مطلب فعلی :

راهنمای خرید توستر نان : چگونه یک تستر خوب انتخاب کنیم؟

رفتن به بالا

راهنمای خرید توستر نان : چگونه یک تستر خوب انتخاب کنیم؟

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنمای خرید توستر نان : چگونه یک تستر خوب انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید توستر نان : چگونه یک تستر خوب انتخاب کنیم؟

حتما می دانید که صبحانه مهمترین وعده غذایی است. پس کیفیت صبحانه در شروع روز و میل کردن این وعده اهمیت زیادی دارد. استفاده از توستر (Toaster) می تواند یکی از راه های افزایش کیفیت صبحانه باشد و اگر شما قصد خرید یک توستر را دارید، با ما همراه باشید. امروز در کلاسیک وب با راهنمای خرید توستر نان به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید یک توستر خوب را انتخاب کنید.

آشنایی با نکات مهم در خرید توستر نان

Toaster Buying Guide: How to Choose the Best Toaster 

در استاندارد ترین صبحانه ها، نان و به خصوص نان توست (Toast) جایگاه بالایی دارد. برای گرم و برشته کردن این نان از دستگاه توستر استفاده می شود. توستر ها در انواع و اندازه های متفاوتی در بازار موجود هستند.  در ادامه ضمن معرفی انواع مدل ها، نکاتی را که بهتر است حین خرید Toaster به آن توجه کنید را هم مرور می کنیم.

راهنمای خرید توستر نان، انواع توستر

توستر ها در دو نوع اصلی Pop-Up و Oven موجود هستند. هر کدام از آن ها در سایز های مختلفی تولید شده و ویژگی های خاص خود را دارند. قبل از معرفی نکات مهم در خرید توستر ابتدا بهتر است با انواع آن آشنا شویم.

همچنین اگر قصد خرید کولر گازی را هم دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت ، پنجره ای ، پرتابل و… را مطالعه نمایید.

توستر Pop-Up چیست؟

توستر Pop-Up چیست؟

توستر پاپ آپ معمولا به نام توستر، بدون پیشوند و پشوند شناخته می شوند. این دستگاه ها دارای دو یا ۴ اسلات در بالای صفحه خود هستند که معمولا جای کوچکی در آشپزخانه اشغال می کنند. برای استفاده از این دستگاه، پس از اتصال آن به برق باید نان خود را داخل اسلات ها قرار دهید. سپس اهرم کناری دستگاه را به پایین فشار دهید. هنگامی که نان آماده شود، دستگاه نان را رو به بیرون هدایت می کند.

توستر Pop-Up چیست؟

این دستگاه به طور خاص برای توست کردن طراحی شده اند و فقط همین کار را انجام می دهند. معمولا قیمت آن ها مقرون به صرفه است و در اکثر بازار ها یافت می شوند. استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و تنها مشکل آن این است که می توان تنها دو یا چهار برش از نان را در یک زمان (بسته به مدل دستگاه) در آن قرار داد.

Oven توستر چیست؟

Oven توستر چیست؟

آون توستر ها به شکل یک کوره کوچک و مانند مایکروویو ها هستند. شکل آن ها با نوع معمولی متفاوت تر است. این دستگاه اندازه بزرگتری دارد اما استفاده های بیشتری هم دارد. یعنی به جز توست کردن نان، می توانید از آن برای گرم کردن و پخت پز سایر غذا ها هم استفاده کنید.

Oven توستر چیست؟

با توجه به سایز دستگاه گرمکن نان، می توان تعداد نان بیشتری در به طور همزمان آن قرار داد و در نتیجه برای خانواده های پرجمعیت مناسب می باشد. قیمت این دستگاه از نوع معمولی گرانتر است اما با توجه به کاربرد های بیشتر آن قابل توجیح است.

فاکتور های مورد توجه در هنگام خرید توستر

تا این جای مطلب راهنما خرید توستر نان ، انواع توستر را به شما معرفی کردیم. شما باید ابتدا بسته به نیاز های خود، مدل مورد نظر را انتخاب کنید. پس از آن با طیف مختلفی از محصولات مواجه خواهید شد که فاکتور های متفاوت آن ها را بررسی می کنیم.

همچنین اگر قصد خرید کارت گرافیک را هم دارید، مطالعه مطلب راهنمای خرید کارت گرافیک : بهترین مدل برای بازی ، کارهای گرافیکی و.. برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

راهنما خرید توستر نان، سایز توستر

یکی از فاکتور های مهم در راهنمای خرید توستر خوب، سایز دستگاه است. برای فهمیدن اندازه مورد نیاز شما، ابتدا باید سه سوال را بررسی کنید:

راهنما خرید توستر نان، سایز توستر

  • به چند قطعه نان در یک لحظه برای آماده شدن نیاز دارید؟
    با در نظر گرفتن پاسخ سوال های بالا، به راحتی می تواند سایز مورد نظر را انتخاب کنید. اگر شما به طور همزمان به ۲ یا ۴ تکه نان نیاز دارید، دستگاه های معمولی جواب گوی شما است. آون توسترها می توانند از ۴ تا ۹ تکه را هم همزمان آماده کنند.
  • اسلات های دستگاه چقدر بزرگ باشد؟
    اگر شما قصد استفده از نان های بزرگتر مانند مافین انگلیسی (English muffins)، بیگل (bagel)، Texas toast و.. را دارید، باید دستگاهی را بخرید که اسلات بزرگتری داشته باشد.
  • فضای مخزن دستگاه تا چه اندازه ای برای شما مناسب است؟
  • فضای آشپرخانه شما چقدر است؟ آن را در چه مکانی قرار می دهید؟ شما باید با اندازه کلی دستگاه و فضای آشپرخانه خود نیز تعامل برقرار کنید.

هزینه و قیمت خرید توستر نان

هزینه و قیمت خرید توستر نان

توستر های معمولی قیمتی بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار دارند در حالی که مدل آون در محدوده ۵۰ تا ۳۰۰ دلار است. قیمت ها بسته به کیفیت ساخت و امکانات تغییر پیدا می کنند. بنابراین یک سقف هزینه را برای خود در نظر بگیرید. از آنجایی که امکانات مختلف بر قیمت دستگاه می افزایند، باید قیمت را این گونه در نظر بگیرید که آیا فقط قصد توست کردن نان را دارید یا می خواهید سایر غذا ها را هم گرم کنید؟ چه انتظاراتی از دستگاه خود دارید؟ می توانید یک لیست تهیه کرده تا به خوبی امکانات مورد نیاز را بسنجید.

راهنمای خرید آون توستر و..، تنظیمات توستر

راهنمای خرید آون توستر و..، تنظیمات توستر

برخی از مارک های توستر نان، امکانات بیشتری دارند. به طور مثال کلید های روشنایی دارند تا در تاریکی هم بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین برخی از مدل ها با قابلیت Bagel یک سمت نان را می توانند قهوه ای تر کنند. اگر نان را در فریز نگه می دارید، دستگاه هایی با قابلیت یخ زدایی هم وجود دارند که یکی از کارایی توستر میباشد. همچنین ویژگی های زیر نیز می توانند برای شما کاربردی باشند:

  • Self-Adjusting Guides: با این قابلیت نان تست به خوبی در دستگاه جهت برشتگی یکنواخت قرار می گیرد.
  • Cancel Button: اگر در نیمه راه یا هر زمان نیاز به متوقف کردن توستر داشتید، می توانید این دکمه را بزنید.
  • Crumb Tray: خرده نان ها را جمع آوری می کند تا دستگاه تمیز تر بماند.
  • Convection Heating: می توانید حرارت را تنظیم کنید.
  • Rotisserie: مناسب برای پخت پز مرغ، جوجه و.. که در آون توستر ها موجود است.
  • Countdown timer: زمان پایان توست شدن را نشان می دهد.
  • Extra lift: تنظیم اندازه اسلات برای نان های بزرگتر و کوچکتر جهت برشته شدن همه نان و جلوگیری از سوختن انگشت های شما

بسته به نیاز خود می توانید لیستی از آپشن ها را تهیه کرده تا در زمان خرید دستگاهی را انتخاب کنید که ویژگی های مورد نظر را داشته باشد.

برند های تولید کننده توستر

در هر برندی ممکن است محصولات خوب و بد موجود باشد. اما به طور کلی برند های توستر نان مولینکس، بوش، تفال، پارس خزر، دلونگی  Avanti، Black and Decker، Breville، Cuisinart، Hamilton Beach، KitchenAid ، Panasonic، Dualit و.. در این زمینه تخصص بالایی دارند. البته بسته به هر کشور برای انتخاب بهترین مارک توستر، برند های مختلفی ممکن است در بازار وجود داشته باشند.

سایر نکات در هنگام خرید Toaster

در انتهای راهنمای خرید دستگاه نان گرم کن احتمالا محصولاتی را پیدا می کنید که در رنج مشخصاتی و قیمتی مشابهی هستند، در این زمان از سایر ویژگی های زیر جهت اولویت بندی آن ها استفاده کنید.

سایر نکات در هنگام خرید Toaster

  • شستشوی راحت
  • کیفیت قطعات خوب
  • گارانتی و ضمانت
  • قدرت (هرچه قدرت بالاتر باشد، سرعت توست شدن بیشتر است.)
  • شکل و زیبایی ظاهر محصول
  • برچسب انرژی

در پایان پس میل صبحانه کامل، یک ورزش مناسب هم می تواند به بدن شما کمک زیادی کند. در همین راستا مطالعه مطلب راهنمای خرید تردمیل ، آشنایی با نکات مهم در خرید تردمیل را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راهنمایی هایی برای خرید توستر به شما ارائه کردیم. آیا توانستید دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید؟ به نظر شما در خرید دستگاه نان گرم کن باید یه کدام ویژگی ها توجه بیشتری شود؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه دستگاه گرمکن نان را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب