مطلب فعلی :

آموزش چند قدم ساده برای بزرگ کردن کیبورد شیائومی

رفتن به بالا

آموزش چند قدم ساده برای بزرگ کردن کیبورد شیائومی

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
چند قدم ساده برای بزرگ کردن کیبورد شیائومی

آموزش چند قدم ساده برای بزرگ کردن کیبورد شیائومی

آیا حروف کیبورد گوشی شیائومی شما کوچک است؟ جای نگرانی نیست! فقط چند قدم ساده برای بزرگ کردن کیبورد شیائومی لازم است. ⌨️ در این مطلب از کلاسیک وب به موضوع تغییر اندازه کیبورد گوشی های شیائومی پرداخته ایم و آن را به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه بزرگ کردن حروف کیبورد گوشی شیائومی

How to Enlarge Xiaomi keyboard

به طور خلاصه برای تغییر اندازه کیبورد شیائومی سه راه وجود دارد:

  • تغییر اندازه یا ارتفاع کیبورد از طریق تنظیمات گوشی های شیائومی
  • بزرگ کردن اندازه کیبورد اندروید Swift Keyboard
  • بزرگنمایی کیبورد با ابزار ذره بین

در ادامه هر یک از روش ها را به صورت قدم به قدم توضیح داده خواهیم داد.

۱- بزرگ کردن کیبورد از طریق تنظیمات شیائومی One-Hand کیبورد Gboard

برای تغییر اندازه کیبورد شیائومی، شما می‌توانید ارتفاع حالت استفاده از یک دست در هنگام تایپ را تنظیم کنید.

ابتدا وارد برنامه مدنظر و شروع به تایپ کردن کنید.

روی آیکن ایموجی نگه دارید و سپس آیکن دست را انتخاب کنید.

بزرگ کردن کیبورد از طریق تنظیمات شیائومی One-Hand کیبورد Gboard

حالا بر روی آیکن تغییر سایز پایین بزنید.

آیکن تغییر سایز

اندازه ارتفاع کیبورد را تعیین کنید و بر روی آیکن تیک ضربه بزنید.

اندازه ارتفاع کیبورد را تعیین کنید

برای بازگردانی تنظیمات و بازگشت به حالت اولیه فقط کافیست بر روی دکمه چند جهت تپ کنید.

متاسفانه کیبورد Gboard در آپدیت جدید خود گزینه تنظیم ارتفاع کیبورد را در بخش تنظیمات خود حذف کرده است و تنها راه تنظیم ارتفاع کیبورد در حالت یک دست است.

۲- تغییر سایز کیبورد اندروید Microsoft SwiftKey

اکثر موبایل ها مثل انواع گوشی های سامسونگ و شیائومی از یک سیستم عامل مشترک که توسط شرکت گوگل ارائه می شود استفاده می کنند. همانطور که احتمالا می دانید این سیستم عامل اندروید نام دارد. خود اندروید دارای یک کیبورد است که آن را Gboard نامیده اند.

اما گوشی‌های شیائومی علاوه بر کیبورد Gboard دارای کیبورد Microsoft SwiftKey نیز هستند (اگر گوشی شما این کیبورد را ندارد پیشنهاد می‌کنیم آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید)

پس از نصب برنامه و انتخاب آن به عنوان کیبورد پیش فرض، در مسیر Settings > Addintial Settings > Languages & input > Manage keyboard و فعال کردن گزینه Microsoft SwiftKey Keyboard این کار را انجام دهید.

گزینه Microsoft SwiftKey Keyboard

سپس یک مرحله به عقب برگردید و Current Keyboard را روی Microsoft SwiftKey Keyboard تنظیم کنید.

Current Keyboard را روی Microsoft SwiftKey Keyboard

برای تغییر اندازه کیبورد Microsoft SwiftKey کافیست تا به راحتی یک برنامه مربوط به نوشتن (مثل برنامه پیامک) را باز کنید و اقدام به نوشتن نمایید تا بدین وسیله کیبورد نمایش داده شود.

نمایش کیبورد اندروید

حال در بالای کیبورد چند گزینه (آیکون) را خواهید دید که بسته به ورژن اندروید شما احتمالا ظاهر متفاوتی داشته باشند. در موبایل من یک آیکون سه-نقطه در گوشه تصویر وجود دارد که با تپ کردن آن، گزینه های بیشتری به جای حروف الفبا نمایش داده می شوند. سپس به دنبال Keyboard Size یا گزینه Resize بگردید و آن را انتخاب نمایید.

گزینه هایی برای ویرایش کیبورد

حال کافیست تا با کشیدن گوشه های کیبورد (که فلش هایی روی آنها هست) اقدام به تغییر ساز کیبورد نمایید.

بزرگ کردن کیبورد اندروید

پس از اتمام ویرایش، بر روی Done کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند. بدین صورت شما توانستید اندازه کیبورد گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید.

۳- بزرگنمایی کیبورد با ابزار ذره بین شیائومی

متاسفانه با تغییر اندازه متن در گوشی کیبوردهای پیش فرض گوشی‌های شیائومی مانند Gboard تغییر اندازه نمی‌دهند حتی با زوم کردن پیش فرض خود گوشی نیز این کیبوردها به همان سایز قبلی نمایش داده می‌شود.

در اینجور مواقع استفاده از ابزار بزرگنمایی صفحه پیشنهاد می‌شود. اگر فردی هستید که نیاز دارید هنگام تایپ عددها و کلمات را واضح ببینید یک راه حل استفاده از زوم صفحه است.

مسیر Settings > Addintial Settings > Accessibility را طی کنید.

ابتدا  وارد Accessibility Button شوید و آن را فعال کنید (میتوانید در بخش Location محل نمایش آن را Navigation Bar یا همان دکمه های عملکرد پایین صفحه نیز تنظیم کنید).

Accessibility Button

سپس به عقب برگردید از تب های بالا گزینه Vision را انتخاب و سپس وارد بخش Magnification بشوید.

گزینه Vision

Magnification Shortcut را فعال کنید و روی Got it بزنید.

Magnification Shortcut

حالا آیکن ذره بین اضافه شده است.

در نهایت هنگام تایپ با کیبورد روی آیکن ذره بین اضافه شده ضربه بزنید و آن را روی کیبورد خود تنظیم کنید.

هنگام تایپ با کیبورد روی آیکن ذره بین بزنید

برای غیرفعال سازی بر روی آیکن ضربه بین مجدد تپ کنید.

سوالات متداول

چگونه کیبورد شیائومی را بزرگ تر کنیم؟

برای بزرگ تر کردن اندازه حروف کیبورد شیائومی سه راه وجود دارد. اول استفاده از تنظیمات درونی خود شیائومی، دوم استفاده از تنظیمات کیبورد اندروید یا Gboard یا برنامه های کیبورد جایگزین مثل کیبورد سویفت مایکروسافت.

چگونه کیبورد شائومی را به حالت اول برگردانیم؟

برای برگرداندن تنظیمات کیبورد به حالت اولیه شیائومی، اگر تغییرات را بر Gboard اعمال کرده اید، آنگاه در همان لحظه ویرایش کردن کلید Reset را می توانید ببینید که با انتخاب آن، تنظیمات به حالت قبل برمی گردد. اگر کل عناصر نمایش را از طریق منوی Display اندروید یا Screen Zoom ویرایش کرده اید، آنگاه می توانید به راحتی اندازه دکمه ی ویرایشگر را به چپ و راست بکشید تا به تنظیمات قبلی و مورد نظرتان برگردید. در تنظیمات شیائومی نیز گزینه پیش فرض Normal است که می توانید آن را نیز انتخاب کنید تا اندازه کیبورد به حالت اولیه برگردد.

جمع بندی

به طور کلی تغییر سایز عناصر رابط کاربری امریست که به صورت پیش فرض در سیستم عامل ها و موبایل ها پیاده سازی شده است. برای تغییر اندازه کیبورد گوشی های شیائومی نیز روش هایی پیش بینی شده و در آن گنجانده شده است. اولین روش آن است که از طریق تنظیمات حالیت تک دست خود کیبورد شیائومی را بزرگتر نمایید. همچنین از آنجایی که سیستم عاملی که گوشی های شیائومی نیز اندروید است، لذا شما می توانید برای بزرگ کردن کیبورد شیائومی، کیبورد اندروید Swift را نصب نمایید و توسط تنظیمات آن به اندازه دلخواه کیبورد در موبایل خود برسید.

آخرین روش نیز برای افراد سالمند یا کسانی که دچار مشکل بینایی هستند کارساز است. با استفاده از ابزار زوم صفحه ‌میتوانید حروف کیبورد را دقیق‌تر ببینید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا توانستید با استفاده از روش های ذکر شده اندازه کیبورد خود را تغییر دهید؟ آیا روش دیگری برای بزرگ کردن حروف کیبورد گوشی شیائومی وجود دارد که ما در این مطلب به آن اشاره نکرده باشیم؟ تجربه شما در مواجهه با این موضوع چطور بود؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب