مطلب فعلی :

آموزش ۳ روش ساخت آهنربای الکتریکی بسیار قوی با وسایل ساده در خانه

رفتن به بالا

آموزش ۳ روش ساخت آهنربای الکتریکی بسیار قوی با وسایل ساده در خانه

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 3 روش ساخت آهنربای الکتریکی ساده و قوی در منزل

آموزش ۳ روش ساخت آهنربای الکتریکی بسیار قوی با وسایل ساده در خانه

میدان مغناطیسی وقتی تمام الکترون ها در یک جسم فلزی در یک جهت به دور خود می چرخند ایجاد می شود و یا به عنوان یک پدیده طبیعی در یک آهنربای مصنوعی ایجاد می شود. در پست امروز کلاسیک وب مراحل مورد نیاز برای تولید میدان مغناطیسی در اطراف یک میله فولادی و نحوه ساخت آهنربای الکتریکی با استفاده از وسایل ساده ای که می توانید در خانه پیدا و یا در فروشگاه ها خریداری کنید توضیح داده می شود.

طرز ساخت آهنربا الکتریکی بسیار قوی و پر قدرت با کمک سویچ و .. در منزل

Learn How To Build a Very Strong Electrical Magnet With Simple Home Appliances

اکثر باتری ها دارای دو قطب مثبت و منفی هستند. وقتی که از باتری استفاده نمی شود الکترون ها در قطب منفی جمع می شوند. وقتی باتری ها در یک دستگاه قرار می گیرند دو قطب در تماس با سنسورهای دستگاه قرار می گیرند و الکترونها آزادانه بین قطب ها حرکت می کنند. با حرکت الکترون ها یک میدان مغناطیسی تشکیل می شود. امروز در کلاسیک وب می خواهیم با حرکت دادن الکترون ها و ایجاد میدان مغناطیسی یک آهنربای الکتریکی ساده و قوی بسازیم. آهنربای الکتریکی در جرثقیل الکتریکی، دستگاه های MRI، بلندگوها و غیره استفاده می شود.

ساخت آهنربای الکتریکی

برای تولید برق در خانه پیشنهاد می کنیم پست روش تولید برق رایگان در خانه و محیط بیرون : تسلا، جاذبه زمین ، آب یا فندک و سیم سیار! را مطالعه بفرمایید.

روش ساخت آهنربای الکتریکی ساده دست ساز

با ساخت یک آهنربای الکتریکی، یک جریان الکتریکی از طریق یک قطعه فلزی جاری می شود که باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می شود. برای ایجاد یک آهنربای الکتریکی ساده به یک منبع الکتریکی، یک رسانا و فلز نیاز خواهیم داشت. وسایل مورد نیاز عبارت است از :

  • یک میخ آهنی بزرگ
  • تقریبا یک متر سیم مسی با پوشش نازک
  • یک باتری سلولی D
  • سنجاق
  • سیم لخت کن
  • چسب نواری
  • کاسه کوچک پلاستیکی یا چوبی

ساخت آهنربای الکتریکی

برای اینکه سیم به طور موثری جریان الکتریکی را حمل کند باید پوشش سیم مسی را بردارید. با استفاده از سیم لخت کن می توانید این کار را انجام دهید.

ساخت آهنربای الکتریکی

لوازم خود را در یک کاسه کوچک پلاستیکی یا چوبی قرار دهید. این کار باعث می شود انرژی شما حفظ شود.

ساخت آهنربای الکتریکی

برای اینکه میدان مغناطیسی درون آهنربای الکتریکی متمرکز شود باید سیم مسی را به دور میخ بپیچانیم. اما تا ته نباید بپیچیم. توجه داشته باشید که سیم را در همان جهتی که برق جریان پیدا می کند بپیچانید در غیر این صورت جریان الکتریکی در جهات مختلفی جریان می یابد و میدان مغناطیسی ایجاد نمی شود.

ساخت آهنربای الکتریکی

سیم ها را به باتری وصل کنید. یک طرف سیم را به قطب منفی و سر دیگر را به قطب مثبت وصل کنید. می توانید از چسب نواری یا هر وسیله مشابه دیگر برای ثابت نگه داشتن سیم روی قطب های مثبت و منفی استفاده کنید. چون که زمانی که جریان قطع می شود میدان مغناطیسی هم از بین خواهد رفت.

ساخت آهنربای الکتریکی

حالا می توانید آهنربای الکتریکی که ساخته اید را تست کنید. می توانید از سنجاق ها برای تست استفاده کنید. اگر مانند تصویر زیر سنجاق ها به میخ چسبید آهنربای شما کار می کند.

ساخت آهنربای الکتریکی

روش ساخت آهنربای الکتریکی با کمک سوئیچ

خب برای ساخت این آهنربای الکتریکی ما به دو قطعه سیم نیاز داریم. یکی از این سیم ها باید ۱۵٫۲ سانتی متر و دیگری باید ۱٫۸ متر طول داشته باشد. روکش انتهای هر سیم را حدود ۲٫۵ سانتی متر بردارید.

ساخت آهنربای الکتریکی

مثل آموزش قبل وسائل خود را در یک کاسه چوبی یا پلاستیکی قرار دهید.

ساخت آهنربای الکتریکی

مانند مرحله قبل سیم مسی را دور میخ بپیچانید ولی تا انتها نپیچید.

ساخت آهنربای الکتریکی

حالا دو قطعه سیمی که داشتید را باید به باتری وصل کنیم. انتهای سیمی که طول کمتری دارد را به قطب منفی و انتهای سیم طولانی تر را به قطب مثبت وصل کنید.

ساخت آهنربای الکتریکی

حالا سیم ها را به یک سوئیچ مکانیکی وصل کنید.

ساخت آهنربای الکتریکی

برای جاری کردن جریان الکتریکی، سوئیچ را روشن کنید.

ساخت آهنربای الکتریکی

اگر قصد ساخت اسپیکر دارید پیشنهاد می کنیم پست آموزش روش ساخت اسپیکر بلوتوث دار شارژی با مواد بازیافتی و دور ریختنی را مطالعه بفرمایید.

طرز ساخت آهنربای الکتریکی بسیار قوی

در هنگام ساخت آهنربای الکتریکی می توانید از پک پاورها به جای باتری های تکی استفاده کنید. پک پاورها جریان الکتریکی قوی تری نسبت به باتری های تکی دارند. شما می توانید این پک پاورها را از فروشگاه های باتری و یا مغازه های لوازم الکتریکی خریداری کنید.

ساخت آهنربای الکتریکی

شما می توانید به جای میخ از یک قطعه فلزی بزرگتر استفاده کنید.

ساخت آهنربای الکتریکی

هر چقدر سیم بیشتری دور این قطعه فلزی بپیچانید جریان الکتریکی قوی تری خواهید داشت.

ساخت آهنربای الکتریکی

در ادامه از شما کاربران گرامی دعوت می کنیم فیلم آموزشی زیر را که در مورد نحوه ساخت آهنربای الکتریکی با استفاده از سوئیچ است را مطالعه بفرمایید. روش کار به همان صورتی است که در بالا توضیح دادیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آهنرباهای الکتریکی که امروز به شما آموزش دادیم آنقدر قوی نیستند که بتواند مانند یک جرثقیل الکتریکی قطعات را جا به جا کند. ولی به کمک آموزش امروز شما می توانید مفاهیمی که در مورد میدان مغناطیسی و حرکت الکترون ها است را به کوکان و یا شاگرداتان آموزش دهید. شما چه روشی برای ساخت آهنربای قوی و ساده می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب