مطلب فعلی :

راهنما تخصصی و سریع حل مشکل تاچ اپل واچ

رفتن به بالا

راهنما تخصصی و سریع حل مشکل تاچ اپل واچ

نوشته admin

5 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
quick help to solve Apple Watch Touch problem

راهنما تخصصی و سریع حل مشکل تاچ اپل واچ

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که صفحه اپل واچ شما فریز شود و به خوبی کار نکند؟ ⌚ این یک مشکل رایج برای این گجت پوشیدنی است. اما به راحتی می توان این مشکل را حل کرد. این مطلب از کلاسیک وب یک راهنما تخصصی و سریع حل مشکل تاچ اپل واچ برای شماست.

حل مشکل تاچ Apple Watch

Apple Watch touchscreen not working? Here’s how to fix it

اپل واچ یکی از بهترین ساعت های لمسی است که در رقابت با سایر رقبا حرف اول در دنیای هوشمند را می زند. مخصوصا سری ۷ که از دید کاربران بهترین کارکرد را دارد. اما بهترین مدل های واچ هم ممکن است دچار مشکل شوند. به خصوص مدل های قدیمی تر که از نظر سخت افزاری نیز ضعیف تر هستند و دیگر پشتیبانی نمی شوند. دلیل اصلی کار نکردن اپل واچ فریز شدن یا هنگ کردن آن است که ممکن است به دلیل تداخل نرم افزاری رخ دهد. اما دلایلی که ممکن است باعث کار نکردن اپل واچ شود:

۱- اپل واچ در حالت قفل آب است.

۲- صفحه اپل واچ یا دست های شما کثیف یا چسبناک است.

۳- تنظیمات دسترسی را بررسی کنید.

۴- محافظ صفحه سازگار با دستگاه شما نیست.

۵- اپل واچ شما فریز شده یا هنگ کرده.

۶- آپدیت نبودن اپل واچ

۷- اپل واچ را unpair کنید.

تنظیمات تاچ اپل واچ در حالت قفل آب

به صفحه اپل واچ خودتان نگاه کنید. آیا آیکون قطره آب می بینید؟ اگر این آیکون وجود دارد واچ شما در حالت قفل آب است. وقتی این حالت روشن باشد تاچ اپل به به ضربه یا لمسی پاسخ نمی دهد. برای خاموش کردن این حالت تاج دیجیتال را بچرخانید تا نگه دارید تا زمانی که قفل آب برداشته شود. در این حالت یک صدای بوق را می شنوید که نشان می دهد که قفل آب برداشته شده است. حالا می توانید از صفحه لمسی اپل واچ استفاده کنید.

حل مشکل تاچ اپل واچ

علت کار نکردن تاچ اپل واچ به دلیل کثیف دستها یا صفحه اپل واچ

اگر دستهای شما کثیف باشد یا حتی صفحه اپل واچ کثیف باشد تاچ صفحه به خوبی کار نمی کند. بهتر است دستهایتان را بشوید و دوباره امتحان کنید. برای پاک کردن صفحه اپل واچ از یک دستمال میکرو فایبر استفاده کنید. بهتر است به آرامی این کار را انجام دهید.

حل مشکل تاچ اپل واچ

حل مشکل تاچ اپل واچ با تنظیم کردن دسترسی

اپل تنظیمات دسترسی و حساسیت را برای تمام افراد با توانایی های مختلف در نظر گرفته است. برخی از این تنظیمات درباره واکنش صفحه به لمس یا ضربه وارد شده به آن است. ابتدا برنامه Settings اپل واچ خود را باز کنید. گزینه Accessibility را پیدا کنید و گزینه Touch Accommodations را انتخاب کنید. روی آن تب کنید. حتی اگر در حالت غیر فعال بود روی آن تب کنید. به پایین اسکرول کنید. حالا گزینه های Touch Accommodations، Hold Duration، Ignore Repeat و Tap Assistance  را خاموش کنید.

حل مشکل تاچ اپل واچ

ضعیف بودن تاچ اپل واچ به دلیل محافظ صفحه

اگر فکر می کنید ضعیف بودن عملکرد لمسی صفحه مربوط به محافظ صفحه است آن را حذف کنید. در صورتی که محافظ صفحه به خوبی از دستگاه شما در برابر خراش یا شکستگی محافظت می کند. شما می توانید محافظ صفحه را تمیز کنید. شاید شما محافظ صفحه به درستی قرار نداده اید. بهترین نوع محافظ صفحه باید از جنس شیشه سکوریت با قابلیت ضد خش و ضد شکستگی باشد. درجه سختی آن ۹H یا بالاتر باشد.

حل مشکل تاچ اپل واچ

حل مشکل تاچ اپل واچ در حالت فریز شده

بهترین راه حل در این موارد Force restart  است. این کار تمام برنامه های باز و دارای مشکل را می بندد. گاهی یک مشکل کوچک باعث هنگ کردن ساعت هوشمند می شود که با ری استارت کردن معمولا رفع می شود. دکمه کناری و تاچ دیجیتال را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید. منتظر باشید تا لوگوی اپل ظاهر شود. این فرآیند معمولا  ثانیه طول می کشد.

حل مشکل تاچ اپل واچ

آپدیت Apple Watch برای حل مشکل تاچ

در بعضی از موارد معمولا در نسخه های قدیمی تر اشکال در به روز نبودن iOS دستگاه است. ابتدا مطمئن شوید که آیا دستگاه شما نیاز به به روز رسانی دارد یا خیر؟ برای این کار روی Settings تب کنید و به سمت پایین اسکرول کنید. گزینه General را پیدا کنید و روی آن تب کنید. حالا Software Update را انتخاب کنید. اگر به روز رسانی وجود دارد ساعت خود را به WiFi وصل کنید و آن را آپدیت کنید.

حل مشکل تاچ اپل واچ

لغو Pair برای حل کار نکردن تاچ اپل واچ

سعی کنید اپل واچ را از آیفون خود Unpair کنید. برای این کار به برنامه Watch بروید و All Watches را انتخاب کنید. روی آیکن و مدل ساعت خودتان تب کنید و Unpair Apple Watch را بزنید. حالا مجدد گوشی و ساعت را با هم pair کنید.

حل مشکل تاچ اپل واچ

بالا بردن حساسیت تاچ اپل واچ

برای افزایش حساسیت تاچ اپل واچ ابتدا Settings را باز کنید و روی گزینه Accessibility تب کنید. در بخش Phicycal and Motor روی گزینه Touch تب کنید. حالا گزینه ۳D & Haptic touch را پیدا کنید. حالا حساسیت تاچ واچ را در قسمت ۳D Touch Sensitivity را زیاد کنید. همچنین مدت زمان عکس العمل تاچ را روی Fast بگذارید. حالا می توانید از قسمت تنظیمات خارج شوید. حالا حالت لمسی واچ را امتحان کنید.

سوالات متداول

چطور می توانم تاچ اپل واچ را خاموش کنم؟

ابتدا به بخش Settings بروید و حالا گزینه Sounds & Haptics را پیدا کنید و روی آن تب کنید. گزینه Haptic Alerts تاچ صفحه را قطع می کند.

اگر لمسی اپل کار نمی کند آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنم؟

البته ریست فکتوری تمام داده ها و اطلاعات ذخیره شده در دستگاه را پاک می کند. برای این کار با آیفون برنامه Watch را باز کنید و  در قسمت My Watch نام دستگاه خودتان را پیدا کنید. در بخش Information  گزینه Unpair Apple Watch را انتخاب کنید. این مرحله ساعت را پاک می کند و آن را به تنظیمات اولیه بر می گرداند.

چگونه صفحه واچ را کالیبره کنم؟

وارد آدرس  Settings > Accessibility > Touch Accommodations شوید. در اینجا می توانید این کار را انجام دهید.

جمع بندی

تمام مراحل بالا راه حل های ساده ا هستند که شما می توانید برای حل مشکل تاچ استفاده کنید. اما اگر هیچ کدام از راه حل های بالا مشکل را حل نکرد احتمالا واچ شما دچار مشکل سخت افزاری شده بهتر است از نمایندگی ها فروش محصولت اپل بخواهید آن را برای شما تعویض یا تعمیر کنند.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب یک راهنما تخصصی و سریع برای حل مشکل تاچ اپل واچ را معرفی کردیم. آیا شما با مشکل کار نکردن تاچ اپل واچ مواجه شدید؟ کدام از راه حل های بالا را امتحان کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 5 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب