مطلب فعلی :

آموزش قدم به قدم نحوه فارسی سازی گوشی های اندروید ۴، ۵ ، ۶ ، ۷ و..

رفتن به بالا

آموزش قدم به قدم نحوه فارسی سازی گوشی های اندروید ۴، ۵ ، ۶ ، ۷ و..

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش قدم به قدم نحوه فارسی سازی گوشی های اندروید 4، 5 ، 6 ، 7 و..

آموزش قدم به قدم نحوه فارسی سازی گوشی های اندروید ۴، ۵ ، ۶ ، ۷ و..

زبان انگلیسی به عنوان رایج ترین و و زبان پیش فرض اکثر ابزارهای دیجیتالی نظیر گوشی، تبلت و.. شناخته میشود اما اگر شما هم از جمله کسانی هستید که دوست دارید منو گوشی اندوریدی شما فارسی باشد، در این مطلب از کلاسیک وب با ما همراه شوید تا نحوه فارسی سازی گوشی اندروید را یاد بگیرید.

آموزش نحوه فارسی ساز اندروید ۶ ، ۵ ، ۴ با تنظیمات گوشی، نصب برنامه و..

How To Change Android Language To Persian

با توجه به اینکه زبان پیش فرض استفاده شده در گوشی های اندوریدی انگلیسی هست، طبیعی است افرادی که به زبان غیر انگلیسی صحبت می کنند دوست دارند که نوشته گوشی هایشان هم به زبانی که تکلم می کنند تغییر یابد تا استفاده از گوشی برای آنها راحت تر شود. ممکن است شما هم جز افرادی باشید که دوست دارید منو گوشی اندرویدی شما فارسی باشد. حتی اگر منو گوشی های شما فارسی هم باشد معمولا برای اینکه کار انتقال پیام برایتان راحت شود به سراغ کیبوردهای فارسی می روید و این نشان دهنده اهمیت زبان برای افراد است. در صورتی که مایل به تغییر فونت در گوشی های اندرویدی می باشید، مطالعه مطلب ۶ روش آسان و کاربردی تغییر فونت اندروید بدون روت و روت شده برای شما مفید خواهد بود.

ممکن است که بر روی گوشی اندوریدی شما زبان فارسی وجود داشته باشد. در این صورت تنها کاری که باید بکنید فعال کردن آن است.

نحوه فعال کردن زبان فارسی در اندروید ۵ و ۶ به بالا

۱- جهت فارسی سازی اندروید ۵ و ۶ به بالا وارد قسمت Setting شوید.

فارسی سازی گوشی اندروید

۲- بر روی Language & Input کلیک کنید.

فارسی سازی گوشی اندروید

۳- وارد قسمت Language شوید.

فارسی سازی گوشی اندروید

۴- در بین زبان ها، زبان فارسی را انتخاب کنید. پس از انتخاب زبان فارسی پیامی مبنی بر تعویض زبان به شما داده می شود. بر روی دکمه OK کلیک کنید.

فارسی سازی گوشی اندروید

۵- اکنون زبان گوشی شما به فارسی تغییر می کند.

فارسی سازی گوشی اندروید

ممکن است در بین زبان های موجود در قسمت Language گوشی شما زبان فارسی وجود نداشته باشد، بنابراین برای فارسی سازی گوشی اندروید خودتان به روش های دیگری نیاز دارید.

پیش نیاز های فارسی سازی گوشی اندروید با استفاده از برنامه Morelocal

خوشبختانه برای سیستم عامل اندورید، برنامه های کاربردی زیادی وجود دارد. به عنوان مثال برنامه های آب و هواشناسی فارسی و انگلیسی یکی از این برنامه های کاربردی است. یکی دیگر از برنامه های بسیار کاربردی برنامه Morelocal است که برای فارسی سازی گوشی های اندرویدی به کار می رود. برای فارسی سازی گوشی اندورید توسط این برنامه به یک سری مقدمات احتیاج دارید.

۱- به قسمت Settings گوشی بروید

۲- گزینه About Phone پیدا کرده و انتخاب کنید

۳- در صفحه ای که برایتان نمایش داده می شود، گزینه Build Number را پیدا کرده و هفت بار پشت سرهم بر روی کلیک کنید تا پیام You Are Now a Developer برایتان ظاهر شود

۴- به قسمت Settings گوشی بروید و گزینه Developer Options را انتخاب کنید

۵- گزینه Usb Debugging را فعال کنید.

۶- مجدد به قسمت Settings گوشی بروید و از قسمت Security گزینه Unknown Source را فعال کنید.

۷- برنامه MoreLocale را دانلود کرده و گوشی و یا تبلت‌تان را با کابل USB به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ‌تان متصل کنید. با توجه به اینکه شما گزینه USB Debugging را فعال کرده‌اید، با اتصال گوشی به کامپیوتر پیام The Computer’s RSA Key Fingerprint is روی صفحه نمایش گوشی ظاهر خواهد شد.

روش فارسی سازی گوشی اندروید با استفاده از برنامه Morelocal

۱- بررای فارسی کردن اندروید خود ابتدا برنامه Morelocale را در کامپیوتر اکسترکت کنید و فایل Morelocal.apk را روی گوشی خود نصب کنید.

فارسی سازی گوشی اندروید

۲- پس از نصب برنامه Morelocale روی گوشی خود، فایل Morelocale.bat را از پوشه اکسترکت شده، انتخاب کرده و اجرا کنید.

فارسی سازی گوشی اندروید

۳- اکنون برنامه Morelocale را که بر روی گوشی شما نصب است، اجرا کنید.

۴- در این برنامه لیست زبان ها به شما نشان داده می شود. از این لیست گزینه Persian را انتخاب کنید تا زبان گوشی شما فارسی شود.

در صورتی که گزینه Persian را در لیست زبان ها مشاهده نمی کنید، در قسمت بالا سمت راست برنامه، بر روی Custom Locale کلیک کنید. در قسمت Language کلمه fa و در قسمت Country کلمه IR را بنویسید و بر روی دکمه SET کلیک کنید.

فارسی سازی گوشی اندروید

اکنون زبان گوشی اندرویدی شما به فارسی تبدیل شده است.

فارسی سازی گوشی اندروید

گاهی برنامه هایی برای راحتی کاربران اندروید منتشر می شوند که به نظر بسیار جالب اند. تبدیل گفتار به نوشتار یکی از زمینه های جذاب برای تولید برنامه های مختلف می باشد. در این راستا خواندن مطلب ۴ روش تبدیل صوت، صدا و گفتار به متن و نوشتار فارسی در گوشی و کامپیوتر از سایت کلاسیک وب به علاقمندان توصیه می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا فارسی بودن یا نبودن گوشی، برای شما مهم است؟ آیا تفاوت زبان در سرعت عمل شما هنگام کار کردن با گوشی تاثیری می گذارد؟ دیدگاه خود را در قسمت دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب