مطلب فعلی :

آموزش کامل کار با برنامه تردز یا Threads اینستاگرام

رفتن به بالا

آموزش کامل کار با برنامه تردز یا Threads اینستاگرام

نوشته admin

9 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش کامل کار با برنامه تردز یا Threads اینستاگرام

آموزش کامل کار با برنامه تردز یا Threads اینستاگرام

به احتمال زیاد اخیرا اسم برنامه تردز یا Threads ➰ را شنیده اید. ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد تردز چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟ در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش کامل کار با برنامه تردز یا Threads اینستاگرام میپردازیم.

نحوه نصب، ارسال پست، دانلود و استفاده از تردز اینستاگرام

?What Is Instagram Threads and How to Use It

متا، شرکت سازنده اینستاگرام به تازگی از اپلیکیشن جدید خود رونمایی کرده است. این اپلیکیشن تردز نام دارد. این شبکه اجتماعی توانسته در مدت زمان کوتاهی کاربران زیادی را جذب خود کند. در ادامه به معرفی برنامه Threads اینستاگرام و نحوه کار با بخش های مختلف آن میپردازیم.

برنامه Threads چیست و چه محتوایی میتوان در آن منتشر کرد؟

Threads یکی از نرم افزار های زیر مجموعه اینستاگرام است. همانطور که گفته شد این برنامه توسط متا ساخته شده است. این برنامه مانند توییتر و اینستاگرام برای اشتراک گذاری متن، عکس، ویدیو و… است. شما با اشتراک گذاری محتواهای گفته شده میتوانید درباره موضوعات مختلف نظر دهید یا اتفاقات اطراف خود را به مخاطبین خود نشان دهید. همچنین کسانی که شما را فالو دارند و شما را دنبال میکنند میتوانند محتوا شما را مشاهده کنند.

تیک آبی در Threads اینستاگرام

شما در این پلتفرم نیز میتوانید به سایر محتوا ها با لایک عکس العمل نشان دهید یا برای سایر افراد آن را ارسال کنید. به دلیل شباهت زیاد این برنامه با توییتر، در صورتی که شما از کاربران توییتر هستید و از این برنامه نیز استفاده میکنید، خیلی راحت میتوانید با برنامه تردز نیز کار کنید و در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید.

تفاوت های تردز با اینستاگرام

همانطور که گفته شد این برنامه توسط متا، سازنده اینستاگرام توسعه پیدا کرده است و بسیاری از ویژگی های این دو برنامه مشابه یکدیگرند. با این حال برخی از ویژگی ها وجود دارد که بین این دو برنامه متفاوت است و همین باعث میشود شما نیاز به نصب این برنامه جدید پیدا کنید.

  • یکی از مهمترین تفاوت های این دو برنامه در نوع محتوایی است که شما میتوانید منتشر کنید. در تردز اینستاگرام شما میتوانید مانند توییتر متن ارسال کنید یا فیلم های خود را به اشتراک بگذارید. اما در اینستاگرام شما نمیتوانید متنی به اشتراک بگذارید و رسانه هایی که شما میتوانید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید بر خلاف تردز یک نوع مانند فیلم یا عکس نیستند. این محتوا ها شامل عکس ها، فیلم ها، استوری، ریلز و عکس یا فیلم های اسلایدی است که همه این موارد اشکال مختلفی از رسانه هستند.
  • در اینستاگرام شما میتوانید پست ها و استوری افرادی را مشاهده کنید که شما را دنبال میکنند. با این حال در صفحه اصلی تردز پست افراد به صورت رندوم به شما نشان داده میشود و ممکن است پست افرادی را مشاهده کنید که فالو یا حتی آشنایی ندارید.
  • آخرین تفاوت بین این دو برنامه کاربران فعال آن هستند. برای افرادی که در اینستاگرام حساب کاربری دارند به صورت خودکار اکانت تردز ساخته نمیشود، بنابر این تمام افرادی که شما در اینستاگرام با آن ها در ارتباط هستید، ممکن است در تردز مشاهده نکنید.

آموزش کار با Threads اینستاگرام و نصب آن

با توجه به تفاوت های این برنامه با اینستاگرام و موارد گفته شده در صورتی که میخواهید این برنامه را در گوشی خود نصب کنید ابتدا باید آن را دانلود کنید. در صورتی که از گوشی اندروید استفاده میکنید برای دانلود برنامه Threads meta میتوانید از گوگل پلی استفاده کنید. برای دانلود برنامه Threads from instagram برای آیفون نیز میتوانید از App Store استفاده کنید.

تغییر یوزر نیم Threads اینستاگرام

بعد از اتمام دانلود برنامه Threads از گوگل پلی یا اپ استور و نصب آن وارد برنامه تردز شوید. در صفحه ابتدایی این برنامه میتوانید با اکانت اینستاگرامی خود وارد شوید. در صورتی که در گوشی که تردز را نصب کردید، برنامه اینستاگرام نیز نصب باشد و یا اگر در گوشی خود ایمیلی که حساب اینستاگرام روی آن است ذخیره کرده باشید، حساب اینستاگرام شما به صورت خودکار نشان داده میشود. در پایین صفحه زیر بخش Log in with Instagram روی اکانت اینستاگرامی خود ضربه بزنید.

آموزش کار با Threads اینستاگرام

اکنون به صفحه Profile هدایت میشوید. در این صفحه باید اطلاعات اکانت تردز خود را وارد کنید. در این بخش شما میتوانید نام کاربری، بیو و شماره تلفن خود را وارد کنید. شما میتوانید این اطلاعات را به صورت دستی وارد کنید و یا روی Import from Instagram ضربه بزنید. با انتخاب این گزینه اطلاعات شما از اینستاگرام برداشته شده و برای تردز تنظیم میشود.

نحوه استفاده از Threads اینستاگرام

در صفحه بعد یعنی Privacy شما میتوانید تنظیم کنید که میخواهید حساب شما خصوصی باشد یا به صورت عمومی نمایش داده شود. در صورتی که میخواهید عمومی باشد Public profile را انتخاب کنید. در صورتی که میخواهید یک حساب خصوصی داشته باشید میتوانید Private profile را انتخاب کنید. بعد از آن روی Next ضربه بزنید.

عضویت تردز اینستاگرام

قدم بعدی فالو کردن افرادی است که این برنامه به شما پیشنهاد میدهد. تردز در این صفحه افرادی را به شما پیشنهاد میدهد که شما آن ها را در اینستاگرام نیز فالو کرده اید. اگر میخواهید تمام این افراد فالو شوند روی Follow All در پایین صفحه ضربه بزنید. بعد از آن در بالای صفحه Next را انتخاب کنید. در آخر روی Join Threads در پایین صفحه ضربه بزنید تا مراحل ساخت اکانت تمام شود.

تردز اینستاگرام برای ویندوز

ثبت نام در تریدز با دیگر اکانت اینستاگرامی

اگر نمیخواهید با اکانت اینستاگرامی فعلی خود وارد تردز شوید میتوانید پایین نام اکانت خود روی Switch Accounts و بعد Log in to another Instagram account برای ثبت نام در Threads اینستاگرام ضربه بزنید. حالا میتوانید اطلاعات اکانت اینستاگرامی دیگری که میخواهید به وسیله آن وارد تردز شوید را وارد کنید.

دانلود و نصب تردز اینستاگرام برای کامپیوتر

نحوه استفاده از Threads اینستاگرام و مشاهده پست ها در این برنامه

بعد از ایجاد اکانت تردز و وارد شدن به این برنامه شما وارد صفحه اصلی یا صفحه Home میشوید. در این صفحه میتوانید مشاهده کنید سایر افراد چه پست هایی گذاشتند. مانند اینستاگرام زیر هر محتوایی که از سمت سایر افراد به اشتراک گذاشته میشود چهار گزینه وجود دارد. شما میتوانید از این گزینه ها برای لایک کردن محتوا، کامنت گذاشتن، بازنشر یا پست مجدد آن و یا ارسال پست برای افراد دیگر استفاده کنید. همچنین از طریق منو پایین صفحه شما میتوانید به صفحات دیگر این برنامه مانند صفحه پروفایل، جست جو و نوتیفیکیشن ها دسترسی پیدا کنید.

حذف اکانت Threads اینستاگرام

آموزش کار با تردز اینستاگرام و به اشتراک گذاشتن پست در این برنامه

اکنون بعد از عضویت تردز اینستاگرام شما میتوانید اولین محتوا خود را در این برنامه به اشتراک بگذارید. برای منتشر کردن پست در تردز از طریق منو پایین صفحه روی آیکن Create Thread که با یک مستطیل که وسط آن یک مداد است مشخص شده، ضربه بزنید. در صفحه ای که برای شما باز میشود پست خود را تایپ کنید. همچنین برای اضافه کردن عکس و فیلم به ترد خود میتوانید روی آیکن گیره ضربه بزنید و عکس یا فیلم خود را از گالری انتخاب کنید.

ثبت نام در Threads اینستاگرام

همچنین شما میتوانید تنظیم کنید که چه افرادی میتوانند ترد اینستاگرام شما را ریپلای کنند. برای تنظیم این مورد روی Anyone can reply در پایین صفحه سمت چپ ضربه بزنید. در آخر روی Post در سمت راست صفحه ضربه بزنید تا پست شما منتشر شود.

پاک کردن ترد اینستاگرام

بعد از منتشر شدن پست، برای پاک کردن ترد اینستاگرام میتوانید روی سه نقطه کنار آن ضربه بزنید و از منو باز شده Delete را انتخاب کنید.

منتشر کردن پست تردز در استوری اینستاگرام

بعد از منتشر کردن اولین پست خود ممکن است بخواهید به سایر افرادی که در اینستاگرام اکانت دارند، حضور خود در تردز را اعلام کنید. این کار باعث افزایش فالوور تردز اینستاگرام نیز میشود. برای این کار میتوانید پست خود در تردز را در استوری اینستاگرام نیز منتشر کنید تا از طریق استوری سایر افراد از حضور شما در تردز مطلع شوند. برای این کار پست خود را باز کنید. در پایین پست خود روی آیکن اشتراک گذاری ضربه بزنید. از منویی که برای شما باز خواهد شد Add to story را انتخاب کنید.

ترد اینستاگرام

اکنون اینستاگرام به صورت خودکار برای شما باز میشود. همچنین وارد قسمت استوری میشوید و پست خود را میتوانید مشاهده کنید. در آخر روی Your Story ضربه بزنید تا منتشر شود. اکنون کسانی که استوری شما در اینستاگرام را میبینند میتوانند با ضربه روی پست شما، اکانت تردز شما را مشاهده کنند. اینگونه استوری شما باعث افزایش فالوور Threads اینستاگرام میشود.

نحوه دانلود و نصب تردز اینستاگرام برای کامپیوتر

تردز اینستاگرام برای ویندوز نسخه ای ندارد، بنابر این برای دانلود و نصب Threads اینستاگرام برای کامپیوتر باید از شبیه ساز هایی مانند BlueStacks، LDPlayer یا… استفاده کنید. این شبیه ساز ها به شما کمک میکنند تا برنامه های اندروید که نسخه ای برای ویندوز ندارند را روی ویندوز نصب کنید. بنابر این ابتدا یکی از این شبیه ساز ها را نصب کنید. بعد از آن توسط شبیه ساز وارد گوگل پلی شوید و نسخه اندروید برنامه Threads اینستاگرام برای ویندوز را نصب کنید. نحوه ساخت اکانت وعضویت Threads اینستاگرام نیز مانند گوشی است و تفاوتی ندارد.

حالت شب تردز اینستاگرام

فعال کردن Dark Mode یا حالت شب تردز اینستاگرام

اپلیکیشن تردز گزینه ای برای فعال کردن تم تاریک یا Dark Mode ندارد. با این حال در صورتی که شما Dark Mode را برای گوشی خود فعال کنید، حالت شب Threads اینستاگرام نیز به صورت خودکار فعال میشود. برای فعال کردن Dark Mode در صورتی که از اندروید استفاده میکنید در Settings وارد بخش Display شوید. در آخر Dark Mode را فعال کنید.

افزایش فالوور تردز اینستاگرام

اگر از گوشی iOS استفاده میکنید، در Settings گوشی خود وارد بخش Display & Brightness شوید و حالت Dark را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت تردز اینستاگرام

بعد از وارد شدن به برنامه تردز میتوانید مشاهده کنید که تم این برنامه نیز تاریک شده است.

حذف اکانت تردز اینستاگرام

نحوه تغییر نام کاربری تردز اینستاگرام

از آنجایی که اطلاعات اکانت تردز بر اساس اکانت اینستاگرامی شما وارد شده است برای تغییر یوزر نیم تردز اینستاگرام، باید نام کاربری اینستاگرام را تغییر دهید. بنابر این ابتدا نام کاربری اینستاگرام خود را تغییر دهید. با این کار تغییر یوزر نیم Threads اینستاگرام به صورت خودکار انجام میشود.

نحوه خصوصی کردن اکانت تردز بعد از ساخت

در مراحل ساخت تردز گفته شد که شما میتوانید حساب خود را عمومی یا خصوصی کنید. اگر به اشتباه حساب خود را عمومی کردید و الان میخواهید حساب خود را خصوصی کنید میتوانید در پروفایل خود روی دو خط روی هم ضربه بزنید. سپس وارد بخش Privacy شوید. در آخر گزینه Private profile را فعال کنید.

دانلود و نصب Threads اینستاگرام برای کامپیوتر

وریفای کردن اکانت و گرفتن تیک آبی در تردز اینستاگرام

در صورتی که شما اکانت اینستاگرامی خود را تایید یا وریفای کرده باشید، اکانت تردز شما نیز به صورت خودکار تایید و تیک آبی در Threads اینستاگرام را دریافت میکنید. برای همین وارد اینستاگرام شوید. روی سه خط بالای صفحه پروفایل خود ضربه بزنید.

Threads در اینستاگرام

Settings and privacy را انتخاب و روی کادر جست جو ضربه بزنید.

دانلود برنامه Threads از گوگل پلی

در بخش جست جو بالای صفحه Request verification را تایپ کنید و روی نتیجه آن ضربه بزنید. فرم باز شده را پر کرده و Submit را انتخاب کنید.

دانلود برنامه Threads from instagram برای ایفون

مخفی کردن Badge در اینستاگرام

Badge یا نشان، علامتی است که بعد از ساخت اکانت در تردز در قسمت بیو اینستاگرام شما نشان داده میشود. این نشان باعث میشود تا سایر افراد متوجه شوند که شما اکانت تردز دارید. در صورتی که بخواهید میتوانید این نشان را حذف کنید اما در صورت حذف کردن دیگر نمیتوانید آن را به اکانت خود اضافه کنید. بنابراین اگر مطمئن هستید که میخواهید Badge تردز را حذف کنید روی آیکن آن در بیو اینستاگرام خود ضربه بزنید.

تردز اینستاگرام

سپس Hide badge را انتخاب کنید.

برنامه Threads اینستاگرام

فعال کردن تایید دو مرحله ای یا ۲FA

بعد از ثبت نام در تردز اینستاگرام در صورتی که بخواهید میتوانید برای این برنامه تایید دو مرحله ای را فعال کنید. برای این کار روی دو خط روی هم در صفحه پروفایل ضربه بزنید. مسیر Account> Security را طی کنید.

حالت شب Threads اینستاگرام

اکنون برنامه اینستاگرام برای شما باز میشود. در صفحه باز شده روی Two-factor authentication ضربه بزنید.

دانلود برنامه Threads meta

اکانت مورد نظر را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از Threads اینستاگرام

در صفحه بعد روش امنیتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال میتوانید SMS را انتخاب کنید.

برنامه Threads چیست

حالا پسوردی که از طریق پیام از طرف اینستاگرام برای شما ارسال میشود را وارد کنید. اکنون تایید دو مرحله ای برای شما فعال شده است.

نحوه حذف اکانت تردز اینستاگرام

اگر بعد از دانلود تردز گوگل پلی و نصب این برنامه خواستید آن را نداشته باشید میتوانید با دیلیت اکانت تردز اینستاگرام، آن را پاک کنید. قبل از هرچیزی باید توجه داشته باشید که اکانت تردز به اکانت اینستاگرام شما متصل است.

بنابر این با حذف اکانت تردز اینستاگرام، اکانت اینستاگرام شما نیز حذف میشود.

با توجه به این موضوع برای حذف اکانت Threads اینستاگرام وارد پروفایل خود در این برنامه شوید. روی دو خط بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.

ثبت نام در تردز اینستاگرام

سپس روی Account و بعد Other account settings ضربه بزنید.

دانلود تردز گوگل پلی

وارد بخش See more in Accounts Centre شوید. در صفحه بعد Personal Details را انتخاب کنید.

نحوه نصب ، ارسال پست ، دانلود و استفاده از تردز اینستاگرام

گزینه های Account ownership and control و سپس Deactivation or deletion را انتخاب کنید.

تیک آبی در تردز اینستاگرام

حالا اکانتی که میخواهید حذف کنید را انتخاب کنید. روی Delete account ضربه بزنید.

تغییر نام کاربری تردز اینستاگرام

دلیل حذف اکانت را انتخاب کنید و روی Continue ضربه بزنید. در صفحه بعد پسورد اکانت خود را وارد کرده و مجددا روی Continue ضربه بزنید.

تغییر یوزر نیم تردز اینستاگرام

در آخر Delete account را انتخاب کنید.

آموزش کار با تردز اینستاگرام

غیر فعال کردن و پاک کردن Threads اینستاگرام

در صورتی که نمیخواهید از تردز استفاده کنید اما همچنان نمیخواهید اکانت اینستاگرامی شما حذف شود، میتوانید به جای دیلیت اکانت Threads اینستاگرام به صورت موقت این برنامه را غیر فعال کنید. برای این کار بعد از باز کردن Settings تردز وارد بخش Account و بعد Deactivate profile شوید.

نصب تردز

در نهایت روی Deactivate Threads profile ضربه بزنید تا اکانت تردز شما غیر فعال شود.

افزایش فالوور Threads اینستاگرام

سوالات متداول

آیا بدون اکانت اینستاگرامی میتوان از تردز استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد شما به وسیله اکانت اینستاگرامی در تردز ثبت نام میکنید، بنابر این بدون داشتن اکانت اینستاگرامی نمیتوانید در این برنامه ثبت نام کنید.

آیا تردز اینستاگرام به اطلاعات گوشی ما دسترسی دارد؟

بله حین نصب این برنامه، تردز از شما اجازه هایی میگیرد که شامل جمع کردن یکسری اطلاعات از روی گوشی شما میشود. شما میتوانید لیست اطلاعاتی که تردز از گوشی شما دریافت میکند را در گوگل پلی مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش Threads اینستاگرام پرداختیم. آیا شما توانستید Threads در اینستاگرام را نصب و اکانت خود را بسازید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه استفاده از Threads اینستاگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 9 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب