مطلب فعلی :

آموزش ۳ روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

رفتن به بالا

آموزش ۳ روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها

آموزش ۳ روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

با ایجاد طرح رجیستری گوشی های موبایل از این پس افراد در هنگام خرید و فروش گوشی خود به شخص دیگر باید مالکیت آن گوشی را نیز انتقال بدهند. خب اگر انتقال مالکیت گوشی انجام نشود چه اتفاقی می افتد؟ جواب ساده است سیم کارت یا سیم کارت های شما در گوشی جدید خریداری شده قابل استفاده نیستند! اگر دوست دارید روش های تغییر و انتقال مالکیت گوشی از طریق سامانه همتا را یاد بگیرید با کلاسیک وب همراه باشید.

نحوه تغییر و انتقال مالکیت گوشی در سایت و برنامه همتا

How to Transfer Mobile Ownership in Hamta System

در طرح رجیستری گوشی های موبایل خریداران گوشی های موبایل باید در حین خرید یک گوشی اصالت آن را بررسی کنند و بعد آن را فعال کنند. برای افرادی که قصد فروش گوشی خود را نیز دارند همین کار باید انجام شود و در سامانه همتا تغییر مالکیت صورت بگیرد. برای انجام تغییر مالکیت چند روش وجود دارد که ما به آن ها می پردازیم آموزش انتقال مالکیت گوشی قدیمی و جدید را به شما می گوییم.

توجه کنید تغییر مالکیت گوشی هواوی ، سامسونگ ، آیفون و.. به برند گوشی شما ارتباطی ندارد و طریقه انجام کار به یک صورت است همچنین اگر به تکنولوژی های تازه تاسیس در سیستم های الکترونیک داخل کشور علاقه داشته باشید مطالعه مطلب رمز دوم یکبار مصرف (رمز دوم پویا) چیست؟ را به شما پیشنهاد می کنیم.

روش اول: انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده از طریق سایت سامانه همتا

در این روش که برای انتقال مالکیت گوشی همتا از طریق سایت سامانه همتا صورت می گیرد کافی است به سایت همتا بروید و در آن ثبت نام انجام بدهید. برای انجام ثبت نام باید اطلاعاتی مثل شماره تلفن، نام و نام خانوادگی و کد ملی را وارد کنید و پس از آن وارد پنل خود می شود.

سایت همتا انتقال مالکیت

در سایت همتا انتقال مالکیت گوشی های که به نام شما هستند مشاهده می شود و برای انتقال مالکیت باید روی گزینه “انتقال مالکیت/فروش” کلیک کنید. حالا باید شماره تلفن خریدار جدید را وارد کنید. بعد از ارسال شماره یک کد فعال سازی برای شما فرستاده می شود و بعد از وارد کردن آن تغییر مالکیت انجام می شود.

سایت همتا انتقال مالکیت

اگر قصد دارید که سیم کارت خود را بسوزانید مطلبی برای شما آماده شده است تا آن را مطالعه کنید.

روش دوم: انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده از طریق کد دستور USSD

برای انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سامانه همتا انتقال مالکیت می توانید با استفاده از کد دستوری USSD اینکار را انجام بدهید. این روش از روش ثبت نام در سامانه همتا راحت تر است و برای انجام این کار کافی است کد انتقال مالکیت گوشی #۷۷۷۷* (ستاره-۷۷۷۷-مربع) را شماره گیری کنید.

سایت همتا انتقال مالکیت

در صفحه باز شده با وارد کردن عدد ۳ به بخش “انتقال مالکیت” بروید.

سایت همتا انتقال مالکیت

در این بخش لیست گوشی هایی که به نام شما هستند با کد IMEI آن نمایش داده می شود. حالا باید عدد کد IMEI گوشی که قصد دارید آن را انتقال مالکیت بدهید را انتخاب کنید. اگر کد IMEI گوشی خود را نمی دانید قبل از ورود به USSD همتا می توانید با شماره گیری #۰۶#* (ستاره-مربع-۰۶-مربع) کد IMEI گوشی خود را پیدا کنید.

سایت همتا انتقال مالکیت

بعد از انتخاب گوشی مورد نظر باید شماره خریدار را برای انتقال مالکیت وارد کنید.

سایت همتا انتقال مالکیت

و در مرحله آخر با وارد کردن عدد ۱ تمام این فرآیند را تایید می کنید.

سایت همتا انتقال مالکیت

پس از تایید فرآیند پیام زیر نمایش داده می شود و به شما می گوید که کد فعالسازی برای شماره خریدار ارسال شده است.

سایت همتا انتقال مالکیت

در گوشی خریدار نیز پیامکی شبیه به پیامک زیر ارسال می شود که تایید فرآیند انتقال مالکیت است.

سایت همتا انتقال مالکیت

روش سوم: انتقال مالکیت گوشی از طریق نرم افزار همتا گوشی

اگر هنوز هم برای انتقال مالکیت گوشی همتا مشکل دارید، استفاده از نرم افزار همتا نیز یکی از روش ها برای انتقال مالکیت است. برای انتقال مالکیت گوشی سامسونگ و.. این برنامه باید دانلود و نصب کنید. پس از دانلود با رفتن به بخش انتقال مالکیت می توانید مراحل ثبت درخواست خود را طی کنید.

سایت همتا انتقال مالکیت

بعد از انتخاب گزینه انتقال مالکیت در پنجره باز شده شماره خریدار را وارد کنید.

سایت همتا انتقال مالکیت

بعد از وارد کردن شماره یک کد فعال سازی برای خریدار ارسال می شود که خریدار گوشی با وارد کردن آن کد در داخل گوشی خریداری شده آن را در سامانه همتا فعال کند.

می توانید مطلب آموزش کامل استعلام و ثبت سامانه رجیستر گوشی موبایل معمولی و مسافری را نیز برای پاسخ به پرسش های خود مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا را بررسی کردیم و امیدواریم دیگر مشکلی در این موضوع نداشته باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه چگونگی انتقال مالکیت گوشی در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب