مطلب فعلی :

آموزش ۷ روش حل مشکل صدا در KMPlayer

رفتن به بالا

آموزش ۷ روش حل مشکل صدا در KMPlayer

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 7 روش حل مشکل صدا در KMPlayer

آموزش ۷ روش حل مشکل صدا در KMPlayer

 KMPlayer یک پخش کننده رسانه ای بسیار محبوب و قدرتمند است و این بخاطر رایگان بودن این برنامه و سهولت استفاده از آن است. کی ام پلیر به دلیل پشتیبانی اختصاصی از فیلم های سه بعدی و محتواهای ۴K از جمله پلیرهای قدرتمند ویندوز محسوب می شود؛ اما با این وجود شما می توانید مشکلاتی مانند مشکل صدا در KMPlayer ? را تجربه کنید. در ادامه ۷ روش حل مشکل صدا در KMPlayer را در کلاسیک وب به شما آموزش می دهیم.

رفع مشکل صدای فیلم در KMPlayer

How to Fix KMPlayer Sound Problem

همگام سازی صدا و تصویر فرایندی است که باید در حین ویرایش انجام شود. اکثر فیلم های امروزی معمولا با این مشکل مواجه نیستند اما فیلم های قدیمی و برخی از فیلم های کدک شده سخت؛ با مشکل همگام سازی صدا و فیلم مواجه هستند. برخی از فیلم های ویرایش شده ضعیف و برخی از سخنرانی های ضبط شده ممکن است با مشکل صدا در KMPlayer مواجه شوند. در واقع برخی از مشکلات همگام سازی صدا و تصویر ممکن است به دلیل تغییر فریم ریت هنگام ویرایش یا هنگام تبدیل فیلم از یک فرمت به فرمت دیگر رخ دهد. بنابراین اجازه دهید در ادامه به حل مشکل پخش صدا در KMPlayer بپردازیم.

حل مشکل صدای فیلم در KMPlayer با استفاده از Resysnc Audio

در پاسخ به سوال چگونه صدای KMPlayer را درست کنیم؟ باید بگوییم که کافیست روی پنجره کی ام پلیر کلیک راست کنید و روی گزینه Playback کلیک کنید. از زیر منوی ظاهر شده Audio Resync و بعد Resysnc Audio را انتخاب کنید.

حل مشکل صدای فیلم در KMPlayer با استفاده از کلیک راست

حالا یک پنجره با یک اسلایدر ظاهر می شود؛ از این اسلایدر برای تنظیم تاخیر در پخش صدا استفاده کنید.

حل مشکل صدای فیلم در KMPlayer با استفاده از کلیک راست

استفاده از میانبر برای تنظیمات صدا در KMPlayer

قبلا ۵ روش حل مشکل کوچک و بزرگ شدن تصویر در KMPlayer را آموزش دادیم؛ اما برای تنظیم کیفیت صدا در KMPlayer فرایندهای زیر را انجام دهید:

KMPlayer میانبر صفحه کلید را در خود جای داده است؛ اما برای همگام سازی صدا باید میانبرهایی را ایجاد کنیم. اول از همه باید برنامه KMPlayer را باز کنید؛ کلید F2 صفحه کالید خود را فشار دهید؛ با این کار پنجره Preferences باز می شود. در سمت چپ سربرگ General را انتخاب کنید و روی Keys / Global Control کلیک کنید. در پنجره سمت راست؛ به پایین پنجره اسکرول کنید و Playback را انتخاب کنید. دوباره به Audio Resync برگردید و آن را توسعه دهید.

استفاده از میانبر برای تنظیمات صدا در KMPlayer

استفاده از میانبر برای تنظیمات صدا در KMPlayer

همه صداهای همگام سازی میانبر صفحه کلید ندارند؛ بنابراین ما می خواهیم آنها ا ایجاد کنیم. شما می توانید از هر کلیدی استفاده کنید؛ اما من توصیه می کنم که از Ctrl + Shift استفاده کنید و بعد مقدار ۱ تا ۷ را برای هر گزینه همگام سازی انتخاب کنید. برای دادن این مقادیر باید روی هر یک از صوت های خود مجددا کلیک کنید و میانبر صفحه کلیدی که می خواهید را فشار دهید و بعد روی Close کلیک کنید.

استفاده از میانبر برای تنظیمات صدا در KMPlayer

میانبرهایی که به حل مشکل صدای فیلم در KMPlayer کمک می کنند عبارتند از:

  • Shift + Ctrl + 1 (همگام سازی صدا منفی ۰٫۵ ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 2 (همگام سازی صدا مثبت ۰٫۵ ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 3 (همگام سازی صدا منفی ۵۰ میلی ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 4 (همگام سازی صدا مثبت ۵۰ میلی ثانیه)
  •  Shift + Ctrl + 5 (همگام سازی صدا منفی ۵ میلی ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 6 (همگام سازی صدا مثبت ۵ میلی ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 7  (برگشت به حالت نرمال)

برای حل مشکل کیفیت صدا در KMPLayer با استفاده از کلیدهای Ctrl + Shift و کلید های ۱ تا ۷ می توانید از زمان ۵ ثانیه؛ ۵۰ میلی ثانیه و ۵ میلی ثانیه برای همگام سازی صدا با فیلم استفاده کنید.

  • Shift +ctrl + 1, 3 و ۵ برای استفاده از تاخیر صوتی در مواقعی است که صدا باید سریعتر از ویدیو باشد.
  • Shift +ctrl + 2, 4 و ۶ برای استفاده از تاخیر صوتی در مواقعی است که صدا از ویدیو آهسته تر است.
  • Shift + ctrl + 7 برای برگرداندن صدا به حالت عادی یا حالت اولیه استفاده می شود.

مشکل قطع صدا در KMPlayer

نداشتن صدا در KMPlayer یکی از مشکلاتی است که برخی از کاربران با آن مواجه هستند، به طور مثال کاربر کلاسیک وب مشکل خود را اینگونه بیان می کند:

وقتی که فیلم با فرمت MKV را در KMPlayer پخش می کند و به استریم صوتی دیگری سوئیچ می کنم هیچ صدایی پخش نمی شود و مطمئن هم هستیم که استریم صوتی دوم فیلم هیچ مشکلی ندارد. باید چکار کنم؟

برای حل مشکل صدا کی‌ام پلیر کافیست که روی Kmplayer کلیک راست کنید و به مسیر “Main Controls” -> “Audio” -> “Audio Renderer” بروید و “Default Device” را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید هدفون را به عنوان دستگاه مورد استفاده خود انتخاب کنید و فقط برای اولین بار از قابلیت پخش صدا استفاده کنید، اما وقتی ‘Audio Renderer’ را به عنوان دستگاه پیش فرض انتخاب می کنید می توانید دوباره از صدا بهره مند شوید. در صورتی مشکل سبز شدن تصویر پخش ویدیو در KMPlayer ، VLC و.. را تجربه می کنید از ۸ راهکاری که قبلا آموزش داده ایم استفاده کنید.

مشکل قطع صدای KMPlayer

یکی دیگر از کاربران مشکل کیفیت صدا در KMPlayer خود را به این صورت بیان می کند که:

وقتی می خواهم فیلمی را کی ام پلیر را پخش کنم که دارای سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است با تاخیر یا رد شدن  صدا مواجه می شوم و مشاهده فیلم را برای من غیر ممکن می سازد. من فیلم را روی VCL پلیر پخش کردم و مشکل نداشت؛ بنابراین حتما مشکل از KMPlayer است؛ آیا کسی می تواند در رفع این مشکل به من کمک کند؟

پرش یا تاخیر معمولا هنگام پخش فیلم های ۴K یا HD MKV اتفاق می افتد می توانید یک دیکدر ویدیویی اکسترنال را امتحان کنید؛ چون این کار غالبا مشکل تاخیر یا عدم همگام سازی صدا را برطرف می کند. من دیگر LAV Video را توصیه می کنم. کافیست به مسیر Preferences (F2) -> Internal video decoder بروید و H.264 را غیر فعال کنید. بعد به مسیر Preferences -> External video decoder بروید و دیکدر LAV Video را برای فرمت های H.264 و AVC1 انتخاب کنید. اگر این دیکدر در لیست ظاهر نشد از External decoder search -> Add after scan استفاده کنید. راه حل دیگری که برای پخش نشدن صدا در kmplayer می توانید استفاده کنید این است که از یک کانورتر ویدیوی جانبی برای کانورت و فشرده اسزی فایل سازگار با KMPlayer استفاده کنید. در مورد شما فکر می کنم MP4 جواب بدهد.

مشکل جابجایی صدا در KMPLayer

روش دیگری که برای حل مشکل صدا در کی ام پلیر می توانید استفاده کنید ریست تنظیمات این برنامه است. ما قبل نحوه بازگشت به تنظیمات اولیه KMPlayer را آموزش داده ایم اما به طور خلاصه دوباره در اینجا توضیح خواهیم داد:

برنامه پلیر خود را باز کنید و روی آن کلیک راست کنید از منوی تنظیمات به قسمت Options بروید و Preferences را انتخاب کنید؛ به پایین پنجره اسکرول کنید و Reset Current Preset را کلیک کنید، پیشغام هشداری به شما نمایش داده می شود؛ برای تایید Yes را کلیک کنید. شما موفق به ریست تنظیمات پلیر خود شدید. در صورتی که در پلیر خود مشکل زیرنویس را تجربه می کنید ۶ روش رفع مشکل زیرنویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

نحوه آوردن صدا در KMPlayer

فیلم های مدرن با فریمت DVD یا MPEG می توانند چند فایل صوتی داشته باشند. معمولا این صدا ها به دوبله و صدای اصلی اشاره دارند که ممکن فیلم می توانند به چند زبان دوبله شده باشد. به طور مثال فیلم های آموزش زبان خارجی از این نوع صدا بهره می برند. اغلب کاربراین مشکل صدای KMPlayer خود را اینگونه بیان می کنند که چرا فیلم با صدا همزمان پخش نمی شود. این مشکل صرف نظر از سیستم عامل یا نوع پلیر اتفاق می افتد؛ به طور مثال شاید شما به رفع مشکل صدا در Potplayer احتیاج پیدا کنید.

هنگام مشاهده فیلم روی پلیر کلیک راست کنید و از منوی ظاهر شده Stream Selection و Audio را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده مسیر تراک مورد نظر را انتخاب کنید. اگر شما گزینه Audio را ندارید باید از تنظیمات پیشرفته استفاده کنید. برای اینکار کافیست کلید F2 را فشار دهید و وارد Settings از لیست ظاهر شده Advanced menu را انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن فایل صوتی جانبی به KMPlayer

همانطور که قبلا اشاره شد؛ این برنامه می تواند صدهای خارجی را در یک فایل جاداگانه بارگیری کند. برای بارگذاری چنین صدایی؛ روی صفحه برنامه کلیک راست کنید و Openu003e Download External Audio Track را انتخاب کنید. پنجره ای برای انتخاب فایل مورد نظر باز می شود؛ فایل صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. این روش به شما امکان می دهد که یک فیلم را با صدای دلخواه تماشا کنید, شما باید به دنبال یک تراک مناسب باشید تا صدا با ویدیو هماهنگ شود.

در آخر برای کامل شدن اطلاعاتتان پیشنهاد می کنیم حل مشکل عقب ماندن و ناهماهنگی صدا و تصویر در فیلم KMPlayer ، VLC Media Player و.. را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ممکن است شما قبلا و یا در آینده مشکل صدای کم در KMPlayer را تجربه کرده باشید. مشکل کم بودن صدای KMPlayer یکی از معضلات آزار دهنده است که بسیاری از تماشاگران فیلم را آزار می دهد. با استفاده از روش های گفته شده در بالا شما می توانید این مسئله را پشت سر بگذارید. از دید شما بهترین راه حل مشکل خش خش صدا در KMPlayer کدام است؟ روش دیگری را می شناسید که در این مطلب بیان نشده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب