مطلب فعلی :

آموزش ۸ روش حل مشکل گوگل پلی موزیک

رفتن به بالا

آموزش ۸ روش حل مشکل گوگل پلی موزیک

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 8 روش حل مشکل گوگل پلی موزیک

آموزش ۸ روش حل مشکل گوگل پلی موزیک

Google Play Music یک پلیر موزیک محبوب ? در سیستم عامل های گوشی اندروید و.. است اما در برخی موارد مشکلاتی را با آن تجربه خواهیم کرد. در ادامه ما به رایج ترین مشکلات گوگل پلی موزیک خواهیم پرداخت و ۸ روش حل مشکل گوگل پلی موزیک را بررسی میکنیم.

نحوه رفع مشکلات Google Play Music اندروید

How to Fix Google Play Music Error

Google Play Music یک برنامه پخش کننده موسیقی است که بیش از ۳۵ میلیون آهنگ را در خود جای داده است؛ که در مقایسه با بسیاری از برنامه های پخش کننده موسیقی دیگر بسیار قابل ملاحظه است. اشتراک ماهیانه پولی نه تنها به شما امکان می دهد تا دسترسی کامل به پروفایل ها داشته باشید بلکه می توانید از عضویت در YouTube Red بهره ببرید.

در برنامه گوگل پلی موزیک میتواند از هر موسیقی که در دستگاه خود ذخیره کرده اید لذت ببرید. اگر به دنبال پخش کننده موسیقی و سرویس پخش استریم هستید؛ برنامه Google Play Music یک انتخاب عالی است.

با این حال؛ همانطور که در مورد بسیاری از برنامه های دیگر هم اتفاق می افتد؛ گوگل پلی موزیک بدون مشکل نیست. برای کمک به شما، ما برخی از رایج ترین مشکلات گوگل پلی موزیک را جمع آوری کرده ایم و برای حل آنها راه حل هایی را پیشنهاد می دهیم.

مشکل آهنگ های تکراری در Google Play Music

یکی از مشکلات Google Play Music که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند؛ آهنگ های تکراری است که در گوگل پلی موزیک ذخیره شده اند (به ویژه هنگامی که موسقی خود را از iTunes سینک کرده باشند). متاسفانه این برنامه راهی برای شناسایی و حذف آهنگ های تکراری ندارد، بنابراین تنها راه حل باقی مانده، حذف کل تراک ها و بارگذاری مجدد آنها است.

مشکل آهنگ های تکراری در Google Play Music

عدم موفقیت در پرداخت یکی مشکلات گوگل پلی موزیک

مشکل گوگل پلی موزیک این است که وقتی برای اولین بار قصد دارید اشتراک خود را تنظیم و یا تمدید کنید با پیام های خطایی مواجه می شوید که به شما اعلام می کند پرداخت رد شده است؛ پردازش نمی شود و یا کارت مورد استفاده قابل قبول نیست.

برای حل این مشکل می توانید مراحل استاندارد مانند حذف و اضافه کردن دوباره روش پرداخت Google Payments را امتحان کنید. از صحت اطلاعات کارت مطمئن شوید و یا از روش پرداخت دیگری استفاده کنید. اگر کارت شما در گوگل پلی موزیک رد می شود؛ اما در جاهای دیگر بدون مشکل قابل استفاده است ممکن است لازم باشد با بانک خود و یا با گوگل (از طریق پشتیبانی) در ارتباط باشید تا بفهمید مشکل چیست.

عدم موفقیت در پرداخت یکی مشکلات گوگل پلی موزیک

به نظر می رسد که برای بیشتر کاربران ریستارت برنامه جواب داده است؛ برای انجام این کار ابتدا بسته به گوشی اندرویدی که دارید به مسیر Applications /Apps / Application Manager بروید. در منوی Settings به پایین صفحه اسکرول کنید. بعد روی Force Stop تپ کنید. سپس روی Storage ضربه بزنید و روی Clear Cache و بعد Clear Data تپ کنید (توجه داشته باشید که با این کار ممکن است برخی از اطلاعات شما پاک شود). بعد از این کار دوباره برنامه گوگل پلی موزیک خود را باز کنید و برای پرداخت اقدام کنید. با این حال ممکن است مشکل گوگل پلی موزیک شما حل شود؛ اما اگر با گوگل فوتو مشکل دارید می توانید ۲۶ روش حلی که قبلا ارائه دادیم را بررسی کنید.

مشکل پخش نشدن آهنگ در گوگل پلی موزیک

برخی از کاربران اعلام کرده اند که آهنگ هایی که از طریق گوگل پلی موزیک دانلود کرده اند در گوشی هوشمند آنها نمایش داده نمی شود. یک راه حل ساده برای رفع این مشکل وجود دارد. در منوی تنظیمات به Apps یا Application Manager بروید و Google Play Music را سرچ کنید. بعد روی Storage ضربه بزنید و Clear Cache را انتخاب کنید.

در بعضی دستگاه ها ممکن است نیاز باشد تا به منوی تنظیمات و بخش Storage and USB وارد شوید و این کار را انجام دهید. دستگاه خود را ریستارت کنید و بعد برنامه گوگل پلی موزیک را باز کنید؛ حالا باید همه موسیقی های شما در دسترس باشند.

مشکل پخش نشدن آهنگ در گوگل پلی موزیک

چرا گوگل پلی موزیک کار نمی کند؟ عدم ساپورت از فرمت ها

ممکن است با دانلود آهنگ در Music Manager خود با برخی از مشکلات مواجه شده باشید. برای حل این مشکلات باید ابتدا مطمئن شوید که آهنگی که می خواهید دانلود کنید از فرمت های پشتیبانی شده برخوردار است. فرمت های پشتیبانی شده شامل MP3, AAC (.m4a), WMA, FLAC, OGG, ALAC (.m4a) و .m4p است. برخی از فرمت های موسیقی مانند WAV پشتیبانی نمی شوند.

چرا گوگل پلی موزیک کار نمی کند؟

اگر موسیقی دانلود نمی شود؛ ابتدا مطمئن باشد که کتابخانه دستگاه شما پر نیست. در حال حاضر شما می توانید حداکثر ۵۰۰۰۰ آهنگ را در کتابخانه خود دانلود کنید. اگر کتابخانه شما پر شده است تنها راه حل حذف برخی از آهنگ های قدیمی است تا فضای کافی برای دانلود موسیقی های جدید فراهم شود.

برخی دیگر از کاربران اعلام کرده اند که زمانی از گوگل کروم برای اجرای Music Manager تحت وب استفاده می کنند پیغام خطا دریافت می کنند. خیلی ساده از گوگل کروم خارج شوید و دوباره وارد شوید.

علت پخش نشدن آهنگ در گوگل پلی موزیک

علت پخش نشدن آهنگ در گوگل پلی موزیک می تواند به پخش نشدن استیشن های دانلود برگردد. بسیاری از کاربران متوجه شده اند که وقتی دستگاه در حالت Play Downloaded Music Only است؛ استیشن ها دیگر موسیقی را پخش نمی کنند. به نظر می رسد با انتخاب این گزینه فقط آهنگ های دانلود شده شما فقط پخش می شوند. این مشکل دو سال پیش کاربران را تحت تاثیر قرار داده بود و به نظر می رسد دوباره بازگشت ناخوشایندی داشته است.

علت پخش نشدن آهنگ در گوگل پلی موزیک

مطمئن شوید که گزینه Stream Only On Wi-Fi فعال نیست و استریم را از طریق دیتای گوشی در اختیار دارد. حتی اگر هدف استیشن های دانلود شده پخش موسیقی به صورت آفلاین باشد؛ به نظر می رسد حتی فعال بودن این قابلیت باعث توقف پخش استیشن های دانلود شده در صورت عدم استفاده از وای فای می شود.

در صورتی که قادر به دانلود برنامه ها از گوگل پلی نیستید مقاله آموزش ۱۳ روش حل مشکل دانلود نشدن برنامه از گوگل پلی ما را مطالعه بفرمایید.

احراز هویت ۲ مرحله ای علت مشکل ورود به Music Manager

اگر از احراز هویت ۲ مرحله ای برای جیمیل خود استفاده کنید نمی توانید به Music Manager وارد شوید. برای حل این مشکل شما می توانید از روش دیگری برای لاگین شدن به سیستم استفاده کنید. حالا می توانید از گزینه get a text message with a verification code یا get a verification code from the Google authenticator app استفاده کنید. به نظر می رسد هر دوی این گزینه ها کار می کنند.

احراز هویت 2 عاملی علت مشکل ورود بود Music Manager

قبل از انجام مراحل بالا ممکن است مجبور شوید اطلاعات کارت اعتباری خود را به جیمیلتان اضافه کنید. از شما هزینه ای دریافت نمی شود و این کار احتمالا برای تایید کشور محل اقامت شما است.

رفع مشکل گوگل پلی موزیک در اندروید

شاید فراموش کرده باشد که اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. در برخی مواقع گوشی ما نشان می دهد که از اینترنت استفاده می کند اما در واقع اینترنتمان قطع است. گوشی خود را ریستارت کنید و از اتصال اینترنت خود اطمینان پیدا کنید. علاوه بر این سعی کنید که از اکانتی که در دستگاه دیگری استفاده نکرده اید به گوگل پلی موزیک وارد شوید.

این برنامه به گونه ای طراحی شده است که همزمان روی یک دستگاه کار می کند. مورد دیگری که وجود دارد شاید شما از یک اکانت مناسب استفاده نکرده اید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است به مسیر Menu > Settings > Account بروید و اکانت خود را تنظیم کنید.

احتمال دیگری که وجود دارد این است که ممکن است رمز ایمیل خود را تغییر داده باشید اما این تغییر را در گوگل پلی موزیک اعمال نکرده باشد. اگر نمی توانید رمز خود را به یاد بیاورید از صفحه بازیابی جیمیل استفاده کنید.

شما باید هنگام استفاده از گوگل پلی موزیک از مروگرهای مدرن استفاده کنید، که گوگل کروم می تواند بهترین گزینه باشد؛ اما همچنین می توانید از اج؛ اینترنت اکسپلورر؛ سافاری، فایرفاکس هم استفاده کنید، و مورد دیگر اینکه در تنظیمات مرورگر خود جاوا اسکریپت را غیرفعال نکنید. همچنین مطمئن شوید که آخرین نسخه فلش پلیر را نصب کرده اید. اگر به تازگی افزونه ای را به مرورگر خود اضافه کرده اید آن را غیر فعال کنید؛ مروگر را ریستارت کنید و دوباره گوگل پلی موزیک را اجرا کنید.

مشکلاتی که فقط با بروزرسانی های رسمی حل می شوند

برخی از مشکلات وجود دارد که راه حل های جالبی ندارند و تنها کاری که می توان کرد این است که صبر کنیم تا بروزرسانی های رسمی گوگل پلی موزیک را دریافت کنیم.

مشکلاتی که فقط با بروزرسانی های رسمی حل می شوند

موسیقی ها با گوشی همگام سازی نمی شوند

موسیقی هایی که از طریق کامپیوتر در گوگل پلی موزیک بارگذاری شده اند، با گوشی همگام سازی نمی شود. مشکل استاندارد پاک کردن حافظه کش برنامه، رفرش کتابخانه و بررسی تنظیمات همگام سازی است.

به طور همزمان نمی توان از Google Play Music و YouTube Red استفاده کرد

هنگام استفاده از یک حساب کاربری؛ نمی توان به طور همزمان از Google Play Music و YouTube Red استفاده کرد. طبق اعلام های رسمی؛ محدودیت پخش استریم وجود دارد و کاربران می توانند همزمان از یک سرویس پخش استریم استفاده کنند. امیدواریم این محدودیت در آینده برداشته شود.

مشکلات مربوط به کرومکست

کرومکست در حالی که چندین بار بروزرسانی شده است تا مشکلات مربوط به ارسال محتوا را برطرف کند، اما باز هم کاربران هنگلام استفاده از گوگل پلی موزیک و کرومکست با مشکلاتی روبرو هستند.

ارسال محتوا به دستگاه های Google Home

مشکلات ارسال محتوا به دستگاه های Google Home هم هنوز ادامه دارد. بسیاری از کاربران توجه شده اند که قادر به پخش موزیک روی دستگاه های خانگی هوشمند خود نیستند.

گزینه Browse Channel کار نمی کند

برخی از کاربران متوجه شده اند که قابلیت Browse Channel در برنامه آنها وجود ندارد. این مشکل به ویژه در مناطق خارج از ایالات متحده رایج است. ظاهرا گوگل تصمیم گرفته که این قابلیت ها را در کشوره های مختلفی که از آن استفاده کمی می کنند حذف کند.

دریافت پیغام Playback Paused Because You Are Listening On Another Device

این یکی از رایج ترین مشکلات گوگل پلی موزیک است که کاربران با آن روبر می شوند. با وجود استفاده از پلن GPM family و استفاده از اکانت های مختلف؛ هنگامی که کاربر پلن GPM family را برای گوش دادن به موسیقی در دستگاه های دیگر انتخاب می کند، کاربر اصلی این پیغام خطا را دریافت می کند. در آخر پیشنها می کنیم با مطالعه مقاله ۱۰ روش حل مشکل آپدیت برنامه و Download Pending گوگل پلی اندورید به اطلاعات خود اضافه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در کلاسیک وب برخی از روش های رفع مشکل موزیک پلیر گوگل سامسونگ، هواوی، نوکیا و غیره را به شما یاد دادیم. شما می توانید به طور منظم بروزرسانی ها را دریافت کنید و به بهبود تجربه کاربری خود ادامه دهید. نظرات و پیشنهادات می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب