غیر فعال کردن دستیار گوگل کنید. امروز در کلاسیک وب نحوه غیر فعال کردن دستیار گوگل Google Assistant در گوشی اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه غیر فعال کردن Google Assistant در اندروید

How to Deactivate Google Assistant in Android

ما پیش تر در کلاسیک وب، دستیار گوگل (گوگل اسیستنت) را در مطلب دستیار گوگل چیست؟ به شما معرفی کرده ایم. در دستیار گوگل می توانید با فرمان های صوتی، کار های خود را انجام دهید. اما گاهی گوگل ممکن است به اشتباه فعال شود. مثلا هنگامی که در حال صحبت هستید، حرف شما را به اشتباه دستور صوتی شناسایی کرده و کارهای ناخواسته ای را هم انجام دهد. اگر به هر دلیلی نیاز به غیر فعال کردن دستیار گوگل را داشتید، در این مطلب روش این کار را معرفی می کنیم. همچنین تنظیمات برنامه برای غیر فعال کردن حالات مختلف را هم بررسی خواهیم کرد.

آموزش غیر فعال سازی دستیار گوگل

چگونه گوگل اسیستنت را غیر فعال کنیم؟ ابتدا به برنامه Google بروید. سپس روی آیکن منو (علامت سه نقطه) کلیک کنید. به قسمت Settings رفته و در بخش Google Assistant رو به پایین اسکرول کرده تا قسمت Assistant Devices گوشی خود را (با نام Phone و..) در لیست ببینید. روی آن تپ کرده و Assistant را به راحتی غیر فعال کنید.

آموزش غیر فعال سازی دستیار گوگل

غیر فعال کردن دکمه اجرای دستیار گوگل

در مواردی هم کاربران به دلیل عدم تمایل به باز شدن با زدن دکمه Start خواهان غیر فعال کردن این سرویس هستند. اما شما می توانید ویژگی اجرا با دکمه را به تنهایی غیر فعال کنید. به تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت Applications شوید. سپس در بخش Default Applications روی Device Assistant App تپ کنید. سپس Having No Supporting App را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن دکمه اجرای دستیار گوگل

همینطور در صورت نیاز به حذف نوتیفیکیشن، مطالعه مطلب آموزش ۱۰ روش غیرفعال کردن و حذف نوتیفیکیشن اندروید برای شما کاربردی خواهد بود.

چگونه Google Assistant را غیر فعال کنیم؟ با حذف آپدیت

دستیار گوگل ویژگی نسبتا جدید است و با حذف آپدیت های گوگل، اختمالا دستیار را نخواهید دید. برای این کار به مسیر Settings > Applications رفته و Google را پیدا کنید. روی آن تپ کرده و با تاچ روی آیکن سه نقطه، Uninstall Updates را بزنید. فراموش نکنید که با این کار از سایر ویژگی های جدید گوگل نیز محروم خواهید شد.

چگونه Google Assistant را غیر فعال کنیم؟ با حذف آپدیت

استفاده از دستور صوتی برای غیر فعال کردن دستیار گوگل در اندروید

طبیعی است که شما همچنین می توانید از دستورات صوتی هم استفاده کنید. کافیست تا عبارت Hey Google, Turn Yourself Off را بگویید. البته با این کار دستیار صوتی خاموش نمی شود، بلکه شما را برای خاموش کردن خود راهنمایی خواهد کرد.

چگونه تایپ صوتی را غیر فعال کنیم؟ تنظیمات دستیار صوتی

بسته به دلیلی که قصد خاموش کردن گوگل اسیستنت در سامسونگ و.. را دارید، ممکن است با ایجاد تغییر تنظیمات بتوانید مشکل خود را رفع کنید. با این کار می توانید به طور مثال دستورات صوتی را فقط در زمان رانندگی فعال کنید. قابل ذکر است که تنوع تنظیمات بستگی به گوشی و رابط کاربری گوشی شما نیز دارد. برای دسترسی به تنظیمات، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات گوشی بروید و وارد بخش Apps شوید.
  2. روی آیکن سه نقطه در گوشه بالای پنجره تپ کرده و Default Apps را بزنید.
  3. برنامه Device Assistance را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله بسته به گوشی خود، تنظیمات مختلفی را خواهید دید که می توانید از آن ها استفاده کنید.
  5. برای دسترسی به تنظیمات بیشتر روی آیکن چرخ دنده تپ کنید. برای دسترسی به تنظیمات دستور صوتی، Voice Match را انتخاب کنید.
  6. می توانید تمام سویچ ها را غیر فعال کنید. برای استفاده در حالت رانندگی، While Driving را فعال بگذارید.

چگونه تایپ صوتی را غیر فعال کنیم؟ تنظیمات دستیار صوتی

در پایان در صورتی که گوشی خود را ریست فکتوری کرده اید و با اکانت گوگل مشکل دارید، مطالعه مطلب ۵ روش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست (Factory Reset) اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های غیر فعال کردن دستیار گوگل و همیینطور تغییر تنظیمات آن را آموزش دادیم. نظر شما راجب این دستیار چیست؟ چه نقاط قوت و ضعفی در آن مشاهده کردید؟ می توانید نظرات، پشنهادات و تجربیات خود در زمینه چگونه دستیار صوتی گوگل را غیر فعال کنیم را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب