مطلب فعلی :

آموزش ۲ روش تنظیم و تغییر برنامه پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

رفتن به بالا

آموزش ۲ روش تنظیم و تغییر برنامه پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
تنظیم و تغییر برنامه پیش فرض ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۲ روش تنظیم و تغییر برنامه پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تعدادی برنامه داخلی برای مدیریت تقریبا هر فایلی که با آن سر و کار دارید ارائه داده است ✔️ ، اما اکثر افراد ترجیح می دهند تا از برنامه های مورد نظر خود استفاده کنند. به عنوان مثال شما ممکن است نخواهید از Groove Music به عنوان پلیر موسیقی استفاده کنید و دوست داشته باشید از Winamp برای باز کردن تمام فایل های موسیقی خود استفاده کنید. یا اینکه برنامه ACDsee دارید و نمی خواهید از برنامه Photos استفاده کنید. شما خیلی ساده می توانید از طریق تنظیمات سیستم عامل خود، برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را تنظیم و تغییر دهید.

نحوه انتخاب و حذف برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Change Default Apps in Windows 10 , 8 and 7

همانطور که گفته شد سیستم عامل ویندوز برای باز کردن انواع خاصی از فایل ها به طور پیش فرص از برنامه اختصاصی خود استفاده می کند، اما شما می توانید به راحتی برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را تغییر دهید. به عنوان مثال با تغییر برنامه پیش فرض عکس در ویندوز ۱۰ شما می توانید به جای برنامه Photos از برنامه های دیگر مانند Image Manager استفاده کنید. البته شما می توانید با کلیک راست کردن روی هر فایل و انتخاب برنامه های که می خواهید استفاده کنید فایل های خود را باز کنید. با این حال، شما می توانید از این روش فقط برای یک نوع فایل استفاده کنید. برای استفاده از بیش از یک فایل به طور همزمان، شما باید تغییراتی را از طریق کنترل پنل انجام دهید، بنابراین اجازه دهید در ادامه نحوه انتخاب و حذف برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم.

تغییر برنامه پیش فرض ویندوز ۱۰

اگر کاربر اندروید یا آیفون هستید برای تغییر برنامه پیش فرض می توانید مقاله آموزش ۳ روش تعیین و تغییر برنامه پیش فرض در اندروید را مطالعه بفرمایید اما برای حذف برنامه پیش فرض در ویندوز و  تنظیم برنامه پیش فرض ویندوز ۱۰ به صورت دلخواه باید روی منوی Start کلیک کنید. منوی استارت به شکل لوگوی ویندوز است و در سمت چپ پایین صفحه نمایش شما قرار گرفته است. حالا Setting را انتخاب کنید.

 

به ترتیب روی System و Default apps کلیک کنید.

تغییر برنامه پیش فرض ویندوز 10

حالا لیست برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰ را تحت دسته های مختلف زیر مشاهده خواهید کرد:

  •  Email
  • Maps
  • Music player
  • Photo viewer
  • Video player
  • Web browser

حالا برای تغییر برنامه پیش فرض باید روی یکی از این دسته ها کلیک کنید. برای مثال برای تغییر برنامه پیش فرض عکس در ویندوز ۱۰ شما باید روی برنامه ای که در زیر دسته Photo viewer قرار گرفته است را کلیک کنید و برای تغییر برنامه پیش فرض پخش فیلم در ویندوز باید Video player را کلیک کنید. با کلیک شما یک منو نمایش داده می شود که از طریق آن می توانید برنامه دلخواه خود را انتخاب کنید.

تغییر برنامه پیش فرض ویندوز 10

ریست به حالت پیش فرض ویندوز ۱۰

اگر از تنظیم برنامه پیش فرض در ویندوز منصرف شدید برای ریست به برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰ دوباره منوی Start را کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید.

ریست به حالت پیش فرض ویندوز 10

System و سپس Default apps را کلیک کنید.

ریست به حالت پیش فرض ویندوز 10

اسکرول را پایین بکشید تا دکمه reset را مشاهده می کنید برای بازگرداندن تنظیمات به برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰ کافیست این دکمه را کلیک کنید. بعد از کلیک روی دکمه ریست همه انتخاب های شما به برنامه های پیش فرض سیستم باز خواهند گشت و از این به بعد موسیقی های شما در Groove، عکس ها در Photos، صفحات وب در Edge باز خواهند شد.

ریست به حالت پیش فرض ویندوز 10

تغییر برنامه های پیش فرض ویندوز ۸ و ۷

قبلا در مورد تغییر مسیر پیش فرض فولدر دانلود برنامه ها در ویندوز صحبت کردیم، برای تنظیم برنامه های پیشفرض ویندوز ۷ برای تمام پسوند ها از طریق کنترل پنل کافیست دکمه های ویندوز و X را با هم فشار دهید و از منوی نمایش داده شده گزینه Control Panel را انتخاب کنید. بعد از باز شدن پنجره کنترل پنل، Programs را انتخاب کنید.

تغییر برنامه های پیش فرض ویندوز 8 و 7

سپس لینک Default Programs را کلیک کنید.

تغییر و تنظیم برنامه های پیش فرض ویندوز 8 و 7

در پنجره Default Programs لینک Set your default programs را انتخاب کنید.

تغییر برنامه های پیش فرض ویندوز 8 و 7

برنامه ای را برای باز کردن فایل هایتان استفاده کنید را انتخاب و سپس Set this program as default و در نهایت OK را کلیک کنید.

تغییر برنامه های پیش فرض ویندوز 8 و 7

به همین ترتیب شما می توانید هر برنامه پیش فرض ویندوز ۸ و ۷ را تغییر دهید تا فایل های شما در برنامه ای که می خواهید باز شود. یکی از روش های جایگزین این کار این است که روی فایل خود کلیک راست کنید و Open with و سپس Choose default program را انتخاب کنید تا منویی از برنامه های موجود به شما نمایش داده شود و سپس برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه Use this app for all files را انتخاب کنید تا تمام فایل های شما در برنامه مورد نظرتان باز شود.

تغییر برنامه های پیش فرض ویندوز 8 و 7

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در کلاسیک وب ما نحوه تغییر و حذف برنامه های پیش فرض ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش دادیم، چنانچه شما برای تغییر برنامه پیش فرض اجرای فرمت ها در ویندوز ۱۰ یا سایر نسخه های ویندوز روش دیگری را میشناسید و یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب