مطلب فعلی :

بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

رفتن به بالا

بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

سرویس جیمیل گوگل در حال حاضر از اصلی ترین سرویس های پست الکترونیکی است که کاربران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد. با این حال گاهی اوقات سوال هایی در اربطه با میزان امنیت آن مطرح می شود که با توجه به اهمیت حفظ حریم شخصی افراد باید پاسخی در خور به آن داده شود. در این مطلب کلاسیک وب ضمن بررسی روش هایی که از طریق آن ها امکان نفوذ به جیمیل وجود دارد به معرفی شیوه های حفاظت از جیمیل نیز پرداخته ایم.

امنیت جیمیل چقدر است؟ روشهای جلوگیری از هک جیمیل

How Secure Is Gmail?

آیا جیمیل امن است؟ آیا می توانیم با خیال راحت به ارسال ایمیل های شخصی و کاری خود در آن بپردازیم؟ روش های نفوذ به جیمیل و راه های جلوگیری از آن چیست؟ در این مطلب کلاسیک وب سعی می کنیم تا جای ممکن با پاسخ دادن به این سوال ها به بالا بردن امنیت جیمیل شما کمک کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه جیمیل هک میشود؟

حتما شما هم با مطالبی چون آموزش تصویری هک جیمیل با گوشی در اینترنت مواجه شده اید. اما آیا هک جیمیل امکان پذیر است؟ متاسفانه باید جواب مثبت به این سوال داد. هک یک حساب کاربری جیمیل از راه های متعددی می تواند صورت گیرد. برای مثال استفاده از برنامه های Key Logger یا شیوه های مهندسی اجتماعی که شامل جمع آوری اطلاعات مختلف راجع به یک شخص جهت دستیابی به حساب های کاربری وی است، ضعف هایی که در افزونه ها و همچنین خود مروگر ها وجود دارد، مواردی چون انواع ویروس ها و تروجان ها و همچنین ضعف امنیتی موسوم به Zero Day در جیمیل که در واقع اشاره به هر نوع هکی که می تواند بر روی جیمیل اعمال شود دارد. موارد دیگری هم در رابطه با روش های هک شدن جیمیل وجود دارد که در ادامه به شکل مفصل تری به آن ها پرداخته شده است.

هک جیمیل با فیشینگ

از حملات فیشینگ برای دسترسی به داده های شما و نیز به کنترل گرفتن کامپیوتر شما استفاده می شود. هکرهایی که از این شیوه برای هک رمز جیمیل با گوشی یا کامپیوتر استفاده می کنند به شما یک ایمیل به همراه ضمیمه ای در آن می فرستند. اگر این ایمیل باز شود آن ها می توانند به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کنند. البته جیمیل را می توان از این لحاظ بهتر از سرویس های دیگر نظیر Office365 یا یاهو دانست. زیرا در جلوگیری از ایمیل های اسپم و فیشینگ قوی تر است. زیرا از الگوریتم های یادگیری ماشین برای شناسایی این ایمیل ها استفاده می کند.

حمله بویش برای هک جیمیل دیگران

هکرها می توانند فعالیت های شما در وب را زیر نظر داشته باشند. مخصوصا اگر در حال استفاده از اینترنت عمومی (نظیر اینترنت کافی شاپ یا فرودگاه) باشید. از سال ۲۰۱۴ جیمیل شروع به استفاده از پروتکل امن HTTPS نمود. بدین ترتیب هکرها دیگر نمی توانند از آن حملات برای ردگیری فعالیت های شما استفاده کنند. شما می توانید با نگاه به آدرس اینترنتی خود در نوار آدرس مرورگر متوجه شوید که در حال استفاده از HTTPS هستید یا خیر.

امنیت جیمیل چقدر است؟ روشهای جلوگیری از هک جیمیل

حدس رمز عبور

یکی از راه های متداول برای دسترسی به اطلاعات شما از سوی هکرها حدس زدن رمز عبور شما است. خوشبختانه جیمیل از طریق سه راه به شما کمک می کند که از رمز عبوری مطمئن برخورددار باشید:

  • احراز هویت دو مرحله ای باعث می شود که علاوه بر وارد کردن رمز عبور، نیاز به تایید ورود به حساب از طریق دستگاه های دیگر نظیر تلفن همراه هم باشد. این کار با ارسال پیامک یا اعلانات در دستگاه های دیگر رخ می دهد. البته از این روش در سرویس های دیگر هم استفاده می شود. ولی جیمیل این کار را بهتر از همه انجام می دهد.
  • اگر شخصی سعی کند با حدس رمزهای مختلف وارد حساب شما در جیمیل شود، جیمیل دسترسی وی را مسدود خواهد کرد.
  • با استفاده از جیمیل می توانید کوچکترین فعالیت های انجام شده در حساب جیمیل خود را هم دنبال کرده و مورد بررسی قرار دهید.

حملات XSS جهت هک جیمیل

در این حملات، هکرها از ضعف های موجود در صفحات وب جهت تزریق اسکریپت های نوشته شده توسط خودشان در آن ها استفاده می کنند. از این رو شاید کار چندانی از سوی شما برای جلوگیری از این نوع حملات بر نیاید و این توسعه دهندگان وبسایت ها هستند که باید حواسشان به این موضوع باشد. گرچه بهتر است شما هم هیچگونه کدی را که به هر طریقی به دست شما رسیده است نباید در مروگر خود مورد استفاده قرار دهید. زیرا می تواند یک تله برای به دام انداختن شما و نفوذ به حساب کاربری جیمیل باشد.

بررسی روش های رایج هک واتساپ را نیز می توانید در کلاسیک وب مطالعه نمایید.

اگر ایمیل هک شود چه میشود؟

به طور کلی سه راه برای فهمیدن اینکه آیا حساب کاربری شما هک شده است یا خیر وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر به آن ها می پردازیم:

بررسی فعالیت های اخیر

بالا بردن امنیت جیمیل

در صورت هک شدن جیمیل شما با استفاده از قابلیت last account activity می توانید به اطلاعاتی از قبیل مکان دقیق، آدرس آی پی و نیز زمان کار با حساب جیمیل خود دست پیدا کنید. در این قابلیت، اطلاعات مربوط به ۱۰ ورود اخیر به حساب کاربری را مشاهده می کنید. پس به راحتی می توانید از این طریق به نظارت و ردیابی فعالیت های اخیر در حساب جیمیل خود بپردازید. برای استفاده از ای قابلیت باید روی گزینه last account activity در پایین صفحه جیمیل کلیک کنید.

بررسی ایمیل های ارسال شده

هکرها معمولا همه ایمیل های موجود در حساب کاربری را به ایمیل خود ارسال می کنند. نکته ای که توسط بسیاری از افراد توجهی به آن نمی شود. بنابراین حتما لیست ایمیل های ارسال شده را بررسی کنید.

تنظیمات POP و IMAP در جیمیل

با فعال کردن امکان POP و IMAP می توانید از هر نرم افزار و کلاینت دیگری که از این پروتکل ها پشتیبانی می کند می توانید به ایمیل خود دسترسی داشته باشید. مساله این است که هر کسی با داشتن رمز عبور حساب جیمیل شما می تواند به راحتی دستگاه های دیگری را با استفاده از POP و IMAP برای دریافت ایمیل های شما معرفی کند. بنابراین اگر از این ویژگی ها استفاده نمی کنید بهتر است آن ها را غیر فعال کنید.

شیوه های بالا بردن امنیت جیمیل

در ادامه به روش هایی اشاره خواهیم داشت که با استفاده از آن ها می توانید به افزایش امنیت ایمیل خود بپردازید.

بروز رسانی مرورگر

همواره برای تامین بیشتر امنیت خود، مرورگر را آپدیت کنید. وقتی مرورگر از آخرین اصلاحات امنیتی سود نبرده باشد همیشه در برابر انواع حملات هکرها و نرم افزارهای جاسوسی آسیب پذیر است. در واقع چنین مرورگری شیوه دسترسی به ایمیل را نیز برای هکرها آسان تر می کند. بنابراین همیشه مرورگر خود را به آخرین نسخه موجود به روزرسانی کنید.

استفاده از قابلیت Safe Browsing

قابلیت Safe Browsing راهی ساده برای تشخیص فعالیت ها و نیز لینک های مشکوک ارسال شده به ایمیل است. با فعال کردن این قابلیت، هر گونه فعالیت مشکوکی در حساب کاربری شما به اطلاعتان خواهد رسید. برای مثال اگر روی لینکی مشکوک کلیک کنید، یک اخطار جدی به شما داده می شود تا شما را از عواقبی که باز کردن این لینک می تواند داشته باشد آگاه کند.

جلوگیری از هک رمز جیمیل با گوشی

با استفاده از برنامه های اندروید و اپل جیمیل می توانید به راحتی آن را علاوه بر کامپیوتر، در گوشی همراه خود نیز همواره در اختیار داشته باشید. اتصال بین این برنامه ها و جیمیل از طریق پروتکل رمزنگاری SSL صورت می گیرد. این یعنی هکرها نمی توانند به این سادگی ها به اطلاعات شما دسترسی داشته یا فعالیت هایتان را شنود نمایند. حتی اگر در حال استفاده از یک وای فای عمومی باشید. البته در هنگام استفاده از این برنامه ها موارد زیر را حتما رعایت کنید:

  • از آن با استفاده از یک رمز عبور قوی محافظت کنید.
  • از فعال بودن قابلیت encryption در موبایل خود اطمنان حاصل کنید.
  • همواره از برنامه هایی که در هنگام گم شدن موبایل می توانند در ردیابی آن به شما کمک کنند استفاده نمایید.

تشریح بخش امنیت جیمیل

جیمیل در اقدامی جالب همه موارد امنیتی مورد نیاز که بهتر است توسط شما انجام شوند را لیست کرده است. در واقع جیمیل یک چک لیست امنیتی به شما ارائه می کند. با استفاده از این قابلیت می توانید از امنیت رمز عبور جیمیل خود مطمئن شوید.

اگر ایمیل هک شود چه میشود

همچنین می توانید دستگاه هایی که در حال استفاده از این حساب کاربری هستند را مشاهده نمایید.

اموزش تصویری هک جیمیل با گوشی

ضمنا می توانید برنامه هایی که از این حساب کاربری استفاده کرده اند را نیز مشاهده کنید.

هک رمز جیمیل با گوشی

کاربر اینستاگرام هستید؟ اگر نگران امنیت خود در این شبکه اجتماعی میباشد می توانید مطلب میزان امنیت اینستاگرام را نیز مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به بررسی امنیت سرویس جیمیل پرداختیم. آیا شما تجربه ای از هک شدن حساب کاربری جیمیل خود دارید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و سایر تجربیات خود در زمینه امنیت جیمیل را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب