مطلب فعلی :

راهنمای خرید جاروبرقی خانگی هوشمند ، سطل دار و..

رفتن به بالا

راهنمای خرید جاروبرقی خانگی هوشمند ، سطل دار و..

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنمای خرید جاروبرقی خانگی هوشمند ، سطل دار و...

راهنمای خرید جاروبرقی خانگی هوشمند ، سطل دار و..

جاروبرقی یکی از ابزار هایی است که برای نظافت منزل مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما به تازگی قصد خرید جاروبرقی نو داشته باشید، با بازاری رو به رو می شوید که هزاران محصول از برند های مختلف در آن وجود دارند. در نتیجه انتخاب یک جاروبرقی مناسب نیاز های شما ممکن است کمی مشکل به نظر برسد. امروز در کلاسیک وب نکات و راهنمایی هایی جهت خرید جاروبرقی به شما ارائه خواهیم داد.

آشنایی با نکات مهم در خرید جاروبرقی

Vacuum Cleaner Buying Guide

همه جاروبرقی ها یک هدف دارند و آن هم تمیز کردن خانه یا محل کار و.. می باشد. شرکت های مختلف با ساخت انواع جاروبرقی مانند مدل های هوشمند، کیسه ای یا بدون کیسه سطل دار و.. سعی دارند تا این هدف را به بهترین شکل انجام دهند. اما شما هم برای خرید باید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای یک انتخاب خوب باید شرایط خود را در نظر بگیرید و محصولی را هم که انتخاب می کنید ویژگی های مناسبی داشته باشد.

راهنمای خرید جاروبرقی خوب، مشخص کردن نیاز ها

قبل از خرید جاروبرقی، در ابتدا راهنمای خرید جاروبرقی سطلی و.. مشخص کنید که چه سطوحی را می خواهید جارو بزنید؟ آیا خانه شما فرش های زیادی دارد؟ سطوح چوبی و سرامیکی زیادی در خانه دارید؟ سطوح مورد نظر به راحتی در دسترس هستند؟ با توجه به نیاز های خود و شناسایی ان ها، راحت تر می توانید دستگاه مورد علاقه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید جاروبرقی خوب، مشخص کردن نیاز ها

همچنین در صورتی که قصد خرید یخچال را هم دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید یخچال فریزر معمولی ، دوقلو و.. را هم مطالعه نمایید.

راهنمای خرید جاروبرقی خانگی، انواع جاروبرقی

جارو برقی ها در دو نوع کیسه دار و بدون کیسه موجود هستند. قبل از خرید جاروبرقی، باید نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • اگر شما فرش و قالیچه های زیادی در خانه دارید، بهترین انتخاب می تواند نوع کیسه دار باشد. نوع کیسه دار نیاز به تعویض کیسه پس از پر شدن دارد. معمولا گرد و غبار را هم بهتر جذب می کنند.
  • اگر پله یا راهرو، کفپوش و سرامیک زیادی دارید، نوع بدون کیسه می تواند انتخاب مناسبی باشد. در این مدل یک ظرف پلاستیکی به جای کیسه وجود دارد که می توانید آن را ببینید. در این مدل نیازی به تعویض ظرف ندارید اما در عوض از معایب جاروبرقی بدون کیسه این است که فیلتر ها سریعتر کثیف شده و نیاز به تعویض خواهند داشت.

مدل های جاروبرقی، جاروبرقی خوب چی بخرم؟

جاروبرقی ها در مدل های مختلفی هم تولید می شوند. برای انتخاب بهترین جاروبرقی، باید با مدل های مختلف آشنا باشید. هر کدام از آن ها نسبت به سطح مورد استفاده، مانور، قابلیت حمل و کاربرد های مختلف، تفاوت دارند. مدل هایی که می توانید در بازار پیدا کنید را در ادامه معرفی می کنیم.

خرید جاروبرقی معمولی

جاروبرقی معمولی

یکی از محبوب ترین مدل ها می باشد. قابلیت مانور زیادی دارد و می توان از آن ها برای تمیز کردن هر جایی استفاده کرد. معمولا صدا کمتری دارند و با توجه به جدا بودن لوله از بدنه، در هنگام کار کاملا سبک به نظر می رسند. تنها عیب این مدل شاید حجم بیشتر آن ها نسبت به سایر مدل ها باشد. اما قدرت مکش خوبی برای تمیز کردن هر چیزی دارند و معمولا لوازم جانبی مانند دسته، براش و.. مختلفی را به عنوان ابزار های جانبی دارند.

خرید جاروبرقی عمودی

جاروبرقی عمودی

در این مدل که در برخی از کشور ها به صورت متداول استفاده می شود، کل جاروبرقی روی یک میله سوار است که باید آن را جا به جا کنید. با جاروبرقی عمودی می توانید فرش ها را تمیز کنید اما معمولا برای سطوح سخت مناسب تر هستند. اما مشکل بزرگی که این مدل دارد، وزن آن است. توجه داشته باشید که برای استفاده از این مدل باید کل وزن جاروبرقی را با خود جا به جا کنید که کار دشواری می تواند باشد.

خرید جاروبرقی عصایی

جاروبرقی عصایی

ظاهری شبیه جاروبرقی عمودی دارند اما به نسبت کوچک تر و سبک تر هستند. معمولا دارای باتری هستند و برای تمیز کردن سطوح سخت در زمان کم مفید هستند. تمیز کردن سطوحی مانند فرش و.. به سختی انجام می گیرد زیرا معمولا موتور ضعیفی دارند، ظرفیت سطل کمی داشته و نمی توانند انتخاب خوبی به عنوان جاروبرقی اصلی خانه باشند. اما به عنوان استفاده برای در کنار یک جاروبرقی دیگر برای زمان هایی که باید سریعا جایی را تمیز کنید، مفید اند.

خرید جاروبرقی دستی

جاروبرقی دستی

سایز کوچکی دارند، برای تمیز کردن سریع جاهای کوچک و موی حیوانات و.. مناسب هستند. همچنین گزینه خوبی برای تمیز کردن داخل ماشین محسوب می شوند. این مدل هم معمولا باتری دارد و به راحتی می توانید آن را به هر جایی حمل کنید.

همچنین برای خرید هارد اکسترنال هم مطالعه مطلب راهنمای خرید هارد اکسترنال ، چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟ برای شما کاربردی خواهد بود.

خرید جاروبرقی هوشمند یا رباتی، خرید جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی هوشمند یا رباتی، خرید جاروبرقی رباتیک

معمولا موتور ضعیف تری به دلیل سایز کوچک تر خود دارند و برای سطوح سخت مناسب ترند. با اینکه بیشتر اوقات فعال هستند و می توانند اکثر نقاطی که دسترسی کمی دارند را تمیز کنند، اما در حال حاظر به نظر می رسد که نمی توان کارایی مناسبی از آن ها نسبت به هزینه دید. اما همه کار ها را خودکار انجام می دهند. با توجه به قیمت بالا در صورتی که هزینه برایتان مهم نباشد، می توانید از آن ها استفاده کنید.

خرید جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی مرکزی

قابل ذکر است که جاروبرقی مرکزی هم در بازار موجود است. اگر قصد باز سازی خانه را دارید و یا در حال ساخت خانه جدید هستید، می توانید از جاروبرقی مرکزی هم استفاده کنید. نوع مرکزی لوله هایی را در پشت دیوار قرار می دهد که به یک واحد مکش قوی متصل می شوند. در صورتی که نیاز به قدرت زیاد داشته و قابلیت نصب آن را داشته باشید، جاروبرقی مرکزی هم می تواند انتخاب خوبی باشد. از مزایا آن ها می توان به کم صدا بودن، قدرت زیاد، وزن سبک (فقط شلنگ باید حمل شود)، نیاز به تخلیه دیر تر اشاره کرد. اما در مقابل معایبی مانند وجود شلنگ دست و پار گیر بلند، قیمت زیاد و نیاز به نصب اشاره کرد.

سایر نکات راهنمای خرید جاروبرقی

حال با انواع مدل های موجود آشنا شدیم. اما پس از انتخاب مدل، باید به موارد دیگر نکات خرید جاروبرقی هم توجه داشته باشید.

قدرت جاروبرقی، توان مکش جاروبرقی

انتخاب قدرت بسته به فضای مورد استفاده دارد. معمولا جاروبرقی های ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ وات در رده جاروبرقی های خانگی قرار می گیرند. توان موتوری که ذکر می شود، میزان مصرف برق و قدرت موتور آن را نشان می دهد. فراموش نکنید که قدرت موتور، با قدرت مکش متفاوت است. پس در هنگام خرید علاوه بر این که قدرت موتور را مشاهده کردید، قدرت مکش را هم حتما در مشخصات فنی موتور جاروبرقی بررسی کنید. قدرت مکش چیزی است که شما در نهایت آن را لمس خواهید کرد نه قدرت موتور.

تجهیزات جانبی

به تجهیزات و لوازم اضافی جاروبرقی هم توجه داشته باشید. بسیاری از جاروبرقی ها دسته های اضافی دارند تا بتوانید به راحتی موی حیوانات و.. را جمع کنید. همچنین برای سطوح مختلف (کاشی، فرش و..)، براش جداگانه ای دارند.

فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی

فیلتر ها از دیگر اجزای مهم هستند. کیفیت فیلتر تاثیر بالایی در سلامت محیط ایجاد می کند. امروزه بیشتر جاروبرقی ها از فیلتر HEPA استفاده می کنند. فیلتر High Efficiency Particulate Air که به هپا مشهور هستند، اکثر آلرژن های مضر مانند دود، گرد و غبار و.. را از هوا دور می کند.

جاروبرقی چه مارکی خوب است؟ خرید جاروبرقی فیلیپس ، دایسون ، سامسونگ و..

برند های مختلف فعال در زمینه لوازم برقی خانگی، جاروبرقی هم تولید می کنند. برند هایی همانند بوش، ال جی، فلر، سامسونگ و.. در این زمینه فعالیت قدرتمندی دارند. شما باید برندی را انتخاب کنید که در کنار ویژگی و کیفیت جنس، گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی هم ارائه دهد.

صدا و وزن

جاروبرقی ها معمولا دستگاه پر سر وصدایی شناخته می شود. در برچسب دستگاه به میزان صدای تولید شده توجه کنید. دستگاه های کم صدا قطعا آرامش بیشتری را برای شما ایجاد می کنند. همینطور وزن دستگاه هم مهم است. شما باید بتوانید به راحتی آن را در خانه حمل کنید.

آیا از علاقه مندان به نان تازه هستید؟ پس در پایان مطالعه مطلب راهنمای خرید توستر نان : چگونه یک تستر خوب انتخاب کنیم؟ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای انتخاب جاروبرقی مناسب به شما معرفی کردیم. با توجه به نیاز های خود و انتخاب مدل، جاروبرقی های مختلفی را از چند برند انتخاب کنید. سپس با توجه به خدمات پس از فروش، قدرت مکش، لوازم جانبی و سایر فاکتور ها، دستگاه مورد نیاز را انتخاب کنید. از نظر شما به چه نکات دیگری باید توجه شود؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه راهنمای خرید جاروبرقی را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب