مطلب فعلی :

راهنما تصویری حل مشکل دوربین دنده عقب ماشین

رفتن به بالا

راهنما تصویری حل مشکل دوربین دنده عقب ماشین

نوشته admin

5 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما تصویری حل مشکل دوربین دنده عقب ماشین

راهنما تصویری حل مشکل دوربین دنده عقب ماشین

دوربین دنده عقب ماشین شما دچار مشکل شده است؟ 🚙 این اتفاق میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، از مشکل در نرم افزار گرفته تا قطع شدن کابل. در مطلب امروز به راهنما تصویری حل مشکل دوربین دنده عقب ماشین میپردازیم.

رفع مشکلات دوربین دنده عقب

How to Fix Your Car Reverse Camera Problems?

صفحه نمایش دوربین دنده عقب شما آبی میشود و یا No Signal را نشان میدهد؟ مشکلاتی مانند مشکل دوربین دنده عقب و یا دیگر مشکلات ماشین، ممکن است برای بسیاری از شما به وجود آمده باشد. با این حال روش حل آنها معمولا بسیار ساده است. در ادامه ما تعدادی از رایج ترین علت قطع شدن دوربین دنده عقب و سپس روش حل آن را به شما آموزش میدهیم.

علت قطع شدن دوربین دنده عقب

۱- شل بودن اتصالات

دوربین ماشین شما دارای دو سیم از جمله سیم برق و سیگنال است. اگر اتصال این سیم ها محکم نباشد ممکن است با علامت No signal دوربین دنده عقب روبرو شوید. به پشت مانیتور نگاه کنید. هر دو سیم را بررسی کنید و مطمئن شوید که محکم وصل شده‌اند. به همین ترتیب، سیم های خارج شده از دوربین خود را (در صورتی که سیمی است) بررسی کنید. اگر سیم ها شل بودند سعی کنید آن ها را محکم کرده و مجدد امتحان کنید.

شل بودن اتصالات دوربین دنده عقب ماشین

۲- آسیب دیدن سیم ها

سیم ها را بررسی کنید. اغلب، سیم در نقطه ورودی دوربین دچار مشکل میشود و به درگاه اتصال و کابل، فشار وارد می کند. سیم آسیب دیده نمی تواند سیگنال های ویدئویی را منتقل کند. بنابراین، اگر کابل‌ها شکسته یا فرسوده هستند، آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

۳- سوختن فیوز

سوختن فیوز دوربین دنده عقب باعث مشکلات دوربین دنده عقب مانند No signal می شود. محل فیوز دوربین دنده عقب به مدل آن بستگی دارد. معمولا فیوز در داشبورد، نزدیک AUX یا پشت مانیتور قرار میگیرد. ولتاژ فیوز را آزمایش کنید و در صورت نیاز، یک فیوز جدید نصب کنید.

سوختن فیوز دنده عقب

۴- انتخاب ورودی صحیح

برخی از واحدهای سر خودرو چند Input مختلف را ارائه می دهند و شما باید ورودی مناسب را انتخاب کنید. برای مثال، می‌تواند Input برای GPS ،DVD ،USB، نمای عقب و دوربین وجود داشته باشد. از ریموت یا دکمه یونیت برای جابه‌جایی بین ورودی مختلف استفاده کنید. شما باید گزینه‌هایی مانند camera ،rear view ،reverse و backup یا گزینه های مشابه را انتخاب کنید.

همچنین باید دقت کنید که جک ویدیو، وای‌فای، بلوتوث و رادیو را درست وصل کنید. اگر این جک ها را در جای اشتباه قرار دهید، دوربین دنده عقب شما وصل نخواهد شد.

۵- خراب شدن هد یونیت

هد یونیت بخشی است که معمولا داخل داشبورد قرار میگیرد و کنترل کلیه اعمال دوربین دنده عقب به وسیله آن انجام میگیرد. علت قطع شدن دوربین دنده عقب ۲۰۷ و دیگر ماشین ها میتواند خراب شدن هد یونیت باشد. هد یونیت معمولاً زمانی خراب میشود که خیلی داغ یا خیلی سرد شود. راه حل آن این است که آن را تعمیر و یا جایگزین کنید.

۶-‎ایراد در نصب دوربین

اگر ماشین شما از ابتدا دارای دوربین دنده عقب نباشد و آن را بعدا نصب کرده‌اید، ممکن است ایراد در نصب آن باشد. برای نصب نیاز به برش و اتصال مجدد کابل های داخل شیشه پشتی است. بنابر این علت تار شدن دوربین دنده عقب ماشین میتواند درست لحیم نشدن اتصالات باشد.

۷- کثیف بودن لنز

اگر لنز دوربین دنده عقب کثیف، گل آلود یا دارای گرد و غبار باشد، ممکن است تصویر در مانیتور شما تار شود. بهتر است هر چند وقت یکبار لنز دوربین را تمیز کنید.

۸- خراب بودن باتری

اگر باتری ماشین شما دچار مشکل است، برق مناسب به دوربین دنده عقب شما نمیرسد. اگر دوربین دنده عقب شما دچار مشکل است، باتری ماشین خود را بررسی کنید.

۹- اشتباه در به‌روزرسانی

به‌روزرسانی نرم‌افزار باید حتما مطابق دفترچه راهنما باشد. همچنین اگر حین به‌روزرسانی برق دوربین قطع شده و یا دوربین خاموش شود در به‌روزرسانی مشکل به وجود می آید که میتواند منجر به مشکل دوربین دنده عقب شاهین ، تارا ، دنا و.. شود.

رفع مشکل دوربین دنده عقب

۱- راه‌اندازی مجدد دوربین دنده عقب

ریست می تواند به رفع صفحه آبی کمک کند. روش ریست کردن ممکن است برای برندهای مختلف دوربین متفاوت باشد. با این حال، روش کلی آن به شرح زیر است؛

ماشین خود را خاموش کنید و کاپوت را باز کنید.

حالا کابل منفی و سپس کابل مثبت باتری را جدا کنید.

ماشین را روشن کنید. بوق را فشار دهید و نگه دارید یا چراغ های جلو را روشن کنید. این کار انرژی باقی مانده را تخلیه می کند.

حالا ماشین را خاموش کنید و باتری را دوباره وصل کنید.

در حین اتصال مجدد، ابتدا ترمینال مثبت و سپس منفی را وصل کنید.

۲- حل مشکل رزولوشن دوربین دنده عقب از تنظیمات Reverse Camera

از قسمت مانیتور، منو را باز کنید.

به Car Settings و سپس More بروید.

مجدد روی Car Settings ضربه زده و به Reverse Settings بروید. در این قسمت روی Reverse Camera ضربه بزنید و آن را روی حالت NTSC قرار دهید.

2- حل مشکل رزولوشن دوربین دنده عقب از تنظیمات Reverse Camera

دقت کنید که این تنظیمات بسته به مدل دوربین شما میتواند متفاوت باشد.

۳- برطرف کردن مشکل برعکس شدن دوربین دنده عقب

منظور ما از برعکس شدن، چرخش ۱۸۰ درجه تصویر است. دوربین های دنده عقب معمولا یک سیم با رنگ متفاوت دارد. علت مشکل برعکس شدن دوربین دنده عقب خودرو اشتباه وصل کردن این سیم و یا قطع شدن آن است. بنابراین اگر تصویر روی مانیتور شما برعکس نشان داده میشود، اتصالات را بررسی کنید.

۴- رفع مشکل No Signal دوربین دنده عقب با ریست کردن

اگر راهکارهای ذکر شده هیچکدام کارساز نبود باید دوربین دنده عقب خود را ریست کنید. برای این کار:

به تنظیمات دوربین دنده عقب بروید و Car Setting را انتخاب کنید.

رفع مشکل No Signal دوربین دنده عقب

به System Setting و سپس Factory Setting بروید.

رفع مشکلات دوربین دنده عقب

رمز ۱۶۱۷ را وارد کنید.

مشکل دوربین دنده عقب

به بخش Backcar Setting بروید.

تنظیمات دوربین دنده عقب

تنظیمات مربوط به Rear، Front، AUX و TV را روی حالت دوم، یعنی CVBS NTSC قرار دهید.

علت قطع شدن دوربین دنده عقب

سپس Save را بزنید و صبر کنید تا دوربین یکبار ریست شود.

سوالات متداول

آیا می توانم در هر خودرویی دوربین دنده عقب نصب کنم؟

بله، دوربین های دنده عقب را می توان در هر وسیله نقلیه ای از جمله ماشین، کامیون یا اتوبوس نصب کرد.

جمع بندی

به طور کلی مشکل در اتصالات دوربین، شایع ترین علت صفحه آبی رنگ و قطع شدن دوربین دنده عقب است. پیشنهاد میکنیم ابتدا اتصالات را همانگونه که در بخش اول متن ذکر کردیم، بررسی کنید. در صورتی که مشکل شما حل نشد به سراغ راه حلهای بخش دوم بروید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به راهنما تصویری حل مشکل دوربین دنده عقب ماشین پرداختیم. آیا این مطلب به حل مشکل شما کمک کرد؟ شما از کدام روش استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 5 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب