مطلب فعلی :

برنامه‌های جدید دولت کانادا برای جذب فعالین حوزه تکنولوژی

رفتن به بالا

برنامه‌های جدید دولت کانادا برای جذب فعالین حوزه تکنولوژی

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
برنامه‌های جدید دولت کانادا برای جذب فعالین حوزه تکنولوژی

برنامه‌های جدید دولت کانادا برای جذب فعالین حوزه تکنولوژی

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته‌ای است که همواره تلاش می‌کند تا با فراهم کردن شرایط، نیروهای متخصص در حوزه تکنولوژی را جذب کند. در همین راستا، در ژوئن ۲۰۲۳ تغییراتی را در قوانین اعمال کرد تا علاقه‌مندان به کار در کانادا بتوانند به‌راحتی جذب شرکت‌های مختلف شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد روش‌های گوناگونی که می‌توان از آن‌ها برای دریافت ویزا استفاده کرد، توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کانادا

مهم نیست که از کدام روش قصد دارید تا اقامت خود را در خاک کانادا دریافت کنید. برای اینکه مشکلی در طول فرایند اداری برایتان ایجاد نشود باید مدارکی را از قبل آماده کرده و تحویل سفارت دهید تا روند بررسی تسریع شود. برای ساده‌تر شدن کارتان در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پاسپورت علاقه‌مندان کار در کانادا باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • متقاضیان نیاز به عکس ۳.۵*۴.۵ رنگی با پس زمینه سفید دارند.
  • شناسنامه شما باید توسط مجموعه‌های معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند، ترجمه شود.
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی توسط شخص
  • اصل مدارک تحصیلی و ترجمه‌ای که توسط دارالترجمه رسمی انجام شده است. (یا مدرکی که مهارت شما در زمینه گفته‌شده را ثابت کند.)
  • نامه شرکت یا کارفرمایی که در کانادا قصد دارید برای او کار کنید.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • داشتن مدرک زبان باتوجه‌به استانی که قصد مهاجرت به آن را دارید.

قوانین جاب آفر کانادا

در نظر داشته باشید که برای کار در کانادا باید پیشنهاد کاری معتبری دریافت کنید که کارفرما تمام قوانینی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را در نظر گرفته باشد:

  • بدون شک اولویت هر کشوری، استخدام نیروهای محلی است؛ به‌همین‌دلیل، کارفرما باید ثابت کند که شخصی در داخل کانادا با مهارت شما وجود ندارد. درنتیجه، باید ۴ هفته پشت سر هم، آگهی برای جذب نیروی کار در روزنامه چاپ کند.
  • دریافت مجوز LMAI از وزارت کار و توسعه اجتماعی کانادا در صورت پیدا نشدن فردی با توانایی‌های موردنظر در مدت‌زمانی که به آن اشاره کردیم.
  • در نظر داشته باشید که وضعیت کار در کانادا نسبت‌به سایر کشورها بسیار متفاوت است؛ از‌این‌رو، کارفرما برای شغل‌های با درآمد بالا باید آگهی خود را در سه مرجع معتبر و برای شغل با درآمد پایین در پنج مرجع درج کند.
  • دولت فدرال برای حمایت از متخصصان خارجی، قانونی را به تصویب رسانده که حقوق پرداختی به آن‌ها نمی‌تواند کمتر از استاندارد تعیین‌شده باشد.

قوانین جاب آفر کانادا

باید به این نکته توجه کنید که برای اینکه جاب آفر دریافتی معتبر باشد، قوانین و مقررات دیگری نیز در نظر گرفته‌شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فصلی نبودن فرصت شغلی و تمام‌وقت بودن اشاره کرد؛ بنابراین، اگر قصد کار در کانادا را دارید حتما به موارد گفته‌شده در این قسمت توجه کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

دریافت ویزای کار کانادا توسط فعالین حوزه تکنولوژی

در سال ۲۰۲۳ دولت فدرال به‌منظور جذب هرچه بیشتر متخصصان تکنولوژی که خارجی هستند، برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفت و آن را اولین استراتژی جذب استعدادهای تکنولوژی در کانادا نام‌گذاری کرد. شما می‌توانید باتوجه‌به شرایطی که دارید یکی از روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را انتخاب کنید:

برنامه IMP

این روش مهاجرتی جدید به افراد مستعدی که در حوزه تکنولوژی مهارت لازم را دارند، اجازه می‌دهد تا در بخش‌های مختلف این صنعت مشغول شوند. با دریافت این مجوز کار در کانادا، دیگر لازم نیست مجوزهای لازم برای ارزیابی اثرگذاری در صنعت تکنولوژی این کشور را دریافت کنید. درحال‌حاضر، از دو طریق می‌توان وارد برنامه IMP شد.

  1. دریافت مجوز کار با اعتبار ۵ ساله از طریق استخدام در فرصت‌های شغلی که از طرف دولت کانادا مشخص شده است.
  2. دریافت مجوز ۵ ساله در مشاغلی که کارفرما نیاز به استخدام نیروی کار متخصص دارد.

پذیرش فعالان حوزه تکنولوژی به‌صورت دورکاری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان در کانادا مشغول به‌کار شد، به‌صورت دورکاری است. درصورتی‌که، بتوانید از این روش، جذب شرکت‌های کانادایی شوید، این امکان برایتان در نظر گرفته‌شده که بدون مجوز کار در کانادا به‌مدت ۶ ماه در این کشور زندگی کنید. البته برای ماندگار شدن باید در این بازه زمانی، شغلی ثابت پیدا کرده و درخواست مجوز موقت یا دائم کنید. درغیراین‌صورت، باید به محل سکونت قبلی خود بازگردید.

پذیرش فعالان حوزه تکنولوژی به‌صورت دورکاری

استارتاپ‌ها

یکی دیگر از اقدامات دولت فدرال کانادا برای استفاده بیشتر از ظرفیت متخصصان خارجی، پذیرش افرادی است که قصد راه‌اندازی استارتاپ در این کشور را دارند؛ به‌همین‌دلیل، در سال ۲۰۲۳ این میزان را از ۱۰۰۰ به ۳۵۰۰ نفر افزایش داده و به گفته مسئولان در سال‌های آتی نیز این ظرفیت بیشتر می‌شود. علاوه‌بر این، امکانی برای این افراد در نظر گرفته‌شده که اعتبار مجوز صادر‌شده برای آن‌ها از یک به سه سال افزایش پیدا کند.

شرایط ویژه برای مشاغل STEM

روش دیگری که می‌توان برای دریافت مجوز کار در کانادا از طریق آن اقدام کرد، STEM است. درصورتی‌که، در یکی از حوزه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات فعالیت کرده‌اید و تسلط بالایی به زبان فرانسه دارید، به شما توصیه می‌کنیم از این روش استفاده کنید.

  • هرچه مهارت بیشتری داشته باشید، شانس‌تان افزایش پیدا می‌کند.

مزایای کار در کانادا

بدون شک دریافت ویزای کار کانادا و فعالیت در این کشور مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده و توضیحات مختصری در مورد هرکدام می‌دهیم. در‌صورتی‌که، هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم این بخش را با دقت مطالعه کنید؛ زیرا تردیدهای شما را از بین می‌برد:

  • به‌دلیل شرایط اقتصادی مناسب، در صورت پیدا کردن موقعیت شغلی موردنظرتان می‌توانید زندگی بسیار خوبی داشته باشید؛ زیرا سطح رفاه و امنیت شغلی در این کشور بسیار بالا است.
  • اگر قصد دارید کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کنید، دولت امکانات متعددی را در اختیار شما قرار داده و هزینه‌های شما را تا حد ممکن کاهش می دهد.
  • کار در کانادا به شما این اجازه را می‌دهد تا از جدیدترین تکنولوژی و فناوری‌های موجود در جهان استفاده کنید.
  • امنیت این کشور بسیار بالا است.
  • آفرهای مختلفی برای نیروهای متخصصی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته شده است.
  • در‌صورتی‌که، قصد راه‌اندازی شرکت استارتاپی را داشته باشید، مالیات بسیار کمی از شما دریافت می‌شود.
  • داشتن یک درآمد مناسب و پایدار

جمع‌بندی

بدون شک کانادا یکی از اقتصادهای برتر جهان است و سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه تکنولوژی انجام می‌دهد. درنتیجه، اگر تخصص کافی در این حوزه داشته باشید، فرصت‌های فراوانی در این کشور برایتان وجود دارد. در این مقاله، مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا و کار در کانادا، روش‌هایی که می‌توان از طریق آن‌ها اقدام کرد و مزایای اقامت در این کشور را بررسی کردیم. به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد مهاجرت دارید، قبل از هر اقدامی بخش‌های مختلف این مطلب را با دقت مطالعه کنید. سپس تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما مناسب است. درغیراین‌صورت، امکان دارد با یک انتخاب اشتباه، مشکلاتی برایتان ایجاد شود و فرصت خود را از دست بدهید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب