مطلب فعلی :

راهنما تست شده حل مشکل Save As در اتوکد

رفتن به بالا

راهنما تست شده حل مشکل Save As در اتوکد

نوشته admin

3 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما تست شده حل مشکل Save As در اتوکد

راهنما تست شده حل مشکل Save As در اتوکد

برخی از کاربران بیان کرده اند که با مشکل سیو در اتوکد مواجه هستند به طوری که پنجره Save As در اتوکد برای آنها باز نمی شود. 💾 این کاربران غالبا با پیغام خطای One or more objects in this drawing cannot be saved to the specified format… مواجه می شوند. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید می توانید مطلب راهنما حل مشکل Save As در اتوکد امروز کلاسیک وب را دنبال کنید.

حل مشکل باز نشدن پنجره Save As در اتوکد

How to Solve Save as Problem in AutoCAD?

به طور خلاصه مشکل سیو در اتوکد را می توان از دو روش زیر حل کرد:

اگر محدودیت ذخیره سازی در درایو C را ایجاد کرده اید کافیست از دکمه Start عبارت Controlled Folder Access را جستجو کنید و روی مرتبط ترین نتیجه کلیک کنید. Allow an app through controlled folder access را انتخاب کنید. روی + ضربه بزنید و بعد از طریق Browse all apps به Program Files بروید و Autodesk را انتخاب کنید. فایل Autocad.exe را به لیست برنامه های مجاز خود اضافه کنید.

دستور سیو در اتوکد FLIEDIA Enter new value for FILEDIA <0> را به ۱ ست کنید.

حل مشکل باز نشدن پنجره Save As در اتوکد

رفع مشکل Save As در اتوکد با تغییر تنظیمات ویندوز

اولین کاری که برای عیب یابی می توانید انجام دهید این است که از یک برنامه استفاده کنید و بررسی کنید یک فایل TXT ساده را می توانید در درایو C ذخیره کنید یا نه. اگر نمی توانید در درایو خود فایل را ذخیره کنید پس مشکل تنها به اتوکد محدود نمی شود. علت مشکل سیو در اتوکد می تواند به تنظیمات ویندوز برگردد. برخی از کاربران ویندوز را به گونه ای تنظیم می کنند تا از ایجاد فایل در درایو C جلوگیری شود. برای حل این مشکل به این صورت عمل می کنیم:

دکمه Start ویندوز را کلیک کنید و عبارت Controlled Folder Access را تایپ و اینتر کنید. صفحه ای مانند زیر ظاهر می شود.  لینک Allow an app through controlled folder access را انتخاب کنید.

رفع مشکل save as در اتوکد با تغییر تنظیمات ویندوز

در صفحه زیر + Add an allowed app را انتخاب کنید. سپس روی Browse all apps کلیک کنید. به Program Files بروید و Autodesk را انتخاب کنید تا فایل Autocad.exe را پیدا کنید. این فایل را انتخاب کنید تا به برنامه های مجاز اضافه شود.

رفع مشکل save as در اتوکد با تغییر تنظیمات ویندوز

توجه داشته باشید که بسته به نرم افزار آنتی ویروسی که روی سیستم خود نصب دارید، این صفحه ممکن است متفاوت باشد.

حل مشکل باز نشدن پنجره Save As در اتوکد

برای حل مشکل AutoCAD خود می توانید از دستور سیو در اتوکد استفاده کنید. برای انجام این کار کافیست دستور FLIEDIA Enter new value for FILEDIA <0> را به ۱ ست کنید.

دستور FLIEDIA Enter new value for FILEDIA <0> را به 1 ست کنید.

حالا اگر به منوی File بروید و روی گزینه Save As کلیک کنید، پنجره Save As به شما نمایش داده می شود. می توانید نام و سیر را مشخص کنید و فایل اتوکد خود را ذخیره کنید.

دستور FLIEDIA Enter new value for FILEDIA <0> را به 1 ست کنید.

سوالات متداول

دستور سیو در اتوکد FILEDIA چیست؟

متغیر سیستمی FILEDIA در واقع به برنامه AutoCAD اعلام می کند که پنجره انتخاب فایل را نمایش بدهد یا ندهد.

چرا پنجره Save As باز نمی شود؟

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم یا به دلیل ایجاد محدودیت در تنظیمات ویندوز این مشکل رخ می دهد. یا برنامه لیسپی که فایل ها را می خواند و می نویسد متغییر FILEDIA را تغییر میدهد تا پنجره فایل باز و بسته نشود.

جمع بندی

این خطا معمولا به علت محدودیت در ذخیره سازی در درایو شماست. فایل Autocad.exe را در Windows Security یا فایروال آنتی ویروس خود به لیست برنامه های مجاز خود اضافه کنید. همچنین می توانید از دستور سیو در اتوکد استفاده کنید. برای این کار FLIEDIA Enter new value for FILEDIA <0> را به ۱ ست کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با کمک مطلب حل مشکل Save As در اتوکد توانسته باشید فایل های خود را طبق روال معمول ذخیره کنید. اگر روش دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 3 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب