مطلب فعلی :

آموزش ۱۳ روش رفع مشکل ای مسیج iMessage در آیفون

رفتن به بالا

آموزش ۱۳ روش رفع مشکل ای مسیج iMessage در آیفون

نوشته admin

11 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 13 روش رفع مشکل ای مسیج iMessage در آیفون

آموزش ۱۳ روش رفع مشکل ای مسیج iMessage در آیفون

آیا نمیتوانید پیام های خود را توسط برنامه iMessage ارسال کنید و این برنامه با مشکل مواجه شده است؟ 💬 به دلایل مختلفی ممکن است این سرویس با مشکل مواجه شود و شما نتوانید پیام خود را ارسال کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۳ روش رفع مشکل ای مسیج iMessage در آیفون میپردازیم.

آموزش رفع مشکل کار نکردن ای مسیج iOS

Best Ways to Fix iMessage Not Working On iPhone and iPad

iMessage یکی از سرویس های محبوب گوشی های آیفون است. شما با استفاده از این سرویس میتوانید بین سایر دستگاه های آیفون که از iMessage استفاده میکنند پیام، عکس یا فیلم ارسال یا دریافت کنید. گاهی این سرویس دچار مسکل میشود و فعال نمیشود. در نتیجه شما نمیتوانید پیام های خود را ارسال یا دریافت کنید. در ادامه روش های رفع مشکل کار نکردن ای مسیج را بررسی میکنیم.

رفع مشکل ای مسیج آیفون با بررسی سرور های این سرویس

قبل از اینکه بخواهید تغییری در تنظیمات گوشی انجام دهید و یا روش های پیچیده ای برای حل مشکل کار نکردن ای مسیج امتحان کنید، میتوانید سرور های ای میسج را بررسی کنید. گاهی سرور های ای مسیج دچار مشکل میشوند. در این موقیت این برنامه برای شما کار نمیکند. در این زمان شما نمیتوانید کاری کنید و باید منتظر بمانید تا پشتیبانی این برنامه، مشکل آن را حل کنند.  سایت Apple’s System Status به شما کمک میکند تا متوجه شوید سرور های این برنامه مشکل دارد یا خیر. وارد سایت System Status شوید. در این سایت برنامه های مختلف آیفون را میتوانید مشاهده کنید. برنامه ای مسیج را پیدا کنید. اگر دایره کنار ای مسیج قرمز باشد یعنی سرور های این سرویس دچار مشکل شده اند. در غیر این صورت سرور های ای مسیج مشکلی ندارند و میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

مشکل وصل نشدن iMessage

ضعیف بودن اینترنت دلیل مشکل فعال نشدن ای مسیج

در صورتی که سرور های ای مسیج مشکلی نداشتند مورد بعدی که باید بررسی شود اینترنت است. همانطور که میدانید برنامه iMessage برای کار کردن نیاز به اینترنت دارد. به غیر از اینترنت باید اینترنتی که استفاده میکنید سرعت مناسبی داشته باشد. بنابر این با تست سرعت اینترنت ابتدا سرعت آن را بررسی کنید و در صورتی که سرعت اینترنت شما پایین بود میتوانید اینترنت خود را تغییر دهید. یعنی اگر از اینترنت گوشی استفاده میکنید آن را خاموش کنید و بعد اینترنت وای فای را استفاده کنید. همچنین شما میتوانید با بهینه سازی و افزایش سرعت مودم، سرعت اینترنت وای فای خود را افزایش دهید.

مشکل در ای مسیج

اگر از اینترنت گوشی میخواهید استفاده کنید میتوانید از ریست تنظیمات شبکه آیفون برای قوی تر کردن اینترنت استفاده کنید. ریست تنظیمات شبکه آیفون تمام تنظیمات مرتبط به اینترنت و وای فای شما را به حالت اولیه بازمیگرداند و این باعث میشود تا برخی از مشکلات جزئی شما رفع شود.

فعال کردن Airplane برای حل مشکل فعال نشدن ای مسیج روی شماره

اگر هنوز اینترنت شما با مشکل مواجه هست و نمیتوانید با اینترنت ضعیفی که دارید به آی مسیج متصل شوید، میتوانید Airplane را در گوشی خود فعال و بعد غیر فعال کنید. حالت هواپیما در گوشی های هوشمند حالتی است که باعث میشود برخی از قابلیت های گوشی مانند ارسال و یا دریافت پیام کوتاه، برقراری تماس، اینترنت و… قطع شود. بعد از اینکه شما مجددا این قابلیت را غیر فعال میکنید قابلیت های گفته شده گوشی، مجددا راه اندازی میشوند. این کار میتواند برخی از مشکلات گوشی شما را رفع کند و سرعت اینترنت شما درست شود. برای روشن کردن این قابلیت بسته به نوع مدل آیفون خود Control Center را باز کنید. در منو Control Center روی آیکن هواپیما ضربه بزنید تا فعال شوید. چند دقیقه صبر کنید و مجددا روی گزینه گفته شده ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

تنظیمات ای مسیج در آیفون

 رفع مشکل iMessage در آیفون با بررسی آدرس های Send & Receive

گوشی آیفون شما دارای تعداد مشخصی شماره است که از آن ها برای ارسال و یا دریافت پیام استفاده میکند. اگر شماره یا ایمیل فعلی شما، یکی از این شماره ها که در بخش Send & Receive هستند، نباشد باعث میشود در کار کردن با برنامه آی مسیج با مشکل مواجه شوید. بنابر این میتوانید بخش Send & Receive را بررسی کنید و ببینید شماره فعلی شما در این بخش وجود دارید یا خیر. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. در تنظیمات گوشی صفحه را به سمت پایین بکشید و برای دسترسی به تنظیمات ای مسیج در آیفون وارد بخش Messages شوید.

مشکل ارسال نشدن ای مسیج

در صفحه Messages روی Send & Receive ضربه بزنید.

مشکل اکتیو نشدن ای مسیج

در صفحه بعد میتوانید شماره و ایمیل های قابل استفاده در iMessage را مشاهده کنید. در صورتی که شماره شما در این بخش وجود داشته باشد یعنی شماره شما در بخش Send & Receive نیز وجود دارد و برای حل مشکل خود باید سایر روش ها را تست کنید.

مشکل فعال نشدن iMessage

حل مشکل iMessage activation با خارج شدن از اکانت این سرویس و ورود مجدد به آن

برای خارج شدن از اکانت iMessage و ورود مجدد به آن و حل مشکل اکتیو نشدن ای مسیج، وارد برنامه Settings و بخش Messages گوشی خود شوید. در صفحه Messages گزینه Send & Receive را انتخاب کنید. حالا در پایین صفحه روی اپل آیدی خود ضربه بزنید.

مشکل فعال نشدن ای مسیج

در کادری که برای شما باز خواهد شد روی Sign Out ضربه بزنید تا از اکانت خود خارج شوید.

مشکل کار نکردن ای مسیج

بعد از خروج از اکانت خود گزینه Use your Apple ID for iMessage را انتخاب کنید تا مجددا بتوانید وارد حساب کاربری ای مسیج شوید.

آموزش رفع مشکل کار نکردن ای مسیج iOS

حالا یک کادر برای شما باز خواهد شد مبنی بر اینکه میخواهید با اپل آیدی خود وارد برنامه ای مسیج شوید. برای تایید و رفع مشکل اکتیو نشدن ای مسیج روی Sign In ضربه بزنید.

رفع مشکل iMessage توسط خارج کردن سیم کارت و وارد کردن مجدد آن در گوشی

یکی دیگر از روش های آسان برای حل مشکل در ای مسیج خارج کردن سیم کارت و وارد کردن مجدد آن در گوشی است. گاهی سیم کارت شما با مشکل مواجه میشود و باعث میشود تا توسط گوشی خوانده نشود. در این صورت در برنامه هایی مانند iMessage با مشکل مواجه میشوید. بنابر این ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. سپس سیم کارت گوشی خود را از گوشی خود خارج کنید. برای مدتی صبر کنید و مجددا سیم کارت را وارد گوشی کنید.

رفع مشکل Waiting for activation در iMessage

زمانی که سیم کارت گوشی خود را خارج میکنید مطمئن شوید که سیم کارت شما سالم و فعال باشد. به این دلیل که زمانی که میخواهید سیم کارت را وارد گوشی خود کنید، Apple یک اس ام اس برای شما ارسال میکند. در صورتی که اس ام اسی برای شما ارسال نشود نمیتوانید از برنامه iMessage استفاده کنید.

مشکل فعال نشدن iMessage به دلیل تنظیم اشتباه ساعت و تاریخ گوشی

زمانی که شما تاریه و یا ساعت گوشی خود را تغییر میدهید باعث میشود تا ساعت برخی از برنامه ها اشتباه شود و برنامه ها با مشکل مواجه میشوند. بنابر این اگر برنامه ای مسیج بعد از تغییر ساعت و تاریخ گوشی اتفاق افتاده میتوانید با تنظیم ساعت آیفون به صورت دقیق مشکل خود را حل کنید.

نحوه فعال سازی iMessage در آیفون و رفع مشکل فعال نشدن ای مسیج با ریست آن

ریست برنامه iMessage میتواند کامل کننده روش قبل باشد. در صورتی که سیم کارت خود را مجددا وارد گوشی کردید اما هنوز با مشکل وصل نشدن iMessage مواجه هستید میتوانید این برنامه را در گوشی خود ریست کنید. برای ریست برنامه iMessage، برنامه Settings گوشی خود را باز کنید. سپس در صفحه اصلی تنظیمات صفحه را به سمت پایین بکشید، مجددا وارد بخش Messages شوید.

گزینه iMessage را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این گزینه روی آن ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

مشکل iMessage در آیفون

بعد از غیر فعال کردن این گزینه، چند لحظه صبر کنید و بعد از آن مجددا iMessage را فعال کنید. این کار باعث میشود تا این سرویس مجددا راه اندازی شود و ریست شود. بعد از اتمام این کار گوشی خود را ریستارت کنید. بعد از روشن شدن گوشی بررسی کنید مشکل ارور ای مسیج حل شده است یا خیر.

مطمئن شوید که گیرنده پیام نیز از برنامه iMessage استفاده میکند

زمانی که شما میخواهید پیامی از طریق iMessage برای شخص دیگری ارسال کنید باید مطمئن شوید که شخص مقابل نیز از iMessage استفاده میکند. اگر شخص مقابل از iMessage استفاده نمیکند باعث میشود تا پیام شما برای او ارسال نشود و نتواند پیام شما را مشاهده کند. برای بررسی این موضوع که مخاطب مورد نطر از ای مسیج استفاده میکند یا خیر برنامه Messages را باز کنید. روی آیکن New Message که با یک مداد در وسط مستطیل مشخص شده است ضربه بزنید. این آیکن در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد.

رفع مشکل فعال نشدن ای مسیج

سپس شماره یا ایمیل مخاطب مورد نظر را وارد کنید. اگر نام مخاطب به رنگ آبی به شما نشان داده شود یعنی مخاطب شما نیز از iMessage استفاده میکند.

چگونه ای مسیج را روی شماره فعال کنیم

در صورتی که نام مخاطب شما به رنگ سبز نشان داده شود یعنی او از iMessage استفاده نمیکند. بنابر این از طریق دیگر از او بخواهید تا iMessage را نصب کند و بعد از آن از طریق این برنامه برای او پیام خود را ارسال کنید.

فعال کردن iMessage در iOS

غیر فعال کردن Send as SMS برای حل مشکل شماره در ای مسیج

گوشی های آیفون قابلیتی به نام Send as SMS دارند. در صورت فعال بودن این قابلیت در صورتی که برنامه ای مسیج در دسترس نباشد آیفون شما به صورت خودکار پیام را از طریق پیام کوتاه یا SMS ارسال میکند. گاهی ممکن است گوشی آیفون در صورت فعال بودن این گزینه به اشتباه SMS را اولویت قرار دهد و به صورت پیشفرض پیام ها از طریق SMS ارسال شود. بنابر این قابلیت Send as SMS را غیر فعال کنید تا مشکل شما حل شود. برای غیر فعال کردن این قابلیت Settings گوشی خود را باز کنید. مجددا صفحه را به سمت پایین بکشید و وارد بخش Messages شوید.

مشکل ای مسیج آیفون

گزینه Send as SMS را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا غیر فعال شود. با غیر فعال شدن این گزینه iMessage باید در گوشی شما به درستی کار کند.

حل مشکل iMessage activation

باز نشدن عکس در ای مسیج به دلیل پر بودن حافظه گوشی

اگر شما میتوانید از طریق برنامه ای مسیج پیام های خود را ارسال کنید اما نمیتوانید پیامی دریافت کنید، ممکن است بخاطر پر بودن فضای ذخیره سازی گوشی باشد. زمانی که فضای ذخیره سازی گوشی پر باشد فضای دیگری برای دریافت و ذخیره پیام جدید وجود ندارد. بنابر این میتوانید پیام های قبلی خود را حذف کنید. برای حذف پیام های قدیمی وارد برنامه ای مسیج شوید. در بالای صفحه سمت راست روی سه نقطه کنار هم ضربه بزنید.

فعال نشدن ای مسیج روی شماره

از منو باز شده گزینه Select Messages را انتخاب کنید.

چرا ای مسیج فعال نمیشود

پیام هایی که به نظر خودتان مهم نیست و میتوانید آن ها را حذف کنید انتخاب کنید. سپس بعد از انتخاب تمام پیام ها روی Delete در پایین صفحه سمت راست ضربه بزنید. بعد از حذف شدن پیام ها برنامه باید بتواند پیام را دریافت کند.

باز نشدن عکس در ای مسیج

چرا ای مسیج فعال نمیشود؟ به دلیل آپدیت نبودن گوشی آیفون

برای سیستم عامل آیفون مانند سایر سیستم عامل ها بروزرسانی قرار میگیرد. در این بروز رسانی ها خیلی از مشکلات و باگ های برنامه ها در نسخه قبل برطرف میشود. بنابر این میتوانید با آپدیت گوشی آیفون خود مشکل وصل نشدن ای مسیج و سایر مشکلات خود را نیز برطرف کنید. بعد از آپدیت گوشی آیفون خود وارد برنامه ای مسیج شوید و سعی کنید یک بار دیگر پیام را ارسال کنید.

ریست تمام تنظیمات گوشی برای رفع مشکل Waiting for activation در iMessage

اگر تمامی روش های بالا را امتحان کردید اما هنوز مشکل کار نکردن ای مسیج حل نشده است و این سرویس به درستی کار نمیکند میتوانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. ریست فکتوری گوشی آیفون تمام تنظیمات گوشی شما را به حالت اولیه بازمیگرداند و تمامی اطلاعات شما را نیز پاک خواهد کرد. بنابر این مطمئن شوید که ابتدا روش های بالا را تست کرده باشید و بعد از آن از اطلاعات خود بکاپ تهیه کرده باشید. در آخر میتوانید برای رفع مشکل فعال نشدن ای مسیج گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

مشکل وصل نشدن ای مسیج

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چگونه ای مسیج را روی شماره فعال کنیم و مشکلات فعال نشدن آن را حل کنیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای فعال کردن iMessage در iOS و رفع مشکلات آن استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکل وصل نشدن ای مسیج در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 11 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب