مطلب فعلی :

آموزش قدم به قدم فرستادن اپلیکیشن در تلگرام و واتساپ

رفتن به بالا

آموزش قدم به قدم فرستادن اپلیکیشن در تلگرام و واتساپ

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش قدم به قدم فرستادن اپلیکیشن در تلگرام و واتساپ

آموزش قدم به قدم فرستادن اپلیکیشن در تلگرام و واتساپ

گاهی میخواهید برنامه‌ای را برای دوستانتان ارسال کنید یا امکان دسترسی به نرم افزارهایی همچون گوگل پلی را برای دانلود آنها ندارید، در این مواقع ممکن است ندانید که از چه طریق باید برنامه‌ای را برای شخص دیگری ارسال کرد. 📤 خوشبختانه با پیامرسان‌هایی همچون تلگرام و واتساپ علاوه بر پیام، میتوانید برنامه‌ها را نیز با سایر افراد به اشتراک بگذارید. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش قدم به قدم فرستادن اپلیکیشن در تلگرام و واتساپ خواهیم پرداخت.

آموزش ارسال اپلیکیشن در واتساپ و تلگرام

How to Send Applications on WhatsApp and Telegram

برای ارسال برنامه در تلگرام و واتساپ میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ارسال مستقیم فایل APK
  • تهیه فایل APK برنامه
  • استفاده از برنامه‌های مدیریت فایل

نکات ارسال برنامه از طریق پیامرسان‌ها

برخی از پیام رسان‌ها به شما امکان اشتراک گذاری و ارسال فایل‌های نرم افزاری با پسوند APK را میدهند. البته اینکار محدودیت‌های حجمی نیز دارد که در تلگرام تا ۲ گیگابایت و برای واتساپ تا ۱۰۰ مگابایت است. به همین دلیل اگر قصد دارید فایل برنامه‌ای با حجم بالا را ارسال کنید، قطعا تلگرام گزینه مناسب‌تری برای اینکار است. درباره ارسال فایل های بزرگ و پر حجم در پیامرسان‌ها میتوانید از روش تبدیل فایل های بزرگ به چند فایل کوچک استفاده کنید یا به سادگی فایل مدنظر را زیپ و سپس ارسال کنید.

نکته‌ای که باید پیش از هر چیز درباره ارسال برنامه ها از طریق پیامرسان‌ها بدانید، این است که شما نمیتوانید برنامه‌های نصب شده روی گوشی را به تنهایی برای کسی ارسال کنید. برنامه‌های نصب شده روی تلفن همراه به صورت یک فایل ذخیره نمیشوند و شما عملا تنها میتوانید فایل APK نرم افزارها را برای دیگران از طریق تلگرام یا واتساپ ارسال کنید. پس برای فرستادن اپلیکیشن‌ها دو راه خواهید داشت؛ دانلود فایل برنامه از اینترنت یا استفاده از برنامه‌های جانبی برای مدیریت فایل APK برنامه‌ها در گوشی.

۱- ارسال مستقیم فایل APK

اگر همین حالا هم فایل APK برنامه را در اختیار دارید کار شما بسیار ساده است و میتوانید از طریق خود برنامه‌ها نیز اپلیکیشن‌ها را ارسال کنید. برای این منظور ابتدا برنامه تلگرام را باز کنید و وارد صفحه چت مورد نظر شوید. سپس علامت پیوست فایل در بخش پایینی صفحه را بزنید و آیکون فایل را انتخاب کنید. در آخر صفحه را به پایین اسکرول کنید تا از بین فایل‌ها و مسیرهای مختلف اپلیکیشن را پیدا و سپس ارسال کنید.

ارسال مستقیم برنامه در تلگرام

۲- تهیه فایل APK برنامه

زمانی که شما یک برنامه را مستقیما از یک صفحه اینترنتی دانلود میکنید، فایل آن را میتوانید به سادگی در بخش دانلودهای گوشی ببینید و به اشتراک بگذارید. برای اینکار میتوانید از سایت‌های معتبری همچون سافت ۹۸ و سرزمین دانلود استفاده کنید یا فایل اپلیکیشن‌ها را از طریق وبسایت سازنده با لینک مستقیم دانلود کنید.

سپس اپلیکیشن موردنظرتان را از بخش فایل‌های گوشی پیدا کنید. سپس دستتان را برای چند لحظه روی آن نگه دارید تا گزینه‌های بیشتر برای شما نمایش داده شود.

فرستادن اپلیکیشن در تلگرام و واتساپ

در مرحله بعدی لازم است گزینه و آیکون Share را انتخاب کنید و پس از انتخاب  ارسال برنامه نصب شده را تکمیل کنید.

ارسال برنامه نصب شده در تلگرام یا واتساپ

۲- استفاده از برنامه‌های مدیریت فایل

روش دوم نصب و استفاده برنامه‌های جانبی برای مدیریت فایل است. شما با نصب همین برنامه‌ها میتوانید تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی را ببینید و آن را به اشتراک بگذارید. در ادامه چند برنامه ایمن و ساده به شما معرفی میکنیم تا با استفاده از آنها بتوانید به سادگی برنامه و فایل‌هایتان را مدیریت و اشتراک گذارید کنید.

برنامه Google Files

یکی از اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط شرکت گوگل، Files است. شما میتوانید با استفاده از برنامه Google Files به سادگی فایل‌های مورد نیازتان را پیدا و آنها را اشتراک گذاری کنید. این برنامه را میتوانید از طریق سرویس‌هایی همچون بازار، مایکت یا گوگل پلی نصب کنید.

برنامه  Google Files

برای فرستادن اپلیکیشن در تلگرام یا واتساپ پس از نصب برنامه وارد آن شوید. مجوزهای لازم برای دسترسی به فایل‌های گوشی را به برنامه بدهید و سپس از قسمت Apps شوید. در این بخش میتوانید با استفاده از زبانه‌های Installed Apps (برنامه های نصب شده)، System apps (برنامه های سیستمی) و App installed files APKs (فایل‌های دانلود شده APK) اپلیکیشن موردنظرتان را ساده تر پیدا کنید. در مرحله بعدی روی علامه سه نقطه بغل برنامه بزنید و پس از انتخاب گزینه Share برنامه اشتراک گذاری را انتخاب کنید.

استفاده از برنامه گوگل فایل برای اشتراک گذاری برنامه ها در تلگرام یا واتساپ

سپس لازم است تا تلگرام یا واتساپ را انتخاب کنید و روی صفحه چت فرد مورد نظر بزنید. با کمی صبر کردن فایل برنامه به صورت کامل برای شخص ارسال خواهد شد. از طریق این برنامه میتوانید ارسال عکس باکیفیت در تلگرام را نیز انجام دهید.

برنامه MyAppSharer

یکی دیگر از ابزارهایی که میتوانید از آن برای اشتراک گذاری ارسال اپلیکیشن در واتساپ یا سایر پیامرسان‌های مجاز استفاده کنید، MyAppSharer است. با استفاده از این برنامه میتوانید هر فایلی را به راحتی پیدا کنید و با دیگران از روش‌های مختلف به اشتراک بگذاری. دانلود برنامه MyAppSharer از طریق مایکت و بازار قابل انجام است. این برنامه در عین سبک و کم حجم بودن میتواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

اپلیکیشن MyAppSharer

پس از نصب برنامه آن را باز کنید و مجوزهای دسترسی لازم را بدهید. شم میتوانید از کادر بالا نام برنامه را جستجو کنید یا آن را از داخل لیست پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای ارسال اپلیکیشن در تلگرام گزینه بالای صفحه باید حتما روی APK باشد. حال پس از زدن تیک کنار نام برنامه موردنظرتان، گزینه Share را انتخاب کنید و برنامه تلگرام یا واتساپ را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری برنامه از طریق MyAppSharer

برنامه ES File Explorer

یکی دیگر از برنامه‌های مشابهی که میتوانید برای مدیریت و اشتراک گذاری فایل‌هایتان از آن استفاده کنید،ES File Explorer است. شما میتوانید ES File Explorer را از طریق مایکت یا کافه بازار دانلود کنید. در این برنامه نیز همانند سایر اپلیکیشن‌های معرفی شده ابتدا لازم است مجوزهای دسترسی را بدهید. سپس از لیست برنامه ها، مورد دلخواهتان را انتخاب کنید و پس از زدن گزینه Share پلتفرم اشتراک گذاری را انتخاب کنید.

برنامه ES File Explorer

سوالات متداول

چگونه اپلیکیشن را در تلگرام بفرستیم؟

برای آنکه بتوانید فایل‌های APK یا برنامه‌ها از طریق تلگرام به اشتراک بگذارید لازم است که حتما فایل برنامه را در اختیار داشته باشید. در این صورت میتوانید از مسیر ذخیره شده آن را پیدا کنید و پس از نگه داشتن دستتان روی آن Share را بزنید و تلگرام را انتخاب کنید. برای سهولت این روند میتوانید از اپلیکیشن‌های مدیریت و اشتراک گذاری فایل نیز استفاده کنید.

جمع بندی

فرستادن اپلیکیشن در تلگرام و واتساپ در صورت داشتن فایل APK آن بسیار ساده است و شما پس از پیدا کردن آن در مسیر ذخیره شده میتوانید دستتان را روی آن نگه دارید و پس از انتخاب گزینه Share تلگرام یا واتساپ را انتخاب کنید. در صورتی که به دنبال روش راحت‌تری هستید از برنامه‌های مدیریت فایلی همچون Google Files استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما چه روش‌های دیگری برای فرستادن اپلیکیشن در واتساپ یا سایر برنامه‌ها وجود دارد؟ اگر تجربه مشابهی در این زمینه دارید یا با استفاده از راهکارهای گفته شده موفق به انجام اینکار شدید، لطفا نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب