مطلب فعلی :

راهنما حل مشکل سینک نشدن مخاطبین واتساپ (کامل و قعطی)

رفتن به بالا

راهنما حل مشکل سینک نشدن مخاطبین واتساپ (کامل و قعطی)

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما حل مشکل سینک نشدن مخاطبین واتساپ (کامل و قعطی)

راهنما حل مشکل سینک نشدن مخاطبین واتساپ (کامل و قعطی)

زمانی که شماره جدیدی را در دفترچه تلفن همراهتان وارد می‌کنید، اولین چیزی که انتظار دارید این است که بتوانید آن را در پیامرسان‌هایی همچون تلگرام یا واتساپ نیز ببینید و از آن طریق پیام ارسال کنید. 👥 در صورت سینک نشدن و عدم بروز رسانی لیست مخاطبان در واتساپ این فرایند ممکن است به درستی انجام نشود یا با تاخیر همراه باشد. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به راهنما حل مشکل سینک نشدن مخاطبین واتساپ میپردازیم.

رفع مشکل عدم نمایش نام مخاطبین در واتساپ

How to Fix WhatsApp Contacts Not Syncing?

به طور خلاصه برای حل مشکل آپدیت نشدن مخاطبین واتساپ میتوانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • بررسی‌های اولیه را انجام دهید.
  • اتصال به VPN را چک کنید.
  • مخاطب جدید را به طور مستقیم به واتساپ اضافه کنید.
  • اجازه دسترسی به مخاطبین در واتساپ را بررسی کنید.
  • مخاطبان واتساپ را رفرش کنید.
  • از ذخیره شدن مخاطب جدید مطمئن شوید.
  • همگام سازی اجباری واتساپ
  • اکانت واتساپ را حذف کنید.
  • آپدیت یا نصب دوباره برنامه
  • احتمال مشکل بک اند و سرورهای برنامه را درنظر بگیرید.

چرا اسم مخاطبین در واتساپ نمیاد؟

اولین موضوعی که در این رابطه اهمیت پیدا میکند آن است که چرا این سینک نشدن مخاطب واتساپ اتفاق می‌افتد؟ دلایل مختلفی میتواند در این رابطه تاثیرگذار باشد برخی اوقات ممکن است که در یک مدت طولانی هیچ مشکلی در زمینه آپدیت شدن مخاطبانتان نداشته باشید. معمولا این مسئله زمانی رخ میدهد که برنامه واتساپ را از یک دستگاه به گوشی دیگری انتقال داده و قصد لاگین کردن در حسابتان داشته باشید. بر اساس گزارش کاربران این مسئله یکی از دلایل اصلی عدم همگام سازی مخاطبین در ذخیره شدن شماره‌های جدید در برنامه واتساپ است.

برخی اوقات نیز ممکن است برنامه را نصب کرده باشید اما همچنان مجوزهای مربوط به دسترسی به بخش مخاطبین را نداده باشید، این عامل باعث میشود تا دسترسی برنامه به شماره تلفن های جدید محدود باشد. در ادامه ره راهکارهای موثر برای حل این مشکل در دستگاه های مختلف میپردازیم.

۱-بررسی‌های اولیه را انجام دهید

برای برطرف کردن مشکلات آپدیت نشدن مخاطبان در برنامه واتساپ میتوانید ابتدا از اتصال گوشی به یک اینترنت مناسب مطمئن شوید. برای اینکار حجم باقی مانده از بسته و تاریخ انقضای آن را نیز بررسی کنید. در صورتی که اتصال مناسبی به شبکه اینترنتی نداشته باشید، برنامه عملا نمیتواند اطلاعات جدید را پردازش و ارائه کند.

در صورت لزوم گوشی را یکبار ری استارت کنید تا مطمئن شوید ایراد بوجود آمده از سیستم شما نیست. همچنین یکی دیگر از مواردی که باید درنظر بگیرید ورژن برنامه است. اگر نسخه واتساپ شما بسیار قدیمی باشد و مدت طولانی آن را بروز رسانی نکرده باشید، ممکن است در برخی از بخش‌های عملکردی آن مشکلاتی بوجود بیاید.

۲- اتصال به VPN را چک کنید

در حال حاضر به دلیل مسائل ایجاد شده برای پیامرسان هایی همچون واتساپ یا تلگرام، برای آپدیت کردن و استفاده از آنها نیاز به برنامه های تغییر دهنده آی پی دارید. VPN یکی از روش‌های اتصال به سرور برنامه، به روز کردن اطلاعات و دریافت پیام های جدید است. یکی از علت‌های اصلی مشکلاتی همچون قطعی واتساپ به علت فعال نبودن وی پی ان یا عدم اتصال پایدار به آن است.

۳- مخاطب جدید را به طور مستقیم به واتساپ اضافه کنید

اگر در هر صورت واتساپ شما مشکل نمایش دادن مخاطبین جدید را دارد و نیاز دارید تا به سریع ترین شکل ممکن به فرد موردنظرتان در این برنامه پیام دهید، میتوانید به صورت مستقیم از قابلیت New contact استفاده کنید. برای اینکار ابتدا برنامه را باز کنید، روی آیکون پیام از سمت راست پایین صفحه بزنید و از بالای صفحه New contact را انتخاب نمایید.

اضافه کردن مخاطبین جدید به واتساپ

از این بخش شما میتوانید شماره جدید را در تلفن همراه یا اکانت های دیگر ذخیره کنید و به سادگی پیام دهید.

۴- اجازه دسترسی به مخاطبین در واتساپ را بررسی کنید

در آپدیت‌های اخیر اندروید لازم است پس از نصب برنامه ها برای ایجاد ایمنی دستگاه، مجوزهای لازم را برای دسترسی به بخش‌های مختلف بدهید. یکی از مهم ترین مجوزها برای واتساپ دسترسی به مخاطبین است بنابراین این اولین نکته ای است که باید بررسی و تائید کنید. برای دستگاه‌های اندرویدی شما میتوانید از این مسیر استفاده کنید:

بخش تنظیمات (Settings) را باز کنید و به بخش Apps یا App Management بروید. (نام بخش‌های مختلف ممکن است به دلیل تنوع سیستم عامل ها و برند گوشی متفاوت باشد.) روی لیست برنامه بزنید و صفحه را اسکرول کنید تا برنامه WhatsApp را ببینید. گزینه Permissions را انتخاب کنید.

مجوزهای دسترسی واتساپ

حالا روی تنظیمات مخاطبان یا Contacts option بزنید. در این مرحله مطمئن شوید که تنظیمات روی حالت Allow به معنای اجازه دادن برای دسترسی به مخاطبان باشد. در صورتی که از قبل این تنظیمات انجام شده میتوانید آن را یکبار روی حالت Don’t allow قرار دهید و مجددا پس از چند دقیقه روی Allow ضربه بزنید.

مشکل آپدیت نشدن مخاطبین واتساپ

پس از انجام این مراحل برنامه را یکبار باز و بسته کنید و چک نمایید که آیا مخاطبان بر اساس تغییرات اخیر بروز رسانی شده اند یا خیر. در غیر اینصورت مراحل دیگر را نیز امتحان کنید.

۵- مخاطبان واتساپ را رفرش کنید

اگر همچنان با مشکل همگام سازی مخاطبین واتساپ مواجه هستید، برنامه را باز کنید و روی آیکون چت، از سمت راست پایین صفحه بزنید. پس از انتخاب علامت سه نقطه از سمت راست بالای صفحه، گزینه Refresh را انتخاب نمایید.

رفرش کردن مخاطبان واتساپ

پس از انجام این مراحل برنامه به طور خودکار مخاطبین شما را کاملا اسکن میکند اما اگر همچنان مشکل عدم نمایش مخاطبین را داشتید، روش های دیگر را امتحان کنید.

۶- از ذخیره شدن مخاطب جدید مطمئن شوید

برخی اوقات ممکن است علت مشکل سینک نشدن مخاطبین واتساپ، بسیار ساده باشد. ذخیره نشدن درست مخاطب جدید در بخش مخاطبین تلفن یکی از مسائلی است که علی رقم ساده بودن میتواند علت عدم نمایش آن در اپلیکیشن باشد. به همین خاطر بهتر است یکبار دیگر قسمت Contact را بررسی کنید و در صورت نیاز شماره تلفن را بار دیگر در حافظه خود تلفن همراه یا یک سیمکارت دیگر نیز ذخیره کنید.

اطمینان از ذخیره شدن مخاطب جدید

۷- همگام سازی اجباری واتساپ

از دیگر روش‌های حل مشکل نیاوردن مخاطبین در واتساپ، میتوان به روش همگام سازی اجباری اشاره کرد برای اینکار تنظیمات را در گوشی خود باز کنید. Passwords & accounts یا Users and accounts را انتخاب کنید. سپس به بخش Manage Accounts بروید و  از لیست موجود WhatsApp را انتخاب کنید. حال روی Account sync بزنید.

همگام سازی مخاطبین واتساپ

۸- اکانت واتساپ را حذف کنید

در صورتی که روش قبلی نتوانست مشکل سینک نشدن مخاطبین واتساپ را حل کند، از تنظیمات همین بخش گزینه Remove account را بزنید تا اکانت واتساپ شما حذف شود. اما پیش از آن باید مطمئن شوید که بک آپ گیری واتساپ را از طریق Google Drive انجام داده باشید. در ادامه این روش پیامی دریافت میکنید که نشان میدهد، پیام ها مخاطبین و سایر داده ها حذف خواهد شد. ولی اگر فرآیند پشتیبان گیری را به درستی انجام داده باشید، جای نگرانی وجود نخواهد داشت و میتوانید Remove account را بزنید.

حذف اکانت واتساپ

در ادامه این روش برنامه همچنان روی تلفن نصب خواهد بود و میتوانید مجددا با وارد کردن شماره تلفن در حساب کاربری خودتان لاگین کنید. یا حساب کاربری جدیدی بسازید و از آن طریق همه پیام‌های Google Drive را قبل از استفاده عادی از آن بازیابی کند.

۹- آپدیت یا نصب دوباره واتساپ

اگر هیچ یک از روش‌ها تا اینجا نتوانست مشکل ذخیره نشدن مخاطبین در واتساپ را برطرف کند، شاید یکی از بهترین راهکارهای باقی مانده حذف کامل برنامه و نصب مجدد آن باشد. با این حال بهتر است که پیش از پاک کردن واتساپ، در صورت وجود نسخه جدید آن را بروز رسانی کنید و مجدد مسئله را بررسی نمایید. اگر در حال برنامه شما آپدیت است، میتوانید برنامه را پاک کنید و آن را از طریق منابع معتبری همچون گوگل پلی یا اپ استور مجددا دانلود نمایید.

آپدیت یا نصب دوباره واتساپ

۱۰- احتمال مشکل بک اند و سرورهای برنامه را درنظر بگیرید

برخی اوقات ممکن است مسائل و خطاهای ایجاد شده در واتساپ به دلیل اختلالات سرور اصلی و قطعی آن باشد. به همین خاطر بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مطمئن شدن از این موضوع، با استفاده از سایت Downdetector وضعیت عملکرد واتساپ را بررسی کنید. برای اینکار میتوانید نام واتساپ در بخش جستجوی سایت، سرچ کنید.

سایت Downdetector

در صورتی که مشکل اصلی از سمت برنامه بود، بهتر است تا برطرف شدن اختلال بوجود آمده صبر کنید. همچنین میتوانید نسخه های دیگر برنامه همچون واتساپ نسخه کامپیوتر یا وب را امتحان کنید. در صورتی که خطا و گزارشی از مشکل واتساپ گزارش نشده بود، میتوان نتیجه گرفت که برنامه کاملا سالم است و شما باید روش‌های دیگر را امتحان کنید.

سوالات متداول

چگونه مخاطبین واتساپ را برگردانیم؟

اگر واتساپ را مجددا نصب کرده اید و می خواهید مخاطبانتان را به لیست برنام برگردانید، به بخش تنظیمات برنامه بروید و روی گزینه Change phone number بزنید. پس از تایید شماره تلفن مخاطبانتان برای شما نمایش داده میشوند.

چگونه مخاطبین واتساپ را حذف کنیم؟

برای حذف کردن باید شماره را از گوشی خود پاک کنید. بهترین راه حل از درون خود برنامه بلا یا ریپورت است. برای بلاک کردن شخص روی عکس آن بزنید و صفحه را به پایین بکشید تا گزینه های Block و Report را ببینید.

چگونه مخاطبین واتساپ را همگام سازی و بروزرسانی کنیم؟

اگر میخواهید لیست مخاطبان را رفرش یا همگام سازی کنید، روی علامت پیام جدید در سمت راست صفحه اصلی بزنید. سپس علامت سه نقطه از بالای صفحه را انتخاب کنید و Refresh را بزنید.

چگونه مخاطبین واتساپ را بالا بیاوریم؟

برای نمایش دادن مخاطبین جدید در لیست واتساپ، اتصال به اینترنت و وی پی ان را چک کنید. در صورت نیاز یکبار از برنامه خرج شده و مجددا وارد شوید. سپس در صورت نیاز می توانید دسترسی برنامه به مخاطبین گوشی و آپدیت بودن آن را بررسی کنید.

جمع بندی

به طور کلی همگام سازی مخاطبین در واتساپ ممکن است کمی کندتر از برنامه های دیگر باشد. بنابراین نمیتوان انتظار داشت که بلافاصله پس از اضافه کردن مخاطب جدید بتوانید آن را در لیست واتساپ ببینید. ابتدا بهتر است که به برنامه کمی فرصت بدهید و یکبار از آن خارج و مجددا وارد شوید. سپس راهکارهایی مثل اتصال به اینترنت، فعال بودن وی پی ان، اجازه دسترسی برنامه به مخاطبین، بروز بودن اپلیکیشن و وضعیت سرورهای برنامه را چک کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما علت اضافه نشدن مخاطب در گروه واتساپ و لیست مخاطبین چیست؟ اگر راهکار بهتری در زمینه مشکل سینک نشدن مخاطبین واتساپ میشناسید آن را به ما معرفی کنید. در صورتی که تجربیات خودتان را در این زمینه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب