مطلب فعلی :

آیا جراحی اسلیو خطر مرگ دارد؟

رفتن به بالا

آیا جراحی اسلیو خطر مرگ دارد؟

نوشته admin

3 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
آیا جراحی اسلیو خطر مرگ دارد؟

آیا جراحی اسلیو خطر مرگ دارد؟

جراحی لاغری اسلیو، یک فرآیند ایمن و با تاثیر کمی بر روی بافت ‌های جانبی معده و بدن است. به طور کلی خطرات مرتبط با انجام عمل اسلیو معده ناچیز بوده و اگر تحت نظارت یک پزشک متخصص انجام شود، احتمال وقوع مشکلات جدی در حین جراحی لاغری کمتر از ۱ درصد خواهد بود. با این حال عده زیادی از بیماران نگران عوارض اسلیو معده هستند و می خواهند بدانند این عمل چقدر می تواند خطرناک باشد.

لازم به ذکر است که جراحی تنها راهکار برای درمان چاقی نیست، بلکه زمانی می‌ تواند موثر باشد که تلاش ‌های شما در راستای کاهش وزن و لاغری از طریق رژیم غذایی و ورزش به نتایج مطلوب نرسیده باشد. در این مطلب به عوارض اسلیو معده می پردازیم تا اگر شما کاندیدای مناسب برای انجام این عمل هستید با اطلاعات کامل به سوی این درمان قدم بردارید.

عمل لاغری بدون ریسک

در تمام جراحی ‌ها و زمینه ‌های مختلف، ریسک‌ هایی وجود دارند. بنابراین، امکان انکار خطر مرگ ناشی از عمل لاغری وجود ندارد. باید در نظر داشت که جراحی لاغری تنها برای دستیابی به تناسب اندام نیست. بلکه در بیشتر موارد، برای درمان بیماری‌ های ناشی از چاقی نیز استفاده می ‌شود. به عنوان مثال، اگر شما به دیابت مبتلا هستید، انجام جراحی لاغری ممکن است به شما کمک کند تا این بیماری درمان شود. با مشاوره و همکاری با متخصص و جراح چاقی، هیچگونه خطری برای شما به وجود نخواهد آمد. همچنین، با انتخاب بهترین دکتر متخصص، می توانید جراحی خود را با آرامش بالایی انجام دهید.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

قبل از آنکه به احتمال مرگ در اثر عمل اسلیو معده بپردازیم، بهتر است درباره فرایند انجام این جراحی بیشتر بدانید. تا زمانی که اطلاعات کافی درباره این نوع جراحی چاقی نداشته باشد، احساس ترس یا ناامنی درباره آن طبیعی است.

برای درک بهتر مزایا و مخاطرات عمل، نیاز به اطلاعات دقیق ‌تری درباره چگونگی انجام جراحی دارید. جراحی اسلیو، که به نام اسلیو گاسترکتومی نیز شناخته می ‌شود، یک نوع جراحی چاقی است که با تغییر در مهم ‌ترین عضو سیستم گوارشی، یعنی معده، منجر به مصرف کمتر مواد غذایی می‌ شود.

در این روش، با استفاده از تکنیک لاپاراسکوپی، تقریبا ۸۰ درصد از حجم معده برش داده شده و بخش باقیمانده به شکل یک آستین لوله‌ ای یا موز کوچک درآمده که گنجایش کمی برای ورود غذاست دارد.

استفاده از تکنیک لاپاراسکوپی باعث می‌ شود تا تنها چند برش کوچک در شکم ایجاد شود و با استفاده از ابزارهای مخصوص لاپاراسکوپی، برش و منگنه ‌زنی معده انجام شود. این روش جراحی به همراه ایمنی بیشتر و ریسک کمتر انجام می ‌شود، در مقایسه با روش‌ های سنتی که در گذشته با برش‌ های عمقی به صورت تهاجمی‌تر اجرا می ‌شد. به همین دلیل، احتمال بروز عوارض و مخاطرات در اسلیو از طریق لاپاراسکوپی به شدت کاهش یافته است.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

چه زمانی خطر مرگ با اجرای عمل اسلیو معده پیش می‌ آید؟

مرگ پس از انجام عمل اسلیو معده زمانی محتمل است که هر یک از عوارض زیر پس از اجرای جراحی نادیده گرفته شوند. نادیده گرفتن این موارد، نه تنها در جراحی اسلیو بلکه در هر نوع جراحی، می ‌تواند جان فرد را به خطر بیاندازد و با مرگ همراه شود:

لخته شدن خون

لخته شدن خون، یکی از عوارض نادر پس از اجرای عمل اسلیو معده است که افراد ممکن است بعد از این جراحی با آن مواجه شوند. این عارضه به ویژه برای افرادی رخ می ‌دهد که سابقه ابتلا به بیماری‌ های مرتبط با انعقاد خون را دارند.

در این موارد، ممکن است لخته خون در ساق پا به نام ترومبوز ورید عمقی یا در ریه به نام آمبولی ریه ایجاد شود. این موضوع باعث می ‌شود لخته به سمت بالا و قلب کشیده شود و فرد دچار سکته یا مرگ شود. بنابراین، اگر از علائم زیر رنج می برید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید:

  • ساق پای شما دردناک و حساس شده است
  • تورم، قرمزی یا گرمی در ساق پا احساس می‌ کنید
  • درد قفسه سینه تیز و کوبنده است و هنگام تنفس بدتر می‌ شود
  • تنگی نفس یا سرفه دارید
  • احساس ضعف یا سرگیجه می‌ کنید

چه زمانی خطر مرگ با اجرای عمل اسلیو معده پیش می‌ آید؟

درمان لخته خون پس از اسلیو:

برای پیشگیری از این عارضه، ممکن است توصیه شود تا در روزهای اول بعد از جراحی، پیاده ‌روی ‌های منظم داشته باشید. همچنین، استفاده از جوراب واریس که ساق پا را محکم نگه می ‌دارد، گزینه دیگری برای پیشگیری و درمان این عارضه خواهد بود.

نشت معده

در شرایط بسیار نادر، ممکن است در روزهای ابتدایی پس از انجام اسلیو، غذا به داخل شکم نفوذ کرده و نشت پیدا کند. اگر منگنه پس از جراحی با دقت انجام نشده باشد، احتمالا شیره گوارشی از معده خارج شده و وارد بدن می‌ شود. این ممکن است یک مشکل جدی و خطرناک باشد که با عفونت در داخل شکم همراه شده و گاها به عنوان یکی از عوامل مرگ با انجام اسلیو معده در نظر گرفته شود. علائم این مشکل به شرح زیر هستند:

  • دمای بدن به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد
  • ضربان قلب به شدت افزایش می‌یابد
  • در ناحیه اطراف شکم درد حس می‌شود
  • تنفس به صورت چشمگیری سریع‌تر می‌شود
  • احساس لرزش به شدت مشخص است

درمان نشت معده:

اگر هر یک از علائم فوق را تجربه می‌ کنید، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا، آنتی ‌بیوتیک به شما تجویز می ‌شود و پس از آن، برای ترمیم نفوذ ممکن است نیاز به جراحی مجدد باشد.

سندروم دامپینگ

سندروم دامپینگ یکی دیگر از عوارض جراحی اسلیو معده است که ممکن است به صورت بلافاصله بعد از عمل یا مدتی بعد از آن ظاهر می شود. علت اصلی این سندروم ورود غذای نیمه هضم شده به روده کوچک است. عدم رعایت دستور العمل‌ های غذایی بعد از جراحی می‌ تواند احتمال ابتلا به این عارضه را افزایش دهد.

در ابتدا، علائم ممکن است به صورت تهوع، استفراغ و افزایش فشار خون و ضربان قلب ظاهر شوند. در مراحل بعدی و در سندروم دامپینگ دیررس، علائم به شرح زیر خواهند بود:

  • حالت تهوع و استفراغ شدید
  • اسهال
  • برافروختگی یا سبکی سر
  • ضربان تند و سریع قلب
  • احساس نفخ بعد از هر وعده غذایی
  • لرزش
  • از دست دادن تمرکز
  • گرگرفتگی
  • عرق سرد

درمان سندروم دامپینگ:

در ابتدا، تغییراتی در رژیم غذایی اعمال می ‌شود. اگر پس از این تغییرات علائم همچنان ادامه دارد، باید به جراح چاقی مراجعه کرد تا علت بیماری به درستی تشخیص داده شود. عدم توجه به علائم می‌ تواند بسیار خطرناک باشد و جان فرد را تهدید کند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 3 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب