مطلب فعلی :

آموزش قدم به قدم حل مشکل سیری در اپل واچ (Apple Watch)

رفتن به بالا

آموزش قدم به قدم حل مشکل سیری در اپل واچ (Apple Watch)

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش قدم به قدم حل مشکل سیری در اپل واچ (Apple Watch)

آموزش قدم به قدم حل مشکل سیری در اپل واچ (Apple Watch)

سیری به عنوان دستیار صوتی برند اپل، بر روی تمامی دستگاه‌های این شرکت در دسترس است. ⌚ با این حال این قابلیت نیز می تواند گاهی دچار مشکل شود. به طور مثال برخی از افراد گزارش داده‌اند، که گاهی سیری هنگام استفاده از اپل واچ پاسخگوی آنها نیست. به همین در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش قدم به قدم حل مشکل سیری در اپل واچ (Apple Watch) می پردازیم.

رفع مشکلات سیری اپل واچ

Fixing Apple Watch Siri problems 

استفاده از دستیارهای صوتی در هر سیستمی میتواند کار شما را بسیار راحت تر کند. اگر به کار کردن با سیری عادت کرده باشید، عدم پاسخگویی آن به دستورات میتواند برایتان آزار دهنده باشد. مشکل کار نکردن سیری میتواند به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر داشته باشد.

  • مسدود شدن میکروفون
  • تنظیمات نادرست برنامه سیری
  • خرابی سرور
  • یا مشکلات نرم افزاری

در هر صورت شما میتوانید با راهکارهایی مثل بررسی تنظیمات سیری، چک کردن اتصال اینترنت، ری استارت کردن اپل واچ، بررسی میکروفون‌های ساعت، بروز رسانی اپل واچ و افزایش صدای Siri این مشکل را برطرف کنید.

برای مشکل سیری در اپل واچ آن را فعال کنید

اگر با گفتن Hey Siri یا فعال کردن دستیار صورتی سیری کار نمیکند، شاید اولین دلیل احتمالی آن روشن نبودن آن باشد. بنابراین بهتر است از فعال بودن آن مطمئن شوید. برای انجام این مراحل ابتدا صفحه اصلی اپل واچ را باز کنید. سپس روی Setting بزنید و به بخش Siri بروید. در این مرحله هر سه گزینه موجود را فعال کنید.

“Listen for “Hey Siri برای حساس کردن سیری برای شنیدن این عبارت و پاسخ دادن به آن است. اگر این گزینه غیرفعال باشد دیگر با گفتن هی سیری، این دستیار صوتی فعال نخواهد شد.

Raise to Speak یک قابلیت مهم برای ارتباط و دستیابی به سیری است. پس اگر این آیتم خاموش است، بهتر است آن را روشن نگه دارید.

Press Digital Crown مربوط به فعال کردن سیری با فشار دادن دکمه کناری اپل واچ است.

فعالسازی سیری در اپل واچ

تنظیمات سیری را بررسی کنید

برخی اوقات مشکل شما تنها به دلیل تنظیمات اپل واچ یا سیری ایجاد میشود. بنابراین اولین قدم برای شما بررسی تنظیمات سیری خواهد بود.

برای انجام این فرایند، Digital Crown را در Apple Watch خود فشار دهید تا صفحه اصلی باز شود. سپس برنامه Settings یا تنظیمات را باز کنید. حال به پایین صفحه اسکرول کنید و به بخش Siri وارد شوید. در این مرحله باید چک کنید که آیا بخش Listen for Hey Siri فعال است یا خیر. در صورتی که غیر فعال بود، با یک بار زدن بر روی آن میتوانید سیری را روشن و از آن استفاده کنید.

فعالسازی سیری در اپل واچ

از اتصال به اینترنت مطمئن شوید

اگرچه اپل واچ میتواند بسیاری از کارها را بدون نیاز به اینترنت انجام دهد؛ اما سیری برای داشتن عملکرد بهینه نیاز به اتصال پایدار به اینترنت و وای فای را دارد. پس اگر سیری نمیتواند به درستی به نیازهای شما پاسخ دهد، بهتر است وضعیت اینترنتتان را چک کنید.

به طور کلی اپل واچ برای مصرف بهینه تر باتری به طور پیشفرض ز اتصال اینترنت آیفون استفاده میکند. اما اگر تلفن شما خارج از محدوده آن باشد، به جای آن میتواند از اتصال به شبکه موبایل دیتا یا وای فای نیز استفاده کند. بنابراین لازم است که از اتصال به یک اینترنت خوب مطمئن شوید و از قرارگیری در محدوده Wi-Fi مطمئن شوید.

برای آنکه بتوانید وای فای آیفون را برای اتصال به اپل واچ روشن کنید، به بخش تنظیمات اپل واچ بروید و روی گزینه Wi-Fi ضربه بزنید. سپس از این طریق مطمئن شوید که اینترنت روشن و به شبکه مورد نظر شما متصل است. همچنین می توانید برای تجربه اتصال قوی‌تر به اینترنت، مودم را مجدد راه اندازی کنید یا ساعت تان را به آن نزدیک تر کنید.

حل مشکل سیری در اپل واچ

اپل واچ را ریستارت کنید

یکی دیگر از روش‌های حل مشکل کار نکردن سیری آیفون و اپل واچ ری استارت کردن دستگاه است. با ری استارت کردن دستگاه بسیاری از باگ‌ها و مشکلات آن حل خواهد شد و همچنین دستگاه به سرعت بروزرسانی میشود. اما به دلیل عدم وجود گزینه ری استارت در اپل واچ باید آن را به طور دستی یکبار خاموش و مجدد بعد از چند لحظه روشن کنید.

برای راه اندازی مجدد سیری، به سادگی دکمه کنار ساعت را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. سپس روی نماد پاور  که در گوشه سمت راست بالای صفحه ظاهر میشود ضربه بزنید. در مرحله بعد نوار مربوط به Power Off را به سمت راست بکشید تا دستگاه خاموش شود. حال بعد از چند ثانیه دوباره دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل نمایش داده شود.

فعال کردن سیری در اپل واچ

watchOS را به روز رسانی کنید

یکی دیگر از راهکارهای فعال کردن سیری در اپل واچ بروز رسانی سیستم ساعت است. گاهی نقص‌های نرم افزاری بر عملکرد سیری هم تاثیر میگذارند. خوشبختانه شرکت اپل به روزرسانی‌های دوره‌ای برای اپل واچ منتشر میکند و در آنها بسیاری از مشکلات بوجود آمده را برطرف میکند. بنابراین شاید انجام کاری همچون یک بروزرسانی ساده بتواند مشکل شما را حل کند.

برای بروز رسانی اپل واچ وارد میسر Settings > General > Software Update شوید. و در صورت وجود آپدیت، جدیدترین نسخه watchOS را نصب کنید. برای اینکه از روند درست بروزرسانی سیستم مطمئن شوید، حتما یک اینترنت قوی و پایدار داشته باشید. همچنین مطمئن شوید که ساعت شما به اندازه کافی شارژ داشته باشد یا آن را به شارژر متصل کنید.

تنظیمات پاسخ دهی سیری را بررسی کنید

اگر نمیتوانید به درستی پاسخ‌های سیری را بشنوید، ممکن است بخش تنظیمات پاسخگویی در اپل واچ به مشکل برخورده باشد. برای همین میتوانید این تنظیمات را برای حل مشکل سیری در اپل واچ بررسی کنید. ابتدا به بخش Setting و سپس Siri بروید. در مرحله بعد وارد قسمت Siri Responses شوید. برای مدیریت بهتر پاسخگویی سیری مورد متناسب با نیازتان را فعال کنید.

Always On: سیری همیشه فعال و آماده پاسخگویی باشد.

Control With Silent Mode: زمانی که دستگاه روی حالت سایلنت یا Silent Mode باشد شما نمیتوانید متوجه پاسخگویی سیری شوید.

Headphones Only: با روشن کردن این تنظیم شما تنها صدای پاسخگویی سیری را زمانی که به هدفون متصل هستید خواهید شنید.

بررسی تنظیمات پاسخگویی سیری

میکروفون خود را بررسی کنید

به طور کلی بر روی بدنه ساعت‌های اپل میکروفون طراحی شده است؛ تا از این طریق بتوان تماس برقرار کرد یا دستوراتی را به صورت صوتی به سیری انتقال داد. این بخش بین قسمت‌های Digital Crown و دکمه کناری آن قرار داد و وجود هر مانعی در این بخش باعث میشود تا صدای شما به سیری نرسد. گذشت زمان باعث جمع شدن گرد و غبار و این نواحی میشود و عبور صدا را سخت میکند. پس بهتر است این بخش را به صورت دوره‌ای تمیز کنید.

برای نظافت این بخش میتوانید از یک پارچه بدون پرز و کمی مرطوب استفاده کنید. تا هرگونه آلودگی را به آرامی از سطح بدنه و بخش میکروفون پاک کنید. علاوه بر آن ممکن است برخی از قاب‌های محافظ با پوشاندن بخش میکروفون جلوی انتقال صدا را بگیرند. بنابراین بهتر است این مورد را هم بررسی کنید.

صدای سیری را افزایش دهید

یکی دیگر از روش‌های موثر برای حل مشکل سیری در آیفون و اپل واچ افزایش صدای آن است. اگر تا به الان تمامی راهکارها را بررسی کرده اید و مطمئن هستید که بخش میکروفون تمیز است، شاید شما صدای سیری را به دلیل کم بودن آن نمی‌شنوید!

برای آنکه اینکار میتوانید به سادگی پس از گفتن “هی سیری” با دستور “Hey Siri, speak louder” صدای آن را بیشتر کنید و یا با گفتن “Hey Siri, speak quieter” آن را کم کنید.

در غیر این صورت میتوانید به Settings > Siri > Siri Responses > Voice Volume—Speaker بروید و روی آیکون Volume در سمت راست بزنید تا صدا افزایش پیدا کند.

افزایش صدای سیری برای حل مشکل آن در اپل واچ

سوالات متداول

چرا سیری بدون اینترنت کار نمیکند؟

دستیار صوتی سیری برای تحلیل دستورات داده شده از طرف شما و پردازش آنها نیاز به اتصال به سرورهای اصلی را دارد. به این ترتیب میتواند با پردازش درخواست شما به آنها پاسخ مناسبی بدهد.

زبان سیری چگونه تغییر میکند؟

برای تغییر زبان پیشفرض سیری باید به Settings > Siri بروید و زبان موردنظرتان را برای اپل واچ انتخاب کنید.

جمع بندی

دستیار صوتی سیری یکی از قابلیت های جذاب و کاربردی برای محصولات اپل است و دسترسی به بخش‌های مختلف را بسیار ساده‌تر میکند. با این حال اگر با وجود تمامی مراحل گفته شده هنوز نتوانسته‌اید مشکلتان را حل کنید، به شما پیشنهاد میکنیم تا به نمایندگی‌های اپل مراجعه کنید و در این مورد از راهکارهای تخصصی آنان استفاده کنید.

به طور کلی راهکارهایی همچون داشتن یک اتصال مناسب به اینترنت، فعال بودن سیری در ساعت، بروز رسانی اپل واچ، ری استارت کردن دستگاه و تمیز کردن میکروفون میتواند مشکل را حل کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما موارد مصرف سیری در اپل واچ چیست؟ آیا شما هم از سیری استفاده میکنید؟ اگر تجربه مشابهی در زمینه حل مشکل سیری در اپل واچ دارید، آن را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب