مطلب فعلی :

آموزش نجات بخش ۸ روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4

رفتن به بالا

آموزش نجات بخش ۸ روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش نجات بخش 8 روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4

آموزش نجات بخش ۸ روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4

اگر در حین بازی با مشکل سیاه شدن صفحه PS4 مواجه شده باشید 📺 شاید نگران شده باشید که پلی استیشن شما ایراد پیدا کرده باشد و یا از خودتان سوال کنید که چه مشکلی به وجود آمده است که حتی بدون ظاهر شدن کد خطایی با یک صفحه سیاه خالی روبرو شده اید. در آموزش نجات بخش ۸ روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4 امروز کلاسیک وب ما به بیان دلایل سیاه شدن صفحه پلی استیشن خواهیم پرداخت و راهکارهایی برای دور زدن این مشکل پیشنهاد خواهیم داد.

حل مشکل صفحه سیاه PS4

Top Ways to Fix Playstation 4 (PS4) Black Screen Issue

به طور خلاصه برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه PS4 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای رسیدگی به مشکل PS4 خود، هر گونه مشکل سخت افزاری اعم از کار نکردن تلویزیون، مانیتور یا هر دستگاه نمایشگر دیگر را بررسی کنید.
  • کنسول خود را ریستارت کنید. از منوی PS4 Home، دکمه Power را انتخاب کنید. Power Options و سپس Restart PS4 را انتخاب کنید.
  • پاور سیکل را اجرا کنید: دکمه پاور را برای ۷ ثانیه نگه دارید تا صدای بوق دوم را می شنوید. کابل برق را جدا کنید و بعد از ۳۰ ثانیه مجدد وصل کنید. PS4 خود را روشن کنید.
  • پورت و کابل HDMI را بررسی کنید. هر گونه آلودگی داخل پورت ها را تمیز کنید.

حل مشکل صفحه سیاه PS4

سایر راه حل ها

رزولوشن را تغییر دهید: PS4 را خاموش کنید. دکمه پاور را فشار دهید تا صدای بوق دوم را می شنوید. کنترلر را به کنسول وصل کنید و دکمه PlayStation را فشار دهید. از منو Change Resolution را انتخاب کنید و دکمه x کنترلر را انتخاب کنید. رزولوشن مناسب خروجی ویدیو را انتخاب کنید و دکمه OK را فشار دهید.

HDCP را غیرفعال کنید: از طریق صفحه Home وارد Settings شوید. System را انتخاب کنید. تیک گزینه Enable HDCP را بردارید.

از Rebuild Database استفاده کنید: دکمه پاور را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا وارد سیف مد شوید. دکمه پاور را نگهدارید و بعد از شنیدن صدای بوق دوم آن را رها کنید. کنترلر PS4 خود را با کابل USB به دستگاه PS4 متصل کنید. دکمه PS را روی کنترلر فشار دهید. دکمه X را روی کنترلر فشار دهید. از منوی Safe Mode گزینه Rebuild Database را انتخاب کنید.

ریست فکتوری کنسول: از طریق صفحه Home وارد Settings شوید؛ Initialization را انتخاب کنید. گزینه Initialize PS4 و بعد گزینه Full را انتخاب کنید. با این کار فضای ذخیره سازی سیستم PS4 به طور کامل حذف می شود.. برای ادامه، دکمه Initialize را انتخاب کنید. برای شروع فرآیند Initialization، دکمه Yes را انتخاب کنید.

چه چیزی باعث ایجاد مشکل سیاه شدن صفحه PS4 می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث سیاه شدن صفحه PS4 می شود. گرچه ممکن است این مشکل یک هشدار دردسرساز باشد اما بیشتر اوقات با یک راه حل ساده رفع می شود. در ادامه برخی از دلایل ایجاد این مشکل کنسول بازی را بیان خواهیم کرد:

  • مشکل سخت افزاری کنسول
  • کابل اتصال آسیب دیده
  • به روز رسانی نرم افزار ناسازگار یا ناقص
  • فایل های سیستم خراب شده
  • نوسانات برق و گرمای بیش از حد
  • پورت HDMI PS4 معیوب

راه حل سیاه شدن صفحه PS4 چیست؟

در ادامه برخی از بهترین راه حل های سیاه شدن صفحه PS4 را بیان خواهیم کرد:

۱- تنظیمات تلویزیون برای PS4

قبل از عیب‌یابی هر مشکلی، مطمئن شوید که تلویزیون یا مانیتوری که استفاده می‌کنید روشن است و به درستی کار می‌کند. اگر تلویزیون هوشمند دارید، مطمئن شوید که جدیدترین سیستم عامل روی آن نصب شده است و دارای تنظیمات متناسب با PS4 است.

تلویزیون یا مانیتور را خاموش و سپس روشن کنید.

برای اطمینان از کارکرد تلویزیون، کنسول یا پخش کننده دی وی دی دیگری را به تلویزیون وصل کنید.

اگر دستگاه دیگر به شما تصویری را نشان می دهد احتمالا مشکل از PS4 (به احتمال زیاد HDMI آن) است.

اگر نمی توانید هیچ دستگاهی را برای نمایش تصویر روی تلویزیون یا مانیتور دریافت کنید، کابل HDMI PS4 را به تلویزیون یا مانیتور دیگری وصل کنید.

۲- کنسول PS4 خود را ریستارت کنید

هر زمان که با مشکل سیاه شدن صفحه مواجه شدید بهتر است کنسول PS4 خود را ریستارت کنید. مشکلات تصادفی زیادی وجود دارد که کنسول شما ممکن است با آن مواجه شود و یک ریستارت ساده می تواند آنها را برطرف کنید. این کار را در صورتی می توانید انجام دهید که صفحه سیاه موقتی باشد و بتوانید به منو دسترسی داشته باشید. اگر نمی توانید منو را مشاهده کنید باید منو کنسول PS4 خود را روشن کنید.

در منوی PS4 Home، دکمه Power را انتخاب کنید.

کنسول PS4 خود را ریستارت کنید

Power Options را انتخاب کنید.

کنسول PS4 خود را ریستارت کنید

وقتی منوی Power Options ظاهر شد، Restart PS4 را انتخاب کنید.

کنسول PS4 خود را ریستارت کنید

۳- پاور سیکل کنسول پلی استیشن ۴

پاور سیکل کنسول پلی استیشن ۴ به رفع مشکلات جزئی که می توانند باعث ظاهر شدن تصادفی صفحه سیاه شوند کمک می کند. دکمه پاور را فشار دهید و نگهدارید تا صدای بوق دوم را بشنوید. این فرایند حدود ۷ ثانیه طول می کشد.

کابل برق کنسول، مانیتور یا تلویزیون را جدا کنید. حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره کابل را متصل کنید. بعد از وصل شدن کابل های برق، PS4 خود را روشن کنید و ببینید که مشکل فریز شدن PS4 یا سیاه شدن صفحه کنسول بازی تان حل شده است یا خیر.

پاور سیکل کنسول پلی استیشن 4

۴- مطمئن شوید که پورت و کابل HDMI درست کار می کند

PS4 صدا دارد ولی تصویر ندارد؟ در این شرایط کابل ها و پورت های HDMI خود را بررسی کنید چون به راحتی آسیب می بینند. در نتیجه سیگنالی بین کنسول و نمایشگر منتقل نمی شود. اگر از کابل HDMI برای خروجی ویدئو استفاده می کنید و مشکل سیاه شدن صفحه PS4 را تجربه می کنید باید هر گونه سایش و پارگی کابل را بررسی کنید. همچنین پورت های خود را بررسی کنید و هر گونه آلودگی را از داخل پورت ها خارج کنید. حتی می توانید کابل، پورت یا نمایشگر دیگری را امتحان کنید.

مطمئن شوید که پورت و کابل HDMI درست کار می کند

۵- تغییر رزولوشن PS4

تغییر رزولوشن PS4 در حالت سیف مد یکی دیگر از روش های حل مشکل صفحه سیاه PS4 است. برای انجام این کار:

کنسول PS4 خود را خاموش کنید.

دکمه پاور با به مدت طولانی فشار دهید تا صدای بوق دوم را می شنوید.

از کابل USB برای اتصال کنترلر به کنسول PS4 استفاده کنید. دکمه PlayStation روی کنترلر را فشار دهید تا در حالت سیف مد بوت شود.

گزینه Change Resolution را از منو انتخاب کنید و دکمه X را روی کنترلر فشار دهید.

تغییر رزولوشن PS4

رزولوشن مناسب خروجی ویدیو را انتخاب کنید و دکمه OK را فشار دهید.

۶- برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه PS4 ویژگی HDCP را غیرفعال کنید

HDCP (مخفف High-bandwidth Digital Content Protection) پروتکلی است که به جلوگیری از سرقت محتوای دیجیتال در PS4 کمک می کند. با این حال مانیتور، تلویزیون یا هر دستگاه نمایشگری با این ویژگی سازگاری ندارد. در این شرایط غیرفعال کردن HDCP می تواند به حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4 کمک کند. برای انجام این کار:

از طریق صفحه Home وارد Settings شوید.

ویژگی HDCP را غیرفعال کنید

System را انتخاب کنید.

ویژگی HDCP را غیرفعال کنید

تیک گزینه Enable HDCP را بردارید.

ویژگی HDCP را غیرفعال کنید

۷- از Rebuild Database استفاده کنید

توجه کنید با انجام اینکار تمام داده های شما حرف میشود پس قبل از انجام مراحل حتما از اطلاعات حیاتی و مهم خود بکاپ بگیرید.

گاهی اوقات، یک فایل خراب ذخیره شده در کنسول PS4 شما می تواند باعث سیاه شدن صفحه PS4 شود. در این صورت می توانید از Rebuild Database استفاده کنید تا مشکل برطرف شود. برای انجام این کار:

دکمه Power را فشار دهید و به مدت ۳ ثانیه آن را نگه دارید. به این ترتیب وارد حالت سیف مد خواهید شد.

دوباره دکمه پاور را نگه دارید و تنها بعد از شنیدن صدای بوق دوم آن را رها کنید. با این کار کنسول شما در حالت Safe Mode راه اندازی می شود.

کنترلر PS4 خود را با کابل USB به دستگاه PS4 متصل کنید. دکمه PS را روی کنترلر فشار دهید.

دکمه X را روی کنترلر فشار دهید.

از منوی Safe Mode گزینه Rebuild Database را انتخاب کنید.

از Rebuild Database استفاده کنید

فرایند Rebuild Database می تواند کمی طول بکشید، منتظر بمانید.

۸- حل سیاه شدن صفحه PS4 با ریست فکتوری کنسول

انجام ریست فکتوری کنسول پلی استیشن سونی را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید. مطمئن شوید که تمام روش های توضیح داده شده در بالا را امتحان کرده اید.

توجه: ریست فکتوری PS4 باعث می شود که تمام داده های ذخیره شده در کنسول خود را از دست بدهید. قبل از انجام این کار، یک نسخه پشتیبان از تمام داده های مهم PS4 تهیه کنید.

از طریق صفحه Home وارد Settings شوید.

از منوی تنظیمات Initialization را انتخاب کنید.

ریست فکتوری کنسول PS4

گزینه Initialize PS4 را انتخاب کنید.

ریست فکتوری کنسول PS4

در صفحه بعدی گزینه Full را انتخاب کنید. با این کار فضای ذخیره سازی سیستم PS4 به طور کامل حذف می شود.

ریست فکتوری کنسول PS4

صفحه بعدی به شما در مورد حذف تمام داده ها هشدار خواهد داد. برای ادامه، دکمه Initialize را انتخاب کنید.

ریست فکتوری کنسول PS4

برای شروع فرآیند Initialization، دکمه Yes را انتخاب کنید.

ریست فکتوری کنسول PS4

توجه: این روند می تواند طول بکشد و در برخی شرایط تا ساعت ها زمان می برد. صبور باشید و سعی نکنید کنسول خود را ریستارت کنید.

سوالات متداول

آیا راه حلی برای سیاه شدن صفحه PS4 وجود دارد؟

این مشکل به دو دلیل نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد می شود. با استفاده از روش های بالا می توانید مشکلات نرم افزاری احتمالی را حل کنید اما اگر کنسول بازی شما قطعه خراب کرده باشد لازم است برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید. اگر مهارت خاصی در این زمینه ندارید از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

جمع بندی

امیدواریم این روش های عیب یابی به شما کمک کرده باشد که مشکل آزاردهنده صفحه سیاه پلی استیشن ۴ را برطرف کنید. چه ایراد از اتصال شل، یک نقص نرم افزاری یا یک مشکل ساده در سیستم باشد، اگر گام به گام مراحل عیب یابی را دنبال کنید به راحتی می توانید مشکل سیاه شدن صفحه PS4 را حل کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم مطلب روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4 کلاسیک وب برای شما کاربردی بوده باشد. اگر راه حل یا ترفند دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب