مطلب فعلی :

آموزش فعال سازی و داشتن چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش فعال سازی و داشتن چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش فعال سازی و داشتن چند دسکتاپ در ویندوز 10

آموزش فعال سازی و داشتن چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ قابلیت های زیادی دارد که به کاربران خود اجازه میدهد تا راحت تر با ویندوز کار کنند. یکی از این قابلیت ها داشتن چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰ ⬛⬛ است. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش فعال سازی و داشتن چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰ میپردازیم.

آموزش استفاده از قابلیت چند دسکتاپ ویندوز ۱۰

How to Use Multiple Desktops in Windows 10

در مطلب قبل به آموزش کامل ۶ روش تقسیم صفحه نمایش در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ پرداختیم. به غیر از تقسیم صفحه نمایش شما میتوانید در ویندوز ۱۰ چند دسکتاپ مجزا ایجاد کنید تا راحت تر با برنامه های باز کار کنید و بین آن ها جا به جا شوید. در ادامه به آموزش چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰ میپردازیم.

چرا باید قابلیت چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰ را فعالسازی کنیم؟

استفاده از چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰ دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. فرض کنید در هنگام استفاده از لپ تاپ و یا کامپیوتر چند برنامه مانند ورد، مرورگر و فیلم را همزمان باز میکنید. اگر همه این برنامه ها در یک دسکتاپ قرار داده بشوند حرکت بین برنامه ها سخت می شود اما اگر هر کدام از این برنامه ها را در یک دسکتاپ جداگانه قرار دهید حرکت بین آنها آسانتر میشود و نیاز شما به کوچک کردن هر برنامه از بین میرود. یکی دیگر از استفاده هایی که می توانید از چند دسکتاپ کنید این است که برنامه‌ های خود را مرتب کنید به عنوان مثال شما می توانید بازی های خود را در یک دسکتاپ و فیلم های خود را در دسکتاپ دیگر باز کنید.

نحوه فعال سازی چند دسکتاپ ویندوز ۱۰

برای ایجاد چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰ ابتدا از نوار پایین گزینه Task View را انتخاب کنید.

ایجاد چند دسکتاپ همزمان در ویندوز

در صفحه باز شده از گوشه بالا سمت چپ گزینه New Desktop را انتخاب کنید.

مدیریت چند دسکتاپ

به همین سادگی شما توانستید یک دسکتاپ جدید ایجاد کنید.

کلید میانبر ساخت دسکتاپ جدید

علاوه بر روش بالا شما میتوانید از کلید های میانبر برای فعالسازی و داشتن چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰ استفاده کنید. ساخت دسکتاپ جدید با کلید های میانبر کلید های Ctrl+ Windows+ D انجام دهید.

نحوه جا به جایی بین چند صفحه دسکتاپ در ویندوز ۱۰

حالا که شما دسکتاپ جدید ایجاد کردید با چند روش میتوانید بین آن ها جا به جا شوید. مجددا روی Task View در منو پایین ویندوز کلیک کنید. همچنین میتوانید Windows+ Tab را از روی کیبورد خود فشار دهید تا Task View برای شما باز شود. بر روی Desktop 3 یا هر دسکتاپی که میخواهید کلیک کنید تا باز شود.

چند صفحه دسکتاپ در ویندوز 10

شما میتوانید از کلید های میانبر کیبورد نیز برای جابه جایی بین صفحات استفاده کنید. برای این کار کلید های Ctrl+ Windows را به همراه کلید فلش چپ و راست فشار دهید.

نحوه جابه جا کردن برنامه ها بین دسکتاپ چندگانه در ویندوز ۱۰

شما از دو طریق میتوانید برنامه های باز شده خود را در دسکتاپ ها جا به جا کنید. راه اول با قابلیت دراگ اند دراپ است و راه دوم راست کلیک کردن. برای اینکار ابتدا Task View را باز کنید. سپس صفحه برنامه مورد نظر را بکشید و در دسکتاپ مورد نظر رها کنید. اگر با قابلیت دراگ اند دراپ با مشکل مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۱۰ روش حل مشکل درگ نکردن موس در ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

داشتن چند دسکتاپ در ویندوز 10

اگر میخواهید از طریق راست کلیک، صفحات برنامه را بین دسکتاپ ها جابه جا کنید مجددا Task View را باز کنید. روی صفحه مورد نظر راست کلیک کرده و از منو باز شده گزینه Move to را انتخاب کنید. در زیر منو Move to دسکتاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دسکتاپ چندگانه در ویندوز 10

نحوه کپی کردن صفحات برنامه ها در تمام دسکتاپ ها

برای باز کردن برنامه مورد نظر در تمام دسکتاپ ها ابتدا Task View را باز کنید و روی برنامه مورد نظر راست کلیک کنید. گزینه Show this window on all desktops را فعال کنید. حالا برنامه مورد نظر در تمام دسکتاپ ها باز شده است.

ایجاد چند دسکتاپ در ویندوز 10

نحوه حذف دسکتاپ

اگر میخواهید بعد ار ساخت چند دسکتاپ در ویندوز ۱۰ یکی را حذف کنید کافیست Task View را باز کنید و روی علامت ضربدر دسکتاپ مورد نظر کلیک کنید تا بسته شود.

استفاده از چند دسکتاپ در ویندوز 10

تنظیمات و مدیریت چند دسکتاپ

قابلیت چند دسکتاپ دو گزینه دارد که شما میتوانید به دلخواه خود آن را تنظیم کنید. برای این کار ابتدا منو Start را باز کنید. وارد Settings ویندوز خود شوید.

فعال سازی چند دسکتاپ ویندوز 10

System را انتخاب کنید.

چند دسکتاپ در ویندوز 10

Multitasking را انتخاب کنید و به پایین اسکرول کنید تا عنوان Virtual desktops را ببینید. در اینجا دو گزینه وجود دارد:

  • گزینه بالا به شما این امکان را میدهد تا تصمیم بگیرید که آیکن تمام برنامه های باز شده را در نوار وظیفه تمام دسکتاپ ها ببینید یا فقط در دسکتاپی باشد که برنامه درون آن دسکتاپ باز است. برای حالت اول انتخاب تمام دسکتاپ ها روی All desktops قرار دهید و برای حالت دوم روی Only the desktop Im using تنظیم کنید.
  • گزینه دوم برای کلید میانبر Alt+ Tab است. این کلید میانبر برای جابه جایی سریع بین صفحات است. شما در این قسمت میتوانید تنظیم کنید که در تمام دسکتاپ ها کار کند یا فقط در دسکتاپی که در حال استفاده از آن هستید کار کند. برای حالت اول انتخاب تمام دسکتاپ ها روی All desktops قرار دهید و برای حالت دوم روی Only the desktop Im using تنظیم کنید.

ساخت چند دسکتاپ در ویندوز 10

همچنین مطلب ۳ روش رفع مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور در ویندوز ۱۰، ۸ ، ۷ و.. میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه ایجاد چند دسکتاپ همزمان در ویندوز ۱۰ صحبت کردیم. آیا شما توانستید چند دسکتاپ روی ویندوز ۱۰ خود ایجاد کنید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب