مطلب فعلی :

بهترین سرویس های ایرانی برگزاری جلسه آنلاین (جایگزین گوگل میت و..)

رفتن به بالا

بهترین سرویس های ایرانی برگزاری جلسه آنلاین (جایگزین گوگل میت و..)

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
بهترین سرویس های ایرانی برگزاری جلسه آنلاین (جایگزین گوگل میت و..)

بهترین سرویس های ایرانی برگزاری جلسه آنلاین (جایگزین گوگل میت و..)

امروزه فعالیت در فضاهای آنلاین جایگزین سایر روش های سنتی برای برقراری جلسات و ملاقات های آنلاین شده است. 🎦 برگزاری جلسات به صورت آنلاین علاوه بر رفع مشکلات فاصله، در زمان نیز صرفه جویی میکند و باعث افزایش کارایی جلسات میشود. در حال حاضر سرویس‌های ایرانی بسیاری به رقابت میان برنامه‌های خارجی همچون گوگل میت و زوم اضافه شده‌اند، تا بتوانند با توجه به نیازهای کاربران ایرانی انتظارات آنها را برآورده کنند. بنابراین ما در این مطلب از کلاسیک وب به معرفی بهترین سرویس های ایرانی برگزاری جلسه آنلاین (جایگزین گوگل میت و..) خواهیم پرداخت.

سایت های برگزاری جلسه آنلاین رایگان ایرانی

Best Google Meet Alternatives in Iran

برخی از شناخته شده‌ترین سامانه برگزاری جلسات آنلاین ایرانی پلتفرم‌های فارسی قرار، رومیت، اسکای روم، الوکام و دانا پلاس هستند که در ادامه تمامی قابلیت‌ها و مشخصاتشان را بررسی میکنیم.

در حال حاضر بسیاری از مراکز آموزشی یا تجاری ترجیح میدهند جلساتشان را به صورت غیر حضوری برگزار کنند. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن دسترسی آسان برای همه افراد، صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها، انعطاف پذیری و امکان تعامل با افراد بیشتر بدون محدودیت است. شاید شما هم برخی از این اپلیکیشن‌ها همچون گوگل میت را بشناسید، اما نسخه‌های ایرانی این پلتفرم‌ها با بهینه سازی ارتباطات و همچنین ارتقا امکانات توانسته‌اند به خوبی ظاهر شوند. بنابراین شما میتوانید از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های برگزاری جلسه آنلاین رایگان ایرانی استفاده کنید.

ممکن است فکر کنید سایر روش‌هایی مثل تماس صوتی و تصویری واتساپ نیز بتوانند پاسخگوی نیازهای شما برای جلسات باشند اما امکانات این پلتفرم‌ها در مقایسه با سرویس‌های جلسات آنلاین محدودتر است.

۱- برگزاری جلسه آنلاین در وبسایت قرار

سامانه قرار یکی از ابزارهای کاربردی برای برگزاری وبینار آنلاین رایگان است. اپلیکیشن قرار برای همه دستگاه‌های اندروید قابل دانلود و استفاده است. اگر تمایلی به نصب برنامه ندارید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا از طریق مرورگرتان هم میتوانید از امکانات این سرویس استفاده کنید.

شما میتوانید پس از ثبت نامی مختصر در این سایت اتاق‌هایی ایجاد کنید و افراد مختلفی را برای عضو شدن در آنها و برگزاری جلسه دعوت کنید. رابط کاربری قرار بسیار ساده و مخاطب پسند است پس همه افراد میتوانند به راحتی از این برنامه استفاده کنند.

وبسایت قرار

شما با استفاده از “قرار” میتوانید به تخته دسترسی داشته باشید و اطلاعاتی مثل متن، تصویر و ویدیو را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. مشاهده لیست پیشینه اتاق برای انجام حضور و غیاب ها، بارگذاری فایل‌های pdf, mp4 و mp3، اشتراک گذاری صفحه نمایش و مدیریت صدا و تصویر شرکت کنندگان از جمله قابلیت‌های سامانه قرار است.

سامانه برگزاری جلسات آنلاین قرار

۲- وب سایت اسکای روم

یکی از پلتفرم‌های شناخته شده ایرانی برای برگزاری جلسات، اسکای روم انلاین است. با توجه به استقبال دانشگاه‌ها، مراکز خدماتی و دانشگاهی از این سامانه، میتوان به کیفیت بالای اسکای روم برای برگزاری نشست‌های آنلاین پی برد. میزبانی از وبینارهای آنلاین، کلاس‌های غیر حضوری و همچنین جلسات آنلاین از جمله کاربردهای اصلی اسکای روم است.

اگرچه استفاده از این سامانه و برگزار کردن جلسات در آن رایگان نیست، اما شما میتوانید با پرداخت مبلغ از امکانات خوبی بهره‌مند شوید. تعرفه‌های اسکای روم در پلن‌های متفاوتی با امکانات مختلف طرح زیری شده است تا افراد بتوانند بر اساس نوع نیاز و بودجه مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنند.

برخی از امکانات قابل استفاده در برنامه اسکای روم شامل ضبط ابری جلسات، اشتراک گذاری دسکتاپ، پشتیبانی از چندین هزار کاربر به طور همزمان و ارتباط صوتی، تصویری است. استفاده از اسکای روم ورود مهمان بسیار ساده است و افراد می تواند در کوتاه ترین زمان به جلسات در حال برگزاری وارد شوند.

اسکای روم جایگزین گوگل میت در ایران

۳- سایت الوکام

اگر به دنبال جایگزین گوگل میت در ایران هستید، میتوانید الوکام را به عنوان یکی از گزینه‌های پرقابلیت در نظر بگیرید. این سرویس جزء پرطرفدارترین سرویس های ایرانی برگزاری جلسه آنلاین است. برگزاری کلاس و جلسه‌های آنلاین یا وبینار از جمله کارهایی است که میتوانید با الوکام انجام دهید. این سایت قابلیت میزبانی بیش از ۴۰۰۰ نفر به صورت همزمان را دارد. همچنین اگر به دنبال امکاناتی مثل ضبط جلسه، اشتراک گذاری دسکتاپ، استفاده از وایت برد و اشتراک گذاری تصاویر افراد را دارید، این سایت گزینه مناسبی برای شما است.

هزینه مقرون به صرفه این بالا در کنار امنیت اطلاعات، پشتیبانی قوی و  بروزرسانی‌های پلتفرم از مزایایی است که نباید از آن غافل شوید. خوشبختانه با استفاده از این وبسایت ایرانی استفاده شما و سایر افراد حاضر در جلسه برای اینترنت نیم بها خواهد بود. شما میتوانید حتی میتوانید فیلم‌های ضبط شده را نگه دارید و مجدد ببینید.

از دیگر نکات بسیار خوبی که صاحبان شرکت‌ها یا دوره‌های آموزشی میتوانید از آن استفاده، امکان ایجاد دامنه تخصصی شرکت، سرور اختصاصی و  استفاده از لوگوی سازمانی است. به این صورت شما میتوانید جلسات را به طور کامل مختص خودتان شخصی سازی کنید.

وبسایت الوکام سرویس های ایرانی برگزاری جلسه آنلاین

۴- وبسایت رومیت

در صورتی که برای شروع کارتان استفاده از یک سرویس اقتصادی را ترجیح میدهید، رومیت میتواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. این وبسایت ایرانی به شما اجازه میدهد که برای برگزاری ویدئو کنفرانس آنلاین ابتدا ۱۴ روز به طور رایگان از آن استفاده کنید و سپس اشتراک خریداری کنید. این مسئله میتواند خیال شما را از داشتن انتخاب درست آسوده کند. سایت رومیت امکانات زیادی را برای وبینارها در اختیار شما قرار خواهد داد.

استفاده از تخته وایت برد، آپلود کردن پی دی اف و پاورپوینت، اشتراک گذاری صفحه نمایش، قابلیت چت فارسی و استفاده از بخش‌های نظرسنجی از جمله قابلیت‌های رومیت است. جلسات آنلاین انجام شده در رومیت همانند تماس صوتی و تصویری گروهی در اسکایپ بسیار روان و بدون تاخیر است.

با استفاده از این پلتفرم برگزاری جلسه آنلاین ایرانی میتوانید فضایی حرفه‌ای و امن را برای تدریس، برگزاری جلسات کاری و… تجربه کنید. علاوه بر برگزاری جلسات، شما میتوانید از سایر خدمات این وبسایت همچون سرویس آزمون آنلاین و وبینار نیز استفاده کنید.

سرویس برگزاری جلسات آنلاین رومیت

۵- اپلیکیشن و وبسایت کلاسینار

یکی از گزینه‌های خوبی که میتوانید به جای نصب و استفاده از گوگل میت استفاده کنید، وبسایت کلاسینار است. این پلتفرم برگزار کننده جلسات آنلاین و وبینارها است که کار را برای برگزاری کلاس‌های مجازی بسیار آسان‌تر کرده است. همانند سایر سرویس‌ها شما میتوانید از قابلیت‌هایی مثل اشتراک گذاری دسکتاپ، فایل‌ها و همچنین صدا و تصویر بهره‌مند شوید. امکان ضبط کلاس‌ها، گرفتن آزمون، تقویم آموزشی جلسات، نظرسنجی و تعامل افراد با یکدیگر از جمله مزایای کلاسینار است.

خوشبختانه اپلیکشن اندروید کلاسینار نیز برای استفاده راحت‌تر از آن تولید شده است و شما میتوانید هم از وبسایت و هم برنامه به سادگی استفاده کنید. شما میتوانید مدتی به صورت رایگان این سرویس را بررسی کنید و سپس اشتراک آن را خریداری کنید و جلسات تان را برگزار کنید.

وبسایت کلاسینار

۶- وبسایت برگزاری جلسه آنلاین داناپلاس

برای برگزاری کلاس آنلاین رایگان و یا قیمت مناسب حتما نیاز به پلتفرم‌های خارجی نیست. شما میتوانید در فضایی مثل دانا پلاس برگزاری کلاس و ایجاد جلسه در گوگل میت را تجربه کنید. این سایت گزینه مناسبی برای مدارس و دانشگاه‌ها، جلسات اداری، وبینارها و حتی استفاده عمومی رایگان است. وجود پلن‌های مختلف با رنج قیمتی متفاوت به شما این امکان را میدهد تا انتخابی بصرفه داشته باشید. استفاده از محیطی کاربرپسند، کار را بسیار راحت میکند. همچنین شما میتوانید لینک جلسه را به صورت پیامکی از طریق همین سایت برای شرکت کنندگان ارسال کنید.

دانا پلاس به عنوان پلتفرمی فعال در حوزه برگزاری ویدئو کنفرانس آنلاین توسط بسیاری استفاده شده و رضایت خوبی کسب کرده است.

سرویس ویدئو کنفرانس آنلاین دانا پلاس

سوالات متداول

کدام یک از سایت های برگزاری جلسه آنلاین رایگان هستند؟

به طور کلی شما میتوانید از برخی سامانه‌های تشکیل جلسات آنلاین برای مدتی رایگان استفاده کنید. سایت‌هایی مثل دانا پلاس، کلاسینار، رومیت و…

بهترین اپلیکشن‌های خارجی برای برگزاری وبینار کدامند؟

اگر به دنبال سرویس‌های خارجی برای برگزاری جلسات و سمینارها هستید میتوانید از برنامه‌هایی همچون گوگل میت، زوم یا ادوبی کانکت استفاده کنید.

جمع بندی

سامانه برگزاری جلسات آنلاین رایگان باید دارای مشخصاتی همچون رابط کاربری اصولی، حفاظت از اطلاعات کاربران، قابلیت ضبط و پخش جلسه، اتصال پایدار برای افراد و همچنین قابلیت اشتراک گذاری محتوا را داشته باشند.

در حال حاضر استفاده از پلتفرم‌های داخلی برای برگزاری جلسات و وبینارها انتخاب بسیار مناسب‌تری است. زیرا شما میتوانید با هزینه‌ای معقول امکانات خوبی دریافت کنید. سرویس‌هایی همچون اسکای روم، الوکام، رومیت و قرار که ما در کلاسیک وب به شما معرفی کردیم از جمله سامانه‌های محبوب در ایران بشمار می‌آیند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا تا به حال از سرویس های ایرانی برگزاری جلسه آنلاین استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما سرویس‌های ایرانی برای برگزاری جلسات آنلاین عملکرد بهتری دارند یا خارجی؟ اگر تا به حال از سرویس‌های معرفی شده در این مطلب استفاده کرده‌اید، لطفا تجربیات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب