مطلب فعلی :

راهنما تصویری وصل کردن PS5 به تلویزیون و حل مشکل وصل نشدن آن

رفتن به بالا

راهنما تصویری وصل کردن PS5 به تلویزیون و حل مشکل وصل نشدن آن

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما تصویری وصل کردن PS5 به تلویزیون و حل مشکل وصل نشدن آن

راهنما تصویری وصل کردن PS5 به تلویزیون و حل مشکل وصل نشدن آن

بسیاری از کاربران پلی استیشن ۵ با اتصال این کنسول به تلویزیون 📺 خود مشکل دارند. در این مقاله قصد داریم به راهنما تصویری وصل کردن PS5 به تلویزیون و حل مشکل وصل نشدن آن بپردازیم.

چگونه PS5 را به تلویزیون وصل کنیم؟

?How to Set Up the PlayStation 5 and Connect It to the TV

گاهی به دلیل بروز برخی از مشکلات نمی توان پلی استیشن ۵ را به درستی به تلویزیون وصل کرد. برای حل این مشکل روش های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از کلاسیک وب ابتدا نحوه اتصال پی اس ۵ به تلویزیون را آموزش می دهیم و سپس مشکلات احتمالی را بررسی می کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

پی اس فایو به چه تلویزیون هایی وصل می شود؟

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که پی اس فایو به چه تلویزیون هایی میخورد؟ بهتر است تلویزیونی را انتخاب کنید که رزولوشن آن حداقل ۷۲۰ پیشکل باشد. علاوه بر این، باید به نوع پورت‌های ارتباطی نیز دقت کنید. بهتر است پورت‌ها از انواع زیر باشند:

  • ۲٫۱ HDMI
  • ۲٫۰ HDMI

رزولوشن مناسب:

  • ۷۲۰
  • ۴K
  • ۱۰۸۰i
  • ۱۰۸۰p
  • ۸K

چگونه پلی استیشن ۵ را به تلویزیون وصل کنیم؟ بخش اول

برای وصل کردن PS5 به تلویزیون سامسونگ و… ابتدا محل قرارگیری دستگاه را مشخص کنید. شما می‌توانید پایه کنسول را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی به دستگاه وصل کنید. پیچی در بخش‌های اتصال وجود دارد. شما می‌توانید محافظ را جدا کنید. سپس پایه را به آن محکم کنید. محافظ را به زیر پایه وصل کنید. پیچ را هم با پیچ گوشتی سفت کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

حال کابل HDMI را به پورت پشت کنسول با همین نام وصل کنید. بهتر است از کابل HDMI 2.1 استفاده کنید تا بتوانید از حالت ۱۲۰ فریم در ثانیه و در حالت ۱۰۸۰p استفاده کنید. البته در صورتی که تلویزیون شما از این مقدار پشتیبانی کند.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

کابل پاور را که حالتی ۸ گونه دارد به پشت دستگاه وصل کنید. سر دیگر را به پریز وصل کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

اکنون می‌توانید کابل اترنت را به پشت دستگاه وصل کنید. می‌توانید از حالت وای فای استفاده کنید. سرعت اترنت بیشتر و بهتر خواهد بود. سر دیگر اترنت را به پورت LAN مودم وصل کنید. کابل اترنت را خودتان باید تهیه کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

حال باید کابل شارژ را به یکی از پورت های USB کنسول وصل کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

دسته را به سر دیگر کابل شارژ وصل کنید. در حالت شارژ نور دسته نارنجی می شود. اجازه دهید دسته شارژ شود.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

حال PS5 را روشن کنید. کافی است دکمه پاور را در سمت چپ دستگاه فشار دهید.

دکمه‌ای با علامت پلی استیشن را روی دسته فشار دهید. با این کار دسته با کنسول جفت می‌شود. شما هم می‌توانید پس از شارژ، کابل را جدا کنید و از دسته استفاده کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

اگر با شارژ نشدن دسته مشکل دارید، مطلب آموزش ۹ روش حل مشکل شارژ نشدن دسته PS5 را مطالعه کنید.

چگونه پی اس فایو را به تلویزیون وصل کنیم؟ بخش دوم

برای حرکت در منو از فلش‌ها استفاده کنید. با فشار دادن X گزینه مدنظر را انتخاب کنید. با دکمه دایره میتوانید به عقب برگردید. زبان مدنظر را انتخاب کنید. پس از آن از شما خواسته می شود تا Screen reader را تایید یا رد کنید. این قابلیت متون نمایش داده شده روی صفحه را برای شما می‌خواند:

Continue: تایید

No, Turn Off: رد کردن

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

اگر از وای فای استفاده می کنید، وای فای خود را انتخاب کنید و رمز را وارد کنید. سپس روی OK بزنید. اگر قصد اتصال را در این زمان ندارید، گزینه Do this later را انتخاب کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

حال اندازه تصویر را مشخص کنید. با  دکمه های جهت آن را تغییر دهید. هر ۴ دایره باید به صورت کامل در تصویر باشند. برای OK روی X بزنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

سپس یکی از حالات پاور را انتخاب کنید:

Optimized Experience: بیشترین میزان پاور که برای شارژ کردن دسته ها، دانلود آپدیت ها و… مناسب است.

Low Power Use: کمترین میزان پاور که برای مواردی چون شارژ دسته مناسب نیست.

Custom: در این حالت می توانید خودتان همه چیز را تنظیم کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

حال با X گزینه I Agree را تیک بزنید. سپس Confirm را انتخاب کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

در مرحله بعدی با انتخاب Continue می توانید دستگاه را به روزرسانی کنید. اگر چنین قصدی ندارید Do This Later را انتخاب کنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

اگر گزینه آپدیت را انتخاب کردید، روی Update Now بزنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

اکنون باید وارد اکانت خود شوید. اگر از قبل اکانت داشتید، نام و رمز را وارد کنید و روی Sign In بزنید. اگر اکانت ندارید روی Create an account بزنید و آن را بسازید. اگر اکنون قصد انجام این کار را ندارید روی Do This Later بزنید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

در آخر هم سایر تنظیمات پروفایل را انجام دهید.

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون

در ادامه می توانید راهنمای ویدئویی متصل کردن پلی استیشن ۵ به تلویزیون را مشاهده کنید.

آموزش وصل کردن PS5 به تلویزیون ال جی و…: چک کردن نور دستگاه

وقتی کنسول شما به درستی به تلویزیون وصل باشد، نور سفیدی را در زمان روشن شدن نشان می‌دهد. نور نارنجی هم به معنای حالت Rest mode است. پس در حالت روشن، نور سفید خواهد بود.

اگر نور قرمز چشمک زن باشد یعنی دستگاه داغ شده است یا مشکلی دارد. در این حالت کمی صبر کنید. روی بدنه دستگاه را دست بزنید و ببینید آیا داغ شده است یا خیر. از دستگاه برای مدتی استفاده نکنید و پس از خنک شدن دوباره سراغ آن بروید.

آموزش وصل PS5 به تلویزیون: ریبوت کردن دستگاه و چک کردن کابل ها

اگر تصویری در تلویزیون نمایش داده نمی شود و نور چشمک زن آبی یا سفیدی را مشاهده می کنید، دستگاه را از برق جدا کنید. یک دقیقه صبر کنید. سپس آن را دوباره به برق وصل کنید. مطمئن شوید که کابل‌های دیگر نیز به درستی وصل شده اند.

علاوه بر این ممکن است کایل HDMI خراب باشد. آن را چک کنید و کابل دیگری را تست کنید.

علت وصل نشدن PS5 به تلویزیون: مشکل Video Input Source تلویزیون

کنسول شما با High Definition Multimedia Interface (HDMI) به تلویزیون وصل می شود. برخی از مانیتورها چند پورت HDMI دارند. مطمئن شوید که پورت موردنظر برای دستگاه شما تعریف شده است. دکمه های Input یا Source را چند بار فشار دهید تا تصویر پورتی که کنسول به آن وصل است، نمایش داده شود.

حل مشکل اتصال PS5 به تلویزیون: جدا کردن دستگاه‌های دیگر

ابزارهایی وجود دارند که به شما کمک می کنند صدا و تصویر دریافتی از یک پورت را تغییر دهید و دستگاه‌های مختلف را انتخاب کنید. اگر این ابزار تغییردهنده دستگاه ها با تلویزیون یا کنسول شما همخوانی نداشته باشد، ممکن است تصویر را به درستی نمایش ندهد. دستگاه خود را مستقیما به تلویزیون وصل کنید.

حل مشکل اتصال PS5 به تلویزیون با تغییر پورت

راه دیگر برای حل مشکل عدم اتصال و نمایش پلی استیشن ۵ در تلویزیون این است که پورت دیگری را تست کنید. در صورت انجام این کار Input source را هم تغییر دهید تا دشتگاه شما بتواند تصویر را دریافت کند.

حل مشکل وصل نشدن پلی استینش ۵ به تلویزیون با تغییر فرمت سیگنال HDMI

برخی از تلویزیون‌ها پیشنهاد می کنند فرمت سیگنال HDMI را تغییر دهید تا کنسول بهتر به آن وصل شود. به عنوان مثال آن را از حالت Standard به Enhanced تغییر دهید. برخی از تلویزیون ها هم دارای مواردی چون Enhanced format یا Enhanced format (8K) هستند. اگر تلویزیون شما چند پورت HDMI دارد می توانید سیگنال یکی از آن‌ها را تغییر دهید.

وصل کردن PS5 به تلویزیون

حل مشکل عدم اتصال PS5 به تلویزیون با ریست کردن تلویزیون

اگر مشکل همچنان ادامه دارد، تلویزیون خود را خاموش کنید. پس از خاموش کردن آن را از برق بکشید. چند دقیقه صبر کنید. سپس دوباره تلویزیون را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید. پس از آن Input source را به پورت HDMI که کنسول به آن وصل است، تغییر دهید.

حل مشکل وصل کردن PS5 به تلویزیون با تمیز کردن پورت

ممکن است دلیل دیگر عدم نمایش کنسول در تلویزیون کثیف شدن پورت باشد. یعنی پورت یکی از دستگاه‌ها یا هر دو دستگاه کثیف شده باشد. مطمئن شوید که هیچ گونه جرم و گرد و غباری روی آن ها را نپوشانده است. کوچکترین آلودگی می تواند باعث بروز مشکل شود. می توانید با دستمال یا گوش پاک کن پورت را تمیز کنید. علاوه بر این می توانید از الکل نیز استفاده کنید.

حل مشکل وصل کردن PS5 به تلویزیون با آپدیت کردن آن

تلویزیون های هوشمند دارای سیستم عامل هستند و شما می توانید آنان را به روزرسانی کنید. کافی است وارد تنظیمات آن شوید. سپس فریمور یا سیستم عامل آن را به روزرسانی کنید.

وصل کردن PS5 به تلویزیون

پیشنهاد ما این است که حالت خودکار ن را فعال کنید تا دستگاه به صورت خودکار آپدیت شود. باید گزینه ای مثل Automatic Software Update یا Automatic Firmware Update را پیدا کنید. حتی امکان به روزرسانی از سایت سازنده دستگاه هم وجود دارد.

حل مشکل عدم اتصال پلی استیشن ۵ به تلویزیون با تغییر Video Output Resolution در حالت Safe mode

برخی از کاربران ممکن است در زمان تغییر رزلوشن به HDCP 1.4 دچار مشکل شوند و صفحه سیاه شود. برای انجام این کار باید ابتدا کنسول خود را در این حالت فعال کنید. دکمه پاور PS5 را برای ۳ ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

وصل کردن PS5 به تلویزیون

دکمه را رها کنید و صبر کنید تا کنسول خاموش شود. دوباره دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید. معمولا هم صدای بیپ دوم حدود ۷ ثانیه پس از اولی پخش می شود. پس دکمه را نگه دارید تا صدای بیپ دوم را بشنوید. حال دسته را با کابل یو اس بی وصل کنید. سپس دکمه PS را بزنید.

وصل کردن PS5 به تلویزیون

Change Video Output را انتخاب کنید.

وصل کردن PS5 به تلویزیون

حال Change Resolution را انتخاب کنید.

وصل کردن PS5 به تلویزیون

سپس HDCP 1.4 Only و Restart را انتخاب کنید.

وصل کردن PS5 به تلویزیون

حال تلویزیون شما باید بتواند تصویر کنسول را دریافت کند.

حل مشکل عدم اتصال پلی استیشن به تلویزیون با تغییر مانیتور

اگر مشکل وصل کردن PS5 به تلویزیون با هیچ کدام از روش های ذکر شده رفع نشد، بهتر است پلی استیشن خود را به مانیتور یا تلویزیون دیگری وصل کنید و ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. اگر مشکل همچنان وجود دارد، احتمال دارد پلی استیشن شما خراب شده باشد. البته ممکن است خرابی و مشکل بسیار جزئی باشد. اما بهتر است آن را نزد متخصص ببرید تا تعمیرات لامز اعمال شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب نحوه اتصال PS5 به تلویزیون را آموزش دادیم. شما از کدام روش برایث انجام این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب