مطلب فعلی :

آموزش ۱۱ روش حل مشکل روشن نشدن PS5

رفتن به بالا

آموزش ۱۱ روش حل مشکل روشن نشدن PS5

نوشته admin

10 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 11 روش حل مشکل روشن نشدن PS5

آموزش ۱۱ روش حل مشکل روشن نشدن PS5

یکی از مشکلات آزار دهنده ای که در پلی استیشن ۵ 🎮 ممکن است با آن مواجه شوید روشن نشدن PS5 یا ناگهانی خاموش شدن آن است. این اتفاق دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که با یکسری روش ساده میتوانید مشکل خود را حل کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۱ روش حل مشکل روشن نشدن PS5 میپردازیم.

دلیل روشن نشدن PS5

?How Do I Fix My PS5 Not Turning On

گاهی کنسول های PS5 دچار باگ ها و مشکلات مختلفی میشوند. این باگ ها باعث میشوند تا در کار کردن قسمت های مختلف PS5 اختلال ایجاد شود. یکی از اختلال هایی که ممکن است با آن مواجه شوید روشن نشدن PS5 یا ناگهانی خاموش شدن آن است. در ادامه دلایل مشکل روشن نشدن PS5 و روش های حل آن را نیز بررسی میکنیم.

بررسی منبع برق برای حل مشکل روشن نشدن پلی استیشین ۵

همانطور که میدانید PS5 برای روشن شدن به برق نیاز دارد. برای همین قبل از اینکه بخواهید PS5 را روشن کنید باید آن را به برق وصل کنید. در صورتی که PS5 به برق متصل است اما باز روشن نمیشود باید منبع برق را بررسی کنید. ممکن است پریز با مشکل مواجه شده باشد و به PS5 برق نرساند. برای بررسی پریز میتوانید یک دستگاه برقی دیگر که مطمئن هستید سالم است را به پریز وصل کنید. در صورتی که دستگاه برقی کار کرد یعنی پریز مشکلی ندارد، اما اگر کار نکرد پریز شما مشکل دارد و PS5 را باید به سایر پریز ها وصل کنید.

در صورتی که پریز سالم بود اما PS5 روشن نمیشد کابل برق را نیز بررسی کنید. در صورتی که کابل برق قطعی داشته باشد باعث میشود تا برق به خوبی جریان نداشته باشد و PS5 روشن نشود. بعد از بررسی اگر متوجه شدید کابل ها مشکل دارند میتوانید کابل ها را تعویض کنید و از کابل نو استفاده کنید. در غیر اینصورت اگر کابل نیز سالم بود میتوانید برای رفع مشکل سایر روش ها را بررسی کنید.

اتصال مجدد کابل برق برای رفع مشکل منبع تغذیه PS5

زمانی که شما PS5 خود را روشن میکنید، چراغ های روی PS5 باید برای چند ثانیه چشمک بزنند. این چراغ ها به رنگ آبی هستند. بعد از چند ثانیه این چراغ چشمک زن ثابت میشود و به رنگ سفید تغییر میکند. در صورتی که چراغ چشمک زن به رنگ آبی یا سفید باز هم چشمک میزند و ثابت نمیماند و یا اگر روی چراغ آبی گیر کند باید کابل برق را دوباره متصل کنید. در صورتی که شما کابل برق PS5 را شل وصل کردید باید آن را سفت کنید در غیر اینصورت PS5 روشن نمیشود. برای این کار کابل برق را از سوکت و کنسول PS5 جدا کنید و حداقل ۶۰ ثانیه صبر کنید.

علت روشن نشدن PS5

بعد از ۶۰ ثانیه مجددا کابل برق را به کنسول متصل کنید و این بار مطمئن شوید که در پورت AC به خوبی قرار گرفته باشد. دقت داشته باشید برای سفت کردن کابل بیش از حد فشار وارد نکنید. فشار زیاد باعث میشود که به پین های فلزی در پورت آسیب برسد. بنابر این با دقت کابل را محکم کنید و بعد با استفاده از دکمه پاور PS5 را روشن کنید.

حل مشکل تصویر ندادن PS5 با بررسی کابل HDMI

به غیر از کابل برق ممکن است کابل HDMI شما مشکل داشته باشد. اگر کابل HDMI مشکل داشته باشد باعث میشود شما نتوانید کنسول را به درستی به تلوزیون متصل کنید. در نتیجه کنسول برای شما در تلوزیون بالا نمیاید و نمیتوانید با آن کار کنید. بنابر این مطمئن شوید کابل HDMI شما سالم است و به غیر از آن کنسول را به صورت درست به تلوزیون وصل کرده باشید. در صورتی که کابل HDMI سالم بود ولی هنوز کنسول شما روشن نمیشود و یا صفحه سیاه نشان میدهد میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

مشکل منبع تغذیه PS5

حل مشکل روشن نشدن کنسول با ریستارت آن

گاهی اوقات کنسول PS5 به درستی راه اندازی نمیشود. این یعنی اطلاعات PS5 به درستی خوانده نمیشود و PS5 شما با مشکلات مختلفی مواجه میشود. در این حال یکی از سریعترین و راحت ترین روش هایی که میتوانید مشکلات جزئی PS5 را حل کنید راه اندازی مجدد آن است. این کار بسیاری از مشکلات دیگر را میتواند حل کند. دقت داشته باشید اگر تغییر ذخیره نشده ای در کنسول خود داشته باشید با ریستارت از بین میرود و ذخیره نمیشود. برای ریستارت پلی استیشن ۵ دکمه پاور کنسول خود را فشار دهید و برای ۱۰ الی ۱۵ ثانیه آن را نگه دارید. با این کار کنسول PS5 به صورت خودکار خاموش میشود و سپس روشن میشود.

روشن کردن PS5 با استفاده از دسته ها

زمانی که شما میخواهید PS5 را روشن کنید باید دکمه پاور PS5 را فشار دهید. گاهی این دکمه غیر فعال است. همچنین ممکن است به مرور زمان به دلیل استفاده زیاد یا… خراب شده باشد. به همین دلیل هر چقدر دکمه پاور PS5 را فشار دهید نمیتوانید آن را روشن کنید. در این زمان میتوانید از دسته ها برای روشن کردن کنسول استفاده کنید. دکمه PS در دسته های PS5 باعث روشن شدن کنسول شما میشوند. بنابر این برای اینکه بفهمید مشکل به دلیل دکه پاور کنسول است یا خیر میتوانید دکمه PS روی دسته را فشار دهید.

مشکل منبع تغذیه PS5علت روشن نشدن PS5 با دسته

داغ شدن کنسول علت روشن نشدن PS5 با دسته

بعد از مدتی کار کردن با کنسول PS5 قطعات داخلی آن ممکن است گرم شود و یا بیش از حد داغ شود. فن هایی که درون PS5 هستند وظیفه خنک کردن قطعات PS5 را دارند، اما گاهی ممکن است به قدر کافی کار نکنند و فن ها نتوانند PS5 را خنک کنند. در این صورت بعد از داغ شدن کنسول ممکن است حین بازی به صورت ناگهانی خاموش شود. در این موقعیت یک چراغ قرمز در کنسول نیز میتوانید مشاهده کنید. اگر این اتفاق افتاد و به دلیل گرم شدن بیش از حد، کنسول خاموش شد کابل برق و کابل HDMI را از کنسول جدا کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کنسول شما خنک شود.

دکمه پاور PS5

زمانی که کنسول روشن است سعی کنید آن را نزدیک دیوار یا داخل فضای بسته قرار ندهید. به این دلیل که در فضای بسته دریچه های کنسول مسدود میشوند و فن به صورت درست نمیتواند کار کند و در نتیجه کنسول شما داغ میکند. داغ شدن کنسول به غیر از خاموش شدن آن باعث مشکلات جدی تری ممکن است بشود. اگر بعد از خنک شدن نور قرمز هنوز روشن بود، باید کنسول خود را به یک تعمیرکار نشان دهید.

تمیز کردن پورت AC کنسول برای حل مشکل روشن نشدن PS5

گرد و غبار و کثیفی ممکن است باعث شود کابل PS5 به صورت درست در پورت AC قرار نگیرد و در نتیجه PS5 شما روشن نشود. بنابراین پورت AC را باید تمیز کنید تا مشکل شما حل شود. برای این کار کابل PS5 را از برق بکشید. سپس از یک چراغ قوه استفاده کنید تا ببینید کثیفی در پورت AC وجود دارد یا خیر. بعد از آن از یک موچین زاویه دار، خلال دندان پلاستیکی و مسواک نرم استفاده کنید تا بتوانید پورت AC را تمیز کنید. همچنین میتوانید از دستگاه های هوای فشرده استفاده کنید تا گرد و غبار و آلودگی از پورت AC به صورت کامل خارج کنید.

مشکل روشن نشدن PS5

دقت داشته باشید که برای تمیز کردن این پورت از آب یا هر مایع دیگری استفاده نکنید. مایعات میتوانند به پورت AC پلی استیشن شما آسیب وارد کنند. به غیر از پورت AC انتهای کابل که به پلی استیشن متصل میشود و همچنین پریز برق را بررسی کنید تا گرد و غبار نداشته باشند.

نبود دیسک دلیل مشکل تصویر ندادن PS5 در تلویزیون

یکی دیگر از راه هایی که ممکن است به حل مشکل صفحه سیاه PS5 به شما کمک کند، وارد کردن دیسک بازی در PS5 است. بنابر این زمانی که PS5 در حال روشن شدن است یکی از دیسک های خود را وارد کنید.

حالت Rest Mode را غیر فعال کنید

Rest Mode در پلی استشن ۵ حالتی است که کنسول شما را در حالت نیمه روشن قرار میدهد. همچنین این ویژگی باعث میشود تا مصرف برق کنسول کاهش پیدا کند. حالت نیمه روشن به افراد اجازه میدهد تا در پس زمینه فعالیت های مختلفی را انجام دهند. به همین دلیل برخی از افراد کنسول خود را در این حالت قرار میدهند. این باعث میشود تا گاهی کنسول در حالت Rest Mode گیر کند و یا به طور ناگهانی خاموش شود و روشن نشود. بنابر این کنسول خود را از حالت Rest Mode خارج کنید تا با مشکلی مواجه نوشید. برای غیر فعال کردن این گزینه Settings کنسول خود را باز کنید. در تنظمیات وارد بخش System شوید و Power Saving را انتخاب کنید. بعد از آن وارد Set Time Until PS5 Enters Rest Mode شوید.

مشکل تصویر ندادن PS5 در تلویزیون

در صفحه Set Time Until PS5 Enters Rest Mode هر دو گزینه During Media Playback و While Playing Games را روی Don’t Put in Rest Mode قرار دهید تا از حالت Rest Mode خارج شود.

آپدیت نبودن کنسول علت روشن نشدن PS5

برای PS5 مانند سایر دستگاه های دیگر بروزرسانی هایی قرار میگیرد. این بروزرسانی ها برخی از مشکلات و باگ های نسخه های قبل خود را برطرف میکند. بنابر این به صورت مرتب بررسی کنید و PS5 خود را به روز نگه دارید تا با مشکلی مواجه نشوید. برای این کار شما به اینترنت نیاز دارید. بنابر این کنسول خود را به اینترنت متصل کنید. سپس وارد Settings دستگاه خود شوید. بعد از آن در تنظمیات مسیر System Software > System Software Update and Settings را طی کنید. در صفحه System Software Update and Settings گزینه Update System Software را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه کنسول به صورت خودکار بررسی میکند و در صورت وجود نسخه به روز تر، آن را دانلود و نصب میکند.

حل مشکل صفحه سیاه PS5

بازیابی و ریست پلی استیشن ۵

اگر هیچکدام از روش های بالا برای حل مشکل روشن نشدن PS5 مفید نبودند میتوانید در آخر از قابیلت بازیابی و ریست دستگاه خود استفاده کنید. بازیابی کنسول، اطلاعات شما را پاک نخواهد کرد اما قبل از انجام این روش بهتر است از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید تا با مشکل دیگری مواجه نشوید. برای بازیابی پلی استیشن ۵ در صورتی که به صفحه کنسول دسترسی دارید و میتوانید با آن کار کنید Settings را باز کنید. در تنظیمات کنسول خود مسیر System software > Reset Options > Restore Default Settings را طی کنید.

مشکل تصویر ندادن PS5

اگر PS5 شما روشن میشود اما صفحه سیاه نشان میدهد وارد حالت Safe Mode کنسول شوید. آن را از برق بکشید و ۶۰ ثانیه صبر کنید. بعد از یک دقیقه مجددا آن را به برق متصل کنید. بعد از اتصال مجدد به برق دکمه پاور کنسول را برای ۷ الی ۱۰ ثانیه نگه دارید. زمانی که شما دکمه پاور را فشار مدهید کنسول باید صدای بیپ بدهد. بعد از حدودا هفت ثانیه شما باید صدای بیپ دوم را بشنوید. بعد از شنیدن صدای دوم دکمه پاور را رها کنید. دسته های خود را با استفاده از کابل های USB به PS5 متصل کنید. در آخر گزینه Restore Default Settings را انتخاب کنید.

مشکل روشن نشدن پلی استیشین 5

در صورتی که با بازیابی نیز مشکل شما حل نشد میتوانید کنسول را ریست کنید. ریست PS5 تمامی اطلاعات شما را حذف خواهد کرد. بنابر این قبل از امتحان این روش حتما از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید. سپس کنسول را ریستارت کنید و وارد حالت Safe Mode شوید. در صفحه Safe Mode گزینه Reset PS5 را انتخاب کنید. در کادری که برای شما باز خواهد شد Yes را انتخاب کنید.

مشکل روشن نشدن پلی استیشین 5

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که Cannot start the PS5 یعنی چه و چگونه میتوان این مشکل را رفع کرد. آیا توانستید این مشکل را در PS5 خود رفع کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل صفحه سیاه PS5 و روشن نشدن آن در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 10 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب