مطلب فعلی :

آموزش ۱۳ روش حل مشکل باز نشدن NVIDIA Control Panel ویندوز

رفتن به بالا

آموزش ۱۳ روش حل مشکل باز نشدن NVIDIA Control Panel ویندوز

نوشته admin

10 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 13 روش حل مشکل باز نشدن NVIDIA Control Panel ویندوز

آموزش ۱۳ روش حل مشکل باز نشدن NVIDIA Control Panel ویندوز

آیا هنگام باز کردن NVIDIA Control Panel برای تغییر برخی از تنظیمات کارت گرافیک خود متوجه شدید که این برنامه برای شما باز نمیشود؟ ⚠️ در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۳ روش حل مشکل باز نشدن NVIDIA Control Panel ویندوز میپردازیم.

چرا کنترل پنل انویدیا باز نمیشود؟

?How to Fix NVIDIA Control Panel Not Opening on Windows

NVIDIA Control Panel نرم افزاری است که توسط انویدیا ساخته شده است. زمانی که شما درایور های کارت گرافیک انویدیا را روی سیستم خود نصب میکنید NVIDIA Control Panel به صورت خودکار نصب میشود. این برنامه برای ایجاد یکسری تغییرات در کارت گرافیک شما است. گاهی این برنامه با مشکلات مختلفی مواجه میشود و باز نمیشود. در ادامه دلایل و روش های رفع مشکل نبودن NVIDIA Control Panel را بررسی میکنیم.

راه اندازی مجدد NVIDIA سریعترین راه حل باز نشدن NVIDIA control panel

زمانی که NVIDIA به درستی راه اندازی نمیشود، مشکل میتواند به دلیل فایل های راه اندازی باشد. این یعنی گاهی فایل های مورد نیاز NVIDIA به درستی راه اندازی نمیشوند. این اتفاق باعث میشود تا NVIDIA باز نشود و یا در صورت باز شدن با مشکل مواجه شود. در این صورت برای رفع مشکل خود میتوانید یک بار به صورت کامل NVIDIA را ببندید و مجددا آن را راه اندازی کنید. با این کار فایل های مورد نیاز برای راه اندازی کارت گرافیک از ابتدا خوانده میشوند. برای همین میتوانید از Task Manager کمک بگیرید. برای همین کلید های میانبر Ctrl + Shift + Esc را از روی کیبورد خود فشار دهید. با این کار Task Manager باز میشود.

حل مشکل باز نشدن NVIDIA control panel

بعد از باز شدن Task Manager در صورتی که در تب Process نبودید، وارد تب Process شوید. در تب Process صفحه را به سمت پایین بکشید و به دنبال گزینه NVIDIADisplay Container بگردید. بعد از پیدا کردن آن روی NVIDIADisplay Container راست کلیک کنید و End Task را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار به صورت خودکار انویدیا ریستارت میشود و بدون مشکل میتوانید آن را باز کنید.

NVIDIA control panel is not found رفع مشکل

راه اندازی کنترل پنل انویدیا در حالت Admin

حالت Admin حالتی است که برنامه با دسترسی کامل به ویندوز باز میشود. برخی از برنامه ها برای باز شدن نیاز به دسترسی کامل دارند. برای باز کردن کنترل پنل انویدیا در این حالت NVIDIA Control Panel را جست جو کنید. روی نتیجه آن کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

چرا NVIDIA control panel نیست

آپدیت درایور ها برای حل مشکل باز نشدن کنترل پنل انویدیا

برای درایور های گرافیک مانند سایر بخش های ویندوز گاهی آپدیت هایی قرار میگیرد. این آپدیت ها باعث میشود تا درایور گرافیک بهبود پیدا کند و عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین اگر گرافیک با مشکلی مواجه شود، به این دلیل که با آپدیت فایل های جدید جایگزین فایل های قدیمی میشوند، مشکل شما ممکن است حل شود. برای همین زمانی که با مشکل کارت گرافیک مواجه شدید میتوانید درایور های گرافیک را آپدیت کنید. برای این کار روی منو Start راست کلیک کنید. سپس از منو باز شده Device Manager را انتخاب کنید.

پنل انویدیا

بعد از باز شدن کادر Device Manager گزینه NVIDIA driver را پیدا کنید. پس از پیدا کردن NVIDIA driver روی آن راست کلیک کنید. از منو باز شده Update driver را انتخاب کنید. با این کار ویندوز برای وجود آپدیت جدید بررسی میکند. در صورت وجود آپدیت، درایور های شما را آپدیت کرده و نصب میکند. پس از اتمام کار ویندوز خود را یک بار مجددا راه اندازی کنید.

مشکل NVIDIA control panel در ویندوز 11

همچنین اگر در این منو Uninstall device را انتخاب کنید باعث پاک شدن درایور های انویدیا میشوید. برای نصب دوباره آن ها کافیست یک بار ویندوز را خاموش و مجددا روشن کنید تا به صورت خودکار درایور ها نصب شوند.

چرا کنترل پنل NVIDIA کار نمیکنه

آپدیت ویندوز برای رفع مشکل NVIDIA control panel در ویندوز ۱۰ و…

به غیر از درایور های گرافیکی یکی از موارد دیگری که میتوانید با آپدیت آن مشکل باز نشدن کنترل پنل انویدیا را حل کنید آپدیت ویندوز است. در صورتی که شما ویندوز خود را آپدیت نکنید و نسخه ویندوزی که در حال استفاده از آن هستید قدیمی باشد با مشکلات مختلفی مواجه میشوید. بنابر این اگر بخشی از ویندوز به درستی کار نمیکند و یا اگر کنترل پنل انویدیا برای شما باز نمیشود میتوانید از روش های مختلفی ویندوز خود را آپدیت کنید. بعد از آپدیت ویندوز بررسی کنید مشکل نصب نشدن Nvidia control panel یا باز نشدن آن رفع شده است یا خیر.

حل مشکل نصب نشدن NVIDIA Control Panel با غیر فعال کردن آنتی ویروس های ویندوز

روی برخی از نسخه های ویندوز آنتی ویروسی به نام Microsoft Defender به صورت پیشفرض نصب شده است. Microsoft Defender از سیستم شما در برابر خطر ها و بدافزار ها محافظت میکند. همچنین در صورتی که این آنتی ویروس برنامه ای را خطر محسوب کند به صورت خودکار آن را غیر فعال میکند. گاهی ممکن است Microsoft Defender به اشتباه کارت گرافیک انویدیا را خطر محسوب کند و باعث شود تا باز نشود و یا کنترل پنل آن به صورت کامل غیر فعال شود. در این صورت میتوانید با غیر فعالسازی Microsoft Defender مشکل خود را حل کنید.

چرا کنترل پنل انویدیا بالا نمیاد

در صورتی که به غیر از آنتی ویروس پیشفرض ویندوز، آنتی ویروس دیگری روی ویندوز نصب کردید آن را نیز غیر فعال کنید. در صورتی که مشکل نصب نشدن یا باز نشدن انویدیا به دلیل آنتی ویروس نبود میتواند مجددا آن را فعال کرده و سایر روش ها را تست کنید.

چرا کنترل پنل انویدیا بالا نمیاد؟ به دلیل اجرا نشدن سرویس های ضروری

برخی از سرویس ها در ویندوز ضروری هستند و در صورتی که این سرویس ها در حال اجرا نباشند باعث میشود تا با مشکلات مختلفی مانند مشکل باز نشدن کنترل پنل انویدیا مواجه شوید. بنابر این زمانی که با مشکل مواجه شدید مطمئن شوید که سرویس های ضروری در حال اجرا هستند. برای این کار کلید های میانبر Windows+ R را فشار دهید. با این کار کادر Run برای شما باز میشود. سپس عبارت services.msc را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.

حل مشکل باز نشدن NVIDIA control panel

سپس گزینه NVIDIADisplay Container LS را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید. از منو باز شده روی آخرین گزینه یعنی Properties کلیک کنید.

NVIDIA control panel is not found رفع مشکل

در کادر باز شده وارد تب General شوید. در این تب منو کشویی Startup type را روی Automatic  تنظیم کنید. سپس در پایین این منو روی Start کلیک کنید تا این سرویس شروع به کار کند. در آخر برای ذخیره تنظیمات روی Apply و بعد OK کلیک کنید. همچنین میتوانید با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Restart مجددا این سرویس را راه اندازی کنید تا مشکل نبودن NVIDIA Control Panel حل شود.

تنظیمات کنترل پنل انویدیا

سپس مجددا به صفحه Services باز گردید و این بار گزینه NVIDIA Network Service Container را پیدا کرده و تغییرات گفته شده را برای NVIDIA Network Service Container نیز اعمال کنید.

مشکل NVIDIA control panel در ویندوز 10

باز کردن برنامه انویدیا مستقیما از محل نصب

برخی از کاربران برای باز کردن برنامه کنترل پنل انویدیا از قسمت جست جو ویندوز یا میانبر های آن استفاده میکنند. گاهی به دلایل مختلفی میانبر برنامه ها به درستی کار نمیکند و باعث میشود تا برنامه مورد نظر باز نشود. در این صورت شما میتوانید برنامه را از پوشه ای که آن را نصب کردید، باز کنید. برای این کار کلید های میانبر Windows+ E را فشار دهید تا File Explorer برای شما باز شود.

چرا کنترل پنل NVIDIA کار نمیکنه

بعد از باز شدن File Explorer وارد درایو C شوید. مسیر Program Files> NVIDIA Corporation> Control Panel Client را طی کنید. برای اکثر کاربران فایل نصب شده انویدیا در این مسیر قرار دارد. با توجه به پوشه ای که حین نصب مشخص کردید ممکن است این پوشه برای شما متفاوت باشد.

چرا NVIDIA control panel نیست

در آخر Nvcplui.exe را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید تا باز شود.

مشکل نصب نشدن NVIDIA Control Panel

حل مشکل باز نشدن NVIDIA control panel با غیر فعال کردن Fast Boot

Fast Boot قابلیتی در ویندوز است که باعث میشود ویندوز با سرعت بیشتری شروع به راه اندازی کند و روشن شود. این باعث میشود تا گاهی شما با مشکلاتی مواجه شوید. بنابر این زمانی که با کارت گرافیک انویدیا با مشکل مواجه شدید میتوانید Fast Boot را غیر فعال کنید تا ببینید مشکل شما حل میشود یا خیر. برای غیر فعال کردن Fast Boot کلید میانبر Windows + S را فشار دهید تا قسمت جست جو ویندوز برای شما باز شود. سپس Power & sleep settings را تایپ کرده و روی نتیجه آن کلیک کنید.

مشکل نبودن NVIDIA Control Panel

در کادر تنظیماتی که برای شما باز خواهد شد Additional power settings را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

مشکل بالا نیامدن NVIDIA control panel

در صفحه بعدی که برای شما باز خواهد شد از طریق منو سمت چپ صفحه روی Choose what the power buttons do کلیک کنید.

راه حل باز نشدن NVIDIA control panel

Change settings that are currently unavailable را انتخاب کنید.

چرا کنترل پنل انویدیا باز نمیشود؟

بعد از آن در پایین صفحه تیک Turn on fast startup (recommended) را بردارید. در آخر برای ذخیره تغییرات روی Save changes کلیک کنید و کادر ها را ببندید. یک بار ویندوز را ریستارت کنید و سعی کنید برنامه انویدیا را باز کنید.

چرا NVIDIA control panel نیست

نصب مجدد درایور های NVIDIA از طریق برنامه NVIDIA GeForce Experience

شما درایور های انویدیا را به غیر از روش گفته شده میتوانید از طریق NVIDIA GeForce Experience نیز حذف کنید. بعد از حذف درایور ها باید آن را مجددا نصب کنید تا در صورتی که درایور های شما مشکلی داشت مشکل آن ها حل شود. برای این کار ابتدا NVIDIA GeForce Experience را باز کنید. از طریق بالای صفحه وارد تب Drivers شوید.

مشکل نصب نشدن NVIDIA Control Panel

گزینه Re-install the driver را انتخاب کنید. بعد از آن یک کادر برای شما باز میشود. در کادر باز شده مواردی که میخواهید مجددا نصب شود را تیک بزنید و در آخر روی Install کلیک کنید. با طی کردن مراحل گفته شده درایور ها به صورت خودکار حذف خواهند شد و مجددا نصب میشوند. بعد از نصب مجدد درایور ها بررسی کنید مشکل باز نشدن انویدیا رفع شده است یا خیر.

مشکل نبودن NVIDIA Control Panel

چرا NVIDIA control panel نیست؟ به دلیل فعال کردن گزینه مخفی شدن این برنامه

در صورتی که شما آیکون کنترل پنل انویدیا را پیدا نمیکنید و به همین دلیل نمیتوانید آن را باز کنید ممکن است آن را مخفی کرده باشید. کنترل پنل انویدیا گزینه ای دارد که باعث میشود میانبر های کنترل پنل انویدیا مخفی شود. در صورت دلخواه میتوانید این گزینه را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن آن در بخش جست جو ویندوز NVIDIA Control Panel را جست جو کرده و روی آن کلیک کنید.

مشکل بالا نیامدن NVIDIA control panel

از طریق منو بالای صفحه روی Desktop کلیک کنید. در منو باز شده Add Desktop Context Menu را فعال کنید. همچنین اگر میخواهید نوتیفیکیشن ها را از طریق این برنامه دریافت کنید میتوانید گزینه Show Notification Tray Icon را فعال کنید.

راه حل باز نشدن NVIDIA control panel

نصب ++Visual C های حذف شده برای رفع مشکل NVIDIA control panel is not found

گاهی برخی از پکیج های ++Visual C مورد نیاز ویندوز حذف میشوند و این باعث باز نشدن برخی برنامه ها مانند کنترل پنل انویدیا میشود. برای همین میتوانید با دانلود و نصب آن مشکل خود را حل کنید.

ویرایش ریجستری ویندوز برای حل مشکل دسترسی به تنظیمات کنترل پنل انویدیا

یکی دیگر از روش های حل مشکل بالا نیامدن NVIDIA control panel ویرایش ریجستری ویندوز است. برای این کار ابزار Run را با کلید های میانبر Windows + R باز کنید و کلمه Regedit را تایپ کنید. سپس روی OK کلیک کنید.

مشکل نصب نشدن NVIDIA Control Panel

آدرس ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesDirectorybackgroundshellexContextMenuHandlers را بالای کادر وارد کنید تا به مسیر مورد نظر بروید. روی NvCplDesktopContext راست کلیک کنید و گزینه Delete را انتخاب کنید.

مشکل نبودن NVIDIA Control Panel

سپس آدرس ComputerHKEY_CLASSES_ROOTDirectoryBackgroundshell را بالای کادر وارد کنید. روی یک فضای خالی راست کلیک کنید و New بعد Key را انتخاب کنید.

مشکل بالا نیامدن NVIDIA control panel

نام پوشه جدید را Nvidia Control Panel بگذارید. در پوشه Nvidia Control Panel یک پوشه دیگر با نام Command بسازید و وارد آن شوید. روی فایلی که به صورت پیشفرض در آن است دوبار کلیک کنید. درون کادر Value data مسیر C:WindowsSystem32nvcplui.exe را کپی و جایگذاری کنید. تغییرات را ذخیره کنید و ویندوز را ریستارت کنید.

راه حل باز نشدن NVIDIA control panel

حذف کارت گرافیک انویدیا به صورت کامل

در صورتی که هیچکدام از روش های بالا برای حل مشکل باز نشدن کنترل پنل انویدیا به شما کمک نکرد میتوانید یک بار به صورت کامل کنترل پنل انویدیا را از روی ویندوز حذف کنید. بعد از اتمام حذف کامل انویدیا از روی ویندوز از طریق Microsoft store کنترل پنل انویدیا را دانلود کرده و نصب کنید.

چرا کنترل پنل انویدیا باز نمیشود؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چرا کنترل پنل NVIDIA کار نمیکنه. آیا شما توانستید با روش های گفته شده مشکل پنل انویدیا را حل کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل NVIDIA control panel در ویندوز ۱۱ و.. در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 10 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب