مطلب فعلی :

آموزش مجموعه ابزار قدرتمند تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام (برنامه و آنلاین)

رفتن به بالا

آموزش مجموعه ابزار قدرتمند تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام (برنامه و آنلاین)

نوشته admin

3 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش مجموعه ابزار قدرتمند تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام (برنامه و آنلاین)

آموزش مجموعه ابزار قدرتمند تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام (برنامه و آنلاین)

اگر شما هم با اندازه نمایش ویدیو در پلتفرم اینستاگرام مشکل دارید شاید لازم باشد اندازه و نسبت ویدیو را تغییر دهید. 🎞️ اینستاگرام به صورت خودکار ویدیو های شما را برش می دهد. البته اندازه آن بستگی به پست شما دارد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش مجموعه ابزار قدرتمند تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام برنامه و آنلاین می پردازیم.

نحوه تغییر سایز فیلم برای اینستاگرام

How to Change Video Size for Instagram

تغییر اندازه ویدیو شما در اینستاگرام بستگی به این دارد که بخواهید ویدیو را در فید، استوری یا Reels به نمایش بگذارید. در هر صورت بهتر خودتان ویدیو را برش بزنید تا اینکه اینستاگرام به صورت دلخواه آن را برش بزند. شما می توانید از طریق ابزارهای آنلاین یا App مخصوص این کار استفاده کنید.

تغییر سایز ویدیو در کپ کات

یکی از برنامه هایی که می توانید با آن سایز فیلم را تغییر دهید کپ کات است. کپ کات یک برنامه رایگان است که برای اندروید و iOS نیز طراحی شده است. برای دانلود نسخه اندروید این برنامه ابتدا وارد Play Store شوید و آن را دانلود کنید. همچنین برای دانلود نسخه iOS آن می توانید وارد App Store شوید و آن را دانلود کنید. برای تغییر سایز ویدیو دز این برنامه دکمه New Project در صفحه اصلی را تب کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با کپ کات

حالا ویدیو مورد نظرتان را آپلود کنید. می توانید ویدیو را از حافظه دستگاه یا از دوربین وارد کنید. حالا روی ویدیو تب کنید. با این کار بخش ادیت برنامه باز می شود. روی گزینه Ratio تب کنید. نسبت تصویر دلخواه خودتان را از بین ۹:۱۶، ۴:۳،۱۶:۹ و ۱:۱ انتخاب کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با کپ کات

تغییر ابعاد فیلم اینستاگرام با CapCut

ممکن است برای تغییر سایز فیلم از ابزار Crop استفاده کنید. بعد از تنظیم صفحه روی گزینه Save تب کنید تا ویدیو ذخیره شود. حالا می توانید ویدیو را Export کنید. اما باید بدانید پیدا کردن ابعاد صحیح کمی باعث سردرگمی شما می شود. باید بدانید هر گزینه مربوط به پلتفرم خاصی است.

ابعاد ۱:۱ مربع

ابعاد مربع مناسب برای اینستاگرام است . برای استوری و Reels می توانید از این سایز استفاده کنید.

ابعاد ۹:۱۶ عمودی

این ابعاد برای ویدیو های پرتره طراحی شده است. می توانید از این ابعاد بر ای استوری های اینستاگرام، ویدیو های TikTok، تبلیغات و آموزش به سبک پرتره استفاده کنید. یک گزینه دیگر برای استفاده پرتره سایز ۴:۵ است.

۱۶:۹ صفحه عریض

این نسبت برای صفحه های عریض مثل رایانه صفحه عریض استاندارد است. می توانید برای طراحی ویدیو در پلتفرم های یوتیوب، Vimeo و ویدیو های فیسبوک از آن استفاده کنید.

سایز ۳:۴ منظره

این نسبت ویدیو برای ویدیو های منظره خوب است. این گزینه در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و فیس بوک کاربرد دارد.

تغییر سایز ویدیو در اینشات در اندروید

برنامه اینشات را می توانید برای اندروید و سیستم عامل iOS از فروشگاه های آنها دانلود کنید اگر دستگاه شما اندروید است ابتدا برنامه را از Play Store دانلود و سپس نصب کنید. ابتدا برنامه را باز کنید. سپس روی گزینه Video تب کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام برای اینشات

ویدیویی که می خواهید انتخاب کنید و نماد فلش را بزنید. حالا بر روی گزینه Crop تب کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با اینشات

اندازه ویدیو را تغییر کنید و دوباره روی نماد فلش تب کنید. در پایان در گوشه بالای صفحه روی گزینه Save تب کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با اینشات

تغییر سایز ویدیو در اینشات در سیستم عامل iOS

ابتدا برنامه را از App Store به صورت رایگان دانلود کنید. پس از نصب برنامه اینشات را باز کنید. حالا روی گزینه Video تب کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با اینشات

 

 

 

حالا گزینه Crop را انتخاب کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با اینشات

سایز ویدیو را تغییر دهید و علامت چک را بزنید. روی گزینه Share تب کنید و در نهایت آن را ذخیره کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با اینشات


سرویس آنلاین Animaker تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

Animaker  یک ابزار آنلاین برای تغییر سایز ویدیو اینستاگرام است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. این برنامه یک راه سریع برای ادیت ویدیو و تغییر سایز آن است. این پلتفرم به شما اجازه می دهد اندازه ویدیو را تغییر دهید یا آنها را با هم ادغام کنید یا جلوه های ویژه به آن اضافه کنید. همچنین می توانید می توانید ویدیو ها را بچرخانید، تنظیم کنید، بی صدا کنید یا سرعت آن را تغییر دهید. ابتدا وارد سایت Animaker شوید. در صفحه اصلی ابتدا اندازه را انتخاب کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

حالا ویدیو را آپلود کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

در این مرحله می توانید به صورت اختیاری اندازه کاملا دلخواه را وارد کنید. در گوشه سمت راست بالای ویدیو گزینه Resize را انتخاب کنید. حالا لبه های ویدیو را نگه دارید و اندازه آن را تغییر دهید. سپس روی دکمه سبز رنگ Apply کلیک کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

سپس روی دکمه نارنجی Download کلیک کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

حل مشکل ابعاد فیلم در اینستاگرام با پلتفرم آنلاین Kapwing

Kapwing یک سایت برای تغییر سایز ویدیو است. وارد سایت شوید و به صفحه Video Resizer بروید. شما می توانید از محل ذخیره فیلم یا از آدرس URL ویدیو مورد نظرتان را آپلود کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام در Kapwing

بر اساس نوع پست یا فید یا Reels ابعاد مربوط به آنها را انتخاب کنید. همچنین می توانید مقیاس ویدیوی خودتان را به صورت اختیاری تغییر دهید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام Kapwing

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام kapwing

حالا دکمه قرمز Create را بزنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام kapwing

پلتفرم آنلاین EZGIF برای تغییر سایز ویدیو

EZGIF سایت تغییر سایز عکس برای اینستاگرام است. وارد سایت شوید و گزینه Resize را بزنید. حالا روی گزینه Choose File بزنید و فایل ویدیو مورد نظرتان را آپلود کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

حالا عرض و ارتفاع ویدیو را مشخص کنید. سپس گزینه Resize video را انتخاب کنید. در نهایت دکمه Save را بزنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

Canva سایت تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

ابتدا وارد سایت Canva شوید. است از برنامه تغییر دهنده آی پی استفاده کنند. کاربران ایرانی بهتر یک قالب برای اینستاگرام به صورت مربعی یا عمودی انتخاب کنید. این پلتفرم به صورت خودکار اندازه ویدیو را تغییر می دهد.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با canva

حالا بر روی قالب کلیک کنید تا ویدیو مورد نظرتان را آپلود کنید. همچنین می توانید ویدیو مورد نظرتان را Drop & Drag کنید. این سرویس آنلاین فرمت های MP4, MOV, MKV, MPEG, و WEBM را پشتیبانی می کند. حالا اندازه ویدیوی خودتان را با کشیدن گوشه های ویدیو اندازه قالب پیش فرض کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام با Canva

حالا کادر را تغییر دهید تا سوژه درست وسط قالب قرار بگیرد. می توانید با ابزار های این سایت کیفیت را بالا ببرید، جلوه های خاص به ویدیو اضافه کنید، طول آن را کوتاه کنید و یا متن به آن اضافه کنید. ویدیو را با فرمت MP4 دانلود و سپس ذخیره کنید.

تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام

سوالات متداول

آیا تغییر اندازه ویدیو در CapCut مهم است؟

بله نسبت تصویر ویدیوی شما را نسبت اندازه پخش پلتفرم ها مشخص می کنند. نسبت تصویر اشتباه ممکن است ویدیو را در تلفن همراه دقیق نمایش دهد اما در یک صفحه مانیتور تصویر کوچکتر یا بزرگتر باشد.

آیا می توانیم فرمت خروجی CapCut را تغییر دهیم؟

در حال حاضر تنها فرمت خروجی کپ کات Mp4 است.

جمع بندی

تنظیم تصویر و اندازه ویدیوی شما یک ابزار ارزشمند در برنامه ادیت به شمار می رود. لازم نیست حتما پیچیدگی داشته باشد. تا همه کاربران با هر مهارتی بتوانند از آن ها استفاده کنند. ویدیو با سایز مناسب برای بیشتر دیدن پیج شما در اینستاگرام کمک می کند.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش مجموعه ابزار قدرتمند تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام (برنامه و آنلاین) پرداختیم. آیا شما از ابزار های تغییر سایز ویدیو استفاده کردید؟ آیا به نتیجه دلخواه رسیدید؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خودتان را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 3 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب