مطلب فعلی :

حذف کامل اطلاعات و جلوگیری از ریکاوی فایل ها در کامپیوتر

رفتن به بالا

حذف کامل اطلاعات و جلوگیری از ریکاوی فایل ها در کامپیوتر

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها

حذف کامل اطلاعات و جلوگیری از ریکاوی فایل ها در کامپیوتر

هر گاه شما فایلی را در سیستم یا دستگاه های جانبی (فلش، هارد همراه…) خود حذف میکنید به Recycle Bin منتقل می شود یا در صورت Shift+Delete کردن فایل، ظاهرا بصورت کامل از روی سیستم یا دستگاه شما پاک میشود و دیگر قابل دسترس نیست. اما این فایل ها هم در صورت حذف توسط نرم افزار های بازیابی (recovery) قابل بازگردانی هستند و این موضوع باعث میشود اطلاعات مهمی که شما از روی سیستم پاک کرده اید در معرض سوء استفاده قرار بگیرند.

حذف دائمی فایل ها در کامپیوتر

How to Completely Wipe Data from a PC

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

قبل از اینکه کامپیوتر خود را به فروش برسانید شما باید اطلاعات و اسناد حساس و شخصی را پاک کنید. شما ممکن است ایمیل های خود را در کامپیوتر ذخیره کرده باشید یا اطلاعات حساس، گذرواژه های وب سایت ها در مرورگر شما ذخیره شده باشند. حتی اگر ویندوز قابل بوت نباشد برخی افراد می توانند از CD برای بازیابی اطلاعات استفاده کنند یا هارد را به سیستم دیگری انتقال دهند. شما می توانید هارد خود را جدا کنید و سیستم خود را بدون هارد بفروشید

به طور کلی دو روش برای پاک کردن اطلاعات وجود دارد یکی پاک کردن دستی و دیگری پاک کردن هارد. اگر شما قصد دارید که کامپیوتر خود را بفروشید و اطلاعات مهمی در آن نیست بهتر است آن را به صورت دستی پاک کنید. این بدان معناست که سیستم عامل شما دست نخورده باقی می ماند و شما به صورت دستی همه اسناد حساس، رمز های عبور خود را حذف می کنید. اما اگر شما نمی خواهید از این روش استفاده کنید می توانید هارد خود را پاک کنید. این به معنای پاک شدن تمام اطلاعات شما از جمله سیستم عامل، برنامه ها، اسناد، رمزهای عبور و همه چیز است. در ادامه در مورد هر دو روش صحبت خواهیم کرد.

حذف دائمی فایل ها در کامپیوتر

چگونه فایل های غیر قابل حذف را در کامپیوتر پاک کنیم؟

هنگامی که شما با استفاده از کلید Delete اقدام به پاک کردن اسناد خود می کنید این فایل ها به Recycle Bin انتقال داده می شود که حتی بعد از خالی کردن Recycle Bin Recycle Bin ممکن است این اطلاعات قابل بازیابی باشند و این خبر بدی برای افرادی است که می خواهند از اطلاعات خود محافظت کنند. برنامه های رایگانی مانند Restoration و NTFS Undelete هستند که به هر کسی اجازه می دهد به راحتی این فایل ها را بازیابی کنند.

برای اینکه مطمئن شوید که فایلهای قابل بازیابی نیستند شما باید از یک از بین برنده فایل دیجیتال استفاده کنید. فایل هایی که شما به Shredder ارسال می کنید برای همیشه از بین خواهند رفت. شما می توانید از برنامه هایی مانند File Shredder, Eraser و Zilla Data Nuker استفاده کنید.

چگونه فایل های غیر قابل حذف را در کامپیوتر پاک کنیم؟

با ۶ روش حذف فایل های اضافی، قدیمی و تکراری در درایو ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ آشنا شوید.

حذف کامل اطلاعات از روی هارد

همانطور که اشاره شد تنها روشی که به طور کامل شما می توانید مطمئن شوید که اطلاعات تان بازیابی نمی شود پاک کردن محتوای دائمی هارد با استفاده از یک برنامه بخصوص است. بعد شما می تواانید سیستم عامل خود را مجددا نصب کنید تا فرد خریدار بتواند از آن استفاده کند. اگر هارد خود را جدا کرده اید آن را به سیستمی وصل کنید و از برنامه هایی مانند Disk Wipe استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می توانید پارتیشن های هارد خود را پاک کنید اما پارتیشنی که ویندوز در آن نصب شده است را پاک نمی کند. برای پاک کردن هارد سیستم به طور کامل شما باید از فلش مموری بوتیبل یا سی دی بوت استفاده کنید.

حذف کامل اطلاعات از روی هارد

حذف فایل بدون قابلیت بازیابی مجدد با نرم افزار DeleteOnClick

اگر شما میخواهید فایل های خود را به صورت کامل و دائمی از روی سیستم خود حذف کنید به طوری که دیگر قابل بازیابی نباشند نرم افزار های پولی وجود دارند که قابلیت این کار را دارند اما یکی از نرم افزار های خوب رایگان نرم افزار DeleteOnClick است که به شما اجازه می دهد تا تنها با چند کلیک فایل را به صورت کامل پاک میکند. پس از دریافت و نصب نرم افزار به کلیک راست شما گزینه Securely Delete اضافه میشود و روی هر فایلی را که میخواهید بصورت کامل حذف کنید کلیک راست کرده و گزینه Securely Delete را انتخاب کنید و از پنجره ظاهر شده گزینه yes را انتخاب کنید.

حذف فایل بدون قابلیت بازیابی مجدد با نرم افزار DeleteOnClick

برای آشنایی با ۱۰ ابزار رایگان برای حذف فایل ها بدون قابلیت بازیابی مجدد در ویندوز پیشنهاد می کنیم پست حذف دائمی فایل ها و پاک کردن اطلاعات بدون بازگشت در کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در کلاسیک وب ما سعی کردیم اطلاعات کاربردی در مورد حذف کامل اطلاعات و جلوگیری از ریکاوی فایل ها در کامپیوتر را به شما بدهیم، اگر در مورد این پست نظر و یا پیشنهادی دارید و یا روش دیگری می شناسید می توانید آنها را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب