مطلب فعلی :

آموزش ۷ روش غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش ۷ روش غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 7 روش غیرفعال كردن آنتی ویروس ویندوز 10

آموزش ۷ روش غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز ۱۰

آنتی ویروس یکی از قابلیت های خیلی کاربردی ویندوز است که باعث محافظت از آن میشود. با این حال به دلایل مختلفی ممکن است بخواهید این ویژگی ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنید. 🚫 در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۷ روش غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز ۱۰ میپردازیم.

آموزش غیرفعال کردن دائمی آنتی ویروس ویندوز ۱۰

?How to Permanently Disable Microsoft Defender Antivirus on Windows 10

تمام نسخه های ویندوز قابلیتی به نام Windows Defender دارند. این قابلیت، از ویندوز شما در برابر ویروس ها و بد افزار ها محافظت میکند. پیش از این نحوه کار با Windows Defender در ویندوز ۱۰ را بررسی کردیم. به غیر از محافظت ممکن است برخی از برنامه ها را به اشتباه خطرناک تشخیص دهد و باعث شود برنامه ها نصب یا باز نشوند. در این شرایط میتوانید این قابلیت را غیر فعال کنید. در ادامه نحوه غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز ۱۰ را بررسی میکنیم.

چگونه آنتی ویروس ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنیم؟ با استفاده از Windows security

گاهی آنتی ویروس در ویندوز باعث ایجاد تداخل و درست کار نکردن سایر برنامه ها میشود. در این شرایط لازم نیست آنتی ویروس را به طور کامل غیر فعال و حذف کنید. شما میتوانید این قابلیت ویندوز را به صورت موقت غیر فعال کنید. برای غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز به صورت موقت میتوانید از Windows security کمک بگیرید. ابتدا در منو Start کلمه Windows security را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

چگونه آنتی ویروس ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

بعد از باز شدن صفحه Windows security گزینه Virus & threat protection را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. در کادر سمت راست پایین بخش Virus & threat protection settings روی Manage settings کلیک کنید.

غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز 10

حالا در صفحه باز شده گزینه Real-time protection را غیر فعال کنید. با این کار آنتی ویروس ویندوز از طریق Windows security غیر فعال میشود. بعد از اتمام مراحل شما میتوانید برنامه مورد نظر، که آنتی ویروس باعث کار نکردن آن میشد را باز کنید و کار خود را انجام دهید. در آخر اگر خواستید مجددا آنتی ویروس را فعال کنید مسیر طی شده بالا را مجددا تکرار کنید و در مرحله آخر گزینه Real-time protection را فعال کنید تا آنتی ویروس مجددا فعال شود.

آموزش غیرفعال کردن دائمی آنتی ویروس ویندوز 10

غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز ۱۰ از طریق Group Policy

همانطور که گفته شد روش قبلی برای زمانی که میخواهید آنتی ویروس را به صورت موقت غیر فعال کنید مناسب است. با این حال ممکن است شما بخواهید این قابلیت ویندوز ۱۰ را به صورت دائمی غیر فعال کنید. در اینجا شما میتوانید از ویرایشگر Group Policy کمک بگیرید. تنها کاری که باید قبل از استفاده از Group Policy انجام دهید این است که قابلیت Tamper Protection را غیر فعال کنید. در منو Start ویندوز کلمه Windows security را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

چگونه آنتی ویروس ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

سپس وارد بخش Virus & threat protection شوید. مانند روش قبل از زیر بخش Virus & threat protection settings روی Manage settings کلیک کنید.

غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز 10

 

در صفحه جدید قابلیت Tamper Protection را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن دیفندر ویندوز 10

بعد از غیر فعال کردن Tamper Protection شما میتوانید از Group Policy برای غیر فعال کردن دائمی آنتی ویروس استفاده کنید. برای این کار در قسمت جست جو ویندوز ۱۰ کلمه Gpedit.msc را وارد کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا Group Policy باز شود.

نرم افزار غیر فعال سازی دیفندر ویندوز 10

بعد از باز شدن کادر جدید از طریق منو سمت چپ مسیر Computer Configuration> Administrative Templates> Windows Components> Microsoft Defender Antivirus را طی کنید. سپس از سمت راست صفحه گزینه Turn off Microsoft Defender Antivirus را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این گزینه روی آن دوبار کلیک کنید.

چگونه آنتی ویروس ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

با این کار یک کادر دیگر برای شما باز میشود. درون کادر جدید گزینه Enabled را فعال کنید تا آنتی ویروس سیستم غیر فعال شود. بعد از فعال کردن Enabled برای ذخیره تنظمیات روی Apply و بعد از آن OK کلیک کنید. در آخر ویندوز را ریستارت کنید تا مجددا راه اندازی شود و تغییرات اعمال شود.

غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز 10

خاموش کردن آنتی ویروس در ویندوز ۱۰ با ویرایشگر Registry

همچنین شما میتوانید از Registry برای غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز ۱۰ استفاده کنید. برای این کار ابتدا ابزار Run را با فشار دادن کلید های میانبر Windows+ R از روی کیبورد باز کنید. سپس در کادر باز شده Regedit را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید تا ویرایشگر Registry باز شود.

نرم افزار غیر فعال سازی دیفندر ویندوز 10

قبل از ایجاد تغییری در ویرایشگر Registry ابتدا یک بکاپ از آن تهیه کنید. برای این کار ابتدا روی File و بعد از آن Export کلیک کنید.

نرم افزار غیر فعال سازی انتی ویروس ویندوز 10

در کادر باز شده یک پوشه امن برای ذخیره بکاپ Registry انتخاب کنید. بعد از انتخاب یک پوشه مناسب در بخش File name یک نام برای آن انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.

خاموش کردن آنتی ویروس در ویندوز 10

اکنون از Registry بکاپ تهیه شده است و با خیال راحت میتوانید آن را تغییر دهید. آدرس HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindows Defender را بالای کادر وارد کنید تا به مسیر مورد نظر بروید. بررسی کنید در سمت راست صفحه فایل DisableAntiSpyware را مشاهده میکنید یا خیر. در صورتی که مشاهده نمیکنید باید یکی بسازید. برای این کار در جای خالی صفحه راست کلیک کنید. در منو باز شده New و بعد از آن DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10

بعد از آن یک فایل جدید ساخته میشود. روی فایل جدید راست کلیک کنید و از منو باز شده Rename را انتخاب کنید. سپس نام فایل را به DisableAntiSpyware تغییر دهید. بعد از تغییر نام فایل روی DisableAntiSpyware راست کلیک کنید و Modify را انتخاب کنید.

چگونه آنتی ویروس ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

در قسمت Value data عدد ۱ را وارد کنید و روی OK کلیک کنید. این کار باعث میشود آنتی ویروس کامپیوتر غیر فعال شود.

آموزش غیرفعال کردن دائمی آنتی ویروس ویندوز 10

اگر چیزی مربوط به آنتی ویروس در سیستم هنوز در حال اجرا است میتوانید فایل های زیر را مانند DisableAntiSpyware ایجاد کنید. بعد از ایجاد فایل های زیر Value Data تمام فایل ها را یک بگذارید تا فعال شوند.

  • DisableRealtimeMonitoring
  • DisableRoutinelyTakingAction
  • DisableAntiVirus
  • DisableSpecialRunningModes
  • ServiceKeepAlive

غیرفعال کردن آنتی ویروس با نصب آنتی ویروس جدید

گاهی برخی افراد میخواهند تا آنتی ویروس ویندوز را غیر فعال کنند تا بتوانند یک آنتی ویروس دیگر نصب کنند. در این صورت شما نیازی ندارید که آنتی ویروس را غیر فعال کنید. زمانی که شما آنتی ویروس جدید را دانلود و نصب میکنید آنتی ویروس ویندوز به طور خودکار غیر فعال میشود. برای همین میتوانید یک برنامه آنتی ویروس نصب کنید. به عنوان مثال میتوانید وارد سایت Bitdefender شوید. روی Download کلیک کنید تا این برنامه آنتی ویروس دانلود شود.

آموزش غیرفعال کردن دائمی آنتی ویروس ویندوز 10

بعد از تکمیل دانلود برنامه روی فایل نصبی آن دوبار کلیک کنید و بعد از باز شدن فایل نصبی روی Install کلیک کنید. مراحل نصب را تکمیل کنید تا آنتی ویروس روی سیستم نصب شود.

غیر فعال کردن دیفندر ویندوز 10

برای دیدن سایر برنامه های آنتی ویروس ویندوز میتوانید مطلب معرفی و دانلود ۱۶ تا از بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ کامپیوتر را مطالعه کنید.

غیر فعال کردن اسکن دوره ای آنتی ویروس

آنتی ویروس ویندوز به صورت دوره ای اسکنی انجام میدهد تا ویندوز ایمن بماند. زمانی که شما برنامه آنتی ویروس دیگری نصب میکنید و آنتی ویروس غیر فعال میشود باز هم ویندوز به صورت دوره ای اسکن خود را انجام میدهد. شما میتوانید این اسکن را غیر فعال کنید. برای این کار بعد از غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز از طریق منو Start وارد Settings شوید.

نرم افزار غیر فعال سازی انتی ویروس ویندوز 10

بعد از باز شدن صفحه اصلی تنظمیات مسیر Privacy & security> Windows Security را طی کنید. بعد ار آن گزینه Virus & threat protection را انتخاب کنید. بخش Microsoft Defender Options را باز کنید و گزینه Periodic scanning را غیر فعال کنید.

خاموش کردن آنتی ویروس در ویندوز 10

غیر فعال کردن Windows Defender Tasks

Windows Defender Tasks یکی دیگر از قسمت های آنتی ویروس است که باید به صورت دستی آن را غیر فعال کنید. برای این کار در قسمت جست جو ویندوز Task scheduler را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10

بعد از باز شدن کادر جدید در بخش سمت چپ کادر مسیر Task Scheduler Library> Microsoft> Windows> Windows Defender را طی کنید. روی تک تک بخش های سمت راست صفحه راست کلیک کنید و از منو باز شده Disable را انتخاب کنید تا غیر فعال شوند.

غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز 10

بعد از آن شما باید Windows Defender services را نیز غیر فعال کنید. برای این کار  کلید های Windows+ R را فشار دهید و Services.msc را در کادر باز شده تایپ کنید.

آموزش غیرفعال کردن دائمی آنتی ویروس ویندوز 10

سپس Microsoft Defender Antivirus را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید. از منو باز شده Properties را انتخاب کنید. در کادر Properties ابتدا روی Stop کلیک کنید سپس بخش Startup type را روی Manual یا Disabled تنظیم کنید.

نرم افزار غیر فعال سازی انتی ویروس ویندوز 10

Autoruns نرم افزار غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز ۱۰

برای غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز با نرم افزار غیر فعال سازی دیفندر ویندوز ۱۰ ابتدا برنامه Autoruns را دانلود کنید و فایل دانلود شده را از فایل زیپ خارج کنید. با توجه به روش اول که گفته شد، Real-time protection را در تنظمیات ویندوز غیر فعال کنید. بعد از غیر فعال کردن این قابلیت باید ویندوز را در حالت Safe mode راه اندازی کنید. بعد از رفتن به حالت Safe mode در ویندوز روی فایل Autoruns کلیک کنید تا باز شود. زمانی که Autoruns باز شد وارد تب Services شوید.

خاموش کردن آنتی ویروس در ویندوز 10

سپس از منو بالای صفحه Options را انتخاب کنید. بعد از آن تیک گزینه Hide Windows Entries را بردارید.

چگونه آنتی ویروس ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

به دنبال گزینه WinDefend بگردید و تیک آن را بردارید. این کار باعث جلوگیری از راه اندازی آنتی ویروس بعد از هر بار روشن شدن ویندوز میشود.

غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز 10

بعد از طی کردن مراحل بالا ویندوز را از حالت Safe mode خارج کنید.

سوالات متداول

آیا غیر فعال کردن Windows Defender به صورت موقت خطرناک است؟

در صورتی که از برنامه های روی ویندوز خود مطمئن باشید، غیر فعال کردن Windows Defender به صورت موقت برای انجام دادن یکسری کار ها خطرناک نیست ولی بعد از اتمام کار باید بلافاصله این قابلیت را فعال کنید. به دلیل این که Windows Defender از ویندوز در برابر ویروس ها محافظت میکند.

غیر فعال کردن Windows Defender به صورت دائمی خطرناک است؟

بله زمانی که شما آنتی ویروس پیشفرض ویندوز را غیر فعال میکنید، ویندوز در معرض خطرهای گوناگون قرار میگیرد. بنابر این زمانی که آنتی ویورس ویندوز را قطع میکنید بلافاصله یک برنامه آنتی ویروس دیگر روی ویندوز فعال کنید تا از ویندوز محافظت شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های غیر فعال کردن دیفندر ویندوز ۱۰ صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای غیر فعال سازی آنتی ویروس ویندوز ۱۰ استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز ۱۰ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب