مطلب فعلی :

آموزش ۸ روش کاربردی رفع ارور Critical Error در ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش ۸ روش کاربردی رفع ارور Critical Error در ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
رفع ارور Critical Error در ویندوز 10

آموزش ۸ روش کاربردی رفع ارور Critical Error در ویندوز ۱۰

منوی Start ویندوز یکی از کاربردترین بخش های ویندوز ۱۰ است چونکه به ما اجازه می دهد تا خیلی سریع به برنامه های نصب شده و تنظیمات دسترسی پیدا کنیم. بسیاری از کاربران ارور Critical Error – Start Menu Not Working را در ویندوز ۱۰ گزارش داده اند و اگر شما هم همین مشکل را دارید پیشنهاد می کنیم راه های حل مشکل پیغام خطای Critical Error در ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید.

نحوه حل مشکل پیغام خطای Critical Error در ویندوز ۱۰

How to Fix Critical Error Start Menu not Working on Windows 10

مشکلات منوی Start می تواند به شدت بر تجربه کاربری شما تاثیر منفی بگذارد. بسیاری از کاربران مشکلات زیر را گزارش داده اند:

  • منوی استارت و کورتانا کار نمی کند، منوی استارت و کورتانا در ویندوز ۱۰ کاملا به هم مرتبط هستند. با این حال بسیاری از کاربران اعلام کرده اند که هم منوی استارت و هم کورتانا کامپیوتر آنها کار نمی کند.
  • منوی استارت ویندوز ۱۰ باز نمی شود، در این حالت کاربران قادر به باز و بسته کردن منوی استارت نیستند.
  • منوی استارت به طور ناگهانی و نصادفی باز می شود، این مشکل روی نمایش برنامه های دیگر اختلال ایجاد می کند.
  • آیکن های منو استارت ناپدید می شود.
  • منوی استارت ویندوز ۱۰ بسیار کند می شود که به شدت روی عملکرد شما تاثیر گذاشته است.
  • منوی استارت شما ناپدید شده است که این مشکل به علت خرابی فایل ها است و می توان به راحتی آنها را حل کرد.

نحوه حل مشکل پیغام خطای Critical Error در ویندوز 10

قبلا در کلاسیک وب ۵ روش رفع مشکل ارور Out Of Range مانیتور در بازی و برنامه های ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش دادیم در ادامه شما ۸ روش کاربردی رفع ارور Critical Error در ویندوز ۱۰ را یاد خواهید گرفت.

حل ارور Critical Error با وارد شدن به حالت Safe Mode

قبلا ۱۳ روش رفع مشکل باز نشدن برنامه ها و رفع ارور This app can’t open ویندوز ۱۰ را به شما آموزش دادیم، شما در حالت سیف مد می توانید مشکل خطای Critical Error در ویندوز ۱۰ را علت یابی کنید. برای ورود به حالت سیف مد هنگام شروع ویندوز ۱۰ دکمه ویندوز و L را برای خروج از ویندوز فشار دهید. روی دکمه پاور که در سمت راست – پایین است کلیک کنید و کلید شیفت را نگه دارید و Restart را کلیک کنید.

کامپیوتر شما حالا باید بوت شود. به مسیر troubleshoot > Advanced options > Startup Settings بروید و دکمه Restart را کلیک کنید. بعد از اینکه کامپیوتر مجددا ریستارت شد دکمه F5 را برای دسترسی به Safe Mode with Networking فشار دهید. اگر در حالت سیف مد هیچ مشکل با منوی استارت ندارید احتمالا یکی از برنامه هایی که به تازگی نصب کرده اید ایجاد اختلال کرده است.

رفع ارور Critical در ویندوز ۱۰

بسیاری از کاربران اعلام کرده اند که نرم افزارهای آنتی ویروس و دراپ باکس باعث ایجاد ارور critical Error – Start menu not working شده است. به منظور حل این مشکل شما باید دراپ باکس را از کامپیوتر خود حذف کنید. برای انجام این کار کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید و عبارت appwiz.cpl را تایپ کنید. کلید اینتر یا دکمه OK را فشار دهید.

رفع ارور critical در ویندوز 10

حالا از لیست Dropbox را انتخاب کنید و Uninstall را انتخاب کنید. بعد از اینکه دراپ باکس حذف شد سیستم خود را ریستارت کنید و بررسی کنید آیا مشکل شما حل شده است یا نه. علاوه بر این آنتی وروس هایی مانند Symantec یا Avast می تواند در ویندوز ۱۰ و منوی استارت شما ایجاد مشکل کند که می توانید این آنتی ویروس ها را هم برای حل مشکل خود حذف کنید.

نحوه حل مشکل پنهان شدن آیکن Cortana

اگر آیکن Cortana شما از نوار کار حذف شده است روی نوار کار خود کلیک راست کنید و گزینه های Cortana> Hidden را انتخاب کنید.

نحوه حل مشکل پنهان شدن آیکن Cortana

حالا دوباره روی نوار کار کلیک راست کنید و گزینه های Cortana > Show search icon را انتخاب کنید. سپس کامپیوتر خود را ریستارت کنید و بررسی کنید که آیا مشکل پنهان شدن آیکن Cortana شما حل شده است یا نه.

نحوه حل مشکل پنهان شدن آیکن Cortana

آموزش حل خطای Critical Error – Start menu not working

کاربرانی که بعد از اتصال به اکانت مایکروسافت خود با پیغام Critical Error – Start menu not working مواجه می شوند می توانند این مشکل را با سوئیچ کردن به اکانت مدیریت دیگر و حذف پوشه TileDataLayer حل کنند. برای انجام این کار دکمه های Ctrl + Shift + Esc را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager برای شما باز شود. وقتی که این پنجره باز شد به مسیر File > Run new task بروید.

آموزش حل خطای Critical Error – Start menu not working

Cmd را تایپ کنید و گزینه Create this task with administrative privileges را انتخاب کنید و سپس دکمه OK را کلیک کنید.

آموزش حل خطای Critical Error – Start menu not working

وقتی پنجره Command Prompt باز شد دستور زیر را در آن تایپ کنید و اینتر کنید:

net user /add admin1 password1

آموزش حل خطای Critical Error – Start menu not working

حالا یک اکانت کاربری جدید با نام admin1 و با پسورد password1 ایجاد خواهد شد. شما می توانید از مقادیر دیگر برای نام کاربری و یا پسورد استفاده کنید. حالا باید کاربر جدید را اضافه کنیم برای انجام این کار دستور زیر را وارد کنید:

net localgroup administrators admin1 /add

آموزش حل خطای Critical Error – Start menu not working

پنجره Command Prompt را ببندید و از اکانت فعلی خارج شوید و به اکانت admin1 که به تازگی ایجاد کرده اید بروید. برای ورود شما باید پسورد password1 را وارد کنید. حالا دکمه ویندوز و R را با هم فشار دهید و عبارت %localappdata% را وارد کنید و اینتر کنید.

آموزش حل خطای Critical Error – Start menu not working

پوشه TileDataLayer را پیدا کنید و آن را پاک کنید. حالا از اکانت admin1 خارج شوید و به اکانت خودتان سوئیچ کنید. امیدواریم این راه حل توانسته باشد خطای Critical Error شما را حل کرده باشد.

آموزش حل خطای Critical Error – Start menu not working

مشکل باز نشدن استارت منو و مرکز کنترل در ویندوز ۱۰

برای حل ارور Critical Error – Start menu not working و مشکل باز نشدن استارت منو و مرکز کنترل در ویندوز ۱۰ ، شما باید در Task Manager فرآیند Local Security Authority Process را پیدا کنید و آن را End task کنید. برای انجام این کار دکمه های Ctrl + Shift + Esc را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود. حالا به سربرگ Processes بروید و فرآیند Local Security Authority Process را پیدا کنید، حالا روی آن کلیک راست کنید و End task را انتخاب کنید. پنجره Task Manager را ببندید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید. بعد از اینکه کامپیوتر ریستارت شد حل شدن مشکل خود را بررسی کنید.

مشکل باز نشدن استارت منو و مرکز کنترل در ویندوز 10

غیر فعال کردن اینترنت اکسپلورر جهت رفع خطای Critical Error

اگر شما ویندوز ۱۰ خود را ارتقاء داده باشید حل مشکل ارور Critical Process Died می تواند به علت اینترنت اکسپلورر شما به وجود آمده باشد برای حل این مشکل شما باید اینترنت اکسپلورر خود را غیرفعال کنید. برای انجام این کار کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید و عبارت appwiz.cpl را تایپ کنید بعد کلید اینتر را فشار دهید. پنجره Programs and Features برای شما باز خواهد شد روی Turn Windows features on or off کلیک کنید.

رفع خطای critical error

از لیست Internet Explorer 11 را پیدا کنید و آن را از حالت انتخاب خارج کنید اگر هم پیغامی برایتان ظاهر شد Yes را انتخاب کنید. کامپیوتر خود را ریستارت کنید و ببینید مشکلتان حل شده است یا نه.

رفع خطای critical error

ایجاد دو اکانت ادمین برای رفع ارور Critical Error Win 10

برای حل مشکل critical شما باید دو تا اکانت ادمین ایجاد کنید و پوشه Database را به اکانت اصلی خود انتقال دهید. برای انجام این کار اول روش چهارم را که در بالا آموزش دادیم را مطالعه کنید و بعد دستورات زیر را به ترتیب در CMD اجرا کنید:

net user /add admin1 password1

net user /add admin2 password2

net localgroup administrators admin1 /add

net localgroup administrators admin2 /add

حالا باید فایل TileDataLayer را کپی کنید. برای انجام این کار از اکانت فعل خود خارج شوید. به اکانت admin1 وارد شوید که برای ورود به پسورد password1 احتیاج پیدا خواهید کرد. بعد از ورود کامپیوتر خود را ریستارت کنید. بعد از اینکه سیستم ریستارت شد به اکانت admin2 وارد شوید و از پسورد password2 استفاده کنید. حالا به مسیر C:Usersadmin1AppDataLocalTileDataLayer بروید. اگر پوشه AppData را پیدا نمی کنید به سربرگ View بروید و گزینه Hidden items را انتخاب کنید.

ارور critical error win 10

در TileDataLayer شما باید پوشه Database را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Copy را انتخاب کنید. حالا به مسیر C:UsersYour_usernameAppDataLocalTileDataLayer بروید و پوشه Database را به Database.old تغییر نام دهید. پوشه Database جدید را پیست کنید. کامپیوتر خود را ریستارت کنید و به اکانت اصلی خود برگردید.

جهت رفع ناپدید شدن منوی استارت ، ویندوز را رفرش کنید!

برای حل مشکل ارور critical_process_died شما باید ویندوز ۱۰ خود را رفرش کنید. برای انجام این کار، کلید ویندوز و L صفحه کلید خود را فشار دهید و روی دکمه Power که در گوشه سمت راست پاین است کلیک کنید. کلید شیفت را پایین نگه دارید و Restart را انتخاب کنید. وقتی کامپیوتر ریستارت شد به مسیر Troubleshooting > Refresh your PC بروید. برای ذخیره فایل های شخصی خود Keep my files را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

اگر مشکل شما هنوز وجود دارد موارد زیر را نیز امتحان کنید:

  • کامپیوتر خود را ریستارت کنید.
  • مطمئن شوید که ویندوز شما آپدیت است. اگر لایسنس ویندوز شما منقضی شده است از ۶ روش رفع مشکل پیغام Expire و لایسنس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ استفاده کنید.
  • بین اکانت های مختلف سوئیچ کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در پست امروز ۸ راه حل متنوع ناپدید شدن منوی استارت ویندوز ۱۰ را به شما آموزش دادیم، شما برای حل این مشکل چه راهکارهایی سراغ دارید؟ تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب