مطلب فعلی :

حل مشکل فعال نبودن گزینه Middle Eastern Features فتوشاپ (تست شده)

رفتن به بالا

حل مشکل فعال نبودن گزینه Middle Eastern Features فتوشاپ (تست شده)

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
How to Enable Middle Eastern Features in Photoshop - نحوف فعال سازی Middle Eastern Features در فتوشاپ

حل مشکل فعال نبودن گزینه Middle Eastern Features فتوشاپ (تست شده)

آیا با مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ روبرو هستید؟ مشکل تایپ برعکس یا شکسته فارسی در فتوشاپ به تنظیمات Middle Eastern Features در آن مربوط می شود.

اما همیشه این گزینه در فتوشاپ فعال نیست! ✅ در این مطلب به راهنمای کامل حل مشکل فعال نبودن گزینه Middle Eastern Features فتوشاپ می پردازیم.

آموزش فعال سازی Middle Eastern Features فتوشاپ

How to Enable Middle Eastern Features in Photoshop

به طور خلاصه برای حل مشکل غیرفعال بودن گزینه Middle Eastern Features در فتوشاپ باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا از نوار ابزار بالایی فتوشاپ به مسیر Edit > Preferences > Type بروید.
  2. سپس در پنجره ی باز شده گزینه World-Ready Layout را فعال کنید.
  3. حال در نوار ابزار بالایی به منوی Type > Language Options بروید.
  4. و در آنجا گزینه Middle Eastern Features را فعال نمایید.

در ادامه این روش را به صورت تصویری و قدم به قدم به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

۱- بررسی فعال بودن Middle Eastern Features

قبل از هر کاری بیایید ابتدا بررسی کنیم که آیا میتوان به درستی در تایپ فارسی در فتوشاپ را به درستی انجام داد؟ یا آیا گزینه Middle Eastern Features برای ما فعال است یا خیر؟ برای این منظور ابتدا برنامه فتوشاپ خود را باز کنید و یک تصویر یا پرونده جدید در آن باز نمایید و یک متن فارسی درون آن بنویسید.

مشکل نوشتن فارسی در فتوشاپ

از منوی بالایی فتوشاپ به مسیر Type > Language Options بروید و ببینید که آیا گزینه Middle Eastern Features در آن به رنگ خاکستری (غیر قابل فعال سازی) یا به رنگ سیاه (قابل فعال سازی) فعال است. مثل تصویر زیر.

بررسی فعال بودن گزینه middle eastern features فتوشاپ

اگر این گزینه خاکستری بود و نیز فعال نیز نبود، آنگاه به احتمال زیاد مشکل تایپ زبان های راست چین (مثل زبان فارسی و عربی) در فتوشاپ به همین موضوع مربوط می شود.

۲- فعال کردن گزینه World-Ready Layout در فتوشاپ

علت خاموش بودن گزینه middle eastern features در فتوشاپ، غیر فعال بودن گزینه دیگری به نام World-Ready Layout می باشد. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا از منوی بالای تصویر Edit را باز کنید و سپس Preferences را انتخاب کنید و در زیر منوی باز شده بر روی Type کلیک نمایید.

تغییر ورودی زبان در فتوشاپ برای گزینه middle eastern features فتوشاپ

پنجره ای که برای شما باز می شود دارای یک منوی جانبی در سمت چپ است. اطمینان حاصل کنید که در این منو شما در تب Type قرار دارید. در سمت راست این پنجره قسمتی به نام Choose Text Engine Options وجود دارد که در زیر آن باید گزینه World-Ready Layout را انتخاب کرده و فعال نمایید.

فعال سازی گزینه World-Ready Layout برای گزینه middle eastern features فتوشاپ

سپس بر روی OK کلیک کنید تا این تغییرات ذخیره شود.

۳- فعال سازی Middle Eastern Features در فتوشاپ

پس از فعال سازی گزینه World-Ready Layout باید یک بار برنامه فتوشاپ را ببندید و دوباره آن را باز کنید. پس از اجرای مجدد برنامه فتوشاپ یک پروژه جدید باز کنید و شروع به نوشتن یک متن فارسی درون آن نمایید. دقت داشته باشید که زبان نوشتن کامپیوتر خود را بر روی فارسی قرار دهید. حال به منوی Type بروید و گزینه Language Options را انتخاب نمایید تا منوی جدیدی برای شما ظاهر شود. در آنجا خواهید دید حالا گزینه ی Middle Eastern Features از رنگ خاکستری خارج شده است و حالا به رنگ سیاه در آمده. این یعنی شما میتوانید بر روی آن کلیک کنید تا فعال شود.

فعال کردن نهایی گزینه middle eastern features فتوشاپ

پس از فعال سازی آن اگر در محیط فتوشاپ اقدام به نوشتن به زبان فارسی نمایید، حروف و کلمات دیگر به شکل شکسته و برعکس نوشته نخواهند شد و متن شما به درستی نمایش داده خواهد شد.

سوالات متداول

مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ از چیست؟

مشکل شکسته و برعکس نوشته شدن حروف فارسی در فتوشاپ به غیر فعال بودن تنظیماتی به نام Middle Eastern Features برمی گردد. ما نحوه فعال سازی آن را در این مطلب آموزش دادیم.

چرا گزینه Middle Eastern Features در فتوشاپ فعال نیست و خاموش است؟

خاموش بودن این گزینه مربوط به تنظیمات دیگری به نام Text Engine Options مربوط می شود که در آن باید گزینه ی World-Ready Layout فعال شود. با این کار گزینه Middle Eastern Features نیز از حالت خاموش و غیر قابل دسترس خارج می شود و شما می توانید آن را فعال کنید. این کار به صورت قدم به قدم در این مطلب آموزش داده شده است.

جمع بندی

به طور کلی علت خاموش بودن گزینه Middle Eastern Features در فتوشاپ به تنظیمات دیگری به نام Text Engine Options مربوط می شود که باید در آن گزینه World-Ready Layout را فعال کنیم. پس از انجام این کار و باز و بسته کردن فتوشاپ، خواهیم دید که در هنگام نوشتن به زبان فارسی گزینه Middle Eastern Features قابل دسترس و قابل فعال سازی می شود. در نهایت با فعال سازی این گزینه قادر خواهیم شد که درستی از زبان فارسی در فتوشاپ استفاده کرده و تایپ کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما چطور به حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ پرداختید؟ آیا روشی که در این مطلب آموزش دادیم برای شما چاره ساز بود؟ آیا روش دیگر و ساده تری برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ وجود دارد؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب