مطلب فعلی :

راهنمای خرید ماوس پد مناسب

رفتن به بالا

راهنمای خرید ماوس پد مناسب

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنمای خرید ماوس پد مناسب

راهنمای خرید ماوس پد مناسب

خرید همیشه یک حس خوشایند ایجاد می کند اما در صورتی که اطلاعات لازم جهت خرید بهترین محصولات را نداشته باشیم به سرعت این حس به یک تجربه تلخ تبدیل می شود. اگر به دنبال بهترین موس پد گیمینگ یا معمولی هستید 🖱️ می توانید راهنمای خرید ماوس پد مناسب امروز کلاسیک وب را دنبال کنید.

راهنما خرید پد موس

How to Choose the Perfect Mouse Pad

شاید از خودتان سوال کنید که تاثیر موس پد در بازی چیست؟ ماوس پد گیمینگ به بهبود ردیابی کمک می کند و کنترل بیشتری برای حرکت ماوس فراهم می آورد. علاوه بر این آنها می توانند به شما کمک کنند هنگام بازی به شات های دقیق پیکسلی برسید و به شما امکان می دهند رقبای خود را شکست دهید. با این حال اگر به تازگی وارد دنیای بازی شده اید و نمی دانید هنگام خرید ماوس پد به چه چیزهایی توجه کنید، انتخاب برای شما سخت خواهد بود. برای کمک به شما ما در ادامه تمام آن چیزی که باید بدانید را توضیح داده ایم.

اگر دوست دارید که خودتان ماوس پد بسازید هم می توانید آموزش ۶ روش ساخت پد موس ساده و حرفه ای در خانه کلاسیک وب را مطالعه کنید.

ماوس پد گیمینگ چیست؟

ماوس پد گیمینگ یک سطح خاص بهینه سازی شده است تا هنگام استفاده از ماوس گیمینگ ردیابی، کنترل و دقت بهتری را فراهم آورد. سطح آن معمولا از پلاستیک، پارچه و گاهی فلز ساخته می شود و زیر آن از موادی مانند لاستیک غیر لغزنده ساخته می شود.

چگونه بهترین ماوس پد های گیمینگ را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب ماوس پد گیمینگ باید به ۵ فاکتور زیر توجه داشته باشید:

  • نوع مواد استفاده شده (جنس) در سطح
  • اندازه
  • ضخامت
  • لبه ها
  • امکانات اضافی مانند امکان شارژ، پورت USB، نورپردازی و غیره

در ادامه راهنمای خرید پد ماوس امروز کلاسیک وب ما هر یک از این ۵ فاکتور را بررسی خواهیم کرد.

جنس سطح: ماوس پد نرم در مقابل ماوس پد سفت

مواد استفاده شده در سطح ماوس پد می تواند یا نرم باشد یا سفت و سخت. این که ماوس پد نرم یا سفت را انتخاب کنید یک موضوع سلیقه ای است. اما درک مزایا و معایب هر کدام می تواند به شما در انتخاب کمک کند.

خرید ماوس پد نرم

ماوس پدهای نرم که به آن پد ماوس پارچه ای هم گفته می شود از پارچه ساخته شده اند و دارای پایه اسفنجی است. اما به دلیل ماهیت پارچه ای خود، قسمتی را ارائه می دهند که اکثر کاربران برای استراحت مچ دست خود می توانند از آن استفاده کنند. به همین دلیل به آنها ماوس پد طبی هم گفته می شود.

مزیت دیگر این است که این موس پدها نرم هستند و قابلیت تا شدن را دارند، این باعث حمل ساده آنها می شود. این پدها نرم و دقیق تر هستند زیرا با حرکت دادن ماوس اصطکاک بیشتری ایجاد می شود و بنابراین کنترل بیشتری خواهید داشت.

این امر به ویژه هنگام اجرای بازی های FPS مانند Call of Duty، Overwatch و Apex Legends که در آن به کنترل بیشتری به ضربات و حرکات خود نیاز دارید؛ مهم می باشد. علاوه بر این با لغزش ماوس روی یک سطح پارچه ای در مقایسه با سطح سفت، صدای کمتری دریافت خواهید کرد.

در مقایسه با موس پد سفت، پدهای نرم طول عمر سطح زیرین ماوس را افزایش می دهند. سطح نرم آنها به سرعت یک سطح سفت، پایه ماوس شما را فرسوده نمی کند.

اما به معایب این پد هم بپردازیم. ماوس پدهای نرم نسبت به گزینه های سفت سخت تر تمیز می شوند و مانند بسیاری از مواد پارچه ای آنها تمایل بیشتری به جمع کردن ذرات گرد و غبار و سایر آلودگی ها (به خصوص در مناطق استفاده نشده) دارند و از این رو هر چند وقت یکبار باید تمیز شوند.

اگر اصطکاک بیشتر به معنای کنترل بیشتر است، همچنین به معنای سرعت کمتر هنگام سر خوردن ماوس است. بنابراین، اگر می خواهید بتوانید موس خود را با سرعت و با کمترین تلاش ممکن حرکت دهید، یک ماوس پد نرم برای شما مناسب نیست.

خرید ماوس پد نرم

خرید ماوس پد سفت و سخت

موس پدهای سفت از مواد جامد مانند پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده اند. آنها برای بازی های سریعی که در آن سرعت به جای کنترل در اولویت است عالی هستند. با این گزینه ها به نیروی کمی نیاز دارید تا ماوس را حرکت دهید.

تمیز کردن آنها بسیار ساده است و تنها چیزی که نیاز دارید این است که سطح آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و چند ثانیه زمان دهید تا خشک شود. طبیعت ضد آب آنها همچنین باعث می شود که برای گیمرهایی که هنگام بازی های طولانی دست هایشان عرق می کند ایده آل باشند.

علاوه بر این، موس پدهای سفت با ماوس های گیمینگ اپتیکال و لیزری به خوبی کار می کنند. استفاده از موس های گیمینگ لیزری روی پدهای نرم گاهی اوقات می تواند مشکلاتی را برای سنسور ایجاد کند.

این بدان خاطر است که حسگرهای لیزری بسیار حساس هستند و تمایل دارند اطلاعات زیادی را دریافت کنند. با این حال، آنها روی پدهای سفت به خوبی کار می کنند.

از طرف دیگر، چون بسیار سفت و محکم هستند، نمی‌توان آن‌ها را مانند پدهای نرم ماوس تا کرد و به راحتی حمل کرد. هنگامی که ماوس روی یک پد ماوس سخت می‌چرخد، کمی سر و صدا دریافت می‌کنید. پدهای ماوس ساخته شده از آلومینیوم نیز می توانند احساس سرما را هنگام لمس ایجاد کنند که برخی از گیمرها آن را دوست دارند اما برخی دیگر از آن متنفرند.

از آنجایی که هیچ جایگاه استراحت دستی برای یک پد سفت ساخته نمی شود گیمر بعد از بازی های های طولانی احساس خستگی یا ناراحتی می کند. پدهای سخت همچنین باعث می شوند که زیر ماوس شما سریعتر ساییده شود.

موس پد سفت موس پد نرم
از مواد جامد صاف مانند پلاستیک یا آلومینیوم ساخته می شوند   از پارچه ساخته شده و دارای پایه اسفنجی هستند
اصطکاک بالا باعث می شود که آنها به سرعت زیر ماوس را فرسوده کنند   آنها به سرعت زیر ماوس را فرسوده نمی کنند
دارای استراحتگاه مچ دست نمی باشند دارای استراحتگاه مچ دست می باشند
به راحتی تمیز می شوند و زمان بسیار کمی برای خشک شدن آنها نیاز است  تمیز کردن آنها کمی زمان می برد و باید به آنها زمان دهید تا خشک شوند
تا نمی شوند و قابلیت حمل ساده تری ندارد. به راحتی تا می شوند تا حمل ساده تری داشته باشند.
با ماوس های اپتیکال و لیزری خوب کار می کنند با ماوس های اپتیکال خوب کار می کنند اما هنگام استفاده از ماوس های لیزری خطاهای جزئی را تجربه خواهید کرد.
برای بازی های سریع که در آن سرعت به جای کنترل در اولویت است، عالی هستند             آنها در جایی که کنترل به جای سرعت در اولویت است عالی هستند

اندازه: ماوس پد بزرگ، متوسط، کوچک یا فوق العاده بزرگ

ماوس پدهای گیمینگ در چهار اندازه مختلف کوچک، متوسط، بزرگ و فوق العاده بزرگ تولید می شوند. اکثر گیمرها موس پدهای بزرگ را ترجیح می دهند زیرا فضای کافی برای حرکت ماوس را فراهم می کنند و با هر سبک بازی به خوبی کار می کنند.

می توانید بدون نگرانی لمس نواحی لبه ها، ماوس خود را حرکت دهید. همچنین فرقی نمی کند از پنجه، نوک انگشت یا کف دست برای کنترل ماوس استفاده می کنید، پدهای بزرگ همه سبک گرفتن ها را پشتیبانی می کنند.

اگر با ماوس با DPI کم بازی می کنید پدهای بزرگ توصیه می شوند. DPI پایین به شما کنترل بهتری در هنگام حرکت یا هدف گیری ارائه می دهند (به خصوص در بازی های FPS).

با این اوصاف، هر گیمری به ماوس پد بزرگ نیاز ندارد و یک گزینه کوچک یا متوسط را انتخاب می کنند.

یک ماوس با DPI بالا به این معناست که وقتی ماوس خود را در فاصله کمی حرکت می دهند، مکان نمای ماوس روی صفحه شما مسافت زیادی را طی می کند. این کار نیاز به یک ماوس پد بزرگ را از بین می برد.

یکی دیگر از مزایای ماوس پد گیمینگ کوچک این است که به اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را روی هر میزی قرار دارد. همچنین قابلیت حمل بسیار راحت تری دارند.

اندازه: ماوس پد بزرگ ، متوسط، کوچک یا فوق العاده بزرگ

ضخامت پد ماوس: نازک، استاندارد یا ضخیم

ضخامت ماوس پد گیمینگ با پایه آن تعیین می شود. می توانید یک ماوس پد نازک (۲ تا ۲٫۵ میلیمتری)، استاندارد (۳ تا ۳٫۵ میلی متری) یا ضخیم (۵ میلی متری) را انتخاب کنید. یک ماوس پد نازک معمولا انعطاف پذیرتر است و می تواند تا شود که در صورتی که از یک میز با سطح ناهموار استفاده می کنید این می تواند جمع شود که برای بازی بد است. اما رد صورتی که سطح میز صاف و یکنواختی دارید پدهای نازک ایده آل هستند.

پدهای نازک بسیار سبک هم هستند و قابلیت حمل بهتری دارند. با این حال، این بدان معناست که اگر پایه آنها از مواد ضد لغزش ساخته نشده باشد، می توانند به راحتی روی میز جابجا شوند.

موس پدهای استاندارد دارای پایه ای با اندازه متوسط هستند که نه خیلی نازک است و نه خیلی ضخیم. آنها توسط اکثر گیمرها استفاده می شوند چون آنقدر سبک نیستند که در هنگام حرکت ماوس جابجا شوند و به اندازه کافی سفت هستند تا سطحی یکنواخت ایجاد کنند.

پدهای ضخیم نسبت به دو گزینه بالایی از ضخامت بیشتری برخوردار هستند. آنها کاملا سفت و سخت هستند که به شما اطمینان می دهد که حتی اگر یک سطح میز ناهموار دارید جمع نمی شود. آنهایی که از پارچه ساخته شده اند یک ناحیه استراحتگاه مچ دست ارائه می دهند که برای استفاده های طولانی ایده آل است.

همچنین یک پد سنگین تر دریافت می کنید که محکم تر روی سطح می چسبد. بنابراین از هر نوع جابجایی جلوگیری می کند. اما این وزن و ضخامت هم می تواند یک نقطه ضعف باشد چون قابلیت حمل را محدود می کند.

ضخامت پد ماوس: نازک، استاندارد یا ضخیم

لبه های ماوس پد گیمینگ و..

ماوس پدهای پارچه ای که لبه های ان دوخته نشده است، معمولا بعد از استفاده و یا چند بار شستشو شروع به ساییدگی می کنند. این می تواند طول عمر پد شما را کاهش دهد و همچنین میزتان را نامرتب نشان دهد.

بنابراین اگر می خواهید یک موس پد نرم خریداری کنید مطمئن شوید که لبه های آن دوخته شده است تا از ساییدگی جلوگیری شود. لبه های پدهای سخت هم باید صاف باشند تا از خراش دادن مچ دست جلوگیری شود.

لبه های ماوس پد گیمینگ

هنگام خرید ماوس پد ویژگی های اضافی را در نظر بگیرید

در راهنما خرید پد موس باید اشاره کنیم که ویژگی های دیگری هم وجود دارد که می توانید آنها را در نظر بگیرید. ماوس پدهای گیمینگ مانند Corsair MM1000 Qi و Logitech G PowerPlay چیزی بیش از یک سطح صاف و بهینه را در اختیار شما قرار می دهند. برخی از ویژگی های اضافی ارائه شده توسط این پدها عبارتند از:

شارژ بی سیم: برخی از موس پدها دارای قابلیت شارژ بی سیم هستند که به شما امکان می دهد نه تنها ماوس گیمینگ بی سیم خود را بلکه دستگاه های بیسیم مانند گوشی همراه را شارژ کنید. به این ترتیب دیگر نگران عمر باتری ماوس گیمینگ خود نخواهید بود.

نورپردازی RGB: اگر از طرفداران نورپردازی RGB هستید می توانید پدهایی که دارای این ویژگی هستند را خریداری کنید. این به شما امکان می دهد تا رنگ ها و افکت های نورپردازی را با سایر لوازم جانبی گیمینگ خود (مانند ماوس و صفحه کلید) ست کنید.

هنگام خرید ماوس پد ویژگی های اضافی را در نظر بگیرید

پورت USB: ماوس پدهای مدرن همچنین دارای پورت های USB داخلی هستند که به شما امکان می دهند ماوس گیمینگ با سیم خود را به پد وصل کنید. همچنین می توانید از این پورت ها برای اتصال سایر لوازم جانبی استفاده کنید.

قابلیت شستشوی ماوس پدهای گیمینگ

می توانید ماوس پدهای گیمینگ را بشویید. پدهای پارچه ای را می توان با استفاده از آب و صابون بشویید و سپس به آرامی سطح را با یک اسفنج نرم تمیز کنید. بعد از اتمام کار شستشو می توانید آنها را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شوند. از استفاده از سفید کننده خودداری کنید چون می تواند رنگ پد شما را تغییر دهد.

ماوس پدهای سخت به راحتی تمیز می شوند. تنها چیزی که نیاز دارید یک پارچه مرطوب با مقداری صابون است و آن را روی سطح پد خود بمالید تا سطح تمیز شود. سپس پارچه را بشویید و آب آن را بگیرید و از آن برای پاک کردن پد خود استفاده کنید. چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

آیا باید ماوس پدهای گیمینگ فوق العاده بزرگ را خریداری کنم؟

ماوس پدهای گیمینگ فوق العاده بزرگ دارای اندازه بزرگتری نسبت به یک ماوس پد بزرگ هستند که فضای کافی را برای قرار دادن نه تنها ماوس گیمینگ بلکه کیبورد شما را فراهم می کنند. آنها برای بازی اجباری نیستند و به اولویت های شخص بستگی دارد که یکی از آنها را خریداری کنید یا خیر.

یکی از دلایلی که برخی از کاربران به این پدها علاقمند می شوند این است که فضای زیادی را در اختیار آنا قرار می دهد. دلیل دیگر این است که می توانید ماوس و کیبورد را روی یک سطح واحد قرار دهید.

موس پدهای پارچه ای فوق العاده بزرگ همچنین می توانند به کاهش سر و صدای ناشی از لرزش هنگام تایپ کمک کنند و تجربه تایپ روان تری را ایجاد کنند. آنها همچنین دارای ناحیه استراحتگاه مچ دست هستند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در راهنمای خرید ماوس پد مناسب امروز کلاسیک وب ما سعی کردیم اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. شما باید یک ماوس پد گیمینگ را بر اساس نیازهای خاص خود انتخاب کنید. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب