مطلب فعلی :

آموزش کار با برنامه IFTTT اندروید

رفتن به بالا

آموزش کار با برنامه IFTTT اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش موبایل

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش کار با برنامه IFTTT اندروید

آموزش کار با برنامه IFTTT اندروید

IFTTT یک سرویس تحت وب ℹ️ می باشد که برای اندروید نیز در دسترس است. این برنامه قابلیت های زیادی جهت خودکار سازی کار های تکراری با تعامل برنامه های مختلف را دارد. اگر با این سرویس آشنا نیستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. امروز در کلاسیک وب نحوه کار با برنامه IFTTT اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش استفاده از IFTTT گوشی

How to Use IFTTT in Android Phone

اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، IFTTT مخفف شده If This Then That می باشد. این ابزار جزو سرویس های قدرتمند برای اتوماسیون کردن هر چیزی شناخته می شود. این کار با ویژگی قدرتمند دیگر برنامه یعنی امکان برقراری ارتباط بین برنامه های برنامه، سرویس ها و پلتفرم های خانه هوشمند قابل انجام می شود. برای شروع شما می توانید از دستورالعمل هایی که به نام اپلت (Applet) شناخته می شوند، استفاده کنید. هر Applet ویژگی خاصی را ارائه می دهد که برای استفاده از آن، باید آن را در برنامه خود فعال کنید. در ادامه برخی از پرکاربرد ترین Applet های موجود برای این برنامه را به شما معرفی می کنیم.

آموزش کار با IFTTT اندروید، روشن کردن چراغ خانه با الارم

اگر از آلارم گوشی برای بیدار شدن استفاده می کنید، با کمک این برنامه می توانید به صورت خودکار بعد از آغاز آلارم، چراغ های اتاق روشن کنید. البته برای این کار باید از چراغ های Philips Hue در خانه خود استفاده کنید. در واقع با اجرا یا اتمام آلارم، اندروید یک اعلان به IFTTT ارسال می کند و سپس دستور روشن شدن چراغ ها ارسال می شود.

آموزش کار با IFTTT اندروید، روشن کردن چراغ خانه با الارم

برنامه IFTTT چیست؟ خاموش و روش کردن Wi-Fi با آن

روشن نگه داشتن Wi-Fi در خانه نیاز است اما زمانی که خارج از خانه هستید، این کار باعث اتلاف انرژی باتری گوشی شما می شود. در برنامه IFTTT دستورالعمل هایی وجود دارند که با فعال کردن آن، پس از خروج از خانه، وای فای شما خاموش می شود. همچنین امکان فعال کردن خودکار آن بعد از ورود به خانه نیز امکان پذیر است.

برنامه IFTTT چیست؟ خاموش و روش کردن Wi-Fi با آن

همینطور آیا می خواهید با روش های دیگر این کار آشنا شوید؟ پس پیشنهاد می کنیم مطلب ۶ روش خاموش کردن و قطع خودکار اینترنت دیتا و وای فای گوشی اندروید را هم مطالعه نمایید.

Mute کردن تلفن در محل کار با نرم افزار IFTTT اندروید

اغلب افرادی که در کارشان حرفه ای هستند، نمی خواهند در محل کار صدای زنگ گوشی آن ها قطع کننده یک جلسه آرام باشد. خوشبختانه IFTTT در اینجا نیز به کمک شما می آید. با کمک یک دستور، صدای تلفن پس از رسیدن به محل کار قطع می شود. همچنین دستوری برای غیر فعال کردن Mute در زمان ورود به خانه نیز وجود دارد.

Mute کردن تلفن در محل کار با نرم افزار IFTTT اندروید

ارسال پیام خودکار با ترک محل کار

آیا می خواهید هنگامی که در راه بازگشت به خانه هستید، شخص مهمی را در جریان بگذارید؟ برای خودکار سازی این کار می توانید روی IFTTT حساب کنید. شما می توانید از اپلت زیر استفاده کنید.

ارسال پیام خودکار با ترک محل کار

محاسبه تماس های تلفنی

آیا تلفن های جداگانه ای برای استفاده شخصی و شغلی ارید و می خواهید بدانید که چقدر از وقت خود را صرف تماس های تلفنی مربوط به کار می کنید؟ می توانید از تنظیمات موجود برای بررسی تماس های گرفته شده استفاده کنید. البته این تنظیمات برای تماس های دریافتی عمل نمی کند با اینحال ابزار مفیدی می باشد.

محاسبه تماس های تلفنی

پیدا کردن تلفن گم شده، کاربرد برنامه IFTTT اندروید

یک از مواردی که هیچ کس نمی خواهد استفاده از آن را از دست بدهد، قابلیت یافتن تلفن گم شده است. در برخی از موارد ممکن است گوشی در حالت سایلنت باشد و اینگونه پیدا کردن آن مشکل می شود. با نصب این Applet با ارسال پیام lostphone به شماره خود، صدای گوشی شما تا جای ممکن بلند می شود. حال فقط کافیست تا با خط خود تماس بگیرید و با ردیابی صدا، گوشی خود را پیدا کنید.

پیدا کردن تلفن گم شده، کاربرد برنامه IFTTT اندروید

خاموش کردن چراغ ها بعد از خروج از خانه

با کمک IFTTT می توانید تمامی چراغ ها خانه را پس از خروج از خانه خاموش کنید. در واقع با یک برنامه کل چراغ های خانه را می توانید کنترل کنید.

آموزش کار با IFTTT، یادآوری تماس از دست رفته

اگر تماس های از دست رفته زیادی دارید و فراموش می کنید آن ها را بررسی کنید، تنظیمات تماس از دست رفته در این برنامه به کمک شما می آید.

همینطور مطالعه مطلب ۱۰ تا از بهترین برنامه کلیک خودکار اندروید نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

ارسال پیام برای تماس از دست رفته

همانند مورد قبل، ممکن است برخی از تماس ها را از دست بدهیم. برنامه برای این مورد هم تنظیماتی را ارائه می دهد که می توانید از آن استفاده کنید. با این کار به تماس هایی که بی پاسخ می مانند، به طور خودکار یک پیام ارسال می شود و اعلام می کند که در زمان مناسب با آن ها تماس خواهید گرفت.

  • برای استفاده از این ویژگی، اپلت Send Callers an SMS را استفاده کنید.

دانلود برنامه IFTTT برای اندروید، صرفه جویی در مصرف باتری

در صورت نیاز به صرفه جویی در مصرف باتری، تنظیمات دیگری هم در دسترس هستند. به طور مثال می توانید گوشی را با این برنامه طوری تنظیم کنید که هنگامی که باتری به زیر ۱۵ درصد رسید، بلوتوث و وای فای خاموش شود.

تغییر پس زمینه

آیا تمایل دارید که پس زمینه یا والپیپر گوشی شما با استفاده از منابع مختلف، به صورت خودکار به روز شود و تغییر کند؟ بسته به منابع مختلف، می توانید از تنیظمات زیر استفاده کنید.

گزارش روزانه آب و هوا

با استفاده از این Applet می توانید گزارشی از وضعیت آب و هوا را در اول صبح بعد از بیدار شدن مشاهده کنید. این گونه قبل از خروج از خانه، از نیاز به چتر آگاه می شوید.

گزارش روزانه آب و هوا

آموزش نرم افزار IFTTT اندروید، بی صدا کردن گوشی هنگام خواب

همچنین می توانید با تنظیم حالت خواب، گوشی را بی صدا کنید. این ویژگی صدای آلارم را قطع نمی کند.

آموزش نرم افزار IFTTT اندروید، بی صدا کردن گوشی هنگام خواب

دریافت پیام روی کامیپوتر در زمان دریافت تماس

بسیاری از افراد ممکن است در زمان کار، گوشی خود را در جای دیگری بگذارند و در این موقع احتمال از دست دادن تماس وجود دارد. با کمک تنظیمات تماس از دست رفته، هر گاهی تماس بی پاسخی باشد، در کامپیوتر شما یک اعلان نمایش داده می شود تا از وجود آن مطلع شوید.

دریافت پیام روی کامیپوتر در زمان دریافت تماس

بایگانی پیام های دریافتی

در حالی که پیام کوتاه یک راه ارتباطی رایج است، برخی از افزار همچنان ایمیل را نسبت به آن ترجیح می دهند. با کمک این برنامه می توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که با در یافت هر پیامک، یک نسخه از آن به ایمیل مورد نظر شما ارسال شود.

بایگانی پیام های دریافتی

خاموش کردن اینترنت سیم کارت با ورود به خانه

همانطور که بعد از خروج از خانه بهتر است وای فای را خاموش کنید، هنگام ورود به خانه نیز بهتر است اینترنت سیم کارت را غیر فعال کنید. برای این کار از اپلت زیر استفاده کنید.

خاموش کردن اینترنت سیم کارت با ورود به خانه

بی صدا کردن گوشی در جلسات

بی صدا بودن گوشی در جلسات رسمی مهم است. اگر شما از تقویم گوگل استفاده کنید و قرار های خود را در آن مشخص کنید، با کمک این اپلت هر زمان که جلسه داشته باشید، گوشی شما بی صدا می شود.

بی صدا کردن گوشی در جلسات

در پایان اگر به دنبال راهی دیگری برای خودکار سازی کارها در اندروید بودید، مطالعه مطلب خودکار سازی کارها: آموزش استفاده از برنامه Tasker در اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش کامل IFTTT اندروید را به شما ارائه کردیم. کدام یک برای شما کاربردی تر بود؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه اپلیکیشن IFTTT را در دیدگاه این پست با ما به اشترک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب