مطلب فعلی :

آموزش ۱۲ روش حل مشکل شارژ نکردن درست و شارژ نشدن پاور بانک

رفتن به بالا

آموزش ۱۲ روش حل مشکل شارژ نکردن درست و شارژ نشدن پاور بانک

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 12 روش حل مشکل شارژ نکردن درست و شارژ نشدن پاور بانک

آموزش ۱۲ روش حل مشکل شارژ نکردن درست و شارژ نشدن پاور بانک

متاسفانه مانند هر قطعه الکترونیکی دیگر، پاوربانک ها ⚡ هم با مشکلاتی مواجه می شوند. رایج ترین مشکلی که هنگام استفاده از پاور بانک با آن مواجه می شوید، شارژ نکردن پاور بانک است. این مشکل می تواند به خاطر مشکلات مختلفی رخ دهد که برخی از آنها خطای کاربری است. در آموزش ۱۲ روش حل مشکل شارژ نکردن درست و شارژ نشدن پاور بانک امروز کلاسیک وب ما سعی داریم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا به حل مشکلات پاور بانک خود کمک کنید و در هزینه های خرید دستگاه جدید صرفه جویی کنید.

رفع مشکل شارژ نکردن پاور بانک

What Should I Do if My Power Bank Is Not Charging Properly?

پاور بانک ها یکی از لوازم جانبی موبایل و لپ تاپ ها هستند که به شارژ شدن آنها کمک می کند. اما به دلیل نداشتن صفحه نمایشی مانند گوشی های هوشمند و ارسال اعلان به راحتی می توانند آسیبی که دیده اند را پنهان کنند تا مشکل جدی تر می شود و عملکرد خود را از دست می دهند. در ادامه ما سعی کردیم روش های عیب یابی مختلفی که وجود دارد را توضیح دهیم.

مشکل شارژ نشدن پاور بانک : چراغ LED چشمک می زند اما شارژ ندارد

چراغ LED که روی پاور بانک چشمک می زند معمولا نشان می دهد که در حال شارژ شدن است. این صرفا جهت اطلاع دادن به کاربر است که وقتی پاور بانک را به پریز متصل می کند متوجه شود که باتری چقدر شارژ شده است و آیا همانطور که باید کار می کند یا نه.

اگر چراغ پاور بانک چشمک می کند اما شارژ نمی شود؛ نشان دهنده این است که مشکلی در سیستم شارژ وجود دارد. وقتی چشمک می زند به این معناست که پاور بانک در حال شارژ شدن است اما اگر چشمک می زند و شارژ نمی شود باید پورت پاور بانک را بررسی کنید.

اگر پاور بانک خود را به برق وصل کرده اید اما چراغ اصلا روشن نمی شود ممکن است برخی از مشکلات که در این مطلب توضیح می دهیم را داشته باشد.

مشکل شارژ نشدن پاور بانک : چراغ LED چشمک می زند اما شارژ ندارد

برای درک بهتر در ادامه به توضیح عملکردهای چراغ های نشانگر LED پاور بانک خواهیم پرداخت:

به طور کلی، اکثر پاور بانک ها دارای ۴ چراغ LED برای نشان دادن وضعیت شارژ باتری هستند.

  • در صورت چشمک زدن چراغ اول، پاور بانک ۰ تا ۲۵ درصد شارژ شده است.
  • در صورت چشمک زدن چراغ دوم، پاور بانک ۲۵ تا ۵۰ درصد شارژ شده است.
  • در صورت چشمک زدن چراغ سوم، پاور بانک ۵۰ تا ۷۵ درصد شارژ شده است.
  • در صورت چشمک زدن چراغ چهارم، پاور بانک ۷۵ تا ۱۰۰ درصد شارژ شده است.

اگر دوست دارید وضعیت را بررسی کنید، دکمه پاور را فشار دهید.

وقتی ۴ چراغ نشانگر ثابت را مشاهده می کنید، به این معنی است که پاور بانک شما کاملاً شارژ شده است.

به طور برعکس، وقتی تلفن همراه خود را با پاور بانک شارژ می کنید، ۴ نشانگر چشمک زن به ۱ مورد کاهش پیدا می کند. هنگامی که فقط ۱ نشانگر چشمک می زند، بهتر است برای جلوگیری از دشارژ کامل پاور بانک، اتصال را قطع کنید چون ممکن است باتری پاور بانک آسیب ببیند.

ریست کردن پاور بانک برای حل مشکل شارژ نشدن

اکثر پاور بانک ها دارای سیستم روشنایی LED هستند که سطوح مختلف شارژ را نشان می دهد. برای اطلاع از مشخصات دستگاه خود به دفترچه راهنما مراجعه کنید و سپس چراغ نشانگر شارژ را بررسی کنید. اگر چراغ نشانگری روشن نمی شود، می توان تصور کرد که پاور بانک شما به درستی شارژ نمی شود.

برای رسیدن کردن پاور بانک می توانید از دکمه پاور استفاده کنید که دکمه ای نسبتا فرو رفته است که با یک لمس عملیات ریست را انجام می دهد.

برای پاور بانک هایی مانند Mi شیائومی برای حدود ۱۷ ثانیه باید دکمه پاور را فشار و نگه دارید.

وقتی پاور بانک ریست شد نشانگرهای LED چشمک نمی زنند و ثابت می مانند.

حالا پاور بانک خود را استفاده کنید تا باتری تخلیه شود و بعد آن را به طور کامل شارژ کنید.

دلایل شارژ نشدن پاور بانک

در ادامه به توضیح علت شارژ نشدن پاور بانک انکر ، شیائومی و سایر برندها خواهیم پرداخت:

پورت دیتای پاور بانک کثیف یا آسیب دیده است

پاور بانک شما دارای پورت هایی است که از طریق آن می توانید دستگاه های مختلف را به آن وصل و شارژ کنید. زمانی که باتری پاور بانک هم تخلیه می شود از طریق پورت مخصوص می توانید آن را به پریز برق وصل کنید و شارژ کنید. با گذشت زمان هر یک از این پورت ها می توانند کثیف شوند و این آلودگی از عملکرد صحیح آنها جلوگیری کند. همچنین این احتمال وجود دارد که به علت جدا کردن یا وصل کردن نامناسب کابل شارژ یا فرسودگی کلی آسیب دیده باشند که به نوبه خود منجر به مشکلات شارژ نکردن پاور پانک می شوند.

یکی از راه های جلوگیری از این امر این است که پورت های شارژ خود را تمیز نگه دارید و همچنین سعی کنید شارژی را با احتیاط وصل و جدا کنید تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود. در حالی که هیچ پورت شارژی برای همیشه دوام نمی آورد، اگر از وصل و قطع بی مورد دستگاه های خود اجتناب کنید، دوام بیشتری خواهد داشت.

پورت دیتای پاوربانک کثیف یا آسیب دیده است

علت دیر شارژ شدن پاور بانک : مشکلات مربوط به کابل

کابل شارژ شما شاید نمی تواند انرژی لازم را انتقال دهد. کابل های شارژ یکی از پر کاربردی ترین تجهیزات در سراسر جهان هستند که به طور مکرر استفاده می شوند و در طول زمان در معرض ساییدگی و پارگی قرار می گیرد.

به طور کلی یک کابل شارژ بسیار بادوام است اغلب قبل از نیاز به تعویض مدت زمان زیادی عمر خواهد کرد. کابل شارژ خیلی راحت تر از پورت های شارژ آسیب می بیند.

در صورت خرابی کانکتور هم ممکن است مشکل شارژ نکردن و نشدن پاور بانک رخ دهید. طول عمر شارژر به نوع و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. کابل شارژ مستعد خرابی است بنابراین هنگام جدا کردن و اتصال به یک دستگاه باید مراقب باشد. برای اطمینان از اینکه مشکل به کابل شارژ شما مربوط می شود می توانید از کابل دیگری استفاده کنید.

مسائل نرم افزاری مشکل شارژ نشدن پاور بانک شیائومی و..

پاوربانک های مدرن و پیشرفته تر ممکن است از نرم افزار اضافی برای دسترسی کاربر به ویژگی های بیشتر استفاده کنند. اگر پاور بانک شما از وای فای استفاده می کند یا دارای نوعی ویژگی است که از چیزی غیر از شارژ اولیه پشتیبانی می کند، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود مانند هر دستگاه دیگری بروزرسانی های نرم افزاری معمول را دنبال کنید.

مشکلات نرم افزاری یک مشکل رایج در هر فناوری مدرن از جمله پاور بانک ها است. اکثر دستگاه ها برای رفع اشکالات و باگ ها و بهینه سازی ویژگی ها برای کاربر به بروزرسانی های دوره ای نرم افزار خود وابسته هستند.

اگر این آپدیت عقب بیافتد می تواند باعث مشکلات اتصال در هنگام شارژ شود. بهترین راه برای جلوگیری از این امر این است که تعیین کنید که آیا دستگاه شما نیاز به آپدیت دارد یا خیر. اگر متوجه شدید نیاز دارد هر چند وقت یکبار فرایند نصب را انجام دهید.

خرابی باتری و مشکل شارژ نکردن پاور بانک

تمام باتری ها دارای طول عمر محدود هستند. پاور بانک شما در اصل فقط یک باتری قابل شارژ قابل حمل است. هنگامی که این باتری به پایان عمرش نزدیک می شود با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد تا در نهایت به طور کامل از کار می افتد.

طول عمر باتری تا حد زیادی به برند و تعداد دفعات استفاده از آن بستگی دارد. طول عمر باتری پاور بانک معمولا بسیار طولانی است، گرچه استفاده بیش از حد می تواند منجر به دشارژ (تخلیه) سریعتر و کاهش طول عمر باتری شود.

آسیب وارد شده به پاور بانک هم می تواند روی باتری تاثیر بگذارد. اگر پاور بانک شما خیس شده یا از دستتان افتاده است ممکن است باتری آسیب ببیند و به طور موثر شارژ نشود. هیچ راهی برای جلوگیری از خراب شدن باتری پاور بانک وجود ندارد اما با مراقبت مناسب می توانید از عمر طولانی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. اقدامات پیشگیرانه شامل عادات مناسب نگهداری، جابجایی و شارژ است.

علت شارژ نشدن آیفون با پاور بانک : خرابی پریز

مشکل شارژ نشدن و نکردن پاور بانک شما می تواند به خاطر خرابی پریز خانه تان باشد. پریزهای برق شما ممکن است به دلیل مشکلات کابل کشی یا مشکلات پورت های اتصال درست کار نکنند.

می توانید پاور بانک خود را با استفاده از پریز دیگری تست کنید و ببینید که آیا به درستی شارژ می شود یا نه. پریزهای خراب می توانند خطرناک باشند و باید در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود، علاوه بر این می تواند به تجهیزات شما آسیب وارد کند.

علت قطع شدن شارژ پاور بانک چیست؟ استفاده از کابل توسعه یا اکستنشن

کابل های اکستنشن یک راه عالی یرای افزایش موقت برد پریز برق است. آنها معمولا برای استفاده های طولانی مدت توصیه نمی شوند. استفاده از این کابل ها نباید برای پاور بانک شما مشکلی ایجاد کند اما برای استفاده های طولانی مدت ممکن است در هنگام انتقال برق مشکلاتی ایجاد کنند. در صورت امکان پاور بانک خود را مستقیما به پریز برق وصل کنید. کابل های توسعه بعد از استفاده طولانی مدت مستعد سایش هستند که می تواند باعث عدم عملکرد صحیح آنها شود.

علت قطع شدن شارژ پاور بانک چیست؟ استفاده از کابل توسعه یا اکستنشن

دلایل شارژ نشدن گوشی توسط پاور بانک : شارژر همراه خود را به اندازه کافی شارژ نکرده اید

برای اینکه پاور بانک شما بتواند دستگاه ها را به صورت بهینه شارژ کنید، توصیه می شود قبل از استفاده از آن، اجازه دهید تا کامل شارژ شود. این کار منجر به کاهش تعداد دفعات شارژ می شود که روی طول عمر پاور بانک هم تاثیر خوبی دارد. اگر پاور بانک خود را قبل از اینکه به اندازه کافی شارژ شود از برق جدا کنید ممکن است باتری انرژی لازم برای شارژ کردن گوشی شما را نداشته باشد.  برای جلوگیری از هر گونه مشکلات احتمالی مطلب نحوه شارژ پاور بانک به صورت صحیح و شارژ اولیه پاور بانک چگونه است؟ را مطالعه بفرمایید.

مشکل دیر شارژ شدن پاور بانک : شارژ کردن از طریق لپ تاپ به جای پریز برق

اکثر پاور بانک های می توانند از طریق پورت USB شارژ شوند به همین خاطر برخی از کاربران به جای استفاده از پریز برق از پورت USB لپ تاپ خود برای شارژ کردن پاور بانک استفاده می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید به احتمال زیاد متوجه دیر شارژ شدن پاور بانک خود خواهید شد. دلیل این امر این است که لپ تاپ نمی تواند مقدار شارژ مناسب را به پاور بانک شما بدهد  به اندازه کافی قدرتمند نیست تا این عملیات را با موفقیت و به طور سریعی انجام دهید. بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از آداپتور برق مناسب و یک پریز برق سالم است.

حل مشکل شارژ نشدن پاور بانک  با جلوگیری از اتصال چند دستگاه به صورت همزمان

معمولا یک پاور بانک از شارژ همزمان با سایر دستگاه های پشتیبانی نمی کند. پاور بانک به زمان نیاز دارد تا برق را در خود ذخیره کند و دستگاه های متصل را به طور موثری شارژ کنید. اگر در حالی که می‌خواهید پاور بانک خود را شارژ کنید، دستگاهی متصل داشته باشید، متوجه می‌شوید که هیچکدام به طور موثر شارژ نمی‌شوند. با این کار به دستگاه های خود آسیب وارد می کنید. مطمئن ترین راه برای شارژ دستگاه‌هایتان این است که منتظر بمانید تا پاور بانک فول شارژ شود.

استفاده از شارژر بی سیم

اگر پاور بانک شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند می توانید به سادگی به جای کابل شارژ از شارژر بی سیم استفاده کنید. شارژ بی سیم، همانطور که از نام آن پیداست، از هیچ نوع پورتی برای تسهیل تبادل برق استفاده نمی کند. این می تواند یک راه حل برای افرادی باشد که می دانند در حال حاضر مشکل کابل یا پورت شارژ دارند.

سایر دلایل شارژ نشدن پاور بانک

از دلایل شارژ نشدن پاور بانک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آسیب های ناشی از دما: باتری ها به اختلاف دمای محیط حساس هستند. شما نباید پارو بانک را در محیط های خیلی گرم قرار دهید چون خیلی ساده باتری را از بین می برد.

استفاده اشتباه کاربر: ممکن است پاور بانک از ارتفاعی زیادی از دست شما افتاده باشد یا آن را در دخل آب انداخته باشید و یا اصلا چیزی روی آن ریخته باشید. همه این موارد می توانند روی عملکرد پاور بانک شما تاثیر منفی بگذارند.

مشکلات ساخت: اگر پاور بانک تازه است اما به درستی کار نمی کند ممکن است نقصی در ساخت داشته باشد. در این شرایط توصیه می کنیم آن را عودت دهید و یا از گارانتی استفاده کنید.

سایر دلایل شارژ نشدن پاور بانک

خرید پاور بانک جدید

در نهایت اگر هیچ کدام از راه حل های بالا مشکل پاور بانک شیائومی و… شما را حل نکرد ممکن است مجبور شوید برای خرید پاور بانک جدید اقدام کنید. این امر ممکن است به خاطر مردن باتری پاور بانک یا آسیب وارد شده توسط کاربر باشد. از آنجایی که وظیفه اصلی پاور بانک انتقال شارژ به دستگاه های دیگر است، طول عمر آن در مقایسه با سایر دستگاه هایی که دارای باتری های قابل شارژ داخلی هستند، می تواند بسیار کوتاه باشد. در هنگام خرید پاور بانک باید طول عمر را در نظر گرفت، زیرا پاور بانک‌ های ارزان‌ تر عمر طولانی ندارند.

برخی توصیه ها برای نگهداری پاور بانک

اگر از پاور بانک خود به ندرت استفاده می کنید توصیه می کنیم هر سه ماه یکبار آن را به طور کامل شارژ کنید. این کار از آسیب های ناشی از تخلیه باتری جلوگیری می کند.

محدوده دمای توصیه شده برای پاور بانک های مورد استفاده ۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد یا ۳۲ تا ۱۱۳ درجه فارنهایت است. در نتیجه توصیه می کنیم که برای نگهداری پاور بانک خود محیطی را انتخاب کنید که از این محدوده دمایی پشتیبانی می کند. همچنین فضا باید خشک و قابل تهویه باشد.

از انداختن یا ضربه زدن به پاور بانک خودداری کنید. ضربه های فیزیکی می تواند باعث آسیب دیدن قطعات برد و باتری شود.

هنگامی دستگاهی را با پاور بانک خود شارژ نمی کنید توصیه می کنیم که کابل را از آن جدا کنید در غیر این صورت ممکن است پورت آسیب ببیند.

هر از چند گاهی تست سلامت پاور بانک را انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۱۲ روش حل مشکل شارژ نکردن درست و شارژ نشدن پاور بانک امروز کلاسیک وب ما به بررسی علل و راه حل های موجود پرداختیم و سعی کردیم تمام نکات موجود را ذکر کنیم. اگر احساس می کنید موردی از قلم افتاده است یا راه حل دیگری سراغ دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب