مطلب فعلی :

با قوانین جدید کپی رایت اینستاگرام آشنا شوید! (راهنما کامل)

رفتن به بالا

با قوانین جدید کپی رایت اینستاگرام آشنا شوید! (راهنما کامل)

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
با قوانین جدید کپی رایت اینستاگرام آشنا شوید! (راهنما کامل)

با قوانین جدید کپی رایت اینستاگرام آشنا شوید! (راهنما کامل)

یکی از مسائلی که امروزه فعالان حوزه فضای مجازی نیاز به شناخت کامل آن دارند، بحث کپی رایت است. ©️ قوانین کپی رایت ممکن است برای بسیاری از افراد سخت و دست و پا گیر باشد. اما اگر خط قرمز‌ها و حساسیت‌های اینستاگرام را به خوبی بشناسید، برخورد با این موضع چندان دشوار نخواهد بود. قوانین مربوط به کپی رایت نه تنها شامل تولیدکنندگان محتوا، بلکه افراد عادی نیز میشود و دانستن نکات آن را تبدیل به امری ضروری میکند. در ادامه این مطلب از کلاسیک وب، سعی میکنیم شما با قوانین جدید کپی رایت اینستاگرام آشنا کنیم.

آشنایی با قانون کپی رایت اینستاگرام

Interduing Instagram Copyright New Rules

به طور خلاصه قوانین مربوط به کپی رایت شامل موارد زیر  هستند:

  • Original Content:
  • Respect Others’ Rights:
  • Give Credit:
  • Fair Use:
  • DMCA Compliance:
  • Trademark Use:
  • User Agreement:
  • Reporting Infringement:
  • Be Mindful of Public Domain:
  • Educate Yourself:

حفظ حقوق آثار مولف یکی از مسائلی است که از سال‌ها پیش مورد بحث بوده است. با توجه به پیشرفت سریع فناوری و فعالیت گسترده‌تر در شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از برنامه‌ها مجبور به استفاده از الگوریتم‌ها و قوانینی برای اعطای حقوق انحصاری به سازندگان و محافظت از اثر آنها هستند. امروزه حق کپی رایت شامل موارد مختلفی از جمله موزیک‌ها، ویدیو، تصاویر میم‌ها و … میشود.

به همین خاطر اگر تولید کننده محتوا هستید، باید درباره حقوق محتوای خودتان و عوامل نقض قانون کپی رایت در اینستاگرام بدانید. برای محافظت از محتوا هایتان باید قوانین اولیه را بدانید، از علامت مخصوص کپی رایت استفاده کنید، واترمارک اضافه کنید و محتوا هایتان را زیر نظر داشته باشید.

قانون کپی رایت موزیک در اینستاگرام

استفاده از موسیقی‌هایی که قانون کپی رایت شامل حال آن‌ها میشود، نمیتوانند بدون اجازه و یا نام بردن از مالک اثر استفاده شوند. اگرچه بسیاری از موزیک‌ها ممکن است برای قرار گرفتن بر روی ریلزها، پست یا استوری بسیار وسوسه برانگیز باشند؛ اما قانون کپی رایت موزیک اینستاگرام پس از مدتی به طور خودکار اجازه انتشار محتوا را نخواهد داد و به شما ارورهایی را نمایش میدهد.

این ارورها شامل مواردی مثل Icensing Songs Legally ،using Music Released Under Creative Commons, یا Creating Original Compositions است. برای رفع این ارور بهتر است از موزیک‌هایی بکار ببرید که شامل کپی رایت نمی‌شوند و یا از استیکر موزیک اینستاگرام برای استوری‌ها استفاده کنید. همچنین قرار دادن نام مالک اثر در بخشی از پست و یا تگ کردن اکانت شخص سازنده آن نیز میتواند برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام موثر باشد.

آشنایی با قانون کپی رایت اینستاگرام

پیامدهای نقض حقوق چاپ در اینستاگرام

اینستاگرام با ساخت الگوریتم‌های حساس به مسائل کپی رایت سعی دارد این مسئله را تا حد امکان جدی بگیرد. بنابراین عدم پیروی از این موارد ممکن است محتوای شما را حذف کند و در صورت تکرار مکرر نقض این قانون اکانت شما را درگیر مشکلاتی کند. در این زمان حل مشکل کپی رایت اینستاگرام یکی از مواردی است که اهمیت پیدا میکند.

اگر حتی زمانی مشاهده کردید که سایر پیچ‌ها از محتوایتان بدون اجازه استفاده کرده‌اند، میتوانید از اینستاگرام بخواهید که این مورد را پیگیری کند. ارسال گزارش به اینستاگرام درباره کپی برداری پست‌ها میتواند به این برنامه برای شناسایی آنها و انجام اقدام مناسب کمک کند.

نحوه رسیدگی به اختلافات کپی رایت

اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد و شاهد کپی برداری شخص دیگری از محتوا هایتان بودید، بهتر است ابتدا این مسئله را به صورت محترمانه بین خودتان برطرف کنید اما اگر اختلافات به این صورت حل نشد، میتوانید از ابزارهای گزارش دهی برای کپی رایت استوری اینستاگرام و یا پست‌ها استفاده کنید. فرایند گزارش مطابق مراحل زیر است.

ابتدا پست مورد نظر را پیدا کنید و بر روی علامت سه نقطه کنار آن بزنید. سپس گزینه Report را از پایین صفحه انتخاب کنید و بر روی Intellectual property violation به معنای نقض مالکیت معنوی بزنید. سپس با گزارش دادن سوء استفاده از اثر این موضوع را به پشتیبانی برنامه اطلاع دهید.

قوانین جدید کپی رایت اینستاگرام

نحوه فعال کردن قوانین کپی رایت اینستاگرام بر روی پیچ‌ها

اگر شما هم تولید محتوا میکنید، دیدن سوء استفاده سایر افراد از تصاویر، متن یا ویدیوهای شما بدون دریافت هیچ اجازه و یا نام بردن از شما بسیار دردناک و آزار دهنده است. به همین خاطر یکی از حقوق اولیه هر فعال حوزه شبکه‌های اجتماعی این است که بداند چگونه باید با استفاده از قوانین مربوط به کپی رایت از این موضوع پیشگیری کند. به همین جهت ما نیز به برخی از مهم‌ترین نکات این موضوع میپردازیم.

اصول اولیه کپی رایت را بدانید

زمانی که در اینستاگرام محتوایی را به اشتراک میگذارید، به طور خودکار حق انحصاری برای آن شما خواهد شد. این مسئله میتواند برای بسیاری از موقع یک مزیت بزرگ باشد اما برخی اوقات نیز ممکن است ارورهایی درباره نقض قانون کپی رایت دریافت کنید. در این مواقع لازم است حل مشکل ارور کپی رایت در اینستاگرام را بدانید تا بتوانید این مسئله را حل کنید.

اضافه کردن واترمارک

قرار دادن واترمارک مخصوص همچون نام پیج یا لوگو باعث میشود که محتوا به نام شما در اینستاگرام ثبت شود. اگرچه این کار ممکن است لزوما باعث جلوگیری از استفاده دیگران از محتوای شما نشود اما به عنوان یک عامل بازدارنده کاربردی خواهد بود. این روش باعث میشود تا در صورت اشتراک گذاری محتوا در سایر پیج‌ها همچنان نام برند یا لوگوی شما باقی بماند.

استفاده از نماد کپی رایت

بهتر است در بخش کپشن پست‌ها از علامت ©️ به عنوان نماد حق چاپ استفاده کنید. بکار بردن این علامت در بخش نظرات یا زیر پست باعث میشود تا توجه الگوریت‌های اینستاگرام به بحث کپی رایت محتوای شما جمع‌تر شود. برای این منظور بهتر است در کنار این علامت نام کاربری خودتان و سال را هم بنویسید. به طور مثال ©️ anzalweb2024

استفاده از بیو پیچ

یکی از قسمت‌هایی که میتوانید به وسیله آن رعایت قانون کپی رایت در اینستاگرام را به همه افراد یادآوری کنید، استفاده از بخش بیو پیج است. زیرا این قسمت اولین چیزی است که افراد با دیدن پیج شما به آن توجه میکنند. به طور مثال میتوانید با قرار دادن نماد کپی رایت، نوشتن جمله‌هایی مثل تمامی حقوق محفوظ است و یا بدون مجوز استفاده نکنید؛ از سایر افراد بخواهید بدون اجازه محتوا را کپی نکنند.

تنظیم اکانت روی حالت پرایوت

از محفوط ماندن محتوا یا ایده‌های شما برایتان اهمیت زیادی دارد، میتوانید برای جلوگیری از نقض قانون کپی رایت در اینستاگرام پیجتان را به حالت پرایوت تغییر دهید. این کار باعث میشود تا تنها دنبال کنندگانتان پست و استوری‌ها را ببینند.

برای اینکار وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید و از بخش Account Privacy گزینه Private Account را روشن کنید.

رعایت قوانین کپی رایت اینستاگرام

روی محتوایتان نظارت داشته باشید

شما میتوانید از ابزارهای جستجوی عکس مثل ابزار جستجوی تصاویر گوگل یا سرویس‌هایی مثل Pixsy استفاده کنید تا متوجه شوید آیا تصاویرتان بدون اجازه در جای دیگری استفاده شده است یا خیر؟ در این صورت می توانید این موضوع را به طور مستقیم گزارش دهید.

سوالات متداول‎

چگونه قوانین کپی رایت را در اینستاگرام نقض نکنیم؟

بهترین راهکار برای آنکه مطمئن باشید محتواهایتان به مشکل کپی رایت بر نمی‌خورند، اشتراک گذاری پست و استوری‌هایی است که خودتان تولید کرده‌اید.

روش حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام چیست؟

اگر فکر میکنید محتوایی که از طرف اینستاگرام به دلیل مسائل کپی رایت حذف شده است ایرادی نداشته، میتوانید مجددا درخواست تجدید نظر ارسال کنید. این مسئله برای مشکلات پیش‌ آمده موزیک‌های پست و استوری‌ها بسیار شایع است.

جمع بندی

قانون جدید کپی رایت اینستاگرام شامل مسائل گسترده‌ای می شود که علی رغم تمام مزایا میتواند گاهی دردسر ساز هم باشد. موارد مثل منتشر نشدن پست‌ها به دلیل استفاده از موزیکی خاص و یا نشان ندادن محتواها به برخی از دنبال کنندگان از جمله این موارد است. به همین خاطر ممکن است برخی افراد به دنبال حل مشکل کپی رایت اینستاگرام باشند.

به خاطر داشته باشید که ذکر نام مالک اثر، تگ کردن او زیر پست یا در قسمت کپشن میتواند این مشکل را برطرف کند. در غیر این صورت ممکن است قوانین اینستاگرام پیجتان را دچار مشکل کند. پس بهتر است موارد گفته شده را جدی بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با کپی رایت اینستاگرام موزیک مواجه شده‌اید؟ به نظر شما قانون حق چاپ برای محتواهای اینستاگرام تا چه اندازه لازم و موثر است؟ اگر شما هم در این پلتفرم فعال هستید نظرات و تجربیاتتان را درباره این قانون با ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب