مطلب فعلی :

بررسی : فایل DLL چیست و چه کاربردی دارد؟

رفتن به بالا

بررسی : فایل DLL چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
فایل DLL چیست و چه کاربردی دارد؟

بررسی : فایل DLL چیست و چه کاربردی دارد؟

یک فایل DLL که کوتاه شده Dynamic Link Library می باشد، نوعی پرونده است ? که شامل دستورالعمل هایی است که سایر برنامه ها برای انجام کارهای خاص می توانند از آن استفاده کنند. برای بررسی فایل DLL چیست و چه کاربردی دارد؟ با کلاسیک وب همراه باشید.

فایل DLL چیست؟ آنها چگونه باز و اجرا میشوند؟

What is DLL? What Opens a DLL?

اگر بخواهیم به این پرسش جواب بدهیم که فایل DLL چیست؟ و چه کاری انجام می دهد باید گفت، با استفاده از DLL چندین برنامه می توانند توانایی های برنامه ریزی شده را در یک پرونده واحد به اشتراک بگذارند و حتی این کار را همزمان انجام دهند. به عنوان مثال چندین برنامه مختلف ممکن است برای یافتن فضای خالی در هارد دیسک، یافتن یک پرونده در یک فهرست خاص و با استفاده از یک صفحه آزمایشی به طور پیش فرض با فایل veryusukur.dll ارتباط داشته باشند.

برای پاسخ به این پرسش که چگونه فایل DLL را باز کنیم باید جواب داد بر خلاف برنامه های اجرایی مانند برنامه های با پسوند پرونده EXE، پرونده های DLL مستقیماً قابل اجرا نیستند بلکه در عوض باید توسط کدی دیگر که در حال اجراست فراخوانی شود. با این حال، DLL ها با فرمت EXE هستند و برخی ممکن است حتی از پسوند فایل .EXE استفاده کنند. در حالی که اکثر Dynamic Link Library به پسوند پرونده .DLL ختم می شوند، بعضی ممکن است از .OCX ، .CPL یا .DRV استفاده کنند.

فایل DLL چیست؟

ارور DLL چیست؟

فایل های DLL در پشت پرده نقش کلیدی برای اجرای برنامه ، بازی و سیستم ویندوز را ایفا میکنند و در گذر زمان به علت های مختلف از جمله ویروس ، برنامه های مخرب و.. میتوانند آسیب ببینید و یا به طور کلی حذف شوند، در صورت بروز این اتفاق شما با خطای دی ال ال و عدم اجرا صحیح برنامه یا سیستم عامل مواجه خواهید شد. اگر خطای DLL دریافت کردید بهترین شرط شما برای یافتن اطلاعات عیب یابی ویژه برای آن مشکل است، در صورت وجود مشکل می توانید مطلب حل مشکل ارور فایل های DLL در ویندوز را مطالعه کنید.

فایل دی ال ال چیست و چگونه فایل های DLL را نصب کنیم؟

کلمه “Dynamic” در Dynamic Link Library به کار می رود زیرا داده ها فقط در برنامه استفاده می شوند که برنامه بجای اینکه داده ها همیشه در حافظه موجود باشد، به طور فعال از آن درخواست می کند.پرونده های DLL مفید هستند زیرا می توانند به یک برنامه اجازه دهند اجزای مختلف آن را در ماژول های منحصر به فرد جدا کند که بعداً می توانند اضافه یا حذف شوند تا ویژگی های خاصی را شامل شود. هنگامی که نرم افزار به این روش با DLL کار می کند این برنامه می تواند از حافظه کمتری استفاده کند زیرا نیازی نیست که همه چیز را به طور همزمان بارگیری کنید.

چگونه فایل DLL را باز کنیم و برنامه خواندن DLL

بسیاری از پرونده های DLL به طور پیش فرض در ویندوز در دسترس هستند اما برنامه های دیگر نیز می توانند آنها را نصب کنند. با این حال باز کردن یک پرونده DLL غیر معمول است زیرا هرگز نیازی به ویرایش این فایا ها نیست به علاوه انجام این کار احتمالاً باعث ایجاد مشکل در برنامه ها و سایر DLL ها خواهد شد. Resource DLL فایلهای داده ای هستند که با فرمت فایلهای مشابه DLL هستند اما از پسوندهای پرونده ICL ، FON و FOT استفاده می کنند. پرونده های ICL کتابخانه های آیکون هستند در حالی که پرونده های FONT و FOT پرونده های فونت هستند. برای حل مشکلات فایل های ویندوز مطلب آموزشی ایجاد کرده ایم که می تواند به شما کمک کند.

کاربرد فایل دی ال ال و کپی نمودن فایل های DLL در System32

پرونده DLL کتابخانه ای است که شامل مجموعه ای از کد و داده ها برای انجام یک فعالیت خاص در ویندوز است. سپس برنامه ها می توانند در صورت نیاز به انجام فعالیت ، با آن پرونده های DLL تماس بگیرند. پرونده های DLL مانند پرونده های اجرایی (EXE) هستند به جز این که پرونده های DLL نمی توانند بطور مستقیم در ویندوز اجرا شوند. به عبارت دیگر شما نمی توانید بر روی یک پرونده DLL دو بار کلیک کنید تا آن را به همان روشی که یک فایل EXE اجرا می کنید، اجرا کنید. در عوض، پرونده های DLL طوری طراحی شده اند که توسط برنامه های دیگر فراخوانی می شوند. در واقع آن ها طراحی شده اند که توسط چندین برنامه به طور همزمان فراخوانی می شوند. بخش “Link” نام DLL همچنین جنبه مهم دیگری را نشان می دهد. چندین DLL با هم می توانند به هم وصل شوند به طوری که وقتی یک DLL فراخوانی می شود تعدادی DLL دیگر نیز به طور همزمان فراخوانی می شوند.

فایل DLL چیست؟

خود ویندوز از DLL های گسترده استفاده می کند، از طریق پوشه C: Windows System32 می تواند DLL ها را ببینید. به عنوان نمونه اجازه دهید پرونده سیستم Windows را “comdlg32.dll” در نظر بگیریم. این پرونده که با عنوان Common Dialog Box Library شناخته می شود، حاوی کد و داده هایی برای ساخت بسیاری از کادرهای گفتگوی متداول است که در دیالوگ های Windows می بینید برای مواردی مانند باز کردن پرونده ها، چاپ اسناد و موارد دیگر به کار می رود. دستورالعمل های موجود در این DLL همه چیز را از دریافت و تفسیر پیام هایی که برای جعبه گفتگو برای مشخص کردن چگونگی ظاهر کادر محاوره ای روی صفحه شما استفاده می کنند، کنترل می کند. بدیهی است چندین برنامه می توانند همزمان با این DLL تماس بگیرند در غیر این صورت شما نمی توانید یک بار جعبه گفتگو (مانند برنامه زیر) را در بیش از یک برنامه همزمان باز کنید.

فایل DLL چیست؟

DLL ها امکان تعدیل و استفاده مجدد از کد را فراهم می کنند به این معنی که توسعه دهندگان برای انجام کارکردهای معمولی یا مجبور نیستند وقت خود را برای نوشتن کد از ابتدا صرف کنند. گرچه توسعه دهندگان DLL های خود را برای نصب با برنامه های خود ایجاد می کنند اما اکثریت قریب به اتفاق DLL هایی که توسط برنامه ها خوانده می شوند در واقع با ویندوز یا با بسته های اضافی مانند Microsoft .NET Framework یا Microsoft C++ Redistributables همراه هستند.

مزیت دیگر این فایل ها در مورد تعدیل کد به این ترتیب این است که به روزرسانی DLL  هر برنامه آسان تر است تا اینکه کل برنامه یکجا آپدیت شود، مخصوصاً وقتی که DLL استفاده شده عمومی باشد و  از برنامه نویس برنامه نباشد. به عنوان مثال، هنگامی که مایکروسافت DLL های خاصی را در چارچوب .NET خود به روز می کند، همه برنامه هایی که از آن DLL ها استفاده می کنند می توانند بلافاصله از امنیت و قابلیت های به روز شده استفاده کنند.

دانلود تمام فایل های DLL

رایج ترین مشکلی که با DLL های دانلود شده برطرف خواهید شد، قدیمی بودن آنهاست. بسیاری از سایت های DLL در آنجا DLL های خود را فقط با بارگذاری آنها از رایانه شخصی خود یا کاربرانشان دریافت می کنند. احتمالاً می توانید مشکل را از قبل مشاهده کنید. اکثر این سایت ها فقط ترافیک شما را می خواهند. به این موارد اضافه کنید که فروشندگان معمولاً DLL های به‌روزرسانی شده را به عنوان فایلهای جداگانه منتشر نمی کنند و می بینید که حتی سایتهایی که سعی در به روز کردن پرونده ها دارند، به نظر نمی رسد موفق باشند. همچنین مشکل بعدی این است که معمولاً DLL ها در بسته ها ادغام می شوند. به روزرسانی یک DLL در یک بسته اغلب با بروزرسانی های مربوط به سایر DLL های مرتبط در همان بسته همراه است به این معنی که حتی در صورت بعید که پرونده DLL را به روز کنید، پرونده های مرتبط را دریافت نمی کنید، به روز شده است.

مشکلات دانلود و ویرایش فایل های DLL

یک مشکل دانلود DLL این است که DLL هایی که شما از منابع دیگری غیر از سورس اصلی دانلود می کنید ممکن است شامل ویروس یا بدافزارهای دیگری باشند که می توانند رایانه شما را آلوده کنند.  بخش بسیار ترسناک این است که اگر شما یک پرونده DLL آلوده را بارگیری می کنید به دلیل ماهیت پرونده های DLL، خطر آلوده شدن کل سیستم شما وجود دارد.

فایل DLL چیست؟

یک برنامه آنتی ویروس خوب معمولاً می تواند این پرونده های آلوده DLL را قبل از اینکه در سیستم شما ذخیره شود، تشخیص دهد و از انجام هرگونه آسیب از سوی آن ها جلوگیری کند. هنوز باید به خاطر داشته باشید که حتی یک برنامه آنتی ویروس عالی ممکن است از شما محافظت کامل نکند بهتر است از این سایت های دانلود DLL اجتناب کنید.

مفهوم DLL و حل مشکلات آن

بهترین راه برای دانلود و بروزرسانی DLL بارگیری آن از منبع اصلی این فایل می باشد. در زیر به روش های دانلود DLL امن می پردازیم:

  • بسته های Microsoft .NET Framework: چندین نسخه از .NET به طور خودکار همراه با ویندوز نصب می شوند و بسیاری از برنامه ها فایل هایی را از آن بسته ها نصب می کنند.
  • بسته های Microsoft Visual C++ Redistributable: بسته به برنامه هایی که استفاده می کنید، ممکن است چندین نسخه از Microsoft Visual C++ Redistributable روی رایانه شخصی خود نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به زبان ساده به اینکه فایل DLL چیست و چه کاربردی دارد نگاهی انداختیم و امیدواریم با ماهیت DLL به خوبی آشنا شده باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کار با دی ال ال هت را با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب