مطلب فعلی :

آموزش ۷ روش رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

رفتن به بالا

آموزش ۷ روش رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 7 روش رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۷ روش رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

خطاهای موجود در ویندوز گاهی زمان زیادی را از ما می‌گیرند اما باید روش‌های رفع آن‌ها را بدانیم. خطای Xinput1_3.dll موضوعی است که قصد داریم امروز در مورد آن صحبت کنیم همانطور که قبلا هم در کلاسیک وب روش‌های متفاوتی از رفع خطاهای DLL مختلف بیان شده بود. این خطا اغلب در هنگام اجرا بازی ها و برنامه های گرافیکی رخ میدهد و و امروز ۷ روش رفع ارور Xinput1_3.dll در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

حل مشکل پیغام خطای Xinput1_3.dll ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Xinput1_3.dll Error Message in Windows 10, 8 and 7

خطای Xinput1_3.dll به یک مشکل که توسط Microsoft DirectX ایجاد می‌شود برمی‌گردد. فایل Xinput1_3 DLL یکی از چندین فایل موجود در مجموعه نرم افزار DirectX است. برای حل مشکل پیغام خطای xinput1_3.dll ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ ادامه مطلب را بخوانید.

از آنجا که DirectX توسط اکثر بازی های مبتنی بر ویندوز و برنامه های گرافیکی پیشرفته استفاده می‌شود ، خطاهای Xinput1_3.dll معمولاً فقط هنگام استفاده از این برنامه‌ها نشان داده می‌شوند. روش‌های مختلفی وجود دارد که خطاهای Xinput1_3.dll می‌توانند در رایانه شما نمایان شوند. چندین پیام خطای Xinput1_3.dll متداول تر در زیر ذکر شده است:

  • The file xinput1_3.dll is missing
  • Xinput1_3.DLL Not Found
  • File xinput1_3.dll not found
  • Xinput1_3.dll not found. Reinstalling might help fix this

خطاهای Xinput1_3.dll معمولاً هنگام شروع یک بازی یا برنامه نرم افزاری دیگر ظاهر می‌شود و می‌تواند برای هر برنامه‌ای که از Microsoft DirectX استفاده می‌کند، ایجاد شود، هر چند که بیشتر مربوط به بازی‌های ویدیویی است. هر یک از سیستم عامل‌های مایکروسافت ممکن است تحت تأثیر Xinput1_3.dll و سایر موارد DirectX باشد که شامل ویندوز ۱۰، ویندوز ۸، ویندوز ۷، ویندوز ویستا، ویندوز XP و ویندوز ۲۰۰۰ است.

یک ریستارت ساده برای حل مشکل Xinput1_3.dll

در ابتدا ضروری است در مورد خطای Xinput1_3.dll بدانید که هرگز فایل جداگانه‌ی Xinput1_3.dll از سایت‌های مختلف دانلود نکنید. دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند این کار درستی نیست. اگر قبلا فایل xinput1_3.dll را از یکی از این سایت‌ها دانلود کرده‌اید حتما آن را حذف کرده و یکی از راه‌های حل مشکل Xinput1_3.dll را دنبال کنید.

برای رفع خطای xinput1_3.dll ابتدا کامپیوتر خود را Restart  کنید. خطای xinput1_3.dll ممکن است یک اشتباه باشد و با یک Restart ساده حل شود.

حل مشکل ارور Xinput1_3.dll با ابزار Restor

برای مشکلات مختلف رایانه‎‌ای از جمله حل مشکل خطای  Xinput1_3.dll استفاده از ابزار Restore را توصیه می‌کنیم. این نرم افزار خطاهای رایانه‌ای را ترمیم می‌کند، شما را از از دست دادن فایل، بدافزار و خرابی سخت افزار در امان نگه می‌دارد و رایانه شما را برای حداکثر عملکرد بهینه می کند. با این ابزار مشکلات PC را اکنون در ۳ مرحله آسان برطرف کنید:

ابزار Restor برای تعمیر کامپیوتر دانلود کنید.

برای یافتن مشکلات ویندوز که می‌تواند باعث بروز مشکلات رایانه‌ای شود ، روی “Start Scan” کلیک کنید.

بر روی “Repair All” کلیک کنید تا مشکلات مربوط به فناوری‌های ثبت شده حل شود.

به این ترتیب حل مشکل ارور Xinput1_3.dll هم انجام می‌شود.

حل مشکل پیغام خطا Xinput1_3.dll با نصب مجدد دایرکت ایکس

در صورتیکه خطای Xinput1_3.dll با Restart و یا ابزار Restor حل نشد، برای رفع خطای Xinput1_3.dll آخرین نسخه Microsoft DirectX را نصب کنید. این احتمال وجود دارد، با به روزرسانی به آخرین نسخه DirectX خطای Xinput1_3.dll برطرف شود.

برای نصب آخرین نسخه‌ی DirectX به وب‌سایت رسمی مایکروسافت بروید.

خطای xinput1_3.dll

کادر انتخاب برای دانلودهای دیگر را نادیده بگیرید و روی No thanks and continue کلیک کنید.

خطای xinput1_3.dll

فایل را در مسیر مشخص شده در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

حل مشکل xinput1_3.dll missing بازی

برای نصب به روزرسانی‌های DirectX و پیگیری اعلان‌ها ، فایل نصبی را راه اندازی کنید.

حل مشکل xinput1_3.dll missing بازی

اتصال به اینترنت برای این کار نیاز است. پس از به روزرسانی نسخه فعلی Microsoft DirectX ، برنامه آسیب دیده را اجرا کنید.

نکته ای که در رفع خطای Xinput1_3.dll خوب است بدانید این است که مایکروسافت اغلب به روزرسانی‌های DirectX را بدون شماره نسخه به روز رسانی منتشر می‌کند، بنابراین حتما آخرین نسخه را نصب کنید حتی اگر با نسخه شما از نظر فنی یکسان باشد.

ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ ، ویستا ، XP و غیره همگی توسط همین بسته نصب DirectX پشتیبانی می شوند. این برنامه هر DirectX 11 ، DirectX 10 یا DirectX 9 را که در نسخه های ویندوز مورد نیاز و پشتیبانی شده است نصب می کند.

نصب نسخه مناسب DirectX برای حل مشکل پیغام Xinput1_3.dll

با فرض این که آخرین نسخه DirectX از مایکروسافت خطای Xinput1_3.dll دریافتی را برطرف نکرده است، برای حل مشکل ارور xinput1_3.dll به دنبال برنامه نصب DirectX در CD یا DVD بازی یا برنامه خود باشید. معمولاً اگر یک بازی یا برنامه  از DirectX استفاده کند، توسعه دهندگان نرم افزار ، یک کپی از DirectX در دیسک نصب قرار می‌دهند.

البته گاهی اوقات ، نسخه DirectX که در دیسک موجود است، نسبت به آخرین نسخه موجود در اینترنت، برای برنامه مناسب‌تر است.

نصب مجدد برای رفع ارور Xinput1_3.dll در بازی ویندوز

برای حل خطای Xinput1_3.dll برنامه بازی یا نرم افزار را حذف کنید و دوباره آن را نصب کنید. ممکن است اتفاقی برای فایل‌های برنامه افتاده باشد که با Xinput1_3.dll کار می‌کنند، و نصب مجدد می تواند ترفندی برای رفع خطای Xinput1_3.dll باشد.

برای نصب مجدد برنامه خود این مراحل را دنبال کنید.

اول از همه ، به منوی Start بروید ، “Control Panel” را تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید.

رفع ارور xinput1_3.dll

در Control Panel ، برای حذف برنامه به منوی Programs and Features بروید.

رفع ارور xinput1_3.dll

در اینجا ، لیست برنامه های نصب شده را مرور کرده و بر روی برنامه کاربردی که خطا ایجاد کرده است، دو بار کلیک کنید. پیام های uninstall را دنبال کنید.

xinput1_3.dll دانلود

حال به سراغ نصب و راه اندازی مجدد می‌رویم. اگر برنامه را با استفاده از CD نصب کرده‌ بودید، سی دی را وارد کرده و آن را نصب می‌کنید.در صورتیکه برنامه را دانلود کرده‌اید مجددا برنامه را از سایت رسمی خود دانلود کنید. پس از آن برنامه را نصب کنید. در آخر، دوباره برنامه را اجرا کنید.

این کار در رفع مشکل xinput1_3.dll کمک می‌کند و احتمالا آن را حل می‌کند.

رفع ارور Xinput1_3.dll با استخراج فایل از DirectX

فایل Xinput1_3.dll را از آخرین بسته نرم افزاری DirectX بازیابی کنید. اگر مراحل عیب یابی فوق برای حل خطای Xinput1_3.dll شما کار نکرد، سعی کنید Xinput1_3.dll را بصورت جداگانه از بسته قابل دانلود DirectX استخراج کنید.

حل مشکل Xinput1_3.dll missing بازی با بروزرسانی درایور کنترلر

برای حل مشکل Xinput1_3.dll missing بازی، درایور کنترلر بازی را به روز کنید.

دلیل دیگر  وجود مشکل Xinput1_3.dll به دلیل وجود درایورهای قدیمی گرافیک یا کنترلرهای بازی است. برنامه نرم افزار یا برنامه بازی ممکن است نیاز به درایورهای به روز داشته باشد تا بتوانند کارآیی داشته باشند.

با استفاده از این مراحل درایورهای کنترل کننده Windows بازی یا درایور گرافیک خود را به روز کنید:

کلید”Windows” و “R” را فشار دهید تا برنامه  “Run” اجرا شود.

عبارت Devmgmt.msc را تایپ کرده و بر روی “OK”  کلیک کنید تا “Device Manager” باز شود.

xinput1_3.dll دانلود

از صفحه سمت چپ Device Manager ، دسته ” Sound, Video and Game Controller” را باز کرده و بر روی Game Controller Driver. کلیک راست کنید.

حل مشکل ارور xinput1_3.dll

روی “Update Driver” کلیک کرده و اعلان‌های آن را دنبال کنید.

حل مشکل ارور xinput1_3.dll

سرانجام ، پس از بروزرسانی، رایانه شخصی خود را مجدداً راه اندازی کنید. با این حال، نرم افزار مورد نظر ممکن است به درایور کنترلر بازی یا درایور گرافیک نیاز داشته باشد. از این مراحل برای به روزرسانی درایور مشخص شده استفاده کنید. این کار ممکن است پیغام خطا Xinput1_3.dll را ناپدید کند.

روش دیگری هم برای به روز رسانی درایورها وجود دارد که سر زدن به وب‌سایت رسمی سازنده رایانه شخصی شما و دانلود و نصب درایور مورد نظر می‌باشد.

نظرات و دیدگاه‌های شما؟

امروز در کلاسیک وب در مورد یکی از ارورهای DirectX به نام خطای Xinput1_3.dll صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد. در صورتیکه نظر، پیشنهاد و یا تجربه‌ای در مورد حل مشکل پیغام خطای Xinput1_3.dll ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ دارید خوضحال می‌شویم در دیدگاه همین پست با ما درمیان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب