مطلب فعلی :

بهترین و مطمئن ترین روش های بستن سایت غیر اخلاقی در اندروید

رفتن به بالا

بهترین و مطمئن ترین روش های بستن سایت غیر اخلاقی در اندروید

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
بهترین و مطمئن ترین روش های بستن سایت غیر اخلاقی در اندروید

بهترین و مطمئن ترین روش های بستن سایت غیر اخلاقی در اندروید

سایت‌های غیر اخلاقی همیشه بزرگترین تهدید برای کودکان و نوجوانان هستند. ⛔ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال جستجو در اینترنت باشید و به طور ناگهانی صفحه ای غیر اخلاقی برای شما باز شود که در همان لحظه نگران وبگردی کودک یا نوجوان خود شوید. به همین دلیل و دلایل دیگر بهتر است روش های ایمن سازی مرورگرها بدانید. در این مطلب از کلاسیک وب ما به معرفی بهترین و مطمئن ترین روش های بستن سایت غیر اخلاقی در اندروید خواهیم پرداخت.

آموزش بستن سایت های غیر اخلاقی اندروید

How to Block Websites on Your Android Phone 

به طور خلاصه اگر قصد بستن سایت غیر اخلاقی در گوگل کروم اندروید یا سایر مرورگرها را دارید میتوانید روش های زیر استفاده کنید.

  • استفاده از برنامه های امنیتی مثل Mobile Security AV
  • برنامه فایروال مرورگر مثل Rethink
  • ابزارهای بلاک کننده سایت های غیر اخلاقی یا تبلیغاتی مثل BlockSite
  • استفاده از تنظیمات گوشی
  • استفاده از افزونه های کروم

یادگیری روشهای مسدود کردن برخی از صفحات و سایت ها در گوگل کروم یا سایر موتورهای جستجو به شما این امکان را میدهد تا فضایی امن و با اولویت های مناسب ایجاد کنید. این روش میتواند برای حفاظت از کودکان یا نوجوانان نیز موثر باشد. روش استفاده از این ابزارها بسیار ساده است و ما در ادامه به تمامی نکات مربوط به آنها می پردازیم.

آموزش بستن سایت های غیر اخلاقی اندروید

۱- استفاده از برنامه های امنیتی

با استفاده از برنامه های امنیتی میتوانید علاوه بر جلوگیری از نمایش محتواهای غیر اخلاقی از باز شدن ناخواسته صفحات اینترنت و نفوذ ویروس ها یا باج افزارها جلوگیری کنید.

به عنوان مثال ما میتوانیم به شما برنامه Mobile Security & Antivirus را معرفی کنیم. این برنامه از باز شدن ناخواسته وبسایت ها جلوگیری میکنند. و میتوانند محتواهای نامناسب را بر اساس کنترل والدین مسدود کنند. برخی از ویژگی های این برنامه شامل موارد زیر است:

  • پیدا کردن بدافزارها پیش از نصب برنامه ها در گوشی
  • هشدار استفاده یا پخش شدن اطلاعات خصوصی توسط اپلیکیشن ها
  • کمک به پیدا کردن تلفن همراه
  • جلوگیری از کلاهبرداری های پیامکی

برنامه Mobile Security & Antivirus

شما میتوانید این برنامه را به صورت رایگان از طریق گوگل پلی یا سایر منابع معتبر دانلود برنامه دریافت نمایید. اما برخی از ویژگی های آن مثل کنترل والدین، پس از یک دوره استفاده آزمایشی نیاز به خریداری اشتراک دارد (نسخه کامل را میتوانید بدون خریداری از سایت های داخلی دانلود و نصب کنید). روش مسدود کردن وبسایت ها با استفاده از برنامه Mobile Security & Antivirus به این صورت است.

ابتدا باید صفحه را به پایین اسکرول کنید و گزینه Parental Controls را بزنید. سپس یک رمز عبور مشخص کنید. در مرحله بعد روی گزینه Website Filter بزنید.

استفاده از برنامه Mobile Security & Antivirus

حالا باید روی سوئیچ گزینه Website Filter بزنید تا روشن شود. سپس مجوزهای لازم برای ادامه کار این برنامه را از طریق گزینه Allow در پایین صفحه بدهید. و یک تنظیم سنی برای کنترل والدین انتخاب کنید. در صورت لزوم میتوانید این تنظیمات را سفارشی سازی کنید.

تنظیمات برنامه mobile security antivirus برای بلاک سایت در کروم اندروید

در مرحله بعد به بخش Blocked List بروید و روی بخش Add بزنید. سپس یک نام انتخاب کنید و آدرس URL سایت مورد نظرتان را وارد کنید. سپس روی گزینه Save بزنید تا تنظیمات ذخیره شود و فرایند بلاک سایت در کروم اندروید به درستی به اتمام برسد.

استفاده از برنامه mobile security antivirus

۲- استفاده از مسدود کننده های وبسایت

امروزه وبسایت هایی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانید بستن و بلاک سایت در کروم گوشی و کامپیوتر را به سادگی انجام دهید. نرم افزار بستن سایت های غیر اخلاقی اندروید برای محدود کردن سایت های بزرگسالان و یا زمانبندی مدت استفاده از برنامه ها بسیار مفید است.

برنامه BlockP:

یکی دیگر از برنامه هایی که میتوانید برای بستن سایت غیر اخلاقی در گوشی سامسونگ یا سایر گوشی های اندرویدی از آن استفاده کنید، BlockP است. با استفاده از این سایت میتوان تمامی سایت هایی که شامل مضمون غیر اخلاقی هستند را مسدود کرد. ویژگیهای این برنامه شامل موارد زیر است:

  • مسدود سازی صدها سایت بزرگسالان و غیر اخلاقی
  • امکان عملکرد روی همه مرورگرها
  • مسدود کردن برنامه هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و…
  • ایجاد امکان جستجوی امن در جستجوگرها
  • ایجاد حالت فوکوس برای افزایش بهره وری و کاهش استفاده از تلفن همراه

برنامه BlockP

برنامه BlockSite:

برنامه های مسدود کننده وبسایت ها به شما کمک میکنند تا با تعیین برنامه، زمان هایی وبسایت ها را شامل محدود کنید. این کار میتواند برای جلوگیری از حواس پرتی روش بسیار خوبی باشد. به طور مثال سایت BlockSite میتواند شامل ویژگی های زیر باشد.

  • حالت کار برای تنظیم فواصل زمانبندی شده و وقفه ها
  • مسدود کردن وبسایت ها و اپلیکیشن ها بر اساس زمانبندی
  • مسدود کردن صفحات وب فردی
  • حفاظت از رمز عبور برای کنترل کردن دسترسی برنامه ها

اپلیکیشن BlockSite: Block Apps & Sites

برنامه BlockSite یک اپلیکیشن رایگان است اما برای مسدود کردن سایت ها به صورت نامحدود و ندیدن تبلیغات، باید هزینه خرید ورژن کامل برنامه را خریداری کنید. اگر میخواهید با استفاده از BlockSite ایمن سازی گوگل برای کودکان در گوشی را انجام دهید، این مراحل را باید طی کنید.

روی دکمه در پایین برنامه ضربه بزنید. سپس نشانی وب سایتی که قصد مسدود کردن آن را دارید، تایپ کنید و یا از بین گزینه های پیشنهادی انتخاب کنید. و روی علامت مثبت کنار آنها ضربه بزنید. در مرحله بعدی گزینه Next از بالای صفحه را انتخاب کنید.

برنامه BlockSite

حال در این مرحله باید زمان و روز محدودیت در هفته را مشخص کنید و بعد روی گزینه Next بزنید. شما میتوانید برای این دستورات یک اسم و آیکون تعریف کنید. سپس Done را بزنید تا مورد جدید به لیست اضافه شود.

نرم افزار بستن سایت های غیر اخلاقی اندروید با BlockSite

۳- استفاده از فایروال

فایروال ها دسترسی دستگاه شما را کنترل، و با استفاده از قوانین مشخص شده برخی از موارد مقایر به قوانین را مسدود میکنند. این قابلیت را میتوان به نوعی حصار بین شما و اینترنت تشبیه کرد. فایروال Rethink که توسط Celzero عرضه شده است، یک سرویس DNS و فایروال قابل تنظیم است که می تواند تهدیدات شبکه را شناسایی و مسدود کند.

برنامه فایروال Rethink

در این فایروال شما همه دامنه ها و کشورهایی که بیشترین تماس با آنها را داشته اید را می بینید و به راحتی می توانید قوانین لازم فایروال را برای همه برنامه های خود اعمال کنید. این به شما امکان می دهد آدرس های IP، پورت ها و دامنه ها را به صورت رایگان مسدود کنید. برای بستن سایت غیر اخلاقی در گوشی شیائومی یا سایر دستگاه های اندرویدی این مراحل را طی کنید:

روی تب Configure از پایین برنامه بزنید و Firewall را انتخاب کنید. سپس IP & Port rules را انتخاب کنید.

سپس روی علامت مثبت از بخش Domain rules بزنید و آدرس مورد نظرتان را در باکس وارد کنید. حال روی گزینه Block و Okay بزنید. اگر میخواهید تمامی ساب دامین های یک سایت را نیز مسدود کنید، میتوانید آپشن Wildcard را نیز فعال کنید.

استفاده از فایروال برای بستن سایت غیر اخلاقی در گوشی اندرویدی

۴- استفاده از تنظیمات گوشی

شما حتی می توانید بدون هیچ برنامه ای و تنها با انجام چند مرحله ساده فرایند جلوگیری از ورود به سایت های غیرمجاز در اندروید را انجام دهید. برای اینکار ابتدا وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و به قسمت Users & Accounts > Users بروید.

سپس از این قسمت یک user profile جدید ایجاد کنید و به عنوان Restricted یا هر چیز دیگری که دوست دارید لیبل بزنید. در بخش profile settings روی گزینه App & Content Access بزنید، Manage Restricted Profile را انتخاب کنید و مرورگر کروم را فعال نمایید.

سپس در این مرحله میتوانید وب سایت ها یا برنامه هایی که میخواهید را مسدود کنید. بنابراین دیگر تنها اجازه ورود به سایت های قابل دسترسی را خواهید داشت.

۵- استفاده از افزونه های کروم

شما میتوانید حتی از طریق خود مرورگر کروم و نصب افزونه ها نیز برای بستن سایت غیر اخلاقی اقدام کنید. برای اینکار باید وارد Chrome Web Store شوید و افزونه Website Blocker را دانلود و اضافه کنید. به این صورت میتوانید به سادگی سایت هایی را که قصد مسدود کردن آنها را دارید انتخاب و به لیست اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که افزونه های گوگل کروم تنها روی نسخه دسکتاپ این برنامه عمل میکنند و برای گوشی قابل استفاده نیستند.

افزونه کروم برای بستن سایت غیر اخلاقی

سوالات متداول

چگونه یک سایت را در اندروید بلاک کنیم؟

برای بلاک و محدود کردن وبسایت ها میتوانید از روش هایی مثل نصب برنامه های امنیتی یا محدود کنید استفاده کنید یا برای مرورگرتان فایروال قرار دهید. روش های دیگری همچون انجام تنظیمات گوشی یا نصب افزونه های کروم نیز میتواند برای شما مفید باشد.

چگونه سایت های بد را مسدود کنیم؟

یکی از راهکارهای موثر برای مسدود کردن وبسایت ها نصب برنامه های امنیتی و قراردادن آدرس سایت مورد نظر در لیست است.

جمع بندی

اگر قصد مسدود کردن برخی از سایت ها و جلوگیری از باز شدن آنها را دارید میتوانید از بین روشهایی همچون استفاده از برنامه های امنیتی، اپلیکیشن های مسدود کننده، نصب فایروال روی گوشی یا استفاده از افزونه های گوگل کروم یکی را انتخاب کنید. این کار میتواند باعث ایجاد کنترل بیشتر برای کودکان شود. شما حتی میتوانید از این روش ها برای سایت های مزاحم که باعث حواس پرتی شما میشوند نیز استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال نیاز به بستن سایت غیر اخلاقی در گوگل کروم اندروید داشته اید؟ اگر در این زمینه تجربه ای دارید، لطفا آن را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید. به نظر شما از چه روش دیگری میتوان برای سایت ها محدودیت ایجاد کرد؟ روش بستن سایت در گوشی برای شما چگونه است؟

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب