مطلب فعلی :

آموزش ۱۲ روش تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

رفتن به بالا

آموزش ۱۲ روش تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 12 روش تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

آموزش ۱۲ روش تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

هر کسی می تواند در اینستاگرام صفحه ای برای خود بسازد. بسیاری از صفحات اینستاگرام فیک یا جعلی هستند 🎭 یعنی پشت آن ها شخص یا اشخاصی قرار دارند که با استفاده از آن صفحه مقاصد خاصی را دنبال می کنند و گاهی هم صفحات را هیچ کس اداره نمی کند و صرفا توسط ربات ها ساخته شده اند. این صفحات میتوانند به پیج افرادی که به دنبال فالور فعال هستند، آسیب برسانند. شما می توانید با کمک چند روش اکانت های فیک را تشخیص دهید. در این مطلب از کلاسیک وب قصد داریم به آموزش ۱۲ روش تشخیص اکانت فیک اینستاگرام بپردازیم.

شناسایی اکانت های فیک اینستاگرام

?How to Recognize Fake Instagram Accounts

در اینستاگرام و به صورت کلی در فضای مجازی اکانت های فیک و غیرواقعی زیادی ساخته می شود. اغلب این اکانت ها قصد اخاذی کردن را دارند و می خواهند با دستیابی به اطلاعات شخصی افراد از آن ها سواستفاده کنند. از طرفی هم ممکن است فردی اکانت فیک ایجاد کند تا بتواند به صفحه شخصی فردی دیگر نفوذ کند و اطلاعات وی را مشاهده کند. دلایل زیادی برای ساخت اکانت فیک وجود دارد. دلیل هر چه باشد، مسلما شما نمی خواهید اکانتی فیک را دنبال کنید یا اجازه دهید که شما را دنبال کند. حتی اگر صفحه شما عمومی هم باشد، این اکانت ها می توانند برای پیج شما مضر باشند. روش های مختلفی برای تشخیص اکانت فیک اینستاگرام وجود دارد. در این مطلب از کلاسیک وب نحوه تشخیص فیک بودن اکانت Instagram را توضیح می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

تشخیص اکانت فیک اینستا: اکانت هایی که وعده جایزه می دهند

یکی از راه های تشخیص اکانت فیک اینستاگرام این است که این گوه صفحات زیر پست های شما کامنت هایی درباره جایزه دادن و برنده شدن شما در یک مسابقه و… می گذارند. گاهی پیام را در دایرکت ارسال می کنند. این گونه اکانت ها قصد دارند به اطلاعات بانکی و مالی شما دست پیدا کنند تا بتوانند جایزه را به حساب شما واریز کنند. در صورتی که جایزه ای وجود ندارد. در عوض با اطلاعات شما می خواهند حسابتان را هک کنند یا اطلاعات اکانت شما را بگیرند و اکانت شما را هک کنند. سپس از این طریق از دیگران اخاذی کنند. گاهی این صفحات خود را از جانب برند یا اکانت واقعی خاصی معرفی می کنند. در صورتی که آن برند یا اکانت هیچ ارتباطی با این صفحات ندارد.

تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

هیچ وقت اطلاعات بانکی، شخصی، اطلاعات اکانت های مختلف خود در فضای مجازی و… را به دیگر اکانت ها ندهید. حتی اگر فرد ادعا می کند دوست شما است، از وی بخواهید با شماره تلفن شما تماس بگیرد. از وی سوالاتی بپرسید تا بتوانید تشخیص دهید دروغ می گوید. ولی با این حال، به هیچ عنوان هیچ گونه اطلاعاتی را به یک پیج مشکوک در اینستاگرام ندهید.

تشخیص اکانت فیک اینستاگرام: فالویینگ های بسیار زیاد

یکی دیگر از راه های تشخیص اکانت فیک اینستاگرام نگاه کردن به تعداد فالویینگ ها است. معمولا صفحات فیک افراد بسیار زیادی را دنبال کرده اند. در حالی که یا فالور ندارند یا تعداد فالور آن ها بسیار کم است. اصولا هم هیچ ارتباطی بین صفحاتی که دنبال می کنند وجود ندارد و بدون دلیل خاصی هزاران نفر را دنبال کرده اند.

تشخیص فیک بودن اکانت اینستاگرام با توجه به نوع محتوای پیج

بسیاری از صفحات فیک پست ها و محتواهای غیراخلاقی و برخلاف قانون اینستاگرام منتشر می کنند. معمولا هم به دیگران پیام می دهند یا پست هایی انتشار می کنند که به سایت دیگری ختم می شود. این اکانت ها خطرناک هستند و همیشه باید فورا آنان را ریپورت کنید. روی لینک های موجود در پیام ها و بیو آن ها هم نزنید.

در بیشتر مواقع این صفحات اصلا پستی ندارند. اگر هم پستی بگذارند، شامل تصاویر شخصی و از فردی که عکس وی را برای پروفایل انتخاب کرده اند، نمی شود. گاهی تصاویر پست ها بسیار بی کیفت هستند. تعداد لایک و کامنت آن ها در برابر تعداد فالور بسیار ناچیز است. معمولا زیر ده لایک دارند. در حالی که پروفایل آن ها پر از ادعاهایی است که می تواند مردم را به سمت خود بکشاند تا آنان را فالو کنند و لایک و کامنت کسب کنند.

نحوه تشخیص اکانت فیک اینستاگرام: پروفایل مشکوک

یکی دیگر از نکاتی که در تشخیص اکانت فیک می توانید در نظر بگیرید، پروفایل اکانت ها است. اکانت های فیک معمولا سعی می کنند اکانت های واقعی، افراد معروف و… را کپی کنند تا این گونه بتوانند فالور جذب کنند. برای جذاب کردن صفحه نیز از تصاویر زنان و مردانی استفاده می کنند که از نظر دیگران می توانند جذب باشند. اگر پست ها، استوری ها و… این صفحه را مشاهده کنید، می بینید که هیچ تصویری از فردی که در پروفایل وجود دارد، دیده نمی شود.

ممکن است یک یا دو تصویر مدام در پست ها تکرار شده باشد. معمولا استفاده از تصاویر مدل ها، سلبریتی ها و افراد معروف رایج است. گاهی هم هیچ عکس پروفایلی ندارند! همیشه هم بیو صفحه را چک کنید. معمولا این صفحات اطلاعاتی فیک را در صفحه شخصی خود می گذارند که بیش از حد غیرواقعی است و هیچ سندی برای تایید آن ها وجود ندارد.

شناسایی اکانت فیک اینستاگرام با مقایسه فالور و فالویینگ اکانت

نکته دیگری که می توانید به آن دقت کنید، تعداد فالور و فالویینگ اکانت است. البته باید این مورد را با تعداد پست ها، لایک ها، کامنت ها و موارد این چنینی تست کنید. به عنوان مثال، تعداد پست های این افراد بسیار کم است ولی تعداد فالور بسیار بالایی دارند. در مقایسه با تعداد فالور تعداد لایک های پست بسیار محدود است. معمولا صفحات فیک بالای ۷۵۰۰ فالویینگ دارند. در حالی که افراد بسیار کمی آنان را دنبال کرده اند.

گاهی هم تعداد فالویینگ و فالور به هم نزدیک است و شامل اعدادی بسیار بزرگی می شود. ولی وقتی پست ها را چک می کنید، می بینید پیجی که ده هزار فالور دارد، تنها صد لایک دارد یا پست ها اصلا لایک نشده اند. حتی ممکن است با این میزان فالور هیچ پستی را به اشتراک نگذاشته باشد و محتوایی را منتشر نکند.

گاهی صفحات فیک اصلا فالور و فالویینگ ندارند! یعنی نه کسی آنان را دنبال کرده است و نه کسی را دنبال کرده اند! گاهی با وجود این مورد پست هم گذاشته اند!

تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

نداشتن عکس پروفایل

پیشتر به این مورد اشاره کردیم. اکثر صفحات فیک عکس پروفایل ندارند. معمولا افراد واقعی می خواهند با تصویر پروفایل خود نشان دهند که چه کسی پشت اکانت قرار دارد تا دیگران بتوانند به وی اعتماد کنند. البته ناگفته نماند که گاهی فردی که دوست و آشنای شما است، وقت نمی کند عکسی بگذارد یا تمایلی به گذاشتن عکس ندارد اما در فضاهای دیگر، مثل واتساپ، تلگرام و… به شما اطلع می دهد که پیجی ساخته است و شما را فالو خواهد کرد. در نتیجه شما می دانید که دوستتان صفحه ای ساخته است.

تشخیص فیک بودن پیج اینستاگرام

تشخیص فیک بودن پیج اینستاگرام با توجه کردن به نوع کامنت

صفحات فیک معمولا کامنت های مشابهی را مدام تکرار می کنند یا کامنتی که می گذارند، بسیار عادی و کلی است. مثلا زیر تمامی پست ها «چقدر عالی» را کامنت می گذارند. البته ممکن است فردی واقعا چنین کامنتی را بگذارد اما وقتی پروفایل وی را چک می کنید نشانه های دیگری از فیک بودن را نمی توانید پیدا کنید. برای تشخیص فیک بودن یک اکانت باید تمامی این موارد را با هم در نظر بگیرید.

تشخیص فیک بودن پیج اینستاگرام

برای یادگیری نحوه تشخیص فیک بودن لایک، کامنت و… می توانید مطلب ۵ روش تشخیص و تست فالوور ، لایک ، کامنت و.. فیک اینستاگرام را مطالعه کنید.

نحوه تشخیص فیک بودن اکانت اینستاگرام با مشاهده تاریخ اولین پست

معمولا صفحات فیک خصوصی نیستند و شما می توانید پست های آنان را مشاهده کنید. البته اگر پستی داشته باشند. به اولین پست مراجعه کنید. اگر چند روزی است که پست منتشر شده است، احتمالا اکانت جدیدا ساخته شده است و فیک است. البته اینستاگرام روی اکانت های جدید علامت New می گذارد تا شما بدانید که یک صفحه جدیدا ساخته شده است.

شناسایی اکانت جعلی اینستاگرام

شناسایی اکانت جعلی اینستاگرام: پست کردن تصاویر افراد مختلف

معمولا اکانت های فیک تصاویر افراد مختلفی را منتشر می کنند. اصولا هم تصاویر افراد جذاب را منتشر می کنند که مدل یا بازیگر و خواننده هستند.

شناسایی اکانت جعلی اینستاگرام

پیگیری پیج فیک اینستاگرام با توجه به عدم هماهنگی میان پست ها و نام پیج و…

گاهی می بینید که گروهی از اکانت ها با هدف خاصی ایجاد می شوند. اغلب آنها یک الگوو ایده را دنبال می کنند. از طبیعت، آشپزی و موضوعات این چنینی پست می گذارند. نام خارجی دارند یا اسامی نامتعارف دارند اما محتوای آنان فارسی و… است. اصولا هم فالور محدودی دارند. این گونه اکانت ها نیز در اکثر موارد فیک هستند و نباید به آن ها اعتماد کنید.

نحوه تشخیص فیک بودن اکانت با مشاهده تاریخ ساخت آن صفحه

روش های مختلفی برای تشخیص تاریخ ساخت اکانت وجود دارد.

روش اول:

روی پروفایل موردنظر بزنید. سپس روی منوی سه خطی بالا و در سمت راست صفحه بزنید. حال روی گزینه About This Account بزنید.

تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

در این بخش می توانید اطلاعاتی را درباره آن صفحه مشاهده کنید. در بخش Date Joined تاریخ ساخت اکانت وجود دارد.

روش دوم:

در این روش باید وارد سایت اینستاگرام یا همان نسخه تحت وب آن شوید. حال روی پروفایل اکانت موردنظر کلیک کنید. سپس وارد تنظیمات شوید. گزینه

Privacy And Security و سپس Account Data را انتخاب کنید. در بخش Date Joined تاریخ ساخت اکانت وجود دارد.

تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

روش سوم:

گاهی یک اکانت About This Account ندارد. برای همین باید برای فهمیدن تاریخ ساخت اکانت به اولین پست مراجعه کنید. البته نمی توان زیاد روی این روش تکیه کرد. زیرا ممکن ایت فردی پست های قدیمی خود را پاک یا آرشیو کند. ممکن است در ابتدای ساخت اکانت هیچ پستی منتشر نکرده باشد. این تاریخ کاملا تخمینی است.

روش چهارم:

در این روش می توانید از ابزار آنلاین Age Checker استفاده کنید. این ابزار می توانید تاریخ ساخت یک اکانت را با خطای یک الی دو ماهه تشخیص بدهد. اگر هیچ کدام از گزینه های توضیح داده شده برای شما عمل نکرد، می توانید از این ابزار استفاده کنید.

اگر می خواهید این روش ها را به طور کامل یاد بگیرید، مطلب آموزش ۴ روش نحوه فهمیدن تاریخ ساخت اکانت اینستاگرام خود و دیگران را مطالعه کنید.

نحوه تشخیص فیک بودن اکانت اینستاگرام با توجه به بخش Account based in

گاهی ممکن است اکانتی در بیو خود آدرسی بگذارد. به عنوان مثال، Live in Tehran. حتی ممکن است این آدرس را برای همان پست های غیرواقعی خود نیز تکرار کند. شما می توانید ببینید که یک اکانت واقعا برای کدام منطقه است. برای تشخیص این مورد وارد پروفایل موردنظر شوید. سپس روی منوی طه خطی در گوشه بالا و سمت راست بزنید. پس از آن وارد تنظیمات شوید و Account based in را انتخاب کنید. اگر در این بخش شهر و کشوری متفاوت وجود دارد، باید به واقعی بودن اکانت شک کنید. البته برخی از اکانت ها این بخش را فعال نمی کنند و شما نمی توانید ببینید که برای کدام منطقه هستند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب روش های تشخیص اکانت فیک اینستاگرام را آموزش دادیم. آیا شما هم تا کنون این گونه صفحات را دیده اید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب