مطلب فعلی :

آموزش ۹ روش فهمیدن کشور ، تاریخ و.. ساخت گوشی اندروید و آیفون

رفتن به بالا

آموزش ۹ روش فهمیدن کشور ، تاریخ و.. ساخت گوشی اندروید و آیفون

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
فهمیدن کشور ، تاریخ و.. ساخت گوشی اندورید ، آیفون و..

آموزش ۹ روش فهمیدن کشور ، تاریخ و.. ساخت گوشی اندروید و آیفون

اینکه به هنگام خرید تلفن همراه بدانید که این تلفن همراه در چه تاریخی تولید شده است و یا اینکه در مورد تلفن همراه خود و یا اطرافیان کنجکاوی کنید و چک کنید که در چه کشوری تولید شده است. کار سختی نیست و  به چند طریق می‌توان آن را انجام داد. در این مطلب روش های فهمیدن کشور ، تاریخ ، سال و.. ساخت گوشی اندروید و آیفون را بررسی میکنیم.

فهمیدن سال ساخت ساخت گوشی سامسونگ، آیفون و..

How To Check Manufacturing Date in iPhone and Android Mobile

گاهی برای ما مهم است که بدانیم تلفن همراه نو یا استفاده‌ شده‌ای که قصد خرید داریم در چه تاریخی و در چه کشوری تولید شده است.  راه‌های مختلفی برای به دست آوردن این اطلاعات وجود دارد. استفاده از کدهای مختلف، استفاده از برنامه‌ها و یا مراجعه به قسمت تنظیمات تلفن. امروز در کلاسیک وب روش های مختلف فهمیدن سال ساخت ساخت گوشی سامسونگ، آیفون و… را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نحوه تشخیص سال ساخت گوشی از روی جعبه آن

فهمیدن سال ساخت گوشی

بعضی  از سازندگان تلفن همراه به فکر این کنجکاوی بوده اند و تاریخ تولید رار وی جعبه درج کرده اند. گوشی‌های موتورولا، OnePlus و برخی دیگر این ویژگی را دارند کافیست روی جعبه به دنبال “Date” بگردید. اگر آن را پیدا نکردید اشکالی ندارد راه‌های دیگری هم وجود دارد.

بخش تنظیمات Apple و برخی از گوشی‌های اندرویدی برای فهمیدن سال ساخت گوشی

فهمیدن سال ساخت گوشی

برخی از تلفن ها شامل تاریخ سازنده در تنظیمات خود تلفن هستند. جای آن در تنظیمات متفاوت خواهد بود، اما به طور معمول در جایی تحت About Phone قرار دارد. اکنون برخی آن را به وضوح به عنوان تاریخ تولید یا نسخه سخت افزاری مشخص می کنند، اما برخی دیگر آن را به کد سریال می شناسند. متأسفانه، این مسئله درک دقیق آن را دشوارتر می کند.

به عنوان مثال، اپل اطلاعات تولیدی را درست در شماره سریال خود قرار می دهد. سومین رقم مربوط به سال است. عدد ۹ به معنی ۲۰۰۹ ، ۰ به معنای ۲۰۱۰ ، ۱ به معنی ۲۰۱۱ و به همین ترتیب ادامه می‌یابد. رقم چهارم و پنجم به طور معمول مربوط به هفته ای از  سال تولید آیفون است. اگر فکر می کنید شماره سریال شما ممکن است این اطلاعات را مخفی کند، توصیه می کنیم از گوگل استفاده کنید. از آنجا که تعداد زیادی نصب مختلف در آنجا وجود دارد ، شما مجبورید خودتان این مورد را جستجو کنید. ما چیزی شبیه به “your phone brand and model” [با نام تجاری و مدل شما] را امتحان کرده ایم.

استفاده از برنامه برای فهمیدن سال ساخت گوشی در سامسونگ

نحوه تشخیص سال ساخت گوشی

اگر تلفن سامسونگ دارید، شانس خوبی وجود دارد که بتوانید از این روش فوق العاده ساده استفاده کنید. به سادگی به Google Play بروید و به دنبال یک برنامه اطلاعات تلفنی باشید. به عنوان مثال، Phone Info *Samsung*هنگامی که آن را در گلکسی S7 Edge آزمایش کردیم با موفقیت کار کرد. متأسفانه ، ما چند تلفن دیگر (OnePlus 6 ، Blackberry Key2 و Doogee Mix) را آزمایش کردیم و برنامه‌های اطلاعات تلفن، داده های تولیدی را ارائه ندادند، بنابراین به نظر می رسد ابن امکان بیشتر در سامسونگ استفاده می‌شود.

استفاده از کدهای ساخت برای تشخیص سال ساخت گوشی

اگر سال ساخت گوشی را در جعبه، در تنظیمات یا از طریق یک برنامه پیدا نکردید از کد فهمیدن تاریخ ساخت گوشی استفاده کنید. مشکلی که در مورد این کدها وجود دارد این است که آنها معمولاً فقط مخصوص OEM نیستند بلکه حتی می توانند مدل خاصی باشند. این امر باعث می شود که ما به طور مستقیم شما را راهنمایی نکنیم. برخی از دستگاه ها با وارد کردن شماره * # ۱۹۷۳۲۸۶۴۰ # * یا * # * # ۱۹۷۳۲۸۶۴۰ # * # * به شماره گیر پاسخ خواهند داد. سپس منوی سرویس باز می شود. اگر این کد برای دستگاه شما کار نمی کند، باید کد تولید کننده خاص خود را از طریق Google جستجو کنید.

فهمیدن سال ساخت گوشی

فهمیدن سال ساخت گوشی

فهمیدن سال ساخت گوشی اپل

برای اینکه بدانید آیفون شما چند ساله است ، ابتدا به شماره سریال آیفون خود نیاز دارید. این سریال از طریق زیر قابل یافتن است.

Settings → General → About → Serial Number

اکنون با استفاده از شماره سریال می توانید دو روش برای تعیین سن آیفون خود داشته باشید. گزینه اول از طریق صفحه پشتیبانی اپل است که می توانید وضعیت گارانتی آیفون خود را بررسی کنید. اگر این کار نمی کند، می توانید سن دستگاه را با استفاده از سرویس رایگان “Chipmunk” بررسی کنید.

فهمیدن سال ساخت گوشی اپل توسط وارانتی و گارانتی آن

برای فهمیدن تاریخ ساخت گوشی آیفون خود بر اساس تاریخ انقضاء ضمانت آیفون خود از وب سایت “Check Coverage” اپل استفاده کنید:

  1. ابتدا صفحه وب “Check Coverage” را در iPhone ، PC یا Mac خود باز کنید.
  2. شماره سریال آیفون خود را وارد کنید، کد را تأیید کرده و روی “Next” کلیک کنید.

فهمیدن سال ساخت گوشی اپل

در صفحه بعد اطلاعاتی درباره پشتیبانی و تاریخ انقضاء ضمانت آیفون پیدا خواهید کرد. اکنون می توانید با مشاهده دوره گارانتی به راحتی سن آیفون خود را دریابید. از آنجا که اپل همیشه ضمانت یکساله تولید کننده محصولات خود را اعطا می کند، باید یک سال از تاریخ انقضا را که در اینجا ذکر شده است محاسبه کنید. اکنون می دانید آیفون چه زمانی خریداری شده است و می تواند سن دقیق آن را تعیین کند..

فهمیدن سال ساخت گوشی اپل

اگر آیفون شما از یک سال قدیمی تر باشد، در این مرحله تاریخ انقضا را مشاهده نمی‌کنید. در این حالت می توانید از ابزار آنلاین زیر استفاده کنید.

تعیین سال ساخت گوشی با ابزار آنلاین Chipmunk

وب سایت هلندی  “Chipmunk” یک سرویس رایگان ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید (علاوه بر برخی داده های فنی درباره آیفون خود) سال تولید و هفته تولید را بیابید.

ابتدا وب سایت “Chipmunk” را در iPhone ، PC یا Mac خود باز کنید و شماره سریال آیفون خود را در قسمت ورودی متن وارد کنید. سپس بر روی دکمه  “Laat de informatie zien” کلیک کنید.

چک کردن imei گوشی اپل

در صفحه بعد می توانید براساس جزئیات هفته تولید و سال تولید، دقیقاً سن آیفون خود را تعیین کنید.

چک کردن imei گوشی اپل

ما این ابزار را با آیفون X و آیفون ۷ پلاس آزمایش کردیم و  توانستیم سن آیفون X را دریابیم، آیفون ۷ پلاس داده های مهم را به ما نشان نداد. بنابراین کاملاً ممکن است که در اطلاعات بازیابی شده برای مدل‌های مربوطه تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. با این وجود، ما فقط می توانیم به شما توصیه کنیم که این ابزار را برای خودتان امتحان کنید.

فهمیدن کشور ساخت گوشی

شاید حس کنجکاوی شما بخواهد بدانید که تلفن همراه شما ساخته‌ی کدام کشور است. برای اینکه بفهمیم گوشی ساخت کجاست؟ هم راه‌هایی وجود دارد. در منوی تنظیمات نمی‌توانید به کشور سازنده‌ی تلفن همراهتان برسید. برای اینکه بدانید کشور سازنده‌ی تلفن هوشمند اندرویدی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید چیست، باید از کدهای منحصر به فردی استفاده کنید.

کدهای تست Android مواردی هستند که می توانید برای بررسی این موضوع استفاده کنید. این کدهای آزمایشی برای بررسی انواع مختلفی از اطلاعات مفید در مورد دستگاه تلفن همراه برای هر کاربر گوشی هوشمند Android بسیار مفید است. هنگامی که می خواهید یک وسیله جدید یا استفاده شده را از شخصی خریداری کنید، کدها نقش بزرگی را ایفا می کنند.

وقتی کدی را فشار می دهید که در ادامه بیان می‌شوند، می توانید ببینید که آیا این دستگاه ارزش پول شما را دارد یا خیر. هیچ برنامه ای وجود ندارد که این کار را برای شما انجام دهد اگر این کدها نباشند، راه دیگری برای این کار وجود ندارد. سایر ویژگی‌های یک تلفن هوشمند را می توان به صورت دستی یا فیزیکی مورد آزمایش قرار داد تا اثربخشی آن را ببینید، اما در مورد کشور و تاریخ ساخت، باید از این کدهای منحصر به فرد استفاده کنید.

مراحل یافتن کشور سازنده گوشی

کشور تولید کننده دستگاه شما در شماره IMEI دستگاه پنهان است. شماره IMEI چیست؟ مخفف International Mobile Equipment Identity است. معمولاً حداکثر ۱۵ یا ۱۷ عدد است. این کد ۱۰۰٪ بی نظیر است؛ این بدان معناست که دو دستگاه هرگز نمی توانند کد IMEI یکسان را داشته باشند حتی اگر یک مدل از همان تولید کننده باشند. با این حال، شماره IMEI با یک هدف خاص برچسب خورده است. این برای شناسایی یا ردیابی دستگاه‌های تلفن همراه است.

یکی دیگر از موارد مهم کد IMEI کمک به جلوگیری از سرقت است. بنابراین ، در صورت گم شدن یا سرقت از طریق IMEI می توانید دستگاه تلفن همراه خود را مسدود کنید. از این رو ، این کد ضروری است ، و لازم است که IMEI تلفن هوشمند خود را بدانید.هنگامی که کد IMEI خود را می شناسید، کشور تولید کننده دستگاه Android خود را می شناسید.

چگونه شماره سریال IMEI خود را ببینید؟ چک کردن IMEI گوشی اپل ، سامسونگ و..

کد  # # ۰۶ #  را در شماره گیر تلفن خود وارد کنید این کد همانند کد مخفی تعیین سال ساخت گوشی عمل میکند. این کد شماره IMEI شما را اجرا کرده و نمایش می دهد. همانطور که قبلاً گفته شد ، این شماره از حدود ۱۵ – ۱۷ عدد تشکیل شده است که کشور تولید کننده دستگاه شما با دو عدد در این شماره سریال نشان داده می شود. در اینجا مثالی از کد معمولی IMEI آورده شده است: ۳۸۹۳۹۹۰۱۲۳۵۵۶۷۸

آیا شما در کد بالا متوجه چیزی شده اید؟ دو عدد رنگ های مختلفی دارند ، درست است؟

خوب ، شماره IMEI شما هیچ یک از شماره های آن را با رنگی دیگر نشان نمی دهد، ما فقط سعی داریم به چیزی اشاره کنیم، به همین دلیل ما از دو رنگ استفاده کردیم. حقیقت این است که این دو شماره رنگی کد کشور هستند. یعنی ۰۱ کدی است که نمایانگر مکان تولید دستگاه با این شماره IMEI است. به طور معمول ، ارقام ۷ و ۸ کد کشور است که نشان می دهد دستگاه شما در کجا ساخته شده است. بنابراین ، در کد IMEI فوق ، این به این معناست که تلفن هوشمند ما در فنلاند ساخته شده است، زیرا فنلاند به عنوان یک کشور با شماره ۰۱ یا ۱۰ در هر شماره IMEI نمایش داده می شود.

دانستن کدهای مختلف کشور تولیدی به شماره IMEI

تشخیص کشور سازنده گوشی اپل ، سامسونگ و.. از روی کد IMEI در این مرحله کمی نیاز به کد گشایی دارد اگر رقم ۷ و ۸ عدد ۰۰ باشد ، بدین معنی است که دستگاه ساخته شده در کارخانه اصلی خود است. یعنی شما از بهترین مدل مدل دستگاه خود استفاده می کنید. ۰۱ یا ۱۰ نشان می دهد که این دستگاه در کارخانه OEM فنلاند ساخته شده است. چنین دستگاه هایی همچنین مدل های با کیفیتی هستند. وقتی کد ۱۳ باشد ، به این معنی است که دستگاه شما از یک کارخانه آذربایجان است و چنین دستگاه هایی معمولاً بهترین مدل ها نیستند.

اگر کد ۰۲ یا ۲۰ باشد ، تلفن هوشمند Android شما از هر یک از شرکت های OEM که در امارات فعالیت می کنند ، آمده است. این واقعاً جزء بهترین مدلها نیست. ۰۳ یا ۳۰ مخفف کارخانه چین است. بنابراین ، این اگر رقم ۷ و ۸ در کد IMEI  ، ۰۳ یا ۳۰ را نشان دهد. این کارخانه از یک کارخانه چین است.

با این حال ، این هنوز یک دستگاه با کیفیت بالا است. وقتی کد ۰۴ یا ۴۰ باشد ، این بدان معنی است که دستگاه شما در کارخانه چین نیز ساخته شده است. اگر ۰۵ یا ۵۰ را به عنوان رقم میانی دیدید ، نشان می دهد که دستگاه شما در ایالات متحده یا فنلاند تولید می شود. چنین دستگاه هایی از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان از نظر کلاس در رده بهترین ها هستند. ۰۶ یا ۶۰ نمایانگر هر یک از کشورهای زیر است – چین ، هنگ کنگ و مکزیک. ۰۸ یا ۸۰ نماینده یک کارخانه آلمان است. آنها به همان اندازه دستگاه هایی با کیفیت خوب هستند.

این کدهای استانداردی هستند که در شماره های IMEI خود در موقعیت های ۷ و ۸ مشاهده خواهید کرد. همانطور که در بالا توضیح داده شد ، آنها برای کشورهای مختلف درج میشوند و به فهمیدن محل ساخت گوشی کمک میکنند. بنابراین ، اکنون می توانید کشوری را که دستگاه شما ساخته است ، بدانید.

نظرات و دیدگاه‌های شما؟

امروز روش‌های مختلف فهمیدن ساال ساخت گوشی و همچنین کشور ساخت گوشی را بررسی کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود در رابطه با فهمیدن سال ساخت ساخت گوشی سامسونگ، آیفون و… را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب