مطلب فعلی :

آموزش ۴ روش محاسبه مصرف سوخت ماشین بر اساس کیلومتر

رفتن به بالا

آموزش ۴ روش محاسبه مصرف سوخت ماشین بر اساس کیلومتر

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 4 روش محاسبه مصرف سوخت ماشین بر اساس کیلومتر

آموزش ۴ روش محاسبه مصرف سوخت ماشین بر اساس کیلومتر

با افزایش مداوم قیمت سوخت، رانندگان نیاز دارند تا از میزان سوخت ⛽ مورد نیاز خود آگاه باشند. مصرف سوخت دقیق خودروی شما بر اساس شرایط متغییر است، اما با کمک آموزش ۴ روش محاسبه مصرف سوخت ماشین بر اساس کیلومتر می توانید به صورت تقریبی از میزان مصرف خود اطلاع پیدا کنید.

نحوه محاسبه مصرف سوخت خودرو و…

How to Calculate Fuel Consumption

محاسبه مصرف سوخت ماشین آلات سنگین یا سایر وسایل نقلیه به مصرف کنندگان اطلاعات قابل اعتمادی در مورد بازه نسبی سوخت را می دهد. می توانید از این اطلاعات برای مقایسه مصرف سوخت مدل های مختلف استفاده کنید و سپس کم مصرف ترین وسیله نقلیه را انتخاب کنید. شما می توانید محاسبات را به صورت دستی انجام دهید و یا از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه رتبه لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر باشد، مصرف سوخت بهتر است و هر چه رتبه مایل در هر گالن (MPG) بیشتر باشد، مصرف سوخت بهتر است. به عنوان مثال هر چیزی که کمتر از ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خوب در نظر گرفته می شود.

محاسبه آنلاین مصرف سوخت با کیت ست

کیت ست یکی از سرویس های آنلاینی است که ابزارهای محاسباتی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از این ابزارها محاسبه آنلاین مصرف بنزین خودرو است. در این سرویس شما باید مقدار بنزین بر حسب لیتر و مسافت طی شده بر حسب کیلومتر را وارد کنید و دکمه آبی محاسبه را کلیک کنید تا در پایین نتیجه را مشاهده کنید. به طور مثال برای ۴۰ لیتر بنزین و ۵۰ کیلومتر مسافت طی شده، مصرف بنزین خودرو شما با میانگین سرعت طی شده ۸٫۰۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

محاسبه آنلاین مصرف سوخت با کیت ست

عوامل تاثیرگذار در محاسبه مصرف سوخت ماشین آلات سنگین و سایر وسایل نقلیه

مورد دیگری که باید بدان توجه داشته باشید این است که تنها سرعت و مصرف سوخت با هم در رابطه مستقیم نیستند. مصرف سوخت خودروی شما بسته به نحوه رانندگی؛ مکان و زمان رانندگی متفاوت است. عواملی که بر مصرف سوخت خودرو تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • نحوه شتاب گرفتن
  • اینکه با چه سرعتی رانندگی می کنید
  • سن و وضعیت وسیله نقلیه شما
  • دما و شرایط آب و هوایی
  • وضعیت ترافیک و جاده
  • استفاده از کولر و سایر لوازم جانبی برقی
  • باد لاستیک ها
  • استفاده از باربر
  • سطحی که روی آن رانندگی می کنید

همچنین به دلیل تغییراتی که در ساخت خودرو اتفاق می افتد ممکن است مصرف سوخت از یک برند تا برند دیگر و از یک مدل تا مدل دیگر متفاوت باشد. برخی از وسایل نقلیه تا زمانی که حدود ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر رانده نشوند، بهترین مصرف سوخت را ندارند.

معادله محاسبه مصرف سوخت ماشین

قبل از هر چیزی باید معادله محاسبه مصرف سوخت را بدانیم که مساوی است با تقسیم مایل (یا کیلومتر) بر مقدار سوخت مصرفی است. میزان مصرف سوخت یک خودرو مساوی است با مسافت طی شده به ازای هر گالن بنزین.

شما می توانید همین محاسبه را با کیلومتر و لیتر هم انجام دهید.

بهترین زمان برای محاسبه دقیق، بعد از پر کردن باک خودرو است.

معادله محاسبه مصرف سوخت ماشین

محاسبه مصرف سوخت بر اساس کیلومتر به این صورت است که: بعد از پر کردن مخزن، کیلومتر شمار را ریست کنید. خودروهای جدید دارای کیلومتر شمار سفر هستند که در هر زمان می توانید آن را روی صفر تنظیم کنید. معمولا روی داشبورد یا کنسول مرکزی این کیلومتر شمار قرار دارد که با یک دکمه کوچک همراه است. با نگه داشتن این دکمه می توانید آن را صفر کنید. وقتی باک ماشین را پر کردید، کیلومتر شما را صفر کنید و وقتی که نیاز به سوخت گیری مجدد داشتید، مسافت پیموده شده از آخرین باری که بنزین را خریده اید را محاسبه کنید.

معادله محاسبه مصرف سوخت ماشین

اگر کیلومتر شمار سفر ندارید می توانید بعد از سوخت گیری مسافت طی شده ماشین خود را یادداشت کنید و آن را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید.

محاسبه مصرف سوخت بنزین به این صورت است که: درست قبل از خرید سوخت بیشتر مسافت نمایش داده شده روی کیلومتر شمار سفر را ثبت کنید. اگر کیلومتر شمار سفر ندارید، مسافت طی شده خود را از مسافت طی شده فعلی کم کند تا متوجه شوید که چقدر مسافت پیموده اید. اگر کیلومتر شمار شما به عنوان مثال ۱۰۲۵۰ مایل ( ۱۶۴۹۵ کیلومتر) را نشان می دهد آن را از ۱۰۰۰۰ مایل (۱۶۰۹۳ کیلومتر) کم کنید تا ۲۵۰ مایلی (۴۰۲ کیلومتر) را بدست آورید که بعد از پر کردن باک طی کرده اید.

معادله محاسبه مصرف سوخت ماشین

حالا با ماشین خود تا زمانی که باک تقریبا خالی می شود رانندگی کنید. این محاسبه را می توان بدون توجه به مقدار بنزین موجود در باک انجام داد، اما هر چه سوخت بیشتری مصرف کنید قرائت دقیق تری خواهید داشت.

معادله محاسبه مصرف سوخت ماشین

مقدار بنزینی که خریداری می کنید را بر اساس گالن یادداشت کنید. باک خود را کاملا پر کنید و توجه داشته باشید که برای پر کردن باک به چند گالن / لیتر نیاز دارید. این میزان مصرف سوخت شما است.

معادله محاسبه مصرف سوخت ماشین

برای این کار باید باک خود را به طور کامل پر کنید، در غیر این صورت نمی دانید که خودرو شما چقدر بنزین مصرف کرده است.

توجه کنید در محاسبات زیر گالن را با لیتر و مایل را با کیلومتر جایگزین کنید.

حالا برای محاسبه مصرف سوخت بر اساس کیلومتر باید مسافت پیموده شده را بر سوخت مصرفی خود تقسیم کنید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که در ازای هر گالن سوخت چند کیلومتر رانندگی کرده اید. به طور مثال اگر قبل از سوخت گیری ۳۳۵ مایل (۵۳۹ کیلومتر) رانندگی مرده اید و خودروی خود را با ۱۲ گالن بنزین پر کرده اید مصرف سوخت شما ۲۷٫۹ مایل (۴۴٫۹ کیلومتر) به ازای هر گالن است.

معادله محاسبه مصرف سوخت ماشین

اگر می خواهید محاسبه را بر اساس کیلومتر و لیتر اندازه گیری کنید، باید سوخت مصرف شده را بر کیلومتر تقسیم کنید و نتیجه را در ۱۰۰ ضرب کنید تا به لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر وسیله نقلیه شما برای طی کردن مسافت ۴۵۰ کیلومتر ۶۰ لیتر سوخت مصرف کرده است، ۶۰ را بر ۴۵۰ تقسیم کنید و سپس در ۱۰۰ ضرب کنید تا نتیجه گرد شده ۱۳٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را بدست آورید.

با داشتن مقدار مصرف سوخت، حالا می توانید با تقسیم ظرفیت مخزن سوخت خودرو بر مصرف سوخت و دوباره ضرب در ۱۰۰، محدوده گشت و گذار خودروی خود را محاسبه کنید.

به عنوان مثال، اگر وسیله نقلیه شما دارای مخزن سوخت ۸۰ لیتری است و ۱۳٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند، ۸۰ را بر ۱۳٫۳ تقسیم کنید و در ۱۰۰ ضرب کنید و نتیجه عدد گرد شده ۶۰۱٫۵ کیلومتر است. با پتانسیل تغییر مصرف سوخت در شرایط عادی رانندگی در جاده، می‌خواهید حدود ۵۰ کیلومتر از این نتیجه کم کنید تا به یک محدوده “ایمن” برسید که در این مورد ۵۵۱٫۵ کیلومتر خواهد بود.

شما باید از یک باک پر شروع کنید و آن را کاملا خالی کنید تا دقیقا بدانید ماشین شما چقدر بنزین مصرف کرده است.

در مثالی دیگر قصد داریم به محاسبه مصرف سوخت پراید بپردازیم. با باک پر کیلومتر شمار عدد ۲۳۵۰۰ را نشان می دهد. بعد از چند روز رانندگی باید بنزین بخرید. کیلومتر شمار ۲۳۸۸۹ را نشان می دهد و برای پر کردن باک به ۱۲٫۵ گالن بنزین نیاز است، مصرف سوخت این ماشین چقدر بوده است؟

مصرف سوخت = (مسافت پیموده شده نهایی – مسافت پیموده شده ابتدایی) تقسیم بر مصرف سوخت

مصرف سوخت (۲۳۸۸۹ مایل (۳۸۴۴۵ کیلومتر) – ۲۳۵۰۰ مایل (۳۷۸۱۹ کیلومتر)) تقسیم بر ۱۲٫۵ گالن

مصرف سوخت= ۳۸۹ مایل (۶۲۶ کیلومتر) تقسیم بر ۱۲٫۵ گالن

مصرف سوخت= ۳۱٫۱ مایل (۵۰ کیلومتر) در گالن

معادله محاسبه مصرف سوخت ماشین

اگر بعد از محاسبه مصرف سوخت متوجه شدید که مصرف بالایی دارید می توانید از آموزش ۲۳ روش کاهش مصرف سوخت ماشین کمک بگیرید.

میانگین مصرف سوخت چقدر باید باشد؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم مصرف سوخت بر اساس رانندگی شما تغییر می کند. به عنوان مثال، توقف و روشن کردن خودرو مصرف بنزین بیشتری نسبت به رانندگی با سرعت ثابت دارد. به همین دلیل است که مصرف بنزین در بزرگراه ها همیشه کمتر از مصرف شهری است.

  • کروز کنترل می تواند به شما کمک کند مصرف سوخت بهتری داشته باشید.
  • هر چه سریعتر رانندگی کنید مصرف سوخت بدتر می شود.
  • از آنجایی که AC از بنزین استفاده می کند، استفاده از آن مصرف سوخت شما را کاهش می دهد.

میانگین مصرف سوخت چقدر باید باشد؟

برای درک دقیق تری از مصرف سوخت خودروی خود، باید اطلاعات بیشتری داشته باشید. با رانندگی طولانی تر و میانگین مصرف سوخت، داده های خود را دقیق تر خواهید کرد. به طور مثال وقتی که به سمت کوه در حال حرکت هستید مصرف سوخت را محاسبه کنید. از آنجایی که بالا رفتن از سربالایی سوخت بیشتری مصرف می کند، سوخت شما بسیار کمتر از حد معمول خواهد بود.

کیلومتر شمار سفر خود را بعد از پر کردن باک به صفر تنظیم کنید. اگر کیلومتر شمار ندارید، با یک باک پر بنزین، مسافتی که طی کرده اید را یادداشت کنید.

برای اندازه گیری دقیق تر مصرف سوخت، باید بدانید که چقدر بنزین مصرف می کنید. هر بار که باک ماشین را پر می کنید تعداد گالن را یادداشت کنید.

میانگین مصرف سوخت چقدر باید باشد؟

به طور معمول برای چند هفته رانندگی کنید. هنگام رانندگی کیلومتر شمار سفر خود را ریست نکنید. مطمئن شوید که ماشین خود را ۳ تا ۴ بار برای خوانش دقیق تر پر کرده اید. سعی کنید این کار را در طول یک ماه با رانندگی متوسط انجام دهید، زیرا مسافت های طولانی یا ترافیک منتظره مصرف سوخت شما را تغییر می دهد.

میانگین مصرف سوخت چقدر باید باشد؟

پس از ۲ تا ۳ هفته مخزن خود را به طور کامل پر کنید. هنگامی که آماده محاسبه مصرف سوخت خود هستید، ماشین خود را پر کنید و تعداد گالن هایی را که استفاده می کنید را یادداشت کنید.

میانگین مصرف سوخت چقدر باید باشد؟

تعداد گالن هایی که ثبت کرده اید را جمع کنید. این نشان دهنده کل سوخت مصرف شده در این بازه زمانی است.

اگر من سه باک بنزین ۱۲ گالنی، ۳ گالنی و ۱۰ گالنی خریداری کرده باشم کل مصرف بنزین من ۲۵ گالن خواهد بود.

میانگین مصرف سوخت چقدر باید باشد؟

حالا باید مسافت کلی طی شده را بر مجموع گالن ها تقسیم کنیم. از کیلومتر شمار خود استفاده کنید تا مشاهده کنید کلا چند مایل را طی کرده اید و بعد آن را بر تعداد گالن ها تقسیم کنید تا میانگین مصرف سوخت خود را بدست آورید.

میانگین مصرف سوخت چقدر باید باشد؟

به عنوان مثال اگر شما ۲۵ گالن بنزین مصرف کرده اید و در این مدت ۵۰۰ مایل / ۸۰۴ کیلومتر رانندگی کرده اید میانگین مصرف سوخت شما ۲۰ مایل / ۳۲ کیلومتر به ازای هر گالن خواهد بود.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

اگر بعد از محاسبه مصرف سوخت کامیون و … متوجه شدید که مصرف بالایی دارید می توانید توصیه های زیر را دنبال کنید:

از استفاده از کولر خودداری کنید: کولر از بنزین برای خنک کردن ماشین شما استفاده می کند، به این معنا که شما بنزین کمتری برای رانندگی دارید. کولر را کم کنید یا وقتی که ماشین خنک شد آن را خاموش کنید. عدم استفاده از کولر می تواند تا ۲۵ درصد مصرف سوخت شما را کاهش دهد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه بررسی تاثیر کولر بر مصرف بنزین ماشین چقدر است؟ را مطالعه بفرمایید.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

با سرعت مجاز رانندگی کنید: هر چه سریعتر رانندگی کنید سوخت بیشتری مصرف خواهید کرد.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

دفاعی رانندگی کنید: با ترمز و حرکت مجدد ماشین سوخت بیشتری مصرف می کند. سعی کنید از یک سرعت ثابت استفاده کنید و تا حد امکان از توقف و حرکت مجدد خودداری کنید.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

از کروز کنترل برای حرکات کششی طولانی و صاف استفاده کنید: کروز کنترل ماشین شما را در یک سرعت ثابت و یکنواخت نگه می دارد که از هدر رفتن سوخت با شتاب ها و توقف های کوچک جلوگیری می کند.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

ماشین خود را در ترافیک خاموش کنید: در حالت شلوغی، یا روشن گذاشتن خودرو در زمانی که در حال حرکت نیستید، سوخت را هدر می دهید. در صورت امکان، موتور را خاموش کنید تا در مصرف بنزین گرانبها صرفه جویی کنید.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

از استفاده از باربر خودداری کنید: باربر ایرودینامیک اتومبیل شما را به شدت کاهش می دهد، سرعت اتومبیل شما را کاهش می دهد و باعث می شود سوخت بیشتری مصرف کنید. به طور کلی، استفاده از صندوق عقب گزینه بهتری است.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

باد لاستیک های خود را تنظیم کنید: لاستیک های کم باد می توانند مصرف سوخت را افزایش دهند به همین دلیل توصیه می شود که بد لاستیک های خود را تنظیم کنید.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

فیلتر هوای خود را تعویض کنید: این یکی از ارزان ترین و ساده ترین راه ها برای افزایش بهره وری سوخت است. اطمینان حاصل کنید که فیلتر مناسب را برای ماشین خود انتخاب کرده اید.

نحوه کاهش مصرف سوخت خودرو

اگر می خواهید بدانید که بخاری ماشین هم بنزین مصرف می کند یا نه می توانید بررسی که قبلا در کلاسیک وب انجام دادیم را بررسی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

با آموزش ۴ روش محاسبه مصرف سوخت ماشین بر اساس کیلومتر می توانید به سادگی نیاز سوخت خود را تخمین بزنید. آیا نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده باشد؟ آیا روش دیگری برای محاسبه مصرف سوخت مشعل گازوئیلی یا مصرف سوخت ماشین سنگین، خودرو و غیره می شناسید؟ روش ها، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب