مطلب فعلی :

راهنما تخصصی و سریع برای حل مشکل نصب واتساپ

رفتن به بالا

راهنما تخصصی و سریع برای حل مشکل نصب واتساپ

نوشته admin

4 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما تخصصی و سریع برای حل مشکل نصب واتساپ

راهنما تخصصی و سریع برای حل مشکل نصب واتساپ

واتساپ یک برنامه پیام رسان پرکاربرد با کاربران میلیونی در جهان است. کاربران گاهی در زمان نصب این برنامه با مشکلاتی رو به رو هستند. ⚠️ در این مطلب از کلاسیک وب راهنما تخصصی و سریع برای حل مشکل نصب واتساپ و راه حل های موثر برای حل آن را آوردیم.

رفع مشکل نصب واتساپ در آیفون و اندروید

How to Fix WhatsApp Is Not Installing in iPhone and Android

پیام رسان واتساپ متعلق به شرکت فیسبوک است. یکی از محبوب ترین پیام رسان ها است. به کاربران این امکان را می دهد که پیام های متنی و تصویری، تماس های ویدیویی، اسناد و گیف ارسال کنند. دانلود این برنامه برای سیستم های اندروید و آیفون رایگان است.

قبل از تست روش های زیر دقت کنید که این پیام رسان در ایران به صورت محدود در دسترس است. کاربران باید برای نصب و استفاده از برنامه های تغییر دهنده آی پی استفاده کنند. اگر با استفاده از یک روش تغییر آی پی مطمئن و اطمینان از صحت کارکرد تغییردهنده همچنان با مشکل نصب مواجه بودید از روش های زیر استفاده کنید.

رفع مشکلات نصب واتساپ در اندروید

گاهی بعد از دانلود برنامه واتساپ از Google Play ممکن است واتساپ برای روی گوشی شما نصب نشود. اما به چند دلیل ممکن است نصب واتساپ با مشکل رو به رو شود:

۱- کمبود حافظه کافی

۲- به روز نبودن سیستم عامل اندروید

۳- پر بودن حافظه کش برنامه ها

۴- نبودن اتصال پایدار اینترنت

۵- وجود ارور های برنامه واتساپ

۶- تاریخ و ساعت اشتباه

۱- فضای کافی ایجاد کنید

واتساپ به کاربران خود توصیه می کند برای نصب واتساپ حداقل ۱ گیگابایت در گوشی خود فضا داشته باشند. برای حل این مشکل فضای ذخیره سازی را بیشتر کنید. ابتدا داده های غیر ضروری مثل عکس ها، فیلم ها و اسکرین شات ها را پاک کنید. برنامه هایی که استفاده نمی کنید پاک کنید. وارد بخش Settings و سپس Storage شوید. Cache Data را پاک کنید. اطلاعات خود را به حافظه جانبی منتقل کنید.

پاک کردن کش برنامه ها برای رفع مشکل نصب واتساپ

۲- اندروید گوشی تان را به روز کنید

برای نصب موفق برنامه واتساپ بر روی گوشی باید نسخه اندروید آن ۴.۱ به بالا باشد. بنابراین اگر نسخه اندروید شما به روز نیست ابتدا وارد Settings گوشی شوید. سپس System< System Update را بزنید تا آخرین نسخه اندروید در گوشی شما دانلود و سپس نصب شود. یا می توانید زمانی که اعلان نسخه جدید آمد روی آن تب کنید و نسخه جدید را دانلود و سپس نصب کنید.

به روز رسانی اندروید برای رفع مشکل نصب واتساپ

۳- کش برنامه ها را پاک کنید

مشکل و علت نصب نشدن واتساپ در اندروید می تواند داده های حافظه پنهان در گوشی باشد. پس ابتدا باید داده های برنامه Google play را پاک کنید.

ابتدا وارد Settings گوشی شوید. سپس گزینه Apps را پیدا کنید و روی آن تب کنید. حالا روی Google Play Store تب کنید. روی App info را تب کنید و روی Storage بزنید. حالا گزینه Clear Cache را انتخاب کنید. روی Clear Data تب کنید و سپس OK را بزنید. در نهایت گوشی را ری استارت کنید و واتساپ را دوباره نصب کنید.

پاک کردن کش گوگل پلی استور برای رفع مشکل نصب واتساپ

۴- اتصال اینترنت را بررسی کنید

در زمان نصب یا دانلود واتساپ با خطای کد ۴۹۰ مواجه شدید نشان دهنده مشکل در اتصال اینترنت شما است. اگر از اینترنت داده های تلفن استفاده می کنید حتما به اتصال Wi-Fi بروید. اگر مشکل همچنان وجود داشت احتمالا گزینه Download Manager Background Data در گوشی شما خاموش است. برای رفع آن ابتدا وارد settings شوید و روی گزینه Apps تب کنید. حالا دنبال Download Manager بگردید. در نهایت روی Data Usage تب کنید و Turn on Background Data را فعال کنید.

رفع مشکل نصب واتساپ

۵- رفع مشکل واتساپ به دلیل ارورهای برنامه

چندین کد خطا وجود دارد که در زمان دانلود یا نصب واتساپ ممکن است ظاهر شوند. خطاهای ۱۰۱,۴۰۳, ۴۹۵, ۴۹۸,۵۰۴, ۹۱۱, ۹۱۹,۹۲۰, ۹۲۳ ، خطاهای PRC، خطای پکیج نامعتبر، خطاهای دانلود که همگی مربوط به فضای ذخیره سازی دستگاه شما و یا سازگاری با دستگاه شما است. برای رفع این خطاها حافظه دستگاه را از داده های پنهان پاک کنید. واتساپ را از منبع معتبر دانلود کنید. همچنین کد خطاهای DF-DLA-15, 413, 481, 491, 492 مربوط به حساب کاربری شما در گوگل پلی است. برای رفع آنها باید اکانت گوگل پلی خودتان را حذف کنید و دوباره وارد شوید.

روش حذف اکانت گوگل پلی

به Settings دستگاه خودتان بروید. در مرحله بعد روی Users and Accounts تب کنید. حالا حساب کاربری گوگل را انتخاب کنید Google account و Remove Account را بزنید. در این مرحله گوشی خودتان را ری استارت کنید. حالا دوباره وارد Settings شوید. دوباره گزینه Users and Accounts را تب کنید. ایمیل و رمز کاربری را بزنید و وارد حساب کاربریتان شوید. حالا Cache گوگل پلی را پاک کنید.

۶- مشکل تاریخ و ساعت

یکی دیگر از دلایل مشکل و علت نصب نشدن واتساپ در اندروید تاریخ و زمان اشتباه گوشی شما است. البته وقتی ارور زمان نادرست ظاهر می شود در واقع نشان می دهد که واتساپ شما منسوخ شده و باید آن را آپدیت کنید. برای این کار وارد Google play شوید و برنامه واتساپ را جستجو کنید. حالا گزینه Update را بزنید. اگر بعد از آپدیت برنامه مشکل نصب حل نشد و دوباره پیغام زمان نادرست را مشاهده کردید ابتدا برنامه را حذف کنید و سپس دوباره نصب کنید.

۷- نسخه دانلود شده یا استور مدنظر شما برای نصب نا معتبر است

تاکید بسیار میکنیم که حتما واتساپ را از منابع معتبر مانند گوگل پلی دانلود و نصب کنید و آن را از استورهای ناشناخته ، تلگرام و.. دانلود و نصب نکنید چراکه ممکن است فایلی نصبی شما آلوده ، خراب و.. باشد.

مشکل نصب واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس از لحاظ ساختاری فرقی با واتساپ استاندارد ندارد. تفاوت آنها تنها در وجود امکانات بیشتر برای معرفی کسب و کار شما است. بنابراین مشکل نصب واتساپ بیزینس نمی تواند چیزی به جز مشکلات واتساپ استاندارد باشد. یکی از دلایل نصب نشدن واتساپ بیزنیس نسخه اندروید است که حتما باید ۴.۱ به بالا باشد. همچنین ممکن است از یک منبع ناشناس برنامه را دریافت کرده باشید. پس در زمان نصب گزینه  Unknown Source را فعال کنید. کاربران ایرانی حتما از برنامه تغییر دهنده آی پی استفاده کنند.

فعال کردن منبع ناشناخته برای رفع مشکل نصب واتساپ

علت نصب نشدن واتساپ در گوشی سامسونگ

معمولا علت غیر فعال شدن واتساپ به نوع گوشی ربط ندارد. البته که نسخه اندروید همانطور که در بالا گفته شد باید ۴.۱ به بالا باشد. ناسازگاری بین نسخه اندروید و برنامه واتساپ مهمترین علت عدم نصب واتساپ است. اما با پاک کردن حافظه کش دستگاه، بررسی فضای ذخیره سازی، به روز رسانی اندروید، بررسی اتصال اینترنت می توانید مشکل نصب واتساپ را رفع کنید.


رفع مشکلات نصب واتساپ در آیفون

در ابتدا از اتصال اینترنت خود مطمئن شوید. بهتر است برای دانلود از Wi-Fi استفاده کنید. در صفحه Home Screen وارد Settings شوید. گزینه App Store را پیدا کنید و روی آن تب کنید. حالا App Download را پیدا کنید و گزینه Always Allow را تیک بزنید. به Home screen برگردید. حالا گوشی را ری استارت کنید. این روش برای iOS 16 به بالا عمل خواهد کرد. حالا وارد App Store شوید و واتساپ را دانلود کنید.

در روش بعدی می توانید وارد Settings شوید و روی گزینه Privacy تب کنید. گزینه  Location service را فعال کنید.

فعال کردن موقعیت مکانی برای رفع مشکل نصب واتساپ

سوالات متداول

آیا می شود از یک شماره برای نصب واتساپ بیزینس و معمولی استفاده کرد؟

خیر فعلا امکان پذیر نیست.

آیا برای رفع مشکل نصب می شود ورژن قدیمی تر واتساپ را نصب کرد؟

اگر مشکل نصب رفع می شود بله می توانید این کار را دهید البته این یک راه حل موقت است به زودی دوباره پیغام نصب برای شا ظاهر می شود.

جمع بندی

برای اینکه با مشکل نصب واتساپ مواجه نشوید پیشنهاد می کنیم همیشه دستگاه اندرویدی یا آیفون خود را به روز نگه دارید. نصب برنامه از منبع معتبر باعث می شود الگوریتم ها به طور خودکار بهترین نسخه مناسب با دستگاه شما را تشخیص می دهد.

نظرات و پیشنهادهای شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب یک راهنما تخصصی و سریع برای حل مشکل نصب واتساپ ارائه کردیم. آیا شما روش های دیگری برای حل مشکل نصب واتساپ استفاده کردید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 4 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب