مطلب فعلی :

جدیدترین نتایج بدست آمده از سرعت اینترنت ایران و مناطق مختلف جهان

رفتن به بالا

جدیدترین نتایج بدست آمده از سرعت اینترنت ایران و مناطق مختلف جهان

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

اخبار وب

مجله اینترنتی دانستنی ها

جدیدترین نتایج بدست آمده از سرعت اینترنت ایران و مناطق مختلف جهان

در طی ۴ سال اخیر سرویس معتبر Akamai گزارش کلی از وضعیت اینترنت در سرار جهان منتشر میکند که دارای نکات قابل توجه و تعملی میباشد.این گزارش شامل جزئیاتی مانند کشور،شهر،منطقه زمانی و.. اطلاعاتی از چشمگیرتین و ضعیف ترین پهنای باند های اینترنت در سراسر جهان میباشد که این کمپانی آنها را از ISP و کاربران اینترنت در سرار جهان جمع آوری میکند.

کلاسیک وب

در ادامه گزارش این سرویس در نیمه ۴ سال ۲۰۱۱ از وضعیت جهانی اینترنت را بیشتر بررسی میکنیم.

چه کشور هایی در این رقابت برنده هستند؟

همانند سال گذشته کشور کره جنوبی به طور میانگین با ارائه پهنای باند ارتباطی ۱۷٫۵ Mbps به طور میانگین،و ارائه بالاترین سرعت پنهای باندی که در اختیار کاربران قرار داده شده است (۴۷٫۹ Mbps) در صدر جدول جای دارد.پس از کره جنوبی کشورهای ژاپن،هنگ کنگ،هلند،لتونی،سویس،ایرلند،جمهوری چک،رومانی،بلژیک به تریب به عنوان ۱۰ کشور برتر ارائه دهنده سریعترین و بیشتر پهنای باند اینترنت در جهان شناخته میشوند.نکته جالب این لیست قرار گرفتن کشور توسعه یافته ای همچون آمریکا (با ارائه سرعت میانگین ۵٫۸ Mbps) در رتبه ۱۳ این لیست است.

کلاسیک وب

جدول زیر کشورهایی که دارای بیشترین کاربران با سرعت ارتباط بالای ۵ مگابایت در ثانیه میباشند را نشان میدهد:

کلاسیک وب

۱-کره جنوبی
۲- هلند
۳- ژاپن
۴- هنگ کنگ
۵- بلژیک
۶- سویس
۷- لتونی
۸- رومانی
۹- جمهوری چک
۱۰- دانمارک

چه کشورهایی دارای بدترین وضعیت هستند؟

کشورهایی مانند کوبا، جزایر سلیمان، کومور، تیمور شرقی، اریتره، چاد، نیجر، مالی، گینه، سیرالئون، بروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو (زئیر سابق) همگی دارای سرعت اتصال به طور متوسط ​​زیر ۳۰۰kbps هستند که بدین معناست برای دانلود یک فیلم با کیفیت بالا در این کشورها،کاربران باید بیش از ۳۰ ساعت منتظر بمانند.

وضعیت ایران در این لیست چگونه است؟

بر طبق گزارشات این سرویس،کشور عزیزمان ایران،با ارائه پهنای باند ارتباطی ۵۴۶ Kbps به طور میانگین به کاربران خود،جزو کشورهای ضعیف ارائه دهنده پنهای باند اینترنت در جهان است.نکته قابل توجه این لیست سرعت میانگین اتصال به اینترنت اکثر کشورهای همسایه مانند ارمنستان (۱٫۶۷ Mbps) ،ترکیه (۲٫۷۲ Mbps)، عراق ( Kbps 974)،ترکمنستان (۸۴۶ Kbps) و.. بالاتر از ایران است که این مساله ایران را در خاورمیانه نیز پس از افغانستان (۳۷۷ Kbps) جزو بدترین کشورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت قرار میدهد.

کلاسیک وب

نمودار زیر به خوبی میزان رشد و افت میانگین سرعت ارتباط با اینترنت را در ایران در طی نمیه سوم سالهای ۲۰۰۷ تا نمیه چهارم سال ۲۰۱۱ نمایش میدهد:

کلاسیک وب

با توجه به قیمت بالای خدمات اینترنت در ایران،وعده و وعیدهای مسئولان و وزیر ارتباطات کشور جهت بهبود سرعت و پنهای باند اینترنت در سال های اخیر و همچنین بی نتیجه ماندن پروژه هایی مانند طرح استفاده از فناوری اتصال فیبرنوری به منازل کاربران،امیدواریم در آینده توسط اجرایی شدن پروژه های همچون اینترنت ملی، شاهد اقدمات جدی برای استفاده بهینه از پهنای باند بین‌المللی و سرشکن کردن هزینه‌ها در دست‌یابی به اینترنت جهانی باشیم.

منابع:+،+،+

ویرایش،ترجمه و گردآوری:کلاسیک وب

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب