مطلب فعلی :

آموزش ۱۱ روش حل مشکل ورود به اکانت گوگل پلی اندروید

رفتن به بالا

آموزش ۱۱ روش حل مشکل ورود به اکانت گوگل پلی اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 11 روش حل مشکل ورود به اکانت گوگل پلی اندروید

آموزش ۱۱ روش حل مشکل ورود به اکانت گوگل پلی اندروید

شما برای دانلود برنامه های مختلف اندروید و بروزرسانی آن ها میتوانید وارد اکانت گوگل پلی خود شوید و با استفاده از این برنامه، برنامه های خود را دانلود و یا آپدیت کنید. با این حال گاهی ممکن است نتوانید وارد اکانت گوگل پلی خود شوید. ❌ در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۱ روش حل مشکل ورود به اکانت گوگل پلی اندروید میپردازیم.

حل مشکل وارد نشدن به اکانت گوگل پلی

?How to Fix Google Play Won’t Let Me Sign in Error

پیش از این در کلاسیک وب به آموزش ۹ روش حل مشکل وارد نشدن به جیمیل (Gmail) پرداختیم. یکی دیگر از سرویس های گوگل که ممکن است در ورود به آن با مشکل مواجه شوید اکانت گوگل پلی است. این اتفاق دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. در ادامه دلایل مشکل ورود به حساب گوگل پلی و روش های حل این مشکل را بررسی میکنیم.

قبل از هر کاری به دلیل موقعیت جغرافیایی شما باید از برنامه تغییر دهنده آی پی استفاده کنید تا بتوانید وارد گوگل پلی شوید. پس ابتدا یکی از این برنامه ها را فعال کنید سپس روش های زیر را امتحان کنید.

رفع مشکل ورود به گوگل پلی با بروزرسانی اندروید

گاهی فایل های سیستم عامل اندروید به دلیل قدیمی بودن با مشکل مواجه میشوند و باعث میشود که سیستم عامل شما به درستی کار نکند. در نتیجه این باعث میشود تا روی عملکرد سایر برنامه ها نیز تاثیر بگذارد. برای همین برای اندروید بروز رسانی هایی قرار میگیرد که در این بروز رسانی ها به غیر از اضافه شدن قابلیت های جدید باعث میشود تا مشکلات نسخه قبل برطرف شود و این فایل هایی که مشکل دارند جایگزین شوند. بنابراین زمانی که نمیتوانید وارد اکانت گوگل پلی خود شوید میتوانید گوشی خود را بروز رسانی کنید. بعد از آپدیت اندروید مجددا وارد گوگل پلی شوید.

حل مشکل وارد نشدن به اکانت گوگل پلی

اگر گوشی اندرویدی شما آپدیت نمیشود میتوانید مطلب آموزش ۱۴ روش حل مشکل آپدیت نشدن اندروید را مطالعه کنید.

بررسی اینترنت برای رفع مشکل ورود به سیستم گوگل پلی

همانطور که میدانید برای استفاده از گوگل پلی به اینترنت نیاز دارید. در صورتی که به اینترنت متصل نباشید و یا اتصال شما ضعیف باشد، نمیتوانید از این برنامه استفاده کنید. بنابر این ابتدا اینترنت خود را در صورتی که خاموش است، روشن کنید و بعد سرعت اینترنت را با استفاده از ابزار آنلاین Speedtest بررسی کنید. برای بررسی وارد سایت Speedtest شوید و روی Go ضربه بزنید. در صورتی که سرعت شما کم بود میتوانید اینترنت خود را تغییر دهید. این یعنی اگر به وای فای متصل هستید آن را خاموش کنید و به اینترنت گوشی متصل شوید و بالعکس.

مشکل عدم ورود به گوگل پلی

همچنین میتوانید اینترنت خود را یک بار خاموش و سپس روشن کنید. خاموش و روشن کردن اینترنت میتواند مشکلات مربوط به آن را حل کند و سرعت شما بهتر شود.

محدود شدن گوگل پلی علت مشکل عدم ورود به گوگل پلی

در صورتی که اینترنت را بررسی کردید اما مشکلی نداشت و سرعت آن خوب بود ممکن است مشکل ورود به اکانت گوگل پلی به این دلیل باشد که برای گوگل پلی مصرف از اینترنت محدود شده باشد. در اندروید شما میتوانید برنامه ها را طوری تنظیم کنید که به صورت محدود از اینترنت استفاده کنند. برای این کار وارد Settings گوشی خود شوید. در صفحه اصلی تنظیمات Manage apps را انتخاب کنید. در صفحه باز شده شما میتوانید تمام برنامه های گوشی خود را مشاهده کنید. از بین برنامه ها Google Play را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

رفع مشکل ورود به سیستم گوگل پلی

در صفحه جدید گزینه Restrict data usage را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در کادر Restrict data usage مطمئن شوید که Mobile data و Wi-Fi فعال باشد. این یعنی گوگل پلی میتواند از اینترنت گوشی و اینترنت وای فای استفاده کند. همین مراحل را برای برنامه Play Services نیز تکرار کنید تا این برنامه نیز درست شود.

مشکل ورود به حساب گوگل پلی

فعال کردن مجوز برنامه برای رفع مشکل عدم ورود به گوگل پلی

برخی از بروزرسانی ها و نصب برنامه ها ممکن است به طور ناگهانی مجوز گوگل پلی را غیر فعال کرده باشند. در این صورت به این دلیل که مجوز گوگل پلی غیر فعال است ممکن است باعث شود تا شما نتوانید از این برنامه به درستی استفاده کنید. بنابر این باید مجوز آن را فعال کنید. برای فعال کردن آن وارد Settings شوید. در تنظیمات اندروید وارد بخش Manage apps شوید. از بین برنامه های نصب شده روی گوشی خود گوگل پلی را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا صفحه این برنامه باز شود.

رفع مشکل ورود به سیستم گوگل پلی

در صفحه بعدی قسمت App permissions را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در صفحه App permissions شما میتوانید مجوز گوگل پلی برای بخش های مختلف را مشاهده کنید. مطمئن شوید که در این صفحه گزینه Storage و سایر گزینه ها فعال باشد. مانند روش قبل همین کار را برای Play Store نیز انجام دهید.

حساب Google شما غیرفعال است

حل مشکل کانکت نشدن به اکانت گوگل با حذف حافظه پنهان برنامه

با هر بار استفاده از برنامه گوگل پلی فایل هایی در حافظه پنهان ایجاد میشوند تا دفعه بعد برنامه راحت تر و سریعتر کار کند. این فایل ها به مرور زمان ممکن است خراب و یا قدیمی شوند. همین میتواند باعث مشکل عدم ورود به گوگل پلی شما شود. بنابر این در این شرایط باید حافظه کش گوگل پلی را پاک کنید. بعد از حذف کش و دیتا گوگل پلی اندروید مجددا وارد اکانت گوگل پلی شوید و بررسی کنید ببینید مشکل شما حل شده است یا خیر. در صورتی که هنوز با مشکل ورود به اکانت گوگل پلی مواجه هستید میتوانید سایر روش ها را امتحان کنید.

مشکل در برقراری ارتباط با سرور گوگل پلی به دلیل آپدیت برنامه

در صورتی که اخیرا برنامه گوگل پلی را آپدیت کرده باشید ممکن است به همین دلیل با مشکل وارد نشدن به اکانت گوگل پلی مواجه شده باشید. همانطور که گفته شد بروزرسانی ها گاهی مشکلات نسخه قبل را رفع میکنند، اما با این حال بروزرسانی کردن میتواند باعث مشکل هم شود. در این صورت باید بروز رسانی برنامه را حذف کنید تا مشکلی که ایجاد شده بود رفع شود و برنامه به حالت اولیه باز گردد. برای این کار مجددا مسیر Settings> Manage apps> Play Store را طی کنید. در صفحه باز شده از طریق منو پایین روی Uninstall updates ضربه بزنید.

حل مشکل اکانت گوگل پلی

یک کادر مبنی بر اینکه تمام بروز رسانی های برنامه که در این دستگاه وجود دارد پاک خواهد شد نمایش داده میشود. برای تایید و ادامه روی OK ضربه بزنید تا آپدیت برنامه حذف شود.

برنامه مدیریت دانلود دلیل مشکل ورود به اکانت گوگل پلی

برخی از کاربران اندروید روی گوشی خود برنامه های مدیریت دانلود را نصب میکنند و برای دانلود های خود از آن استفاده میکنند. اگر شما هم همین کار را انجام داده اید باید چند چیز را بررسی کنید. اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که مسیر Settings> Manage apps را طی کنید و در بین برنامه ها برنامه مدیریت دانلود را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

با ورود به سیستم مشکل دارید؟

در این صفحه باید گزینه ای به نام Disable باشد. آن را پیدا کنید و روی آن بزنید تا برنامه غیر فعال شود. بعد از آن مجددا گزینه Enabled را بزنید تا فعال شود. پس از آن مانند روش سوم که بررسی کردیم باید وضعیت اینترنت برنامه مدیریت دانلود را بررسی کنید و در صورتی که محدود شده است، محدودیت آن را بردارید.

با ورود به سیستم مشکل دارید؟ تایید دو مرحله ای را غیر فعال کنید

با اینکه تایید دو مرحله ای یا ۲FA برای دستگاه شما مفید است و تاکید میشود که آن را فعال کنید، اما با این حال غیر فعال کردن آن میتواند مشکل گوگل پلی را رفع کند. برای رفع مشکل گوگل پلی با غیر فعال کردن ۲FA در My Account گوگل وارد Settings شوید. از منو سمت چپ Security را انتخاب کنید و از کادر سمت راست ۲Step verification را غیر فعال کنید. ممکن است از شما خواسته شود رمز اکانت گوگل خود را وارد کنید. در صورتی که از شما پسورد خواست برای احراز هویت، پسورد خود را وارد کنید.

مشکل در برقراری ارتباط با سرور گوگل پلی

از اکانت گوگل خود خارج شوید تا مشکل ورود به حساب گوگل پلی رفع شود

یکی دیگر از کار هایی که میتوانید انجام دهید تا مشکل وارد نشدن به اکانت گوگل پلی رفع شود، این است که یک بار از حساب کاربری گوگل خود خارج شوید و مجددا وارد اکانت شوید. برای این کار وارد Settings گوشی خود شوید. سپس Sync را پیدا کرده و وارد بخش Sync شوید. در این بخش میتوانید اکانت های مختلف خود را مشاهده کنید. از بین اکانت ها روی Google ضربه بزنید تا اکانت گوگل خود را مشاهده کنید.

حل مشکل کانکت نشدن به اکانت گوگل پلی

بعد از باز شدن صفحه Google از پایین صفحه More را انتخاب کنید. بعد از آن یک کادر برای شما باز میشود. در آن قسمت، روی Remove account ضربه بزنید. با این کار اکانت گوگل شما حذف میشود.

حل مشکل کانکت نشدن به اکانت گوگل

اکنون باید اکانت گوگل را بازگردانید. برای این کار Add account را از پایین صفحه انتخاب کنید و اطلاعات اکانت گوگل خود را وارد کنید.

رفع مشکل عدم ورود به گوگل پلی

Google Services Framework را متوقف کنید

متوقف کردن Google Services Framework میتواند در حل مشکل اکانت گوگل پلی به شما کمک کند. برای این کار وارد Settings شوید. در تنظیمات بخش Apps & notifications را پیدا کنید و وارد آن شوید. در صفحه بعد روی See all apps ضربه بزنید. سپس روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید و Show system را انتخاب کنید. اکنون برنامه های اصلی سیستم برای شما نمایش داده میشود. به سمت پایین بکشید تا گزینه Google Services Framework را مشاهده کنید. در صفحه جدید Force Stop را انتخاب کنید تا این برنامه متوقف شود.

مشکل ورود به گوگل پلی

ریست فکتوری اندروید برای حل مشکل حساب Google شما غیرفعال است

در صورتی که تمام روش های بالا را امتحان کردید اما هیچکدام از روش ها نتوانستند مشکل شما را حل کنند میتوانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. بازگشت به تنظیمات کارخانه باعث میشود تا تمامی اطلاعات شما حذف و تمام تنظمیات گوشی بازنشانی شود. این کار میتواند مشکل شما را حل کند. بعد از ریست فکتوری گوشی اندرویدی از طریق تنظیمات مانند روش قبل وارد اکانت گوگل خود شوید و سعی کنید گوگل پلی را نیز باز کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به دلایل ایجاد مشکل ورود به حساب گوگل پلی صحبت کردیم و روش های رفع این مشکل را بررسی کردیم. شما با چه روش های دیگری برای حل مشکل کانکت نشدن به اکانت گوگل آشنایی دارید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و سایر روش ها را در زمینه رفع مشکل عدم ورود به گوگل پلی در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب