مطلب فعلی :

آموزش ۵ روش حل مشکل اجرا نشدن کد دستوری USSD در اندروید و آیفون

رفتن به بالا

آموزش ۵ روش حل مشکل اجرا نشدن کد دستوری USSD در اندروید و آیفون

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
حل مشکل اجرا نشدن کد دستوری USSD در اندروید

آموزش ۵ روش حل مشکل اجرا نشدن کد دستوری USSD در اندروید و آیفون

امروزه با اینکه بیشتر تراکنش ها و اعمال مورد نیاز موبایل ها از طریق اینترنت صورت میگیرد ولی همچنان کد دستوری USSD در اندروید یا آیفون ? با اهمیت است. کد های دستوری USSD معمولا برای خرید شارژ، پرداخت قبوض یا استعلام و .. برای کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند استفاده میشود اما ممکن است گاهی مشکل در ارسال کد دستوری USSD بوجود بیاید. اگر می خواهید بدانید که چرا کد USSD اجرا نمی شود امروز با روش های حل مشکل اجرا نشدن کد دستوری USSD در اندروید و آیفون همراه کلاسیک وب باشید.

رفع ارور حل مشکل در اتصال یا کد MMI نامعتبر اندروید و کار نکردن USSD

How to Fix Invalid Android Connection Or MMI Code and Not Working USSD

اگر نمی دانید کار کد های MMI چیست باید گفت که این کلمه مخفف عبارت Man Machine Interface می باشد که بلااستثنا با ستاره (*) آغاز و با مربع (#) به اتمام میرسند و اصولا کار خاصی مانند خرید شارژ یا .. را انجام می دهند. استفاده از این کد ها شاید سریعتر از استفاده از اپلیکیشن های متصل به اینترنت باشد. در اینجا چند راه حل ساده برای حل مشکل اجرا نشدن کد های دستوری MMI یا USSD برای شما آماده کرده‌ایم.

حل مشکل عدم اجرای کد USSD

حل مشکل عدم اجرای کد USSD با ریستارت کردن موبایل

اگر در پی حل مشکل ارور Connection problem or invalid MMI code هستید، در ابتدا بیایید یک راه حل ساده را امتحان کنید. به سادگی تلفن خود را خاموش کرده و دوباره آن را روشن کنید. ببینید آیا این کار کمک می کند یا خیر. این عمل ممکن است ساده به نظر برسد اما گاهی اوقات می تواند همه چیز را تغییر دهد!

امتحان کد دستوری USSD در حالت Safe Mode

برای رفع مشکل اجرای کد USSD در هواوی ، سامسونگ و.. با روشن کردن تلفن خود در حالت Safe Mode، می توانید تلفن خود را بهتر عیب یابی کنید زیرا حالت ایمن فقط برنامه های اصلی Android را اجرا خواهد کرد. با از بین بردن سایر برنامه ها که در پس زمینه اجرا می شوند، می توانید آزمایش کنید تا ببینید آیا بدون اجرای برنامه های دیگر همچنان این مشکل وجود دارد یا خیر.

مشکل اجرای کد USSD در هواوی

ورود به حالت ایمن در موبایل ها یکسان است. با طی کردن مراحل زیر می توانید به Safe Mode بروید :

  • موبایل خود را خاموش کنید.
  • کلید پاور را نگه داشته تا لوگو اندروید نمایش داده شود.
  • همزمان با کلید پاور، کلید کاهش صدا را نیز فشار دهید تا موبایل کامل روشن شود.
  • اکنون پیغام Safe mode را میبینید که در پایین موبایل قرار دارد و بدین معنی است که شما در حالت ایمن حضور دارید.

هنگامی که در حالت ایمن هستید، سعی کنید کد MMI که با پیغام کد MMI غیر معتبر مواجه میشد را وارد کنید تا ببینید آیا این مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر در این مرحله مشکل شماره گیری USSD وجود نداشت، به احتمال زیاد برنامه‌ای که اخیراً نصب کرده اید باعث بروز این مشکل شده است. می توانید با حذف جدیدترین برنامه شروع کرده و تست کنید.

حل مشکل در ارسال کد دستوری USSD آیفون و اندروید با  افزودن به علاوه (+) یا کاما (,)

سعی کنید کاما یا (,) را به انتهای کد MMI خود اضافه کنید و مجدداً شماره گیری کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید #۱۲۳۴* را شماره گیری کنید، آن را به این صورت شماره گیری کنید : ,#۱۲۳۴* . با نگه داشتن * برای مدت ۳-۴ ثانیه علامت کاما ایجاد میشود.

یا بعد از علامت ستاره (*) در کد MMI خود یک علامت به علاوه (+) اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر در حال شماره گیری #۱۲۳۴* هستید، قبل از نوشتن #۱۲۳۴* یک + هم قرار دهید و مجددا امتحان کنید. می توانید با نگه داشتن کلید صفر برای حدود ۳-۴ ثانیه علامت (+) به علاوه را ایجاد کنید. نتیجه اینطور میشود : #۱۲۳۴+*

حل مشکل کد MMI همراه اول یا ایرانسل با بررسی اتصال اینترنت

حل مشکل در اتصال یا کد MMI نامعتبر ایرانسل

اگر هنوز به دنبال حل مشکل در اتصال یا کد MMI نامعتبر ایرانسل، همراه اول یا رایتل هستید، بد نیست که اتصال به اینترنت را هم بررسی کنید. کد های MMI نیازی به اینترنت ندارند ولی گاهی اوقات اگر اینترنت به سیمکارت متصل نشود، می تواند دلیل بر این باشد که سیم کارت کلا فاقد اتصال است. به تنظیمات رفته و Network Connection یا Mobile Networks را انتخاب کنید. به بخش Network Operators رفته و نهایتا بر روی Search Networks ضربه بزنید. بعد از اتمام جستجو، اپراتور و شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر اینکار برای بار اول جواب نداد، آن را چند بار دیگر امتحان کنید.

رفع مشکل در اتصال یا کد MMI نامعتبر با بررسی سیم کارت

اگر از روش های بالا برای حل مشکل اجرا نشدن کد های دستوری در گوشی های سامسونگ و.. نتیجه‌ای نگرفتید، بهتر است یکبار هم سیم کارت خود را چک کنید. اگر موبایل شما دو سیم کارت است و از هر دو سیم کارت استفاده می کنید، سیم کارتهای خود را غیرفعال کنید و فقط سیم کارت مورد نظر خود را برای ارسال کد MMI فعال کنید. اگر هر دو سیم کارت را در کنار هم استفاده کنید، ممکن است تلفن از سیم کارت ها به طور صحیح استفاده نکند. ولی اگر یک سیم کارت دارید، آن را به سادگی از محفظه مورد نظر بیرون آورده و کمی آن را پاک کنید و دوباره متصل کنید. ببینید آیا با اینکار اتصال دوباره برقرار خواهد شد یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۵ روش رفع حل مشکل اجرا نشدن کد دستوری USSD در اندروید همراه شما بودیم. آیا پیش از این روش رفع ارور حل مشکل در اتصال یا کد MMI نامعتبر اندروید و کار نکردن USSD را می دانستید؟ آیا با مشکل اتصال یا کد MMI غیر معتبر ایرانسل برخورد کرده بودید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون مشکل در اتصال یا کد MMI یعنی چه در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب