مطلب فعلی :

در هنگام خرید هاست از شرکت های هاستینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

رفتن به بالا

در هنگام خرید هاست از شرکت های هاستینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
در هنگام خرید هاست از شرکت های هاستینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

در هنگام خرید هاست از شرکت های هاستینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

یکی از اولین و اصلی‌ترین اقداماتی که افراد در زمان راه‌اندازی وب‌سایت خود انجام می‌دهند، خرید هاست است.

هاست نقش مهمی در عملکرد سایت دارد و اگر در زمان انتخاب آن به‌اندازه کافی دقت نکنید، بعدها ممکن است ضررهای زیادی از نظر مالی و همچنین از نظر اعتبار و ارزش برندتان، متحمل شوید. درحال‌حاضر، شرکت‌های زیادی در زمینه ارائه انواع هاست وردپرس، ووکامرس و… فعالیت می‌کنند؛ اما بدیهی است که خدمات تمام آن‌ها از کیفیت یکسانی برخوردار نیست. در این مطلب تصمیم داریم برای انتخاب بهترین شرکت هاستینگ به شما کمک کرده و همچنین در مورد مجموعه وب آیدین اطلاعاتی به شما ارائه دهیم.

معرفی انواع مختلف هاست

اجازه دهید قبل از هرچیزی، مروری روی انواع مختلف هاست داشته باشیم. هاست‌ها را از جهات گوناگون، به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند. برای مثال از نظر موقعیت می‌توان آن‌ها را به هاست ایران، هاست آلمان و… تقسیم کرد. از نظر کاربرد هم هاست‌های اشتراکی، اختصاصی، مجازی، ابری و کولوکیشن را داریم.

اما دسته‌بندی مدنظر ما، از نظر نوع سیستم مدیریت محتوا است. از این نظر می‌توان هاست‌ها را به سه نوع کلی هاست وردپرس، هاست ووکامرس و هاست جوملا تقسیم کرد. باتوجه به اینکه اکثر هاست‌های کشورمان با دو سیستم مدیریت محتوای ووکامرس و وردپرس پایه‌ریزی شده‌اند، در اینجا به معرفی این دو به‌علاوه یک نوع هاست محبوب دیگر برای کاربران تازه‌کار، یعنی هاست اقتصادی می‌پردازیم.

هاست وردپرس

حدود ۷۵ درصد از سایت‌های دنیا با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده و مدیریت می‌شوند؛ بنابراین بدیهی است که نوعی هاست اختصاصی برای میزبانی از این نوع هاست‌ها وجود داشته باشد. هاست‌های وردپرسی به‌صورت کاملاً حرفه‌ای ساخته شده‌اند و به لطف ویژگی‌هایی مثل کانفیگ اختصاصی و بهینه‌سازی چندلایه، باعث افزایش سرعت وب‌سایت شما می‌شوند. زیرسازی این هاست‌ها به‌گونه‌ای است که به‌خوبی می‌توانند پاسخگوی نیاز سایت‌های وردپرسی باشند و هرچقدر هم که آپدیت‌های جدیدی از وردپرس ارائه شود، از سرعت سایت کم نشده و همچنان پرقدرت و ایمن باقی بماند.

هاست ووکامرس

این نوع هاست به‌صورت ویژه به میزبانی سایت‌های فروشگاهی که با افزونه ووکامرس ایجاد شده‌اند، می‌پردازد. این هاست از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و در طراحی آن، به ترافیک بالای فروشگاه‌های اینترنتی توجه شده‌است.

هاست اقتصادی

یکی دیگر از هاست‌هایی که در برخی شرکت‌های هاستینگ معتبر مثل وب آیدین ارائه می‌شود، هاست اقتصادی نام دارد. اگر سایت کوچک و کم‌اهمیتی دارید و به دنبال یک هاست ارزان می‌گردید، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

هاست اقتصادی

نکات مهم در انتخاب بهترین شرکت هاستینگ

فرقی نمی‌کند که شما قصد خرید کدام نوع هاست را دارید، درهرصورت، باید برای خرید آن و بهره‌مندی از سرویس‌های مناسب، به یک شرکت معتبر و قابل‌اعتماد مراجعه کنید. حال ممکن است این سؤال برایتان ایجاد شود که از کجا باید شرکت‌های هاستینگ معتبر و قابل‌اعتماد را پیدا کنیم؟ در اینجا فاکتورها و معیارهای خاصی را به شما آموزش می‌دهیم که باید در زمان خرید هاست و انتخاب شرکت هاستینگ به آن‌ها توجه داشته باشید.

۱. توجه به خدمات پس از فروش و پشتیبانی شرکت هاستینگ

لازم است قبل از هرچیزی، در مورد خدمات پس ‌از‌ فروش و نحوه پشتیبانی شرکت هاستینگ موردنظر به‌خوبی تحقیق کنید. درصورتی‌که آن شرکت از پشتیبانی خوبی برخوردار نباشد، در زمان بروز مشکل، هیچ‌کس پاسخگوی شما نیست و باید برای رفع آن مشکل، دردسرهای زیادی را تحمل کنید. اما اگر آن شرکت از خدمات پشتیبانی خوبی برخوردار باشد، کارشناسانی را برای پاسخگویی به سؤالات و مشکلات مشتریان استخدام می‌کند تا با صبر و حوصله راهکارهایی به آن‌ها پیشنهاد دهند.

۲. بکاپ‌گیری منظم از سایت

برخی از شرکت‌های هاستینگ، به کاربران این اجازه را نمی‌دهند که از اطلاعات سایت خود بکاپ بگیرند یا اینکه در صورت بکاپ‌گیری، امکان استفاده از آن را به خود کاربر نخواهند داد. این کار اصلاً اصولی و اخلاقی نیست؛ از‌همین‌رو باید مطمئن شوید که در زمان خرید هاست وردپرس، ووکامرس و…، شرکت موردنظر از قابلیت بکاپ‌گیری منظم پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که اطلاعات سایت شما همواره در امان بماند و اگر به علت نقص فنی یا هر دلیل دیگری برخی از اطلاعات دیتابیس‌ها حذف شد، بتوانید از نسخه پشتیبان آن استفاده کنید.

۳. حفظ امنیت اطلاعات

بدون‌شک، امنیت هر سایت از مهم‌ترین مسائل برای صاحبان آن به‌شمار می‌رود. در هر سایت اطلاعات مهمی مثل اطلاعات هویتی و مالی کاربران، اطلاعات مدیران و… وجود دارد. اگر هاست موردنظر از امنیت کافی برخوردار نباشد، این اطلاعات به‌راحتی توسط مهاجمان سایبری هک می‌شوند.

سرویس ارائه‌دهنده هاست ووکامرس، وردپرس و… باید بتواند به‌خوبی افزونه‌های امنیتی قدرتمندی را برای حفظ حریم شخصی و اطلاعات سایت ارائه دهد.

۴. سخت‌افزارهای مورداستفاده در شرکت هاستینگ

مورد مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، سخت‌افزارهایی است که شرکت هاستینگ مورداستفاده قرار می‌دهد. این سخت‌افزارها درواقع زیرساخت سرویس‌های هاستینگ هستند و اگر قدیمی یا ضعیف باشند، امکان ارائه خدمات باکیفیت و قدرتمند را فراهم نخواهند کرد. متخصصین شرکت‌های هاستینگ باید به هر هاست، منابع سخت‌افزاری قدرتمندی را اختصاص دهند و به‌صورت ۲۴ساعته بر عملکرد این سخت‌افزارها نظارت داشته باشند.

۵. توجه به طراحی پنل کنترل و رابط کاربری

شما می‌توانید از طریق بررسی هاست‌های شرکت موردنظر و راحتی کار با پنل کنترل یا ساده بودن رابط کاربری آن‌ها، به کیفیت خدمات این شرکت‌ها پی ببرید. درصورتی‌که شرکت موردنظر هاست‌هایی با پنل کنترل cPanel یا Plesk ارائه دهد، تمام کاربران، حتی کسانی که تخصص بالایی نداشته باشند هم می‌توانند به‌راحتی با آن‌ها کار کنند. در غیر این صورت، ممکن است کاربر نتواند به‌خوبی با رابط کاربری هاست موردنظر ارتباط برقرار کرده و درنتیجه روی عملکرد کلی سایت، تأثیر منفی داشته باشد.

توجه به طراحی پنل کنترل و رابط کاربری

معرفی بهترین شرکت برای خرید هاست ارزان

یکی از بهترین شرکت‌هایی که شما می‌توانید برای خرید بهترین هاست وردپرس، ووکامرس و… به آن مراجعه کنید، شرکت وب آیدین نام دارد. این مجموعه از تمام ویژگی‌های بهترین شرکت هاستینگ که در بخش قبلی گفتیم، برخوردار بوده و انتخابی امن و مطمئن برای شما به‌شمار می‌رود.

تیم وب آیدین بیشتر از ۱۰ سال تجربه و سابقه دارد و از متخصصین ماهر و مجربی تشکیل شده‌است. این مجموعه خدمات پشتیبانی قدرتمندی به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی بتوانند از انواع مختلف هاست‌های خریداری‌شده استفاده کنند. ازجمله مهم‌ترین خدمات این مجموعه در زمینه هاستینگ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضمانت بازگشت وجه تا ۱۵ روز در صورت نارضایتی مشتریان
  • برخورداری از گواهی SSL
  • بکاپ‌گیری روزانه از دیتابیس‌ها
  • انتقال رایگان سایت مشتریان به هاست جدید
  • پشتیبانی از سایت‌های وردپرسی به‌صورت تخصصی
  • تضمین افزایش سرعت سایت
  • برخورداری از سرورهای قدرتمند و ساپورت سایت‌های پربازدید

وب آیدین برای ارائه خدمات خود بهترین قیمت را در نظر گرفته تا مشتریان با خیال راحت برای خرید اقدام کنند. می‌توانید سرویس‌های هاستینگ اقتصادی این مجموعه را هم امتحان کنید.

تضمین امنیت و سرعت سایت با وب آیدین

سعی کردیم نکاتی برای انتخاب بهترین شرکت هاستینگ به شما آموزش دهیم. اگر قصد خرید هاست ووکامرس، وردپرس و… را دارید، می‌توانید روی شرکت وب آیدین حساب کنید. این مجموعه با سابقه بالا و خدمات تخصصی خود توانسته اعتماد مشتریان را جلب کند و سرویس‌های تخصصی و مناسبی به کاربران خود عرضه خواهد کرد. شما می‌توانید برای خرید یک هاست وردپرس، ووکامرس یا هاست اقتصادی مناسب، روی این مجموعه حساب کرده و از این طریق، امنیت و سرعت سایت خود را افزایش دهید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب