مطلب فعلی :

آموزش قدم به قدم نصب برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

آموزش قدم به قدم نصب برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش قدم به قدم نصب برنامه های اندروید در ویندوز 11

آموزش قدم به قدم نصب برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱

کاربران ویندوز ۱۱ می‌توانند برنامه های اندروید 📱 را روی این ویندوز نصب کنند. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش قدم به قدم نصب برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

نحوه نصب اپلیکیشن اندروید روی ویندوز ۱۱

?How to Install Android Apps on Windows 11

ممکن است بخواهید برنامه های اندروید را در کامپیوتر خود اجرا کنید. اگر روی سیستم خود ویندوز ۱۱ را نصب کرده اید، می توانید این کار را انجام دهید. در این مطلب از کلاسیک وب نحوه نصب اپ اندروید روی ویندوز ۱۱ را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نکته: هنوز نمی توان تمامی برنامه های اندروید را با این روش در ویندوز ۱۱ اجرا کرد. همچنین تمامی برنامه ها در Amazon Appstore وجود ندارند. علاوه بر این، ر ارتباطی با گوگل پلی استور ندارد. در نتیجه، هر برنامه ای را از آن نصب کنید، بخرید و… روی اکانت آمازون شما باقی می ماند و نمی توانید از آن در اکانت گوگل که اکثر گوشی های اندروید به آن متصل می شوند، استفاده کنید.

نحوه نصب اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز ۱۱ با Windows Subsystem for Android: بخش اول

ابتدا باید ببینید که کامپیوتر شما قابلیت نصب برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ را دارد یا خیر. برای انجام این کار به حداقل سیستم زیر نیاز دارید:

میزان حافظه: ۸ گیگابایت. بهتر است ۱۶ گیگابایت باشد.

پردازنده: Intel Core i3 8th Gen، AMD Ryzen 3000، Qualcomm Snapdragon 8c با موارد بهتر.

نوع محل ذخیره سازی: هارد SSD

نسخه برنامه Microsoft Store: Version 22110.1402.6.0 یا بالاتر

نسخه ویندوز ۱۱: Build 22000.526 یا بالاتر

حال برای این که ببینید سیستم شما این قابلیت ها را دارد یا خیر، باید روی منوی استارت کلیک کنید. سپس Settings را انتخاب کنید. از سمت چپ روی System بزنید. حال از سمت راست روی About کلیک کنید. در زیر بخش Device specifications می توانید مقدار RAM و سی پی یو را مشاهده کنید.

نصب برنامه اندروید روی ویندوز 11

در بخش Windows specifications هم می توانید نسخه ویندوز خود را مشاهده کنید. سپس دوباره از سمت چپ روی System کلیک کنید. از سمت راست روی Storage کلیک کنید. در بخش Storage management روی Advanced storage settings کلیک کنید. سپس روی Disks & volumes کلیک کنید.

نصب برنامه اندروید روی ویندوز 11

درایو اصلی را انتخاب کنید. چک کنید که هارد دستگاه شما SSD است یا خیر. در نهایت باید ویندوز خود را آپدیت کنید.

نحوه نصب برنامه اندروید در ویندوز ۱۱ با Windows Subsystem for Android: بخش دوم

پس از چک کردن سیستم موردنیاز برای نصب Windows Subsystem for Android باید ویندوز خود را به روزرسانی کنید. برای این کار روی منوی استارت کلیک کنید. سپس روی Settings بزنید. حال روی Windows Update کلیک کنید. روی دکمه Check for updates کلیک کنید.

نصب برنامه اندروید روی ویندوز 11

در صورت وجود آپدیت آن را دانلود کنید. سپس سیستم خود را ری استارت کنید تا نصب آپدیت انجام شود.

علاوه بر این، باید Microsoft Store خود را هم به نسخه ۲۲۱۱۰٫۱۴۰۲٫۶٫۰ یا بالاتر آپدیت کنید تا برنامه Amazon Appstore نمایش داده شود. برای این کار وارد Microsoft Store شوید. سپس روی Library کلیک کنید. حال روی Get updates کلیک کنید.

نصب برنامه اندروید روی ویندوز 11

سپس روی Profile خود کلیک کنید و App settings را انتخاب کنید. نسخه نصب شده باید ۲۲۱۱۰٫۱۴۰۲٫۶٫۰ یا بالاتر باشد.

نصب برنامه اندروید روی ویندوز 11

پس از انجام این مراحل می توانید ویژگی‌های مجازی سازی را در فریمور UEFI و ویندوز ۱۱ فعال کنید.

انجام این کار برای اجرای ماشین مجازی که قرار است اجرای برنامه ها را میسر کند، واجب است. از آن جایی که این فعال سازی در هر سیستم متفاوت است، بهتر است وب سایت سازنده کامپیوتر خود را برای جزییات کار چک کنید. وقتی مجازی سازی فعال شود، می توانید Virtual Machine Platform را در ویندوز ۱۱ فعال کنید.

برای چک کردن این که این قابلیت فعال است یا خیر، Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید تا Task Manager باز شود. حال وارد سربرگ Performance شوید. حال بخش Virtualization را چک کنید. جلوی آن باید Enabled نوشته شده باشد.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز ۱۱ با Windows Subsystem for Android: بخش سوم

برای فعال سازی Virtual Machine Platform در ویندوز ۱۱، روی منوی استارت کلیک کنید. سپس روی Turn Windows features on or off را جستجو و روی آن کلیک کنید. در فهرست Virtual Machine Platform را پیدا کنید و تیک آن را بزنید.

نصب برنامه اندروید روی ویندوز 11

سپس روی OK بزنید. در نهایت روی Restart کلیک کنید. پس از این کار می توانید Windows Subsystem for Android و Amazon Appstore را نصب کنید.

حال برای اجرای برنامه اندروید روی ویندوز ۱۱ باید Windows Subsystem for Android را نصب کنید. برای این کار باید وارد صفحه Amazon Appstore شوید. روی Install کلیک کنید.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

سپس روی Set up کلیک کنید.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

حال روی Download بزنید.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

سپس روی Next بزنید. پس از آن روی Restart کلیک کنید.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

پس از اجرای مراحل می توانید برنامه های اندروید را نصب کنید. برای انجام این کار روی منوی استارت کلیک کنید. سپس Amazon Appstore را جستجو کنید. روی آن کلیک کنید. سپس روی Sign in کلیک کنید.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

حال باید وارد اکانت آمازونی شوید که برای امریکا است.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

برنامه موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس روی Get کلیک کنید.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

در آخر روی Download کلیک کنید تا نصب برنامه اندروید روی ویندوز ۱۱ انجام شود.

پس از انجام مراحل می توانید از طریق Amazon Appstore برنامه موردنظر خود را باز کنید. علاوه بر این، برنامه در لیست منوی استارت هم قرار می گیرد. اگر نمی توانید آن را مشاهده کنید، احتمالا برنامه در All apps قرار دارد. وقتی این برنامه را اجرا کنید، همانند برنامه های عادی Microsoft Store اجرا می شود. می توانید پنجره آن را کوچک و بزرگ کنید. همچنین می توانید از موس و کیبورد برای آن استفاده کنید. برای بستن برنامه هم باید روی آیکون Close بزنید. ممکن است بسته شدن برنامه کمی زمان ببرد.

نحوه حذف برنامه های اندروید نصب شده روی ویندوز ۱۱

پس از نصب برنامه های اندروید روی ویندوز ۱۱، هر زمان که بخواهید می توانید آنا را حذف کنید. برای حذف برنامه از منوی استارت، روی این منو کلیک کنید. سپس برنامه را جستجو کنید. روی آن راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید.

نصب اپ اندروید روی ویندوز 11

برای حذف برنامه از تنظیمات، وارد Settings شوید. سپس روی Apps کلیک کنید. حال از سمت راست روی Apps & features کلیک کنید.

نصب اپ اندروید روی ویندوز 11

برنامه مدنظر خود را انتخاب کنید. روی منوی سه نقطه ای جلوی آن کلیک کنید و سپس Uninstall را انتخاب کنید.

نصب اپ اندروید روی ویندوز 11

حال دوباره روی Uninstall کلیک کنید. پس از انجام مراحل، دیگر برنامه در کامپیوتر شما نصب نیست. این روش هم برای حذف برنامه ای که از Amazon Appstore نصب شده است جواب می دهد و هم برای برنامه ای که با ابزار Android Debugging Bridge (ADB) نصب شده است.

شما می توانید Windows Subsystem for Android و Amazon Appstore و همچنین برنامه های نصب شده را با روشی که در ادامه توضیح می دهیم، حذف کنید. برای این کار وارد Settings و سپس Apps شوید. از سمت راست روی Apps & features کلیک کنید.

نصب اپ اندروید روی ویندوز 11

Windows Subsystem for Android را انتخاب کنید. سپس روی منوی سه نقطه ای جلوی آن بزنید و ر را انتخاب کنید.

اجرای برنامه اندروید روی ویندوز 11

حال دوباره روی Uninstall کلیک کنید. سپس سیستم خود را ری استارت کنید. این کار را برای Amazon Appstore و برنامه های اندروید هم می توانید انجام دهید.

نصب برنامه اندروید در ویندوز ۱۱ با برنامه های واسط همانند نصب با فایل APK از طریق BlueStacks هم امکان پذیر است. با چنین برنامه هایی می توانید حتی اپلیکیشن هایی را نصب کنید که به صورت رسمی پشتیبانی نمی شوند.

اگر نمی توانید بازی های خود را در ویندوز ۱۱ اجرا کنید، مطلب رفع مشکل اجرا نکردن بازی در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نکاتی درباره نصب برنامه های اندروید روی ویندوز ۱۱ با Windows Subsystem for Android

در این بخش به نکاتی درباره نصب برنامه های اندروید روی ویندوز ۱۱ با Windows Subsystem for Android می پردازیم. شما می توانید در بخش Settings> Downloads این برنامه هر آن چه را که با آن دانلود کردید، مشاهده کنید.

در بخش Subsystem resources می توانید انتخاب کنید که ماشین مجازی همیشه فعال باشد یا هر زمان که وارد این برنامه می شوید، فعال شود.

نصب برنامه های اندروید در ویندوز 11

همچنین می توانید از بخش GPU use for apps for Android انتخاب کنید که برنامه از چه کارت گرافیکی استفاده کند. امکان فعال کردن Developer mode، پیدا کردن آدرس آی پی و ریست کردن هم وجود دارد.

نصب برنامه های اندروید در ویندوز 11

نظرات و پبشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش نصب برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ پرداختیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب