مطلب فعلی :

اضافه کردن آیکن چشم نمایش پسورد تایپ شده به فیلد رمز کروم و فایرفاکس

رفتن به بالا

اضافه کردن آیکن چشم نمایش پسورد تایپ شده به فیلد رمز کروم و فایرفاکس

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
اضافه کردن آیکن چشم نمایش پسورد به فیلد های رمز کروم و فایرفاکس

اضافه کردن آیکن چشم نمایش پسورد تایپ شده به فیلد رمز کروم و فایرفاکس

هنگام تایپ کلمه عبور در فیلد پسورد یک فرم ثبت نام یا یک فرم لاگین به جای کاراکترها شما پسوردهای دایره ای یا ستاره ای مشاهده می کنید. اما برخی اوقات شما مایل هستید که به جای دیدن ستاره یا دایره خود کراکتر را مشاهده کنید. یک راه حل این است که کلمه عبور خود را در نوار آدرس یا جای دیگر تایپ کنید و بعد آن را کپی، پیست کنید. اما برخی کاربران تمایل دارند که با راه حل ساده تری مشکل مشاهده نشدن کلمه عبور را رفع کنند. پست امروز کلاسیک وب در مورد نمایش فیلدهای پسورد ستاره و دایره ای با اضافه کردن گزینه آیکن چشم به گوگل کروم و فایرفاکس است.

اضافه کردن آیکن چشم نشان دادن پسورد تایپ شده در گوگل کروم و فایرفاکس

How to Add Eye Icon for Show Passwords in Firefox And Google Chrome

در اینترنت تقریبا تمام وب سایت های مبتنی بر اعضا نیاز به وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور دارند. وقتی که شما در فیلد پسور کلمه عبور خود را وارد می کنید به جای کاراکتر به شما دایره و یا ستاره نمایش داده می شود، به همین خاطر رمز شما توسط دیگران مشاهده نمی شود. نمایش ستاره یا دایره به جای کلمه عبور یک روش امنیتی برای حفط حریم خصوصی است ولی در برخی موارد ما می خواهیم ببینیم که داریم چه چیزی تایپ می کنیم تا مطمئن شویم که رمز عبور را درست تایپ کرده ایم یا نه. هیچ راه حلی برای انجام این کار وجود ندارد به غیر از اینکه در هنگام تایپ به کلیدهای صفحه کلید نگاه کنیم.

قبلا در کلاسیک وب نحوه مشاهده پسورد های ذخیره شده توسط مرورگرها را آموزش دادیم، در ادامه آموزش امروز کلاسیک وب ما قصد داریم نحوه نمایش پسورد در گوگل کروم و فایرفاکس به صورت لحظه ای و تنها با کلیک بر روی گزینه آیکن چشم را به شما آموزش دهیم.

show-password-featured-image1

نشان دادن پسورد تایپ شده فایرفاکس با اضافه کردن گزینه چشم

اگر شما در یک منطقه امن مثل خانه هستید به طوری که کس دیگری نمیتواند از سیستم شما استفاده و رمز عبور شما را ببیند می توانید افزونه فایرفاکس show password filed را برای نشان دادن پسورد امتحان کنید. این افزونه به شما اجازه می دهد تا به طور موقت پسورد خود را هنگام تایپ مشاهده کنید.

ابتدا افزونه show password filed را نصب کنید. برای نصب روی دکمه Add to Firefox کلیک کنید.

add to fire fox

پس از نصب افزونه لازم نیست که فایرفاکس را دوباره راه اندازی کنید و افزونه به طور خودکار فعال می شود. وقتی که روی فیلد پسورد کلیک می کنید شروع به تایپ می کنید، به جای ستاره و دایره شما کاراکترها را مشاهده می کنید. وقتی که ماوس را از روی فیلد پسورد برمی دارید دوباره به جای کاراکترها شما ستاره و یا دایره را مشاهده خواهید کرد.

show-password_twitter

به طور پیش فرض مدت زمان  پنهان ماندن پسورد به ۲ ثانیه تنظیم شده است اما شما می توانید این مدت زمان را تغییر دهید. برای انجام این کار روی دکمه در بالای مرورگرتان راست کلیک کنید. با کلیک بر Add-ons به Add-ons Manager بروید. در سربرگ Extensions قسمت Show Password Field را پیدا کنید. روی دکمه More Options کلیک کنید. شما باید صفحه Settings را مشاهده کنید.

show-password_settings

در اینجا شما می تواند زمان تاخیر قبل از نمایش کامه عبور و زمان تاخیر قبل از مخفی کردن کلمه عبور را تغییر دهید.  برای افزایش یا کاهش زمان روی پیکان های کنار شماره کلیک کنید. زمان نشان داده شده برحسب ثانیه است. شما همچنین می توانید رنگ فونت و پس زمینه کلمه عبور را تغییر دهید.

نمایش پسورد ستاره دار و دایره ای گوگل کروم ، فایرفاکس ، ادج و..

ISeePass افزونه ای مبتی بر اسکریپت دیگری است که شما می توانید برای مشاهده کلمه عبور خود از آن در همه مرورگرها مثل فایرفاکس ، کروم ، اپرا ، سافاری ، ادج و.. استفاده کنید. برای نمایش پسورد ستاره دار  ابتدا شما باید به سایت ISeepass بروید. به پایین صفحه اسکرول کنید تا دکمه پرتقالی رنگ ISeePass را ببینید. خیلی ساده این دکمه را بکشید و در قسمت بوک مارک مرورگر رها کنید. اگر نوار بوک مارک شما فعال نیست در سمت راست مرورگر کروم روی سه نقطه عمودی کلیک کنید گزینه Bookmarks را انتخاب کنید و بعد Show Bookmarks bar را کلیک کنید.

iseepass

این افزونه نیازی به تنظیمات خاصی ندارد تنها کافی است که وارد یک صفحه که فیلد پسورد دارد بشوید و در فیلد پسورد شروع به تایپ کنید حالا برای نمایش پسورد کافی است که بر روی دکمه ISeepass کلیک کنید تا پسورد برای شما نمایش داده شود برای مخفی کردن پسورد باز بر روی دکمه ISeepass کلیک کنید.

iseepass-featured

شما همچنین می توانید این افزونه را در گوشی های اندرویدی خود نصب کنید. تنها کافی است که دکمه ISeepass را روی نواری بوک مارک گوگل کروم ، فایرفاکس گوشی اندرویدتان بکشید.

قبلا در کلاسیک وب نحوه مشاهده پسوردهای ذخیره شده را در پست آموزش یافتن و نمایش پسوردهای مخفی و ذخیره شده در ویندوز آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

نمایش آنی پسورد دایره ای کروم و فایرفاکس

قابلیتی در مرورگر Internet Explorer وجود دارد که با کلیک بر روی علامت چشم در فیلد پسورد، کاراکترهای پسورد نمایش داده می شود. اما اگر از کاربران مرورگر فایرفاکس هستید و تمایل دارید این قابلیت در این مرورگر نیز فعال باشد، نیاز به افزونه‌ ای به نام Show/hide passwords داریم.

افزونه show/hide passwords فایرفاکس را دانلود کنید. بعد روی دکمه‌ Add to Firefox کلیک کنید. پس از دانلود افزونه روی دکمه‌ Install کلیک کنید تا افزونه نصب شود. در نهایت با کلیک روی دکمه‌ Restart Now مرورگر را  راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد. حالا گزینه‌ Show زیر فیلدهای پسورد نمایش داده می شود که با کلیک بر روی آن رمز عبور قابل مشاهده می شود و همچنین پس از این‌ کار می‌توانید بر روی Hide کلیک کنید تا رمز عبور بار دیگر مخفی گردد.

شما همچنین می توانید افزونه show/hide passwords گوگل کروم را برای نمایش پسورد دایره ای و ستاره ای دانلود کنید. فقط به جای نمایش گزینه show شما در فیلد پسور یک آیکن چشم مشاهده خواهید کرد.

show and hide

اضافه کردن آیکن چشم نمایش پسورد ستاره دار در فایرفاکس

افزونه ی دیگری که در فایر فاکس وجود دارد افزونه passLikeW8 است که دقیقا مانند show/hide passwords در گوگل کروم کار می کند. با نصب این افزونه آیکن چشم در فیلد پسورد نمایش داده خواهد شد که با کلیک بر روی آن شما می توانید کلمه عبور مورد نظر خود را مشاهده کنید.

show password

نمایش لحظه ای پسوردهای ستاره دار و دایره ای در کروم

آخرین افزونه ای که امروز در کلاسیک وب خدمت شما کاربران گرامی معرفی می کنیم افزونه ShowPassword است. با نصب این افزونه و بردن ماوس روی فیلد پسورد شما می توانید کاراکترهایی که تایپ کرده اید را مشاهده کنید. با کمک این افزنه شما تنها می توانید کاراکتری را که اشتباه تایپ کرده اید را ویرایش کنید و دیگر نیازی به پاک کردن کل کارامترها نیست.

show password1

در آخر پیشنهاد می کنیم برای نمایش پسورد های دایره ای در ویندوز و سایر برنامه ها ترفندهایی که در پست بهترین روش ها و نرم افزار های نمایش پسورد دایره ای آموزش داده شده است را نیز مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد نمایش پسوردهای ستاره ای  دایره ای در مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید و چنانچه افزونه یا ترفند دیگری برای نمایش لحظهای کلمات عبور تایپ شده می شناسید آن را بیان کنید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب